W tej sprawie głos zabrali również radni zachodniopomorskiego sejmiku. Przy poparciu marszałka i wszystkich klubów zaapelowali do rządu o wstrzymanie sprzedaży firmy.
W środę w "Rozmowach pod krawatem" szef regionalnego PSL mówił, że PŻB powinien przejąć szczeciński armator czyli Polska Żegluga Morska - ale nie rozmawiał jeszcze o tym z szefem ludowców i ministrem gospodarki Januszem Piechocińskim. Jednak oferty PŻM resort skarbu nie przyjął.
O sytuacji PŻB rozmawiali też goście programu "Radio Szczecin na wieczór". Kazimierz Sikora z Solidarności dziwi się, dlaczego PŻB kupiło od armatora z Włoch prom za 140 milionów złotych, skoro ta sama firma chce przejąć spółkę. To tak naprawdę zapłaci pieniędzmi, które dostała od PŻB - spekuluje związkowiec.
- Pan Grimaldi jakby przeszedł do drugiej tury procesów i jeżeli niewidzialna ręka rynku mu pomoże, to może tak wyjść, że za nasze pieniądze sfinansuje sobie zakup PŻB - mówi Kazimierz Sikora.
Oferta Grimaldiego jest jedną z trzech, a na liście ministerstwa są jeszcze armatorzy z Niemiec i Finlandii - podkreśla profesor ZUT-u Leonard Rozenberg.
- Nóż się w kieszeni otwiera. Jeżeli ta firma jest w tak złej kondycji jak mówi pani rzecznik ministerstwa skarbu, że grozi jej kłopot, to w takim razie skąd tylu chętnych do kupna - powiedział profesor Rozenberg.
W poniedziałek do warszawskiej prokuratury wpłynęło zawiadomienie, że minister skarbu Włodzimierz Karpiński i podsekretarz stanu w resorcie Rafał Baniak działają na szkodę PŻB, sprzedając dobrze prosperującą spółkę - twierdzą związkowcy. Czekamy na komentarz ministerstwa w tej sprawie.
2015-01-29, 07:17 Autor: Paulina Sawicka / Andrzej Kutys
PŻB od początku jej poczęcia z inicjatywy, chyba sld była łakomym kąskiem dla nieudolnych" lizusów lub inaczej przydupasów" kolesiów. Miałem okazję poznać" kulisy i procedurę"desygnowania ludzi do zarządzania tą firmą. Po tym doświadczeniu, postanowiłem rozpocząć dzialalność aby być jak najdalej od tego tematu. Popieram Wasz w pełni i jeśli TT Line jest protegowaną Waszego" zbawcy:to.. odpływam..
Wybory coraz bliżej, trzeba sprzedawać jak jeszcze można, po wyborach może już nie być okazji sie na tym nachapać !! Kto się może obłowić to i tak chyba wszyscy wiedzą !
Stałymi pracownikami PŻB chyba zostali tylko pracujący na lądzie. Marynarzy zwolnili i pracują na kontraktach. Gdzie były związki jak marynarzy zwalniali.
...ŻĄDOWY MA KRUTKIE NOGI...człowieku kto Cię ortografi uczył! pewnie miałeś pod górkę do szkoły...
CHCIWOŚĆ parchów NIE MA GRANIC. TYLE LAT KRADNĄ TO CO POLSKIE I JESZCZE IM MAŁO ?
Ostatni gasi światło. ⤱
PŻB powinno przejąć Żegluga Polska/Unity Line!. Tak będzie najlepiej dla wszystkich!
POpaprańcy wygaszają kraj !! by ułatwić nam karierę na zmywakach
Polferries to najwieksze dziadostwo, podrozowalem tymi promami do Szwecji, zarcie dla swin nieuprzejma obsluga wysokie ceny jednym slowem kompletne dno!
Każdy kolejny dzień pracownicy PŻB zaczynają od modlitwy : KOMUNO WRÓĆ !! Rząd nie powinien się zajmować firmami tylko państwem. Dzisiaj mamy efekt zarządzania przez ministrów kopalniami, portami, czy innymi przedsiębiorstwami- brak rozwoju gospodarczego tłumaczony brakiem czasu. I z tym trzeba się niestety zgodzić.
PZB . .NAJGORSZA FIREMKA POST KOMUNISTOW I TREPOW.
Będzie jak zwykle. Wszyscy będą protestowali a i tak najjaśniejsze rządy Platformy Obywatelskiej sprzedadzą tą firmę za bezcen jakiemuś swojemu kolesiowi. A co na to nasza oświecona poseł Żmuda - Trzebiatowska? jest pewnie jak zwykle za tym co robi jej rząd:(
Tutaj nie ma co protestować, tylko wziąć i utłuc tych sprzedawczyków.
NIE DAJCIE SIĘ TEN OKUPANT ŻĄDOWY MA KRUTKIE NOGI