Pierwszym promem z ekologicznym napędem jest m/f Nils Dacke, który od 16.12.2014 będzie obsługuje połączenie promowe TT-Line Świnoujście-Trelleborg. Na przełomie lipca/sierpnia 2014 roku na jednostce zainstalowany został system oczyszczania spalin (instalacja odsiarczania spalin), tj. urządzenie Hybrid Scrubber (oczyszczacz hybrydowy) firmy Wärtsilä. Prace instalacyjne przeprowadzone były w stoczni w Landskronie w Szwecji i wymagały zainstalowania nowych kominów na statku, tak, aby można było połączyć wszystkie nowo zainstalowane urządzenia. Instalacja była testowana w bieżącej eksploatacji, by od 01.01.2015 roku mogła być niezawodnie użytkowana i spełniała wymagania TT-Line w zakresie ochrony środowiska, jak i nowych przepisów. Zmiany wynikają z konieczności dostosowania floty do przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej. W 2008 r. Organizacja IMO (International Maritime Organisation) postanowiła, że począwszy od 1 stycznia 2015 r. na tzw. obszarach SECAs (Sulfur Emission Control Areas) maksymalna dopuszczalna zawartość siarki w paliwach okrętowych wynosić będzie jedynie 0,1% zamiast obowiązującego dotychczas 1,0%.
Rozporządzenie to dotyczy statków eksploatowanych na Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim. Aby sprostać tym wymaganiom i aktywnie wspierać ochronę środowiska TT-Line od 01.01.2015 roku będzie stosowała dla pięciu z sześciu swoich statków ekologiczne paliwo okrętowe MGO 0,1%.
Zmuszani, nie zmuszani - bawi mnie tytuł" liderem ekologicznej żeglugi". Unity Line już od paru lat planowało zamówienie jednostek zasilanych wyłącznie ekologicznym paliwem. Podobno ma być to skroplony gaz - czy ktoś się orientuje, jak ma się to do MGO?
caemu bilety maja zdrożec jesli bunkier dla statków najtańsz od 10 lat?
Nic nowego. Od 1 stycznia 2010 r. na statku podnoszącym polską banderę cumującym w porcie państwa członkowskiego Wspólnoty Europejskiej oraz na wszystkich statkach cumujących w polskich obszarach morskich zawartość siarki w używanym paliwie żeglugowym nie może przekraczać 0, 1 % m/m dot. DMX i DMA Dz.U. z 2009 r. Nr 58 poz. 477
Wszystkie będą ekologiczne, tylko w różny sposób !! O liderach nie ma co mówić bo ich nie ma !!
Przecież to wszyscy i Unity Line i Stena Line i Polferries i TT Line - wszyscy będą mieli droższe promy i muszą się zastosować do Marpol
Jezeli zostal zamontowany Scruber to nie przechodzi sie na MGO. Przejscie dotyczy tych promow ktore tego urzadzenia nia maja.
Problem w tym ze to nie Nils Dacke a Robin Hood tylko ze przemalowali przerejestrowali na Limassol zeby podatków nie płacić i mają scubbery więc ich to lekkie drozsze paliwo nie interesuje bo dalej na cięźkim tańszym bęďą pływać
sprzedawczyki i zdrajcy z PO sprzedali naszą PZB za psie grosze A TERAZ SIEDZĄ CICHO I PALĄ GŁUPA ŻE NIC SIĘ NIE STAŁO!! Będą mieć dla siebie na premie i ośmiorniczki.
Co za bzdura, ktoś nie wie o czym pisze. Na paliwo MGO muszą przejść jednostki bez uprzędzeń do oczyszczania spalin (czyli promy Unity LINE i PŻB), natomiast Nils Dacke (przed świętami 'podmieniono" prom o tej nazwie, ten obecny to dawny Robin Hood) ma scrubbery więc może dalej pływać na tradycyjnym (tańszym) paliwie zasiarczonym!
Skoro rozporządzenie obowiazuje wszystkie statki na Morzu Baltyckim, to równiez obowiązuje Unity Line i Polferies, a nie tylko TT Line. Proste nie?
Od 1 stycznia wszystkie będą zmuszone pływać na nowym paliwie...
taniej i ekologicznie będzie jak zamontują wiosła.
I tak będzie taniej niż u konkurencji.
Jak szwaby tak się martwią o czysty Bałtyk, to niech zabierają swoje chemiczne śmieci z dna Bałtyku.
Aby aktywnie wspierać ochronę środowiska TT-Line od 01.01.2015 roku będzie stosowała... co za bzdury, aktywne wspieranie środowiska nie polega na tym ze jest sie do czegos zmuszonym, wszyscy armatorzy beda stosowali nowe paliwo tylko tt-line robi z tego propagande