Wspomniane usprawnienie połączenia ma kosztować blisko 11 mln euro (10 933 090 euro). Unijne współfinansowanie – w zależności od zadania - obejmuje 20 lub 50% kosztów. Całość realizowana będzie w ramach projektu pn. „Zapewnienie trwałych usług w ramach autostrady morskiej Trelleborg-Świnoujście dzięki modernizacji infrastruktury portowej, rozwijaniu transportu intermodalnego oraz integracji z korytarzami w głębi lądu”. Środki na realizację projektu pochodzić będą z funduszy TEN-T.
- W ramach projektu zrealizowanych będzie dziewięć zadań ukierunkowanych na poprawę warunków żeglugowych, nawigacyjnych i bezpieczeństwa na drodze wodnej Świnoujście-Trelleborg – informuje Monika Woźniak-Lewandowska, specjalista ds. komunikacji i PR z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. - W samym Trelleborgu zmodernizowany zostanie tamtejszy terminal intermodalny oraz system zarządzania ruchem i terminalem, co w rezultacie ma usprawnić operacje portowe. Jeśli chodzi o port Świnoujście - infrastrukturalnie jest on przygotowany do przyjęcia zwiększonego ruchu transportowego. Tutaj działania w ramach projektu koncentrować się będą głównie wokół zastosowania paliw w postaci LNG na potrzeby statków. Opracowane zostaną niezbędne procedury w zakresie organizacji procesu dostaw LNG dla statków i technologii dostaw.
Zgodnie z harmonogramem projekt potrwa do końca 2015 r.
- Jego realizacja umożliwi obsługę największych promów na trasie Świnoujście-Trelleborg, jakich możemy spodziewać się w nadchodzących latach-– informuje Monika Woźniak-Lewandowska. – Nastąpi również poprawa i integracja operacji transportowych niezbędnych dla zapewnienia niezawodnego, wydajnego i konkurencyjnego transportu intermodalnego. Projekt jest też odpowiedzią na zapotrzebowanie rynkowe poprawy jakości i wydajności połączenia morskiego w zakresie nowoczesnych usług transportowych drogą morską w celu zwiększenia ruchu intermodalnego w korytarzu transportowym między Szwecją a Polską. Na jego podstawie ZMPSiŚ S.A. wraz ze szwedzkim parterem aplikować będzie do kolejnego projektu, w ramach którego Terminal Promowy w Świnoujściu uzyska pełen zakres funkcji intermodalnych.
Obecnie połączenie na trasie Świnoujście-Trelleborg obsługuje 6 promów. Wielkość obrotu towarowego wyniosła w br. 3,1 mln ton z ogólnych 6,8 mln ton wymiany towarowej ze Skandynawią realizowanej na terminalu promowym - podaje ZMPSiŚ. - Niemal całość (95%) transportu towarowego jednostek ładunkowych na tej trasie to tzw. transport z udziałem kierowcy, co oznacza, że promami przewożone są samochody ciężarowe, przyczepy i kierowcy. W połączeniu z ogólnym wysokim potencjałem przewozowym, wskazuje to na bardzo duży rozwój możliwości i istniejący potencjał w zakresie poprawy wydajności oraz transportu intermodalnego w kierunkach na rynki w Polsce i Europie Południowo-Wschodniej, jak i w relacjach odwrotnych.
Gość • Niedziela [14.12.2014, 13:43:16] • [IP: 85.200.240.**] masz rację w tym temacie. "beda mialy poglebiarki co robic, fajnie widac na fotce jak zamula gazo-syfek" już latem iswinoujscie pokazywało zdjęcia kanału obok STAWY GALERIOWEJ. Tam non stop pracował" inż. Stanisław Łęgowski" - polska pogłębiarka oraz holenderska" Christoporus". Na pewno mają tutaj zatrudnienie do końca świata, albo i jeden dzień dłużej. Niech no tylko nadejdą sztormy i wiatry niszczące plaże na prawo od Świnoujścia to u nas kanał to będzie faktycznie płycizna. A do Szczecina 12, 5 m głęboki kanał ? Po co jak na wejściu będzie 10-11 m. I tu mądralińscy, którzy mówili, że tak było zawsze to nieznający się na temacie cieńkie bolki. Cyrk dopiero się zacznie - nawet gdy gazoport nie ruszy. A rachunki za gaz to pewnie ujmą jako przesył ?? trudności obiektywne?? Już i tak za gaz bulimy więcej niż dotychczas (zastosowano chwyt - przelicznik z m3 na Kwh) .
Trochę w innym temacie. Zobaczcie na to zdjęcie! Co się dzieje w skutek zbudowania nowego falochronu. Kawałek morza, między falochronami zamienia się w jezioro, co doskonale widać na tym zdjęciu. Piaszczyste dno morskie w tym miejscu pokrywa się coraz grubszą warstwą mułu i przez to, że naturalny ruch wody w tym miejscu jest bardzo zakłócony, następuje wypłycenie tego akwenu. Za kilka lat pewnie zaczną się tam pojawiać wysepki, szuwary i żaby mogły tam wpływać duże statki trzeba będzie bez przerwy pogłębiać wodny tor podejściowy.
Zastosowanie paliw LNG na potrzeby statków - czy wie o czym mówi ?
Transport intermodalny (Intermodalny transport towarowy) – przewóz ładunków wykorzystujący więcej niż jeden rodzaj transportu. Najważniejszą regułą jest wykorzystanie tylko jednej jednostki ładunkowej, np. kontenera lub nadwozia wymiennego, na całej trasie przewozów, bez przeładunku samego towaru przy zmianie rodzaju transportu. Źródło- Wikipedia. Nie można by tak było prościej??
Asfalt między Świnoujściem a Międzyzdrojami będzie intermodalny i znikną dziury i magistrat nic za to nie zapłaci...
, , wystarczyły by przepusty rurowe na ścianie wschodniej metr pod powierzchnia wody"by zachowana była choć szczątkowa naturalna wymiana wody
Pani Moniko, a tak po ludzku na co ta kasa pójdzie? Co będzie zbudowane i jakie urządzenia będą zamontowane. Te kilka zdań i będzie OK.
a no Tusk dał kasę aby niemcy mieli możliwość zrobić konkurencję naszym [ wiem że powinno być z dużej litery ] ale nie mogę
Gość • Niedziela [14.12.2014, 09:57:57] • [IP: 94.250.233.**] GENERALNIE MASZ RACJĘ, ALE CO CI DA ZABLOKOWANIE RONDA W ŁUNOWIE ? CO NAJWYŻEJ UTRUDNISZ TYM ŻYCIE SWOJE, SĄSIADA I DOSTAWCÓW DO ŚWINOUJŚCIA, A NA PEWNO NIE TYM Z WARSZAWY. ONI NA TO MAJĄ TAK WYJE... JAK MY NA RONDO W USTRZYKACH DOLNYCH.
rynnio – pewnie czytałeś o tym: Jeszcze za bytowania Niemców w Basenie Północnym, był wąski, wodny przesmyk, aby stojąca woda, mogłaby być ruszona przez prąd Świny. Sovieci zasypali ten kanał i rozpoczęły się problemy. Po polskiej adaptacji basenu, problem wrócił, myślano o ponownym przekopie. Jak mówisz zielona breja, czy przypadkowe rozlewy paliwa, tworzą w Marinie mało ciekawy widok. Wody w basenie gazoportu, nie będą chyba udostępnione dla turystów, ale kiepsko to wygląda. Czyżby inżynierowie o czymś zapomnieli? Chyba, że o czymś nie wiemy?!
zielona breja jak w porcie jachtowym
Czemu znowu wsadzane nam są bzdury do głowy. Unia TYLKO DOFINANSOWUJE, od 20 do 50%. Czemu nie jest więc napisane prostym językiem, że Polska wyłoży od 50 do 80% tej kwoty. Jednakże na tablicach, które uświetnią te inwestycje widnieje tylko i wyłącznie flaga Unii! Jest to jawna manipulacja, mająca na celu pokazanie świetności UE. Zamiast pisać Polska zapłaci większość, to pisze się, że to inwestycja dzięki UE. Mało tego, co to są fundusze Unijne? To także nasze składki!! Płacimy je regularnie do kasy UE na np. 200 tyś złoty rocznie dla Donalda, tzw. rozłąkowe... więc ile tak naprawdę Unia dołoży pieniędzy, skoro są tam też nasze pieniądze jednakże przerobione przez unijną biurokrację!?
Proponuję wydłużyc rejsy do PORTU w Szczecinie. Do czasu modernizacji S-3.
Ukraińscy potomkowie – skoro jest Wam tak źle w Świnoujściu, wracajcie na swe rodzime tereny. Jutro 15.12 o godzinie 08.10 startujecie z dworca Świnoujście i po dwóch przesiadkach, po 22.05 godzinach jazdy, dokładnie o godzinie 07.15, 16.12 jesteście u siebie, we Lwowie. Powodzenia!
beda mialy poglebiarki co robic, fajnie widac na fotce jak zamula gazo-syfek
Bardzo poważne pytanie - Czy budowa Gazoportu zostanie Ukończona?
Myślenie zaściankowe jest pozytywne do czasu, gdy nie zantagonizuje się ich globalnie. Projekt Via Carpatia złożony przez PIS w Parlamencie Europejskim o dofinansowanie ztorpedowało PełO, przeciwko własnemu krajowi bo to PISowskie. Via Carpatia to miała być Autostrada przez wschodnie tereny Polski od Litwy do Grecji. - Czyli tam ma pozostać zacofanie a u nas Europa, Zachód. Narzuca mi się inny tytuł -" Gute Nachrichten für Swinemünde"
niezrozumiały bełkot.
Tylko dlaczego tu niemieckie promy wpuszczają?
Teraz juz wiem dlaczego Dunczycy sa zainteresowani kupnem PZB a POpaprancy sprzedaza.
Totalne bzdety.Nic sie nie zmieni.Takie brednie słychac juz od kilku lat.Droga do Szczecina nadal wąska i zatłoczona, wszystkie drogi do terminala zablokowane bo tirom brakuje miejsc parkingowych, brak infrastruktury na parkingach i samym terminalu, w terminalu za mało osób pracuje, za mało ciągników i właściwie przeszkolonych operatorów, brak baru lub restauracji, kiosku z prasą lub napojami.Bankomat i automat z cola to ma być rozwój??Pani Moniko niech Pani przemówi tym swoim szefom madralom że do brania kasy jest dużo ale robota tez musi być zrobiona.Od gadulstwa jeszcze nikomu nie przybyło.
BARDZO PROSZĘ ŚWINOUJŚCIE - GOTEBORB = B. DZIĘKUJĘ za zainteresowanie się tą liną.
ciekawe ktore promy plywaja do trelleborga? pewno tt line
Mam pytanie : Jaka firma obsługuje przede wszystkim to płączenie ?
CZEGO SIĘ NIE ROBI DLA NIEMIECKIEGO ARMATORA...