To była jedna z najbardziej oczekiwanych premier zapowiedzi filmowych – trailer najnowszej części „Gwiezdnych Wojen” o tytule „Przebudzenie mocy” ukazał się w Polsce 28 listopada. Premiera wzbudzała wiele emocji – informację o niej dalej podało 6 176 użytkowników Twittera. Trailer z polskimi napisami obejrzano już blisko 50 000 razy, podczas gdy wersja oficjalna ma około 43 miliony wyświetleń.
– W samym dniu premiery komentarzy było około 1,4 tys. W tygodniu, w którym była premiera, było ich 2 tys. na Facebooku i ponad 800 na Twitterze. Ludzie głównie podawali sobie trailer, dyskutowali o tytule filmu, rozważali, czy jest fajny, czy nie. Trailer doczekał się także swoich parodii, jak by wyglądał w reżyserii innych twórców – mówi Barbara Koziar, specjalista ds. mediów społecznościowych z Instytutu Monitorowania Mediów.
Sama filmowa zapowiedź trailera miała globalnie ponad 11 milionów wyświetleń. Do premiery „Gwiezdnych Wojen” przygotowują się też firmy takie jak np. MarvelComics, który wyda specjalną serię okładek o tej tematyce.
Z komentarzy i częstych publikacji wynika, że fani oczekiwali nowej części z utęsknieniem. Sama wiadomość o tytule już stanowiła temat do ożywionej dyskusji, użytkownicy mediów społecznościowych chętnie o tym pisali.
– Jak zaobserwowaliśmy w sieci każda informacja jest bardzo ważna. Poznaliśmy tytuł, więc setki osób publikuje na ten temat posty. Ludzie piszą o tym, że komiksy będą robiły okładki, Lego zrobi kolekcję. Wszystko jest bardzo szeroko dyskutowane, omawiane, czyli ciekawe dla fanów – mówi Barbara Koziar
Na Facebooku i Twitterze pojawiło się wiele publikacji filmu wraz z linkiem do trailera lub zapowiedzią premiery.
Premiera trailera i samego filmu była popularnym tematem również w serwisie Kwejk.pl – można tam znaleźć zdjęcia, obrazki zawierające motywy z filmu. Większość publikacji (również w social mediach) miała charakter neutralny. Popularność tego tematu oznacza, że już dziś możemy spodziewać się dużej popularności nowego odcinka „Gwiezdnych Wojen”.
IMM przeanalizował ponad 3 tysiące ogólnodostępnych publikacji w internecie i mediach społecznościowych, opublikowanych od 25 listopada do 05 grudnia, w których pojawiły się wypowiedzi dotyczące trailera siódmej części „Gwiezdnych Wojen”. Monitoring internetu i social mediów obejmował m.in. frazy „Gwiezdne Wojny” oraz „Przebudzenie Mocy”.