- Na dzień dzisiejszy robiony jest projekt techniczny, prom do stoczni popłynie na początku lutego 2015 roku - informuje Cezary Czajkowski z Żeglugi Świnoujskiej.- Planowany koniec remontu to 20 czerwca 2015 roku.
Remont jednostki to wydatek rzędu 14,95 mln zł. Leciwym Karsiborem nr 1 zajmie się Morska Stocznia Remontowa "Gryfia".
A co z pozostałymi jednostkami?
- Pozostałe promy będą remontowane jak będą na to pieniądze - informuje Cezary Czajkowski. - Stan promów jest dobry, odpowiadający przepisom PRS. Awaryjność - jak widać po przerwach w przeprawie promowej - jest niska.
Prom może nie jest bardzo stary, jednak jego pokład i rampy to złom!. Jednak wymianie podlega jedynie napęd główny statku. W miejsce obecnego zamontowany zostanie napęd starożytny połączony z nowożytnym. Mnóstwo urządzeń, silników, pędników itd. Koszt wymiany ma być niższy niż na Karsiborze 2 ale utrzymanie promu, jego remonty, właśnie ze względu na inny rodzaj systemu napędowego, większą ilość zespołów, zwiększone będą aż o 20%. Każdy z promów będzie miał teraz silniki i pędniki od innych producentów.To także wpłynie na wzrost kosztów utrzymania.Tak w naszym mieście dba się o publiczny grosz. Ale na pewno ktoś na tym zarobi.
Stare? Zobaczcie rok budowy promów, które wożą ludzi do Szwecji! A tak na marginesie. Cztery miesiące na stoczni? To są jakieś jaja panie Prezydencie! Najwyższy czas zweryfikować decydentów z firmy Żegluga Świnoujście. Chyba, że planują niefrasobliwe wydawanie pieniądzy podatników, a pan jako Armator wyraża zgodę. Mam nadzieję, że tak nie jest i nastąpi korekta czasu planowanego remontu. Wiem co piszę, bo po prostu znam się na tym.
Ja zrobię to za 12 milionów mam dok i zaplecze
, , SKY ONE''
A dlaczego nie nowe promy, bardziej pojemne?Czy coś musi się wydarzyć?
i zalogi ucierpia. ..nie beda mieli skad ropy sciagac do swoich autek.
Lubię tamtędy pływać zwłaszcza z marynarzem w niebieskiej czapce który pokazuje wyciągnięty kciuk do góry jak się bobrze zajedzie samochodem. Pozdro.
Przebudowa? Raczej pudrowanie syfa. Chociaż te Karsibory, to nie jeden nowy prom zajeżdżą.
Remont ? Raczej przebudowa
Artykuł typu: Jak wyp***lić 14, 95 mln zł do szamba.
inwestycja w trupa...