POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [28.11.2014, 08:53:55] • Świnoujście

Obecny układ gwarantem dreptania w miejscu?

Obecny układ gwarantem dreptania w miejscu?

fot. Sławomir Ryfczyński

W ciągu najbliższych jedenastu miesięcy wiele się w tej materii wyjaśni. Do przyszłorocznych wyborów parlamentarnych będzie już wiadomo, czy znowu daliśmy się nabić w tunel, czy nie - mówi Zbigniew Pomieczyński, prezes Stowarzyszenia Most dla Świnoujścia.- Obym się mylił, ale coś mi się wydaje, że jednak tak.

W powyborczym krajobrazie Świnoujścia niewiele się zmieniło. Czy to oznacza, że przez najbliższe cztery lata nic nie zmieni się w krajobrazie Świnoujścia? Wiele wskazuje na to, że tak się właśnie stanie. Ani nowy-stary prezydent miasta, ani nowa-stara Rada Miasta nie maja pomysłu na to, jak zmienić nasze miasto w prężny organizm gospodarczy. Widać jednak samym wyborcom niewiele zależy na tym, aby coś się w Świnoujściu naprawdę zmieniło.

- Jestem demokratą i szanuję wybór dokonany przez mieszkańców Świnoujścia, ale trudno mi pojąć ten brak zdecydowania dla zmian. I to w sytuacji, gdy na co dzień większość Świnoujszczan głośno się tych zmian przed wyborami domagała - mówi Zbigniew Pomieczyński, prezes Stowarzyszenia Most dla Świnoujścia. - Boję się, że obecny układ w naszym samorządzie będzie raczej gwarantem stagnacji i dreptania w miejscu, a nie impulsem do gonienia naszych potencjalnych "rywali", czyli innych nadmorskich kurortów nad Bałtykiem.

Czy te smutne refleksje się potwierdzą, przekonamy się już niebawem. Zarówno prezydent Żmurkiewicz, jak i nowo wybrana Rada Miasta muszą podjąć wyzwanie jakim jest wyegzekwowanie od rządu obietnicy budowy stałej przeprawy komunikacyjnej łączącej wyspy Uznam i Wolin. Deklaracje w tej sprawie składał były premier i była wicepremier. Ba, nawet wpisano tunel pod Świną na listę prawdopodobnych inwestycji infrastrukturalnych na lata 2015-2020. Warto też wspomnieć, że jak silne poparcie dla tunelu deklarował samorząd wojewódzki u schyłku poprzedniej kadencji. Przyjmując te wszystkie obietnice za dobrą monetę można by więc spać spokojnie. Przeprawa i to w postaci tunelu pod Świną musi w najbliższych latach powstać!

- Gdyby nie nagie fakty w postaci rachunku ekonomicznego, faktycznie los tunelu mógłby wydawać się pozytywnie zakończony - mówi Paweł Winiarski. - Jednak matematyka jest bezwzględna. Półtora miliarda złotych na drugorzędną drogę bez znaczenia międzynarodowego, to marzenie ściętej głowy. Czy to się komuś podoba, czy nie - takich pieniędzy nie wyda żaden minister finansów, ani żaden minister infrastruktury. NIGDY! I dobre chęci premiera, wojewody, marszałka województwa, sejmiku samorządowego, prezydenta Świnoujścia i całej rady Miasta nic tu nie pomogą. Dlatego obawiam się, że przez najbliższe lata Świnoujście skazane jest raczej na wegetację, a nie na dynamiczny rozwój.

Co oznacza dla takiego miasta jak Świnoujście brak stałej przeprawy? Dalszą, powolną degradację. Perspektywy sanatorium są dość mgliste. Ta formuła zarabiania pieniędzy powoli się kończy. Zwłaszcza jeśli oparta jest o wyeksploatowaną i mało nowoczesną bazę. Kryterium ceny, które dzisiaj przyciąga naszych zachodnich sędziwych sąsiadów też niebawem przestanie pełnić swoją rolę marketingową. Koniec uzdrowiska to poniekąd koniec miasta. Chyba, że Świnoujście postawi na rozwój nowoczesnej turystyki kwalifikowanej. Pierwsze oznaki tego trendu już są. Powstają kolejne luksusowe apartamentowce i hotele. Ostatnia inwestycja - Baltic Park - to oferta dla ponad tysiąca nowych gości. I można by tylko zacierać ręce, gdyby nie brak sensownej odpowiedzi na pytanie: jak ci ludzie mają się do tego kurortu dostać i jak się stąd wydostać?

- Naszym zdaniem jedynym możliwym do szybkiej realizacji pomysłem na skomunikowanie Świnoujścia z Polską jest średniowysoki most zwodzony nad Świną - mówi Zbigniew Pomieczyński. - Każdy miesiąc upierania się obecnych włodarzy miasta przy tunelu to strata cennego czasu. Most jest dwa razy tańszy i szybszy w budowie, jest kilkakrotnie tańszy w eksploatacji, całkowicie bezpieczny i niezawodny. Nie ma też już żadnych przeszkód w jego budowie. Ani technologicznych, ani formalnych. Nie ma już stoczni w Szczecinie, ani wielkich statków pływających po Zalewie Szczecińskim. Nie ma też przeszkód ze strony marynarki wojennej stacjonującej w Świnoujściu. A jednak wszyscy ciągle mówią tylko o tunelu. Może właśnie o to chodzi. żeby mówić, mówić, mówić. A my i nasi goście będziemy mieli teraz dość czasu żeby sobie te argumenty trawić stojąc coraz dłuższych kolejkach do promów.

Świnoujskie promy to kolejne wyzwanie dla nowych-starych władz miasta. Ich stan techniczny systematycznie się pogarsza. Dotacja rządowa od kilku lata nie rośnie, a nowych źródeł pozyskiwania pieniędzy na utrzymanie Bielików i Karsiborów jakoś nie widać. Czy to oznacza, że prezydent i rada Miasta będą chciały głębiej zajrzeć do naszych kieszeni i stamtąd wziąć sobie brakujące miliony złotych? Wiele na to wskazuje, bo jedynie tuż przed wyborami zapadła decyzja o zwiększeniu częstotliwości kursowania promów na Karsiborzu. teraz wszystko wróciło do "normy". promów jest mniej - kolejki dłuższe.

- Nie zrezygnujemy z propagowania idei budowy przeprawy mostowej w Świnoujściu - dodaje Zbigniew Pomieczyński. - Nadal będziemy starali się zainteresować nią lokalne, regionalne i centralne władze. Ale będziemy też kibicować idei tunelu. W ciągu najbliższych jedenastu miesięcy wiele się w tej materii wyjaśni. Do przyszłorocznych wyborów parlamentarnych będzie już wiadomo, czy znowu daliśmy się nabić w tunel, czy nie? Obym się mylił, ale coś mi się wydaje, że jednak tak.


komentarzy: 56, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-56 z 56

Gość • Sobota [29.11.2014, 19:38:50] • [IP: 92.42.117.**]

Kiedyś myślałem, że Janusz Korwin-Mikke to agent komunistów ośmieszający kapitalizm i demokrację. Komitywa Pana J.Pom. i J.K-M. po wielu latach potwierdza ten domysł. Swoi się pilnują i do się wracają...

Gość • Sobota [29.11.2014, 16:29:39] • [IP: 95.129.225.**]

Świnoujścianie a nie świnoujszczanie! panie Pomieczyński - naucz sie pan po polsku mówić

Gość • Sobota [29.11.2014, 15:18:17] • [IP: 46.113.49.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Sobota [29.11.2014, 15:12:44] • [IP: 93.94.187.***]

Zgadzam się z tym że most można tanio zbudować a tunel to temat specjalnie podnoszony tylko po to by było wrażenie że wszyscy chcą tylko zaraz pojawią się przeszkody typu środowisko, na razie nici z tunelu bo kasy brak itp itp i wszystko po to by czas leciał hehe a gamonie to łykają

Gość • Piątek [28.11.2014, 22:40:18] • [IP: 80.245.186.***]

Pomieczyński powinien startować na wybory króla cyganów

Gość • Piątek [28.11.2014, 21:18:59] • [IP: 88.156.233.***]

Jeżeli most jest kilkukrotnie tańszy od tunelu, a przy okazji ładny, tani w funkjonowaniu i wpisany na listē inwestycji możliwych do realizacji przy wspöłfinansowaniu z funduszy europejskich to jestem za.

Gość • Piątek [28.11.2014, 19:23:05] • [IP: 92.42.119.***]

Co znów nie wybrali i żal d... ściska. jeżeli jak piszesz, że szanujesz nasze wybory to zajmij się sobą i daj nam spokój a portal najlepiej zrobi jak go będzie ignorował. Czytaj ze zrozumieniem były towarzyszu nie chcemy ani na ciebie patrzeć ani słuchać!!

Gość • Piątek [28.11.2014, 19:15:32] • [IP: 88.156.233.***]

Komentować to ja mogę poważne tematy, zapodane przez poważnych i wiarygodnych ludzi a nie politycznych bankrutów pokroju pontona!!

mieszkaniec • Piątek [28.11.2014, 16:03:20] • [IP: 82.209.140.***]

KONONOWICZ daj spokuj

Gość • Piątek [28.11.2014, 14:42:27] • [IP: 95.129.226.**]

to porównaj obszar do których prowadzi most w Stralsundzie a ten kawałek Polskiego gruntu. Pomyśleć trzeba nad dostarczeniem słodkiej wody, bo jak na razie ciśnienie to jest w nas a niemiaszki w basenach. Tunel, most...to zagrycha. Rządu nie stać na wiele rzeczy i w tym dla ekstrawandzkiego mostu, tunelu dla niespełna 38tys. Reszta wyspy jest parkiem naturalnym z okraniczonym tonażem transportowym. Most, tunel tylko dla aut osobowych? Toż to dopiero rozpusta.

Gość • Piątek [28.11.2014, 14:16:51] • [IP: 31.61.138.***]

Ponton, ogarnij się wreszcie człeczyno!

gpk • Piątek [28.11.2014, 13:54:44] • [IP: 217.153.7.***]

Ciszej nad tą trumna !!

Gość • Piątek [28.11.2014, 13:48:51] • [IP: 92.42.117.***]

Ponton - zwolennik szybkiego dreptania do tyłu. Żal tłustą du*e ściska

Gość • Piątek [28.11.2014, 13:34:04] • [IP: 62.69.241.***]

Aż się dziwie, że ten haryzmatyczny działaćz PSL nie załapał sie na jakieś wazne stanowisko przy tak dobrej koninkturze dla tej partii. Nie zauważyli Go, czy ja nic nie wiem

Gość • Piątek [28.11.2014, 13:24:54] • [IP: 80.245.183.***]

ponton - nie ma żebrania, do roboty uczciwej a nie:) ty byles w tym układzie o którym mowisz:) Teraz jesteś poza i beneficja odpłynely :)

Gość • Piątek [28.11.2014, 13:23:23] • [IP: 93.94.184.***]

Do Gość  Piątek [28.11.2014, 10:49:55]  [IP: 80.245.178.***] Mówisz o najazdach na most. Czyli rozumiem, że do tunelu będzie zjeżdżało się windą tak ? Chyba łatwiej jest zbudować najazd na most niż ryć zjazd do tunelu, wykopując tysiące ton piachu. Przemyśl chłopczyku zanim coś napiszesz. A po drugie to nie będzie ani jednego ani drugiego.

Gość • Piątek [28.11.2014, 13:14:53] • [IP: 178.238.252.**]

ha, ha, ha, ubrał się diabeł w ornat i ogonem na mszę dzwoni, dcajcie spokuj z tym tunelem bo chatko słuchać i czytać

Gość • Piątek [28.11.2014, 13:07:29] • [IP: 94.254.128.***]

Świnka peppa

Gość • Piątek [28.11.2014, 13:04:01] • [IP: 92.42.116.**]

Ja rozumiem że Ponton chciałby most a najlepiej drewniany wybudować bo tanio i szybko i własnymi siłami. Mam w garażu trochę drewna to pomogę. Myśli chłopak szybko, równy gość i do przodu. Pomóżmy mu.

Gość • Piątek [28.11.2014, 12:51:08] • [IP: 92.42.118.***]

Jak powstanie tunel to będzie już w takim wieku, że nie będzie mógł samodzielnie przejeżdżać przez ten tunel, dlatego lansuje most, bo na moście więcej widać i łatwiej interweniować pogotowiu i innym służbom. Poza tym może przez lata piastować ważne stanowisko Naczelny Mostownik Miasta, a to dodaje splendoru obywatelowi, szczególnie wśród swoich sąsiadów. Można codziennie chodzić pod krawatem tak jak sąsiad i czuć się ważnym wśród otaczającej społeczności, takich ludzi -" społeczników" potrzeba zagubionej w obecnym świecie społeczności.

Gość • Piątek [28.11.2014, 12:42:11] • [IP: 95.129.225.**]

Popieram Gościa z godz.11:36 - sprawa jest ważna a skupiacie się na posłańcu kochani POLACY. Nikt nie broni Wam kogoś krytykować, ale róbcie to z kulturą, bo mdli mnie gdy czytam te komentarze. Obejrzałam ten most w Stralsundzie, bardzo ładny.

Gość • Piątek [28.11.2014, 12:35:39] • [IP: 62.69.231.***]

10:49:55 - Źle mówisz. Te problemu o których pierdzisz, to nie są problemy. Nigdzie na świecie nie ma takich problemów tylko dla wieśniaka wielki problem.

Gość • Piątek [28.11.2014, 12:07:26] • [IP: 46.113.228.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Piątek [28.11.2014, 11:36:53] • [IP: 31.61.136.**]

Większość piszących komentarze udowadnia teorię zdRadka Sikorskiego o polskiej" murzyńskości" - nie wiadomość a osoba posłańca jest ważna. Btw, wygooglujcie sobie STRALSUND BRIDGE.

Gość • Piątek [28.11.2014, 11:21:31] • [IP: 178.238.249.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Piątek [28.11.2014, 11:15:16] • [IP: 95.129.225.**]

Uważam, że most jest bezpieczniejszy pod każdym względem.

Gość • Piątek [28.11.2014, 11:05:45] • [IP: 37.30.159.**]

Ok to nie pokazujcie już więcej tego pontona

Gość23 • Piątek [28.11.2014, 11:02:27] • [IP: 86.179.31.***]

Ty demokrata? to jakis super zart.Jeszcze pamietamy jaka role pelniles w Odrze Ty zatracony komuchu!!

Gość • Piątek [28.11.2014, 10:59:30] • [IP: 92.42.112.**]

Zobaczcie na tło, w kiblu udziela wywiadu. Ukrywa w toalecie dokumenty mostowe, bo tam ich miejsce.

Gość • Piątek [28.11.2014, 10:59:25] • [IP: 37.30.159.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Piątek [28.11.2014, 10:55:56] • [IP: 88.156.234.**]

Panie Ponton ludzie chcą zmian ale na lepsze bo źle to już było gdy przy korycie byli ludzie podobni do Pana. Mieszkańcy to pamiętają i nie chcą zmian na gorsze.

Gość • Piątek [28.11.2014, 10:49:55] • [IP: 80.245.178.***]

"Most będzie tańszy" Trzeba jednak uwzględnić, że wjazd na most pociągnie za sobą estakady najazdowe, a te z racji jego wysokości nie mogą być strome. To generuje koszty, których nie uwzglę-dniacie i to po obydwu stronach Świny. Problemem będzie też konstrukcja przęseł, które muszą zapewnić żeglugę i jej bezpieczeństwo. Logika, ktorej w tych dywagacjach brakuje wskazuje jednak, że bardziej optymalnym rozwiązaniem jest tunel. Temat mostu to niestety już tylko urojenie polityczne kilku zwolenników tego rozwiązania. Decyzje, wydaje się, zapa- dły, a takie postawy już tylko komplikują całość realizacji i wydłużają prace koncep- cyjne na poziomie analizy możliwości realizacji. To jest niepotrzebne - Nam potrzebny jest ciąg komunikacyjny.

Gość • Piątek [28.11.2014, 10:45:34] • [IP: 80.245.185.***]

byles tyle razy przy korycie i co zrobiles NIC POKAZ CHOC 1 RZECZ ---NO POKAZ -CZLOWIEKU IDZ SIE LECZYC NA CHOROBY LEPIEJ, A O TUNELACH TO JA JUZ OGLADALEM PLANY W LATACH 60 BYLY POKAZANE W DAWNEJ TEATRALNEJ, , DOPOKI PRO KOMUCHY BEDA W RZADZIE TO TEN PROBLEM BEDZIE ZAWSZE NA KONCU, A ZORGANIZOWAC JAKIS WIEC MANIFESTUJACY PRZEZ MIESZKANCOW NA TEMAT PRZEPRAW, ALE GLOSNY NADANY PRZEZ TV KACZYNSKI SOBIE URZADZA PIKIETY LEGALNIE 13 GRUDNIA NA TEMAT WYBOROW, TO ZBYSZEK WYJDZ 13 XII NA ULICE I KRZYCZ MY CHCEMY MOSTU

Gość • Piątek [28.11.2014, 10:43:44] • [IP: 93.94.184.***]

Do Gość  Piątek [28.11.2014, 09:57:53]  [IP: 178.181.192.**] Hmmm. .. Za odpłatnością powiadasz. Gratuluję pomysłu ale może spakuj tornister i idź do tej szkoły. Jeszcze zdążysz na parę lekcji. Trzeba być skończonym ''kimś'', żeby przez kilkadziesiąt lat dawać się nabierać na mrzonki o stałej przeprawie. Oczywistym jest, że most byłby tańszy w budowie i eksploatacji ALE GO NIGDY NIE BĘDZIE I SKOŃCZCIE WRESZCIE TĄ FARSĘ BO SIĘ CAŁA POLSKA ŚMIEJE. ..

Gość • Piątek [28.11.2014, 10:28:16] • [IP: 80.245.178.***]

Skoro jest pan demokrata to niech się pan jeszcze pogodzi z wynikiem wyborow i odpuści sobie. No chyba, ze to już start kampanii do sejmu... ale wtedy tez radze sobie odpuścić.

Gość • Piątek [28.11.2014, 10:22:37] • [IP: 46.231.56.***]

Klamca!!precz!!

Gość • Piątek [28.11.2014, 10:10:17] • [IP: 92.42.119.***]

człowieku to ty drepczesz ciągle aby się wepchać do rządów i gówno zrobić. ...

Gość • Piątek [28.11.2014, 10:08:05] • [IP: 88.156.235.*]

Czy w tym miescie nie ma madrych ludzi?Ten czlowiek niech juz sobie odpocznie nie mozna bylo go sluchac a teraz znowu wyskoczyl jak Filip z konopii a ta jego terada nawet nie chcialo mi sie przeczytac do konca" mowa trawa"

Gość • Piątek [28.11.2014, 10:05:05] • [IP: 80.245.189.***]

Pan niby idzie a ciągle drepcze w miejscu, może to już starośc czy choroba

Gość • Piątek [28.11.2014, 10:04:11] • [IP: 80.245.180.**]

Czy nie możemy posłuchać co mają do powiedzenia młodzi politycy?

Gość • Piątek [28.11.2014, 10:00:44] • [IP: 194.28.169.***]

" ZBYNIU wiecznie żywy."

Gość • Piątek [28.11.2014, 09:57:53] • [IP: 178.181.192.**]

Tez mi się wydaje ze most byłby tańszy i bardziej realny w budowie niż tunel a ruch statków o określonych godzinach.i chociaż nie glosowalabym na tego pana to pomyśl z budowa mostu jest ok. A wtedy promy kursowalyby jako atrkcja turystyczna za odplatnoscia.

Gość • Piątek [28.11.2014, 09:57:31] • [IP: 62.69.229.***]

Człowieku przestań bredzić !

Gość • Piątek [28.11.2014, 09:56:15] • [IP: 80.245.191.**]

to on umie pisać?

Gość • Piątek [28.11.2014, 09:53:09] • [IP: 62.69.231.***]

most

Gość • Piątek [28.11.2014, 09:48:52] • [IP: 62.69.203.***]

Tak, tak cieszmy się ze wszystkiego bo tak mówi partia.A tunel zobaczycie jak wam na końcu życia światełko w nim rozbłyśnie.

Gość • Piątek [28.11.2014, 09:44:49] • [IP: 92.42.114.***]

No wybory pokazały ze ludzie juz nie chca oglądać ciebie, a co brakuje ci kaski czy darmowych gruntów ?

Gość • Piątek [28.11.2014, 09:37:06] • [IP: 31.61.136.*]

Nobel za ciąg do koryta !!

Gość • Piątek [28.11.2014, 09:33:26] • [IP: 88.156.234.**]

Panie Zbyszku, już czas najwyższy przestać oglądać Domowe przedszkole i śmiało wkroczyć w świat 5*15*10

Gość • Piątek [28.11.2014, 09:26:25] • [IP: 83.29.122.**]

Most bezpieczniejszy niż tunel i tańszy koszt budowy. W Warszawie już przecieka tunel pod Wisłą, pisze w necie.

Gość • Piątek [28.11.2014, 09:20:04] • [IP: 92.42.116.**]

Ponton wiemy ze żal dupę ściska ze nie dostałeś się do koryta. Idź se do swojego guru krula korwina. Bay bay Ponton, odpłyń od nas.

Gość • Piątek [28.11.2014, 09:16:02] • [IP: 93.94.186.*]

Czy każdy z nas zawsze wypełnia wszystkie obietnice?? Nie zawsze tak się udajeTak jak i marzenia nie wszystkie się spełniają. Cieszmy się z tego co w mieście powstaje. Przestanmy w końcu NARZEKAĆ. 🌸

Gość • Piątek [28.11.2014, 09:15:35] • [IP: 79.184.193.***]

Byniu: 9 głosów w Przytorze, 7 głosów w Karsiborzu... Zapadłbyś się już ze wstydu pod ziemię.

Gość • Piątek [28.11.2014, 09:13:10] • [IP: 95.129.228.***]

Weś się do pracy anie całe zycię się obijałeś tylk storbom latałes zaucznia w stoczni Daj sobie nalusz obiboku

Gość • Piątek [28.11.2014, 09:11:48] • [IP: 80.245.189.***]

Polityczny trup.

Gość • Piątek [28.11.2014, 08:57:54] • [IP: 92.42.117.***]

Zbyszek drogi demokrato tobie juz dziękujemy, twoje 5 minu juz mineło.

Oglądasz 1-56 z 56
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■