Warszawska Grupa Doradców Public Relation zdecydowała się zorganizować niecodzienny ranking dla kandydatów do wyborów samorządowych 2014. Kryterium wyboru najlepszych polityków będą stanowiły ich kampanie. To świetna okazja dla osób dbających o wizerunek, by wypromować nie tylko swojego kandydata, ale również samego siebie. Ranking pozwoli wyborcom zapoznać się z najbardziej niesztampowymi pomysłami na kampanię przedwyborczą. Taka forma autopromocji może zaciekawić głosujących w wyborach samorządowych 2014 i zachęcić ich do zapoznania się z programem wyborczym kandydatów.
Zgłoszenia do rankingu przyjmowane są do 10 listopada na adres ranking@wgd-pr.pl W rankingu wziąć udział mogą sami kandydaci na radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów, jak również agencje PR i spin doktorzy chcący wypromować polityka, nad wizerunkiem którego pracują. Forma nadsyłanych zgłoszeń, to:
- przesłanie linku np. z youtube.com do spotu wyborczego lub wysłanie na podany adres pliku mp3, mp4, audio
- pliki graficzne prezentującego nieszablonową formą reklamy wyborczej
- zdjęcia z ciekawym rozwiązaniem marketingu politycznego
W przypadku bardziej niestandardowych materiałów należy kontaktować się telefonicznie, mailowo lub osobiście z siedzibą Warszawskiej Grupy Doradców Public Relation. Wówczas ustalone zostaną indywidualne zasady ich dostarczenia. Co najważniejsze, do rankingu zgłaszane mogą być całe kampanie wyborcze, jak i pojedyncze ich elementy. Zgłoszone materiały będą sukcesywnie prezentowane na stronie internetowej www.wgd-pr.pl oraz na fanpage’u www.facebook.com/WarszawskaGrupaDoradcowPR.
W sondażu wyłonionych zostanie dziesięciu kandydatów, których działania przedwyborcze cechować będą się najciekawszym według jury i najbardziej nietypowym podejściem do autoprezentacji. W komisji zasiądzie trzech ekspertów z Warszawskiej Grupy Doradców Public Relation. Zwycięzcy otrzymają certyfikaty oraz to, co najcenniejsze - nagłośnienie ich kampanii w mediach internetowych. Lista laureatów ogłoszona zostanie na trzy dni przed wyborami samorządowymi, to jest 13.10.2014 na stronie internetowej oraz na facebookowym profilu organizatora.
Sondaże przedwyborcze zwykle opierają się o identyczny schemat. Z różnym nasileniem czasowym prezentują aktualne poparcie dla kandydatów. Większość głosujących nie ma czasu lub ochoty na wczytywanie się w programy wyborcze. Mała świadomość skutkuje zwykle miernymi wynikami. U jej źródła leży mizerna atrakcyjność materiałów wykorzystywanych w kampaniach wyborczych lub kiepska ich prezentacja. Coraz więcej kandydatów, zdając sobie sprawę z powagi sytuacji i niskiej skali zainteresowania wyborców, zaczyna realizować niespotykane dotąd formy autopromocji. Wszystko to dzieje się przy wykorzystaniu nietypowych, jak na marketing polityczny, narzędzi promocji i niekonwencjonalnych pomysłów. Z myślą o niebanalnych kandydatach powstał ranking Warszawskiej Grupy Doradców Public Relation. Celem podejmowanych działań jest wyłonienie kandydatów, których kampanie charakteryzują się najciekawszą formą i przesłaniem. Prócz tego, przy okazji wydarzenia, wypromować mogą się osoby dbający o postrzeganie sylwetek pretendentów do objęcia stanowisk w organach stanowiących jednostki samorządu terytorialnego oraz jednoosobowych organach wykonawczych gmin.
Lena Litwiniuk