26 września marszałek województwa, Olgierd Geblewicz poinformował inwestycje, które otrzymają dofinansowanie ze środków centralnych w ramach Kontraktu terytorialnego dla województwa zachodniopomorskiego. Dokument zawiera 27 kluczowych przedsięwzięć dla rozwoju Pomorza Zachodniego na tzw. liście podstawowej oraz kolejne 21 na liście rezerwowej, które będą realizowane w następnej kolejności.
Cezary Sylwestrzak, przewodniczący Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego Krajowej Izby Gospodarki Morskiej przyznaje, że cieszy się, że wśród wymienionych inwestycji znalazły się te, o które jego organizacja zabiegała od lat. Chodzi o modernizację toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m, rozbudowę infrastruktury zespołu portowego Szczecin-Świnoujście, poprawę dostępu do portu w Szczecinie i portu w Świnoujściu, budowę tunelu w Świnoujściu, poprawę infrastruktury Odrzańskiej Drogi Wodnej oraz modernizację nadodrzańskiej linii kolejowej nr 273 Szczecin – Wrocław.
- Niestety, najważniejsza inwestycja drogowa w Województwie Zachodniopomorskim, czyli dokończenie budowy drogi S-3 od Świnoujścia do obwodnicy Miękowa znalazła się jedynie na liście rezerwowej - ubolewa Cezary Sylwestrzak. - Jest to o tyle niezrozumiała decyzja, gdyż od kilku lat obserwuje się wzrost natężenia ruchu samochodów ciężarowych w świnoujskim porcie, na który niewątpliwy wpływ ma postępująca budowa drogi S-3 na południe. Szczególnie w okresie letnim, zachodniopomorski odcinek tej drogi stanowi tzw. „wąskie gardło” międzynarodowej trasy E65 - transeuropejskiego korytarza transportowego łączącego kraje skandynawskie z południem Europy.
Zachodniopomorska KIGM apeluje do władz państwowych i samorządowych o podjęcie niezbędnych działań , by decydenci zmienili decyzji i wpisanli na listę podstawową dokończenie budowy drogi S-3 do portu w Świnoujściu.
-Spełnienie tego postulatu w opinii Rady KIGM O/Zachodniopomorski stanowić będzie ważny krok do poprawy możliwości komunikacyjnych całej Zachodniej Polski szczególnie w aspekcie podniesienia konkurencyjności transgranicznej i międzynarodowej –uważa Cezary Sylwestrzak.
dołożą jeszcze ze 2 promy i będzie po jeżdzie!!
masssssakra!!
A Gargamel to miał w końcu kota czy szczurka?
Oni się ze Żmurkiewiczem nawzajem promują. Oczywiście obiecanki cacanki...
Kompletny idiotyzm z tym pogłębianiem toru wodnego, ale jak decyzja zapadnie odpowiednio wysoko to trudno doszukiwać się logiki. Dobrze, że we Wrocławiu nie maja ambicji zostania portem morskim bo byśmy całą Odrę musieli zryć...
Zablokowac na kilka godzin rondo w Lunowie to od razu w Warszawie sie obudza. ... I dokoncza S3 od Swinoujcie do Miekowa...
Taki wojewoda to * nie wojewoda wieśniakom drogi robi dla ciągników a tunelu brak heh przypomnie się ponownie jak będą wybory
po co Wam s-3 jak i tak utkniemy na promie...
Gość • Poniedziałek [06.10.2014, 15:55:15] • [IP: 46.77.124.***] Weź się nie ośmieszaj. On się nie zna na niczym - NICZYM. A jest menagjerem OSiRu - żart dekady.
To na cholerę nam taki wojewoda co nic nie może?? Dla zasranego Gdańska kasa płynie szerokim strumieniem. I to nawet kasa która była przeznaczona na nasz tunel. Jak nie może to niech odejdzie. Znajdzie się taki co może...
Po proszę o remonty, głównie o infrastrukturę drogową w naszym mieście: 1. Odcinek Drogi Krajowej (DK93) Grunwaldzka - Nowokarsiborska - Wielkopolska 2. Odcinek Grunwaldzkiej - CH Uznam - 11 Listopada 3. Modernizacja całego odcinka DK93 ul. Pomorska 4. Cały odcinek od Ronda do Bielików, Fińska, Duńska (do promów do Szwecji), oraz Barlickiego 5. Wszystkie odcinki, które zagrażają bezpieczeństwo podczas jazdy (Droga A3) 6. Wojska Polskiego cały odcinek (Granica - skrzyżowanie ulic Matejki - Konstytucji 3-ciego Maja) 7. Odcinek Władysława IV (Nabrzeże Marynarzy - Promy Bieliki) 8. Bohaterów Września (od końca deptaka do Jana z Kolna /róg główny parking) 9. Cała ulica Jachtowa 10. Matejki (odcinek prowadzony Wyspiańskiego - Słowackiego) 11. Cały odcinek Henryka Sienkiewicza 12. Cały odcinek Słowackiego 13. Cały odcinek Trentowskiego 14. Cały odcinek Monte Cassino/Krzywoustego/Wyszyńskiego/Hołdu Pruskiego (Przebudowa Centrum Miasta) 15. Cały odcinek Piłsudzkiego - mam nadzieję, że Państwo pomogą w remontach dróg;)
Na ostatniej Sesji bardzo trafnie przedstawił ten problem Teterycz mówiąc że tunel i S muszą być robione jednocześnie bo inaczej to po otwarciu tunelu Świnoujście przeżyje kataklizm komunikacyjny.
Jednym słowem mieszkańcy Świnoujścia i ci którzy tu często przyjeżdżają z rodzinnych i/lub zawodowych przyczyn zostali zrobieni...w tunel, który jest szlagwortem wyborczym od dziesięcioleci.
Dlatego * zakompleksiony Szczecin.
tak samo będzie z tunelem na listę rezerwowych wpiszą ha ha ha a co niektórzy już się cieszyli że marszałek załatwi!! Tyko most może realnie powstać w Świnoujściu ale Szczecin na to nie pozwoli
Ciśnienie mu puściło ? Nie wytrzymał z obiecankami do wyborów...haha
Tunel NIGDY nie powstanie nie tylko ze względu na brak pieniędzy ale najważniejszy JEST TEREN , który jest b.niepewny !! - i to jest główna przyczyna.!! A rządzący cały czas uparcie WCISKAJĄ MIESZKAŃCOM banialuki i nawijają makaron na uszy.
Powinien częściej jechac za kolejką TIR-ów w nocy i deszczu- debil komunikacyjny
Czy ten piękniś z fałszywym usmiechem musi być tak często pokazywany?Nie można juz na niego patrzec.
S-3 jest wazna. Ale najwazniejsza dla mieszkancow Swinoujscia jest budowa tunelu lub mostu. I na tym zadaniu powinni sie pochylic wszystczy decydenci i politycy.
Od kiedy to władze miejskie budują drogi expresowe.
To są właśnie wszystkie OBIECANKI - CACANKI MARSZAŁKA GEBLEWICZA i naszego ŻMURKIEWICZA , którymi się podstępnie posługują !! Więc myślcie ludziska przy głosowaniu - na kogo oddajecie głos !!
Mina polityka - pajaca. Niewiarygodny jest ten uśmieszek. Potrzebuje specjalisty od P-R, który doradzi mu jaką minę robić do fotek. A tak poważnie, to Szczecinowi od zawsze zależało na sparaliżowaniu portu w Świnoujściu. Jeśli droga S3 będzie za wąska to część towarów popłynie statkami prosto do Szczecina (już pogłębionym torem wodnym) i tam zostanie rozładowana w porcie szczecińskim. Wpakowali swoich do władz portu w Świnoujściu i sterują powolną degradacją portu w Ś-ściu. Z tego samego też powodu nigdy nie zgodzą się na budowę mostu zwodzonego w Świnoujściu bo mógłby zakłócać przepływ dużych statków do Portu w Szczecinie. Niestety w tej polityce Marszałka pomaga mu miejscowe SLD ze Żmurem na czele. Ciekawy jestem jakie miejsce w tej sprawie zajmie tzw. Grupa Morska. Czy będą bronić interesów naszych portowców i miasta czy też dadzą się przekupić Szczecinowi. Marszałek obiecuje tunel, który nigdy nie powstanie bo po prostu nie ma na niego aż tyle kasy. Most zwodzony jest realny ale Szczecinowi nie na rękę.
Wodolej.
Dziwne, jak tunel zaczyna być bardziej realny, to zaczyna się gadanie o S-3.Niech najpierw dopną budowę tunelu a wtedy życie wymusi rozbudowę drogi.No chyba że to ma służyć uwaleniu tunelu.