Pierwsze z porozumień dotyczy budowy nowej strażnicy JRG, której obowiązkiem będzie nie tylko zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego terminalu LNG, ale również prowadzenie akcji ratowniczych na rzecz mieszkańców Świnoujścia, wykonując zadania Państwowej Straży Pożarnej wynikające z przepisów prawa.
Drugie porozumienie dotyczy wyposażenia przez Polskie LNG jednostki w niezbędny sprzęt ratowniczo-gaśniczy. W jego skład wejdą m.in. specjalistyczne wozy, w tym gaśnicze i do działań na wysokościach oraz inne wysokospecjalistyczne wyposażenie gaśnicze.
Te 20 milionów to mało, czy dużo? Jeśli dużo, to po jaką cholerę? Przy opisywaniu terminalu LPG, zanim rozpoczęła się budowa, przekonywano jakie to bezpieczne te urządzenia i działania będą. Teraz okazuje się, że ten system ratowniczy (sic!) ma być wysokospecjalistyczny, czyli to gromadzenie i rozprężanie gazu tak bardzo bezpieczne być nie musi... Czego jednak nie zrobimy dla szmalu? Gorzej jednak być może, jeśli znany wyzyskiwacz-monopolista PGNiG wykręci się od płacenia miastu, a zagrożenie pozostanie... Co tam! W dzisiejszej sytuacji popieranie gazoportu to obowiązek patriotyczny (large smile...).
A może jeszcze własny satelita... oj trudno dogodzić ludziom!
Napewno powinien byc na wyposazeniu smiglowiec ratowniczy.
Wojewoda w Szczecinie musi podac się do Dymisji i czekac 3 Miesiące czy zostanie na stanowisku czy go nowy Rząd Polskiodwoła takie to są procedury wraz z Dymisją Rzadu