POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [04.09.2014, 17:48:19] • Polska

Wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach województwa pomorskiego

Wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach województwa pomorskiego

fot. Organizator

Tylko w województwie pomorskim kierowcy i piesi na blisko 50 przejazdach kolejowo-drogowych zyskają lepsze warunki przekraczania toru. Obiekty są wyposażane w dodatkowe urządzenia ostrzegawcze lub rogatki. Program inwestycyjny PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pozwoli podwyższyć poziom bezpieczeństwa na kilkuset przejazdach kolejowo-drogowych w Polsce.

Dzięki dwóm programom finansowanym z funduszy UE w województwie pomorskim na 46 przejazdach PLK wymienia wyeksploatowane urządzenia. W ich miejsce instalowana jest nowoczesna sygnalizacja ostrzegającą kierowców o zbliżających się pociągach. Modernizacje obejmują trasę z Gdyni do Słupska, głównie między Lęborkiem a Wejherowem. Kolejarze zmieniają również standard przejazdów na trasie z Lipusza do Chojnic, między Kościerzyną a Czerskiem i między Malborkiem a Grudziądzem.

W ramach pierwszego etapu w południowej części województwa, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują 28 skrzyżowań toru i drogi. Poza montażem nowych urządzeń poprawi się stan techniczny przejazdów. Prace remontowe obejmą też jezdnię i tory.

Drugi etap poprawy bezpieczeństwa i likwidacji zagrożeń eksploatacyjnych na przejazdach kolejowych zakłada modernizację 18 przejazdów w północnej części województwa.
Na trzech skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, dotychczas zabezpieczonych znakiem STOP, zamontowane zostaną urządzenia sygnalizacji świetlnej i półrogatki. 15 obiektów zyska nową sygnalizację świetlną i dźwiękową. Dzięki modernizacji przejazdów pociągi będą mogły przyśpieszyć, gdyż zabezpieczenie przejazdów będzie odpowiadało wymaganemu poziomowi bezpieczeństwa przy rosnącej liczbie aut. Skrzyżowania toru i drogi będą wyposażone także w urządzenia do monitoringu i rejestracji zdarzeń. Koszt przedsięwzięcia w województwie pomorskim to ponad 41 milionów zł.

Dzięki inwestycji, na terenie całej Polski wyremontowanych zostanie 306 przejazdów. Realizacja tych działań, współfinansowanych przez Unię Europejską, kosztuje ponad 300 mln zł.

POIiŚ 7.1-59 „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na przejazdach kolejowych – etap I”
POIiŚ 7.1-80 „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na przejazdach kolejowych – etap II”


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


komentarzy: 3, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-3 z 3

Gość • Poniedziałek [15.09.2014, 11:29:44] • [IP: 164.127.96.***]

00:34----Wstawiaj przecinki.

Gość • Środa [10.09.2014, 00:34:46] • [IP: 82.177.224.*]

Po pierwsze czytanie ze zrozumieniem się kłania. Po drugie każdy przejazd jest zawsze zabezpieczony chociażby tzw. krzyżem Świętego Andrzeja owszem są lepiej zabezpieczone kategorie przejazdów ale to nie zmienia faktu że każdy przejazd jest zabezpieczony. A po trzecie tak oczywiście że są winni kierowcy bo jeśli stoi znak należy się do niego bezwzględnie zastosować bo trzeba być co najmniej lekkomyślnym (żeby nie powiedzieć kompletnym idiotą) żeby pakować się na tory nie upewniwszy się czy jest bezpiecznie nawet jeśli rzekomo nic od lat nie jeździ bo wtedy zdziwienie bywa największe jak coś nagle wyjedzie. A po czwarte jeśli ktoś zamiast myśleć i kierować się zdrowym rozsądkiem oczekuje że może sobie chodzić wszędzie byle jak byle gdzie oczekując że wszystko co złe i niebezpiecznie będzie zagrodzone i odizolowane to jego miejsce jest albo w Rosji bo tam tak wszyscy mają (z resztą właśnie dlatego cześć rosyjskich przejazdów wyposażona jest w zapory przeciwczołgowe) albo w kaftanie bezpieczeństwa.

Gość • Niedziela [07.09.2014, 21:45:22] • [IP: 92.42.114.*]

Czyli przejazdy nie były odpowiednio zabezpieczone, a życie ludzkie było narażone aż na 50 przejazdach kolejowych. Oczywiście winni są zawsze kierowcy.

Oglądasz 1-3 z 3
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W kolejnych tygodniach tunel będzie również wyłączany z ruchu w następujących terminach: - 14/15 listopada 2025 - 21/22 listopada 2025 - 28/29 listopada 2025 - 05/06 grudnia 2025 - 12/13 grudnia 2025 - 19/20 grudnia 2025. ■ W Albi, we Francji, odbyły się Mistrzostwa Świata w biegu 24-godzinnym - Karolina Romańska: 201,293 km (oficjalny scratch), 174. open, 5. wśród Polek ■ Przejedziemy całą S3! Dwujezdniowa ekspresówka od Świnoujścia aż do granicy z Czechami! ■ W niedzielę 26 października 2025 r., o godzinie 11.45 z Placu Mickiewicza wystartuje Masa Krytyczna - Świnoujście na Rowery. Organizatorami wydarzenia są Urząd Miasta Świnoujście oraz Ośrodek Sportu i Rekreacji „Wyspiarz". Rowerowy przejazd po mieście odbędzie się po raz 24. Trasa dostępna jest na załączonej mapie. Rowerzyści będą mieli do pokonania dystans o długości ok. 3,5 km. Przewidywany czas przejazdu wyniesie około 30 minut ■