Do powołania Rady Naukowej doszło 14 sierpnia 2014 r., podczas seminarium, zorganizowanego przez Stowarzyszenie z pomocą Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Celem spotkania było przybliżenie zaproszonym gościom teoretycznych i praktycznych aspektów związanych z budową przeprawy mostowej w Świnoujściu i skonfrontowanie jej z koncepcją budowy tunelu pod Świną.
W spotkaniu tym wzięli udział specjaliści i eksperci branżowi, m.in. przedstawiciele Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego: prof. dr hab. Bogusław Stankiewicz, ekspert w zakresie ekonomii, polityki gospodarczej, dr inż. Stanisław Majer – pracownik Katedry Dróg, Mostów i Materiałów Budowlanych, dr Teresa Paczkowska z Katedry Konstrukcji Stalowych Wydziału Budownictwa ZUT, wiceprzewodnicząca Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa, dr Arkadiusz Malkowski z Wydziału Ekonomicznego ZUT, prezes zarządu firmy inżynieryjno-architektonicznej Marcin Fiuk, prof. Jan Nikołajew, prof. Zenon Iwaszkiewicz i Zbigniew Pomieczyński, prezes Stowarzyszenia Most dla Świnoujścia.
Uczestnicy obrad dowiedzieli się też, że powstał Komitet Naukowy przy Stowarzyszeniu Most dla Świnoujścia. Na jego czele stanął prof. dr hab. Bogusław Stankiewicz. Celem Komitetu jest ustalenie, jaki rodzaj stałej przeprawy jest rozwiązaniem najpraktyczniejszym i najbardziej realnym.
We wrześniu zorganizowane zostanie seminarium poświęcone temu zagadnieniu.
Całe szczęście że mieszkam w Świnoujściu, a nie w Polsce
nie chcemy mostu ani tunelu jest dobrze promy to atrakcja turystyczna-a kolejki na promy to rozrywka!!
CHCEMY MOSTU
Ponton na przeprawę! Z darmową kiełbasą (wyborczą)!
Pan Pontoniusz rozpoczął kampanię przedwyborczą.Proponuję most pontonowy, a za jedno przęsło tego Pana.
towarzystwo z magistratu nie odpuściu tunelu. jedyna nadzieja w zmianie władzy. wtedy most bedzie
Ludzi to naturalna granica jak wejdą Ruscy, nie słuchaci naszych polityruw-------precz z mosto tonelem. Jedzmy jabłka
Parking po stronie Warszowa ''genialne''...trzeba tylko poinformować meneli ile mają kasować za postój.
PROMY TO ATRAKCJA-PO JAKIEGO GRZYBA NAM MOSTY CZY TUNELE?
A moze by tak wybudowac wielki parking po stronie Warszowa i niech przyjezdni zostawiaja tam swoje samochody-po co nam tu tyle smrodu i spalin-to by bylo czyste miasto-LUDZIE MY I TAK JESTESMY ZAKORKOWANI-PO CO NAM DODATKOWE SAMOCHODY?NIECH RUSZA TYLKI I PROMEM NA WYSPE ZAROBIA TAKSOWKI I AUTOBUSY I BEDZIE SUPER!!
17:51:59 i takie tez jest stanowisko partii ;-) dlatego nie ma tego tunelu.
NAWET 100 NAUKOWCÓW NIE PRZEKONA NASZEGO PREZYDENTA ON JAK JUŻ WBIŁ SE DO ŁBA TUNEL TO NIE POSŁUCH SIĘ NIKOGO A TUNELU WIADOMO NIE BĘDZIE !!
chyba zblizaja sie JAKIES WYBORY bo temat most, tunel na TOPIE byl dobry pomysl parkingu na warszowie a do swinoujscia z buta i po problemie pomieczynskiego i spolki
Kiedyś usłyszałem, nie wiem czy do końca mądre słowa, że gdyby Hitler ''porządził'' jeszcze rok to Świnoujście miałoby tunel.Teraz zbiera się ekipa ekspertów i debatują, a każdy średnio myślący szympans wie, że bez banana brzuch pusty, a bez pieniędzy to możemy debatować do usra...śmierci.Warszawka miała pomysł żebyśmy płacili za promy jak te bidulki za środki komunikacji, tylko prom to przedłużenie drogi więc od jutra każdemu kto zasuwa z koszem na śmieci i chodzi po drodze...podatek biletowo-drogowy.
koszt roczny utrzymania promow liczmy 12 mln a tunel/most 1, 2mld to wiemy czemu nie bedzie, podane koszta tylko porownawczo jaka jest roznica i po jakim czasie most/tunel sie zwroci zeby zaraz madralinscy nie pierdzielili
17:51:59 - Czytasz w moich myślach.
Optuję za groblą przez Zalew szczeciński a na niej szeroka dwupasmówka i tory kolejowe.Promy w centrum zostają dla mieszkańców!
Ma zostać tak jak jest.Żadne tunele i mosty.Auta mają być zostawione po wschodniej stronie.Tutaj tylko mieszkańcy i zaopatrzenie.Przez 70 lat, promy zdały egzamin.Są atrakcją.Nie wycinać drzew.Nie budować nowych osiedli.40 tysięcy stałych mieszkańców to optymalna liczba.Jestem także przeciwny budowie mola, ono zakłóci wolną przestrzeń pięknej plaży nad brzegiem morza.
to tacy NAUKOWCY jak u maciarewicza...
Gdyby wybudowali most-tunel, to gdzie podzieje się ta ogromna ilość samochodów?Świnoujście nie posiada takiej ilości parkingów!!
Komu się nie podobają kolejki to po kiego grzyba się męczy w Świnoujściu, niech się wyprowadzi gdzie dusza zapragnie a nie sapie że promy że kolejki że muszę oddychać itd
zycze powodzenia...
Właśnie ogłoszono wyniki konkursu na pomnik CZYNU TUNELOWEGO. Wygrał projekt znanego świnoujskiego architekta pomnikarza. Projekt przedstawia dwururkę, jedną o średnicy 48cm a drugą o średnicy 144cm. Każdy centymetr symbolizuje ilość miesięcy tunelowej kampanii każdego z prezydentów. Jak wynika z zamieszczonych tabliczek, mniejsza rura dla samochodów osobowych będzie imienia S. Możejko, a druga dla ciężarówek nosić będzie imię J. Żmurkiewicza. Dwuznacznie wygięta ku górze dwururka jest oczywiście - jak wszystko co dotyczy tunelu - koloru żółtego. Osadzona na sporych rozmiarów bryle betonu, niestety w naturalnym, betonowym kolorze. Na dole bryły napis TYM CO POŚWIECILI ŻYCIE TUNELOWI 1998- 2104.
Pracownicy Żeglugi Świnoujskiej BOJĄ się rozwiązań realnych do zrobienia. Poprą każdą nierealną propozycję tj most. :-)) Propozycje tunelu będą torpedować bo jest bardziej realna i boją się o stratę pracy.
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin