POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [16.08.2014, 21:07:34] • Świnoujście

Plaża nie dla palaczy? A może sektor dla nałogowców?

Plaża nie dla palaczy? A może sektor dla nałogowców?

fot. iswinoujscie.pl

Ja też chcę się nacieszyć plażą i wypoczynkiem! – pisze nasza Czytelniczka. Tylko jak tu wypoczywać, kiedy obok ktoś kopci papierosy? – Nie ma skarg na dym papierosowy – twierdzi jednak rzecznik prezydenta. – Już tylko sporadycznie zdarza się, że ktoś z plażowiczów ostentacyjnie pali papierosy. To jak to u nas naprawdę jest?

W przeczytanym na Waszym portalu artykule dot. zakazów i obowiązków na plaży uderzyła mnie jedna rzecz. Piszecie mianowicie o tym, że m.in. zabrania się tam zakłócania wypoczynku innych osób - pisze nasza Czytelniczka.- Bardzo ładnie, każdy idzie na plażę odpocząć. Większość gości przyjeżdża do nas głównie ze względu na możliwość wylegiwania się na piasku i kąpania w morzu. Przywożą rodziny, idą z nimi na plażę - jako i my sami zresztą - i...wdychają dym papierosowy.

No jak to tak? Czy smrodzenie - TAK! SMRODZENIE! - wszystkim wokół nie jest zakłócaniem wypoczynku innym osobom? – pyta autorka przesłanego nam listu.- Jeden osobnik palący papierosa jest w stanie uprzykrzyć życie ludziom w promieniu kilkunastu metrów od siebie. Co z dziećmi, które to wdychają? Co z osobami, które tego zapachu nie lubią? A jest ich naprawdę duża grupa przecież? Dlaczego ja mam cierpieć i wkurzać się tylko dlatego, że ktoś nie umie godziny bez smroda wytrzymać? Dlaczego moje dziecko ma się bawić w obłoku dymu? Że nie wspomnę o obrzydliwych petach, które beztrosko zostawiają w piachu. Czy to nie jest śmiecenie?

W Kołobrzegu mogłabym chociaż takiemu śmierdzielowi zwrócić uwagę – pisze dalej Czytelniczka.- U nas zakazu nie ma. W UZDROWISKU nie ma zakazu palenia na plaży. To jakaś parodia jest, ktoś sobie kpiny robi, czy jak? Zróbcie z tym coś! Zwróćcie na to uwagę, kopnijcie medialnie nasz zarząd. Tylu rzeczy się zabrania, a truciciele sobie mogą robić, co im się żywnie podoba! Ja też chcę się nacieszyć plażą i wypoczynkiem!


Ewa Tańska, kierownik kąpieliska potwierdza: na naszej plaży palić można do woli.

Tylko czy tak musi być? A może warto stworzyć na plaży sektory dla palaczy? Takie pytanie zadaliśmy urzędnikom ze świnoujskiego magistratu.

-Jeżeli chodzi o palenie papierosów na plaży to administrator świnoujskiego kąpieliska OSiR Wyspiarz już jakiś czas temu postawił na profilaktykę, a nie karanie - mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta.- Świnoujskie kąpielisko ma niemal 4 kilometry długości. Nasza plaża jest też najszerszą na wybrzeżu. Tym samym wprowadzenie, a przede wszystkim skuteczne egzekwowanie zakazu palenia tytoniu, było bardzo trudne. Znacznie lepsze efekty przynosi akcja profilaktyczna: „Plaża to nie popielniczka”, która co roku prowadzona jest na kąpielisku i która ma na celu przede wszystkim edukować osoby palące, a nie je karać.

Jak informuje magistrat, w ramach tej akcji, między innymi, przy wejściach na plażę rozwieszone są wielkie banery przestrzegające przed paleniem papierosów na kąpielisku.

- I to przynosi efekty – twierdzi Robert Karelus.- Jak mówi administrator plaży, ludzie wzajemnie się pilnują. Ani administrator, ani Straż Miejska nie ma skarg na dym papierosowy, bowiem już tylko sporadycznie zdarza się, że ktoś z plażowiczów ostentacyjnie pali papierosy. Zdecydowana większość osób, zdaje sobie sprawę, że dym papierosowy może przeszkadzać plażującym obok nich ludziom i dlatego wstrzymuje się od palenia lub schodzi z plaży, aby zapalić papierosa w ustronnym miejscu, gdzie nikomu nie będzie to przeszkadzało. Podobnie zresztą dzieje się w innych publicznych miejscach w mieście. Trudno nie zauważyć, że w ostatnich latach spadła liczba osób, które palą na ulicy, promenadzie i w innych tego typu miejscach.

Co z pomysłem wyznaczenia sektora dla palaczy?

- Sugerowane wydzielenie na plaży sektora dla osób palących byłoby przyzwoleniem na palenie tytoniu na plaży, a przecież chodzi nam o coś zupełnie odwrotnego - uważa rzecznik.- Poza tym, dym nie zna granic i z takiego sektora, gdzie plażowałyby osoby palące i tak rozprzestrzeniałby się na pozostałą część kąpieliska. Jak nie trudno przewidzieć: dopiero wówczas niepalący plażowicze zaczęliby - i słusznie - skarżyć się na dym papierosowy.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 91, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 91

Gość • Poniedziałek [25.08.2014, 22:21:01] • [IP: 91.234.49.***]

Papierosy i alkohol są używkami legalnymi, na których państwo zarabia miliardy. A z tych miliardów korzystają wszyscy. Więc odczepcie się od palaczy i pijaków, lub wycofajcie te rzeczy z rynku.

Gość • Środa [20.08.2014, 22:50:14] • [IP: 80.245.188.**]

Prosta sprawa-postawić tablice z iformacją o zakazie picia alkoholu, palenia papierosów, karmienia mew oraz łowienia ryb na wędkę wśród kąpiących się w morzu plażowiczów. Kolejny problem to wszędobylskie smrodliwe i hałaśliwe skutery wodne. Należałoby też dla nich wyznaczyć strefę bo pływają wzdłuż całej plaży i w końcu dojdzie do wypadku na niestrzeżonej plaży bo tam często pływający w morzu drżą zeby ich nie rozjechał kamikadze po trzech piwkach. Proszę kierownika kąpieliska i władze miasta o zrobienie porządku w tym temacie bo zaczynają się szerzyć dzikie obyczaje. Nawet Niemcy ze swoimi skuterami przyjeżdżają w pobliże plażowej granicy i też szarżują w w naszą stronę bo wiedzą, że w polskiej części to można poszaleć. Proponuję też wydzielić określony akwen w rejonie wschodnim i conajmniej w odległości 300m od plaży.

Gość • Poniedziałek [18.08.2014, 18:59:18] • [IP: 62.69.203.**]

Wszystko pięknie tylko jak wyprosić z plaży ''inaczej ęteligentną''starszą panią karmiącą w samym szczycie ptactwo, po minucie wszyscy pływaliśmy w ptasim g...ale palący koleś jest zmorą.Już nie ma się do czego doczepić, prawda?Zabronić oddawania uryny do morza, zabronić spaceru po plaży w brudnych butach bo dziecko się pobrudzi, zabronić, otyłym wchodzenia na plażę...tylko, że na to już kiedyś jakiś debil wpadł.

PALACZ • Poniedziałek [18.08.2014, 17:18:35] • [IP: 79.186.116.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

j444 • Niedziela [17.08.2014, 23:23:36] • [IP: 80.245.182.***]

To prawda, że plaża jest długa, a więc niech ćpuny szukają sobie miejsca dla swojego nałogu, to byłoby śmieszne, abym ja, wolny od nałogów miał poszukiwać zacisznego miejsca, a ćpun papierosowy rozwalał się gdzie mu się podoba i ćpał, wolność nie może oznaczać smrodu ćpuna w każdym dowolnym miejscu.

Gość • Niedziela [17.08.2014, 21:17:41] • [IP: 83.108.176.***]

Tyle lat walczyliśmy o wolność!! I po co, po to by teraz ograniczać innych na każdym kroku...apeluje opamiętajcie się, jestem osobą nie palącą ale palacze mi nie przeszkadzają. Utrudniacie zamiast ułatwiać sobie życie.

Gość • Niedziela [17.08.2014, 21:14:24] • [IP: 92.42.114.***]

W UZDROWISKU nie ma zakazu palenia na plaży.-cytat Kobieto opamiętaj się !! Jestem osobą nie palącą, ale bez przesady, plaza jest długa, można znależć kawałek miejsca dla siebie. Za dużo piasku, za głośno fala szumi, dzieci biegają i co jeszcze ?MALKONTENTKO !! Czas zacząć cieszyć się życiem albo siedzieć w domu !!

Gość • Niedziela [17.08.2014, 21:11:01] • [IP: 80.245.188.***]

Mieszkancy!! Wytrzymajcie do konca sierpnia, potem ta stonka buraczana wyjedzie i bedzie spokoj!! Dzisiaj, promenada, stoje z zona i dzieckiem w kolejce po lody. I stoi przede mna rodzina 2+2. Tatus wypytuje o wszystkie smaki lodow, kazdy z kolei. Przez 10 minut. A na koniec obrazony mowi do pani sprzedajacej, ze nie ma takichjak on chcial i pojdzie gdzies gdzie sa a w ogole to za drogo i jak mu pani opusci o zlotowke na galce to moze kupi!!.rozumiem, ze chce jak najlepuej dla swojej zony i dziatkow ale mozna to zrobic kulturalnie i w miare szybko a nie medzic dziesiec minut i potem strzelac focha, ze nie ma i on nie chce. Jakby na te lody mial wydac pol pensji i zalezala od tego jego dalsza egzystencja!! Jak nie ma to sie nie pojawia a jak drogo to w domu siedziec. Przyjedzie taki i krolmiasta bo chce wydac 20zl a mu nie daja!!

Gość • Niedziela [17.08.2014, 20:41:49] • [IP: 62.69.253.***]

To może jeszcze osobna plaża dla puszczających bąki, bo one przecież też śmierdzą...??

Gość • Niedziela [17.08.2014, 20:39:29] • [IP: 178.238.252.***]

A PIRDZIEĆ będzie można

Gość • Niedziela [17.08.2014, 19:50:48] • [IP: 92.42.116.***]

Proszę się tak nie denerwować, palenie nie jest tak szkodliwe, jak to przedtsawia propaganda. Nie dajcie się ludzie szczuć nawzajem na siebie!

Gość • Niedziela [17.08.2014, 19:39:49] • [IP: 109.241.63.***]

proponuje wydzielic sektor dla niepalaczy--palacz

Gość • Niedziela [17.08.2014, 18:47:47] • [IP: 188.138.1.***]

Popieram niektórych - plaża to miejsce publiczne i ani papierosów, ani alkoholu nie powinno być. Mało petów na plaży i w innych miejscach? Mało się potopiło ludzi włącznie z 8-latkiem w Lipcu? Czy to co się dzieje do kogokolwiek dociera? Czy takim" głuchym" trzeba tłuc do skutku takie słowa: nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe?

Gość • Niedziela [17.08.2014, 18:30:37] • [IP: 80.245.187.***]

Nie powinno sie ani pic ani pali. MNie rowniez przeszkadza dym z papierosa. Na plazy chce wypoczac.

Gość • Niedziela [17.08.2014, 18:25:57] • [IP: 92.42.113.***]

Ja już nie palę!! Ale nie przeszkadzają mi palacze tylko mi ich szkoda, że jeszcze nie podjęli tej decyzji o rzuceniu a powiem Wam ze to bardzo łatwe jest. Ale jeżeli chodzi o plaże to najbardziej męczą mnie te pokemony z parawanami. Raz poszłam rano na plażę bo jeszcze nie ma tego całego barachła i było cudownie ale już około godziny 10 (po śniadaniu) zaczyna się naap...alanie młotkami i stawianie zagród. Upał 35 stopni a zestawik plażowy musi być parawan, młotek, namiocik, parasolka i i wszystko to na około tym tragicznym parawanem ogarnięte. Nie ma jak oddychać nawet bo tych parawanów coraz więcej nawet wiaterek nie dociera. Ludzie wy się ogarnijcie z tymi parawanami!!

Gość • Niedziela [17.08.2014, 18:06:18] • [IP: 81.173.165.***]

A pierdziec na plazy wolno, czy burakom tez przeszkadza?

Gość • Niedziela [17.08.2014, 18:01:12] • [IP: 92.42.118.**]

Piwo mozna na legalu pić a palic nie można?

Gość • Niedziela [17.08.2014, 16:41:39] • [IP: 62.69.254.***]

a kopulowac mozna:)?

Gość • Niedziela [17.08.2014, 16:24:29] • [IP: 164.127.95.**]

Palą i to ostentacyjnie a do tego wykazują sie kompletnym brakiem kultury bo plaża jest zasypana kiepami!!

Gość • Niedziela [17.08.2014, 16:03:32] • [IP: 178.238.247.**]

Ale mamy tz WOLNOŚĆ !!ciekawa jestem ilu z tych osób tutaj jest naprawdę nie palącym, nie pijącym, dbającym o porządek?? Ludzie opamiętajcie się !'!! Wojny się toczą, , ludzie giną :(...a my tu mamy problem i nienawiścią szczekamy...o ludzie ludzie :(

Gość • Niedziela [17.08.2014, 15:53:23] • [IP: 31.61.138.**]

Palic nie kaźą.a piją jak menele, a co do palenia w oknie i na balkonie moja własnąsc

Gość • Niedziela [17.08.2014, 15:46:16] • [IP: 93.94.186.**]

Panie Karelus, palisz pan na plaży czy nie??

Gość • Niedziela [17.08.2014, 15:44:34] • [IP: 93.94.186.**]

Plaża jest owszem dla Wszystkich - dla palących i dla niepalących, dla bekających, pierdzących, dla sypiących piachem, dla hałasujących, dla kochających inaczej, dla nagusów i brudasów i dla srających piesków itd. Ja nie wyganiam nikogo. Jesteś palaczem i to jest Twoja PRYWATNA sprawa i pal i rzucaj niedopałki u siebie w domu. Jak przeszkadza mi dym papierosowy i mam ochotę zwymiotować na piasek na plaży obok kocyka palacza, to też mogę to zrobić?? I jeszcze jeden dylemat - mam się oflagować, że nie jestem palaczem i proszę, żeby palący nie rozkładali obok mnie swoich kocyków, czy raczej uciekać, gdy jakiś palący rozłoży swój obok mojego?

Gość • Niedziela [17.08.2014, 15:28:43] • [IP: 178.238.246.**]

SMIERDZIELE NIECH PALA U SIEBIE W DOMU-CZAS WRESZCIE ABY ZROBIC Z NIMI PORZADEK-PALA W OKNACH NA BALKONACH-JAK MY NIEPALACY MAMY WIETRZYC SWE MIESZKANIA SKORO SMIERDZACY ODOR JEST WYDMUCHIWANY DO NASZYCH MIESZKAN-A NA PLAZE PRZYCHODZI SIE ABY POODDYCHAC SWIEZYM POWIETRZEM I NIE LEZEC NA PETACH-DZIECI BAWIUA SIE W PIASKU I DOTYKAJA SKARZONYCH PETOW

Gość • Niedziela [17.08.2014, 15:10:59] • [IP: 93.94.188.**]

POPIERAM - po pierwsze wprowadzić zakazy na wszystko na co tylko można a po drugie jak się nie podoba to jechać gdzie indziej tam gdzie tańczą pod rytm muzyki kuracjuszy !!

Oglądasz 1-25 z 91
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■