O co chodzi ? Proste połączenie Świnoujścia ze Szczecinem przez zalew Szczeciński. To tylko dziewięć kilometrów płytkiej wody, a potem stały ląd. Most od południowych krańców Świnoujścia ( Główki ) do Nowego Warpna. Sprawa genialna w swojej prostocie i nie wykluczająca innych połączeń typu tunel czy most. Promy mogłyby nareszcie po odpowiednich remontach służyć do połączenia obu brzegów miasta oraz być prawdziwą atrakcją. Przy takim rozwiązaniu niepotrzebna byłaby 25 milionowa dotacja od rządu na promy. Nie będę się rozpisywał o koszcie budowy. To sprawa dla ekonomistów. Dla mnie jest to logiczne, że budowa mostu jest tańsza niż budowa tunelu, a i w eksploatacji niewątpliwie korzystniejsza.
Tylko 60 km do Szczecina, to 30- 40 min jazdy. Jaka oszczędność czasu, jaka oszczędność paliwa. Nareszcie w naszym zasięgu byłyby szczecińskie szkoły, uczelnie. Nareszcie można by szukać pracy w wielkim mieście. Nareszcie wyjazd do Szczecina stałby się przyjemnością, a nie całodniową eskapadą.
Koszt dowozu towarów do Świnoujścia automatycznie byłby zredukowany o połowę. Tak więc i ceny na ten towar musiałyby zostać obniżone. Ceny usług są również zależne od łatwości dostępu do materiałów. Łatwość dojazdu do Świnoujścia spowodowałby istny boom na usługi hotelarskie I wynajem pokoi letnikom. Każda osoba, która dojedzie do naszego miasta kupi coś do picia czy jedzenia, a więc ożywienie handlu, większa ilość korzystających z lokalnych restauracji.
Do miasta zaczęłyby napływaċ pieniądze. Nic na atrakcyjności nie traci miasto w zimę, nie jest daleko od wielkich aglomeracji, a dojazd do Świnoujścia byłby łatwy i szybki. Na pewno mieszkańcy Szczecina i okolic chętnie wybiorą się na weekend, czy święta. A gdyby tak wybudować jeszcze ośrodki sportów zimowych, jakąś górkę usypać z materiałów wydobytych podczas pogłębiania kanałów żeglugowych, trochę śniegu, choćby sztucznego i mamy tory saneczkowe dla dzieci, a dla starszych nartostrady. Na szczycie górki kawiarnia lub restauracja, na dole podobne miejsca dla ciała i ducha. Zakopane w Świnoujściu ? Czemu nie, i tak mamy problem z materiałami z pogłębiania. Wzdłuż drogi można by budować lokale gastronomiczne, przy wodzie mariny i platformy widokowe z parkingami, gdzie wędkarze mogliby sprawdzać swoje wędkarskie umiejętności. Zalew Szczeciński jest zapomnianym akwenem, obszarem wodnym, który mógłby stać się olbrzymią atrakcją zachodniopomorskiego. Wędkarstwo, żagle, kajaki i inne sporty wodne, ożywiłyby cały region. Na koniec, mamy jeszcze projektowaną trasę pn-płd ( Bałtyk- Adriatyk ) gdzie nasz most byłby jednym z elementów trasy. Same plusy ? Nie, już obecnie mamy problem z nadmierną ilością pojazdów w naszym mieście. Most przez zalew na pewno drastycznie zwiększyłby zatłoczenie na ulicach, emisję spalin i hałas. Jest na to rada, wystarczy wprowadzić strefy gdzie obowiązywałby całkowity zakaz wjazdu pojazdów spalinowych, strefy parkowania i opłaty za wjazd do naszego miasta. Znowu szansa dla wypożyczalni rowerów, lokalnych taxi oraz naszych dorożek. Te ostatnie wymagają tylko zmiany wizerunku, ujednolicenia oraz doprowadzenia ich do czystości. Istnieje także coś takiego jak Natura 2000, ponoċ na środku zalewu są miejsca lęgowe kormoranów i gęsi. Jakoś statki płynące do i ze Szczecina nie stwarzają zagrożenia dla fauny i flory zalewu. Jeżeli jednak jest to prawda, musimy wybrać kto jest ważniejszy, człowiek, czy ptaszki. Kiedyś gęsi uratowały Rzym, czy obecnie mają przyczynić się do likwidacji Świnoujścia ?
Przeczytajcie może całość, co? Bo grobla to pomysł bardzo dawny, jeszcze z XIX wieku, natomiast można to zmienić (na most), i będzie elegancko. Potem drugi most dający połączenie wyspą Wolin, żeby promy mogły zostać zaledwie atrakcją turystyczną, a nie przykrą koniecznością.
prędzej umre niż most/tunel będzie =I
co za kretyn to napisał ? Grobla !? Czyli podział Zalewu Szczecińskiego ? Tunel to marzenie ale grobla to idiotyzm, ekonomiczny, środowiskowy i techmniczny. nawet polityczny.
Nooo😃jedziesz, przez tunel do portu z portu przez tunel do domu przez most, pozdr.
Nie czytajcie tylko pare zdan, trzeba przeczytac wszystko. Autor wyraznie mowi, ze jest pomysl. Ze pomysl ten nie wyklucza tunelu, czy promow. Juz to swiadczy o tym, ze sa to wizje dlugoletnie i powinny byc realizowane w odpowiedniej kolejnosci. Tunel, promy to problem nasz miejski. Estakada to sprawa regionalna i krajowa, a i niemiaszki taz mieliby blizej z Berlina. Wiec, czytac i myslec przy czytaniu.
Czy to most, czy tunel i tak, promy musiałyby zostać, bo jak mieszkańcy dostali by się do pociągu.Fajnie będzie jechać przez tunel na dworzec PKP.Jadę do pracy do portu, przez tunel, ale fajnie.
marzenia... po co wogole to komentowac ? po co dyskotowac o czyms na co szanse sa 1 do 999999999999 ? to tak jakby rozmawiac o tym czy w swinoujscie uderzy meteoryty
@ Niedziela [29.06.2014, 12:50:36] • [IP: 88.156.234.***] - weź człowieku pomyśl, zanim coś napiszesz. Przecież Warszów i Międzyzdroje nie mają problemu połączenia ze Szczecinem, tylko lewobrzeże Świnoujścia i tylko w tym kontekście - ułatwienia połączenia ze Szczecinem zgłaszany jest ten pomysł. Czytanie ze zrozumieniem się kłania.:/
O!! Wybory (do sejmu, senatu, na radnych) już niebawem!! Kit wciskać ludziom (czyt.hołocie -ba tak nas" Oni"traktują) czas zacząć!! Zawsze kilku debili przybędzie.
10.0.0.*** - Przerażające jest to co napisałeś wielki podróżniku z okolic Afryki, ale wszystko zmierza ku temu.
Idiotyczny temat a co z Warszowem, Międzyzdrojami nie no w ogóle BZDURA JAKICH MAŁO !!
W 2021 r jak Rząd Polski da zgodę to Unia Europejska da pieniądze na Tunel w Swinoujsciu ale już z nowego budżetu Unijnego
Grobla? -TAK[!], ale do najbliższego monopolu.
ŚWINOUJSCIE I CAŁE ZACHODNIOPOMORSKIE TO BASTION PLATFORMY OBYWATELSKIEJ WIEC PAMIĘTAJCIE ŻEBY GŁOSOWAC TYLKO NA TYCH CO DAJA WAM NAJWIECEJ MIŁOŚCI, PRZECIEZ KIEDYS MOZE NIE BEDZIE TRZEBA BUDOWAC TEGO POŁACZENIA BO TUSK WAS ODDA NIEMCOM ZA DŁUGI!TYLKO PLATFORMA ROBI W POLSCE PORZADEK, NASZ KRAJ STAJE SIE DRUGA IRLANDIA, JESTEŚMY TYGRYSEM EUROPY, POTĘŻNA GOSPODARKA ROZWIJA SIE W SZYBKIM TEMPIE, BEZROBOCIA PRAKTYCZNIE NIE MA, LUDZIE NIEZADOWOLENI WKRÓTCE UMRA I ZOSTANA TYLKO PRAWDZIWI EUROPEJCZYCY.INTELIGENTNI, WYKSZTAŁCENI, MŁODZI Z DUZYCH MIAST, LUDZIE SUKCESU, BIZNESU.JEDNYM SŁOWEM SAMA ELITA.NIE BEDZIE JUZ KATOLI BIEGAJACYCH Z BIAŁO CZERWONYMI FLAGAMI TYLKO DUMNI EUROPEJCZYCY CO TO BĘDA MIELI NA SWOICH DOMACH NIEBIESKA FLAGE Z GWIAZDKAMI.BEDZIE OGÓLNONARODOWY LIBERALIZM.A EUROPEJCZYCY DO URN GŁOSOWAĆ NA PLATFORME BO INACZEJ WYGRA KACZOR I PIS I BĘDZIE KONIEC SWIATA, WOJA Z ROSJĄ I ZAPAŚĆ GOSPODARCZA.WIĘC PO CO WAM TEN TUNEL CZY MOST ??
DO: Gość Niedziela [29.06.2014, 08:51:59] [IP: 31.182.79.**] A wiesz ile to kilometrow nowej porzadnej drogi i jaki jej koszt? 50km! Teraz 114 to jeden pas w jedna strone bez poboczy! Portal infrastruktura podaje ze koszt 1km drogi ekspresowej to 38mln w 2010 roku.Nawet przy 20mln/km to 1mld za sama droge! A gdzie jeszcze obwodnice i infrastruktura no i sama estakada?? Poza tym widze to szczescie kazdego kto usiluje przejechac i tak zakorkowanymi czesto mostami przez Odre i Regalice. Ktos Ci robi wode z mozgu takimi pomyslami.
Autor napisał:" O kosztach nie będę się rozpisywał. To sprawa ekonomistów" Czy ja kur... jestem ślepy czy autor jest imbec... ?? Pisze też, ze grobla jest tańsza niż tunel. Skąd o tym wie ?? Tunel ma 200 m a grobla 10 000 m. Uważam takie brednie za temat zastępczy bo nie ma już o czym pisać. Niech autor najpierw policzy ile to kosztuje a potem pomyśli skąd wziąć pieniądze i wtedy zacznie pisać publicznie. Każdy z nas, idąc do sklepu najpierw sprawdza cenę towaru a potem swoje konto w banku. W gospodarce obowiązuje podobna zasada.
Nie przez szczecin bo promy pozostana
Fajny pomysł ale do Miedzyzdrojów, Wolina czy Kamienia przez Szczecin?Teraz jadę do Szczecina przez Niemcy...ale do wymienionych miejscowości niestety nie ma innego wyjścia jak prom i ogromne kolejki.
Na Warszow przez Szczecin :) itd.
A z Warszowa na Uznam to którędy?? Przez Szczecin?? Problemu to ten most nie rozwiąże!
Wystarczy nie duży most lub kładka, a do Szczecina mogą pływać barki, a jak im nie pasi, to niech się dorzucą.
To jest Polak czy Niemiec oczy ßwinoujście to miasto w Polsce czy w Niemczech smutna historia upadku wartości
nie martw cię sie i tak stałej pzreprawy nie będzie rada miasta o to zadba
Lokoalesi malkontenci ! Niedlugo będziecie palety przymocowane do pistych beczek, przy pomocy liny ciągnąc wpoprzek kanału. Plan z groblą w Niwym Warpnie jest genialny Nie wiecie malkontenci jak droge wytyczyc ? Popatrzcie na mape. Nie trzeba jechac przez centrum Szczecina Wystrczy wytyczyc nowy odcinek 114 z Nowego Warpna łaczacy się ze 115 na wysokości Tanowa, a potem do A6 za Gumieńcami. Proste ? Proste. Tylko trzeba myśleć, a nie jojczyć nak każdym przecinkiem. Mosty na grobli nie musza byc wysokie bo nie plywaja tamtędy duże statki tylko ta biala flota z Ueckerminde i jachty. Całe zaopatrzenie Świonujscia pójdzie tamtedy i ruch letników. Promy w mieście zostaną odciążone i dompracy w porcie bedziecie mieli 10 minut. Jak wybudujecie gigantyczny most to bedziecie czekali na wjazd z godzinę. Genialny plan. Nie dyskutowac z lokalesami, a zwlaszcza z tego forum To w wiekszosci Zrzędy Malokntenckie Nic im sie nie spodoba
Trwają prace nad realizacją północnej obwodnicy Szczecina warto pomyślec jak się do niej dołączyć. Nikt nie będzie jechał przez cały Szczecin tylko juz od Polic i Świętej ruszy w Polskę.