POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [17.03.2014, 18:32:49] • Polska

Lidl chce ubierać Polaków – rusza kampania z modowym lookbookiem prosto z serca Włoch

Lidl chce ubierać Polaków – rusza kampania  z modowym lookbookiem prosto z serca Włoch

fot. Organizator

Lidl coraz śmielej wkracza w segment odzieżowy. Do sklepów trafiła właśnie wiosenna kolekcja ,,See you in Rome’’, której towarzyszy wydanie tzw. lookbooka. Jak pokazują dane, rynek odzieżowy w Polsce jest wart przeszło 30 mld zł. Potencjał sieci Lidl jest bardzo duży, zwłaszcza że według danych z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie Lidl Polska już co trzeci Polak kupuje odzież i obuwie w marketach.

Nie ulega wątpliwości, że coraz większy wpływ na to, co nosimy, mają sieci handlowe, które chcą być zakupową alternatywą przede wszystkim dla popularnych sklepów odzieżowych. W ciągu 11 lat funkcjonowania Lidl na polskim rynku udział sprzedaży ubrań w całym asortymencie sieci systematycznie rośnie. Wpływ na to ma zwiększające się zaufanie do marek własnych jak i duże zainteresowanie dodatkowymi ofertami specjalnymi, takimi jak torebki i galanteria skórzana Wittchen.

Jak pokazują najnowsze badania, przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie sieci Lidl Polska, już co trzeci Polak kupuje odzież i obuwie w marketach. Najwięcej respondentów, spośród dokonujących zakupu w marketach, kupuje tam odzież codziennego użytku (70%). Trochę rzadziej badani deklarują zakup butów (58%) czy odzieży dziecięcej (52%). Mniej niż połowa deklaruje zakup odzieży sportowej (44%) czy bielizny (43%). Kobiety znacznie chętniej kupują w marketach odzież dziecięcą (61% kobiet w stosunku do 37% mężczyzn). Mężczyźni natomiast częściej wybierają market na miejsce zakupu obuwia (76%) i bielizny (52%).

W badaniu zapytano też Polaków o sposób, w jaki podejmują decyzje zakupowe. Zdecydowana większość respondentów deklaruje, że dokonuje zakupów odzieżowo-obuwniczych racjonalnie, kalkulując stosunek ceny do jakości (77%). Z drugiej strony ponad 40% przyznaje, że zdarza się im dokonywać zakupów produktów tej kategorii pod wpływem impulsu lub promocji. Nie dziwi fakt, że do takich zachowań częściej przyznawały się kobiety (54%) niż mężczyźni (32%).

Świadomość konsumentów rośnie – coraz lepiej wiemy, co i gdzie chcemy kupić, a nasze decyzje są bardziej przemyślane i racjonalne. Klienci poszukują najkorzystniejszej oferty, która ma najlepszy stosunek ceny do jakości – komentuje Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.

Lidl chce ubierać Polaków – rusza kampania  z modowym lookbookiem prosto z serca Włoch

fot. Organizator

Dla większości Polaków głównym powodem wyboru miejsca zakupu odzieży jest cena (35%) i jakość (33%). Rzadziej wskazywane są takie powody, jak lokalizacja (11%), promocje (10%) czy dostępność produktów markowych (7%). Najmniej ważna okazuje się ekspozycja towaru czy pomoc ekspedientki (po 2% wskazań). Co czwarta osoba zgadza się z tym, że ubrania oferowane przez markety nie różnią się jakością od tych sprzedawanych w tzw. sieciówkach.

Nowa kolekcja Lidl śmiało może konkurować z popularnymi sklepami odzieżowymi, zwłaszcza jeśli chodzi o tzw. basic, czyli uniwersalne ubrania, które mogą stanowić podstawę wielu stylizacji. Oferta odzieży w sklepach Lidl cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, a wprowadzane w każdym tygodniu nowe produkty bardzo szybko się sprzedają. Jest to dla nas sygnał, że w kolekcjach, które proponujemy naszym klientom, znajdują się modne ubrania uszyte z nowoczesnych materiałów wysokiej jakości, o którą nieustannie dbamy. Te czynniki w połączeniu z atrakcyjną ceną sprawiają, że zainteresowanie odzieżą jest coraz większe, a klienci wracają do sklepów Lidl, by ubrać się modnie – komentuje Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.

Rozpoczętej kampanii pod hasłem ,,See You In Rome 2014” towarzyszy wydanie katalogu modowego. Zdjęcia do lookbooka zostały zrobione w Rzymie, który był inspiracją dla kolekcji. Moda oferowana przez Lidl jest skierowana do aktywnych osób, które interesują się nowymi trendami w modzie, stawiających na wygodę oraz dobrą jakość, w atrakcyjnej cenie. W kolekcji znajdują się ubrania takich marek jak Esmara dla kobiet czy Livergy dla mężczyzn, a także bielizna Jolinesse. To sprawdzone przez klientów marki własne, dostępne wyłącznie w sieci Lidl. Projekty ubrań zostały przygotowane przez projektantów współpracujących z siecią Lidl, którzy tworzą je w oparciu o aktualne w danym sezonie trendy i preferencje. Wspólnym mianownikiem kolekcji ,,See You In Rome 2014’’ jest styl casual, bogactwo kolorów i dobrej jakości tkaniny.

O badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych z wykorzystaniem ankiety internetowej techniką RTS w terminie: 25-27.03.2014. Analizą objęto grupę 800 osób w wieku 15-50 lat. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 15-50 lat pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość miejscowości zamieszkania, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia.

Biuro Prasowe Lidl Polska


komentarzy: 3, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-3 z 3

Gość • Środa [19.03.2014, 15:48:49] • [IP: 88.156.235.***]

Chińskie szmaty zrobione z butelek po wodzie mineralnej !

Gość • Środa [19.03.2014, 10:29:10] • [IP: 62.69.203.***]

Z malym nadruczkiem CE czyli China Export.

Gość • Wtorek [18.03.2014, 08:01:15] • [IP: 62.69.231.***]

No polaczki, lecą do was luksusy z samych Włoch.

Oglądasz 1-3 z 3
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■