Na naszym zdjęciu jeden ze statków, który mimo poważnego zalodzenia zdecydował się kontynuować podróż. Jednak zalecenia dyrekcji Urzędu Morskiego nie pozostawiają wątpliwości armatorom mniejszych statków. Żegluga po torze wodnym jest niedostępna dla jednostek, których kadłuby zbudowane są z drewna albo laminatu. Duże kry lodowe tworzą nawarstwienia o grubości 10 – 15 cm. Stałe pole lodowe nie stwarza problemu ale tylko dla statków z klasą lodową i mocą maszyny powyżej 1700 kilowatów. Wszystkie słabsze jednostki powinny wstrzymać się na razie od podróżowania torem wodnym Świnoujście-Szczecin , chyba, że mają wcześniej uzgodnioną asystę. Jak się dowiedzieliśmy kilka jednostek zrezygnowało już z kontynuowania rejsu w tych warunkach.
Kłopot mają także załogi statków, które wcześniej dotarły do Szczecina. Dyrektor UMS zawiesił zwolnienia z asysty holowniczej w rejonie portów w Szczecinie i Policach. Agenci statków, które nie spełniają aktualnych restrykcji lodowych przed wejściem lub wyjściem jednostki powinni dostarczyć pisemną deklarację o zobowiązaniu armatora do pokrycia kosztów uwolnienia w przypadku utknięcia statku w lodach.
Mniejszy, nie znaczy gorszy i słabszy.
aż mi się śmiać chce z tej wszej zawiści do Szczecina, ahh te wasze nieuleczalne kompleksy bycia zawsze mniejszym
Iluż niekompetentnych osób wypowaiada się w sprawach o których nie mają żadnego pojęcie. Chociażby porównywanie dostępu do terminali portowych w Hamburgu ze Szczecinem. Tor wodny do Szczecina to szereg różnorodnych pod względem hydrotechnicznym odcinków. Naturalne drogi połączone ze sztucznymi kanałami. Cieśnina Świna, Kanały Mieliński i Piastowski, Zalew Szczeciński, kanały, przekopy, rzeka Odra. Właśnie taki tor wodny od zawsze pozbawiał Szczecin konkurencyjności z Hamburgiem. To się jeszcze pogorszy po zrealizowaniu idiotycznego projektu dot. poszerzenia w dnie i pogłębienia toru o 2m. Większy przekrój poprzeczny kanału skutkuje spowolnieniem przepływu wody, czego skutkiem będzie silniejsze niż dziś zamulanie i trudniejsza walka z zatorami lodowymi. Koszty ogromne tylko po to by zaspokoić polityczne ambicje kilkunastu szczecinian.
Tak jak napisaly dwie kompetentne osoby w komentarzach. Artykul spozniony o 2-3 tygodnie nie majacy prawie nic wspolnego z rzeczywistoscia.
do - Gość • Sobota [08.02.2014, 15:42:10] • [IP: 95.40.237.***] - to Szczecin jest uzależniony od nas...nasz port jest mniejszy ale przeładowuję co roku, dużo, dużo więcej niż szuwarowy port Szczecin...
Ci kapitanowie, to chyba po jakiś przyśpieszonych kursach unii europejskiej, że przeszkadza kra 15㎝.
IP: 95.40.237.*** Bzdury wypisujesz. Tak samo jak nasza Stocznia była uzależniona od Szczecina.
a w Hamburgu też takie problemy?
żeby port w świnoujściu był większy to można by było szczecin kopnąć w d*pe a tak to swinoujscie jest uzależnione od szczecina
Ludzie, nie wierzcie we wszystko co przeczytacie! To są bzdury, nie ma żadnych utrudnień w ruchu do Szczecina! Od tygodnia mamy odwilż, lód topnieje i do Szczecina pływa się coraz łatwiej. Dość skomplikowana (jak na tegoroczną zimę) sytuacja była dwa tygodnie temu, a nawet jeszcze w poprzedni weekend, ale nie dzisiaj! Poza tym, przed napisaniem artykułu proszę się dowiedzieć od właściwych osób, co to jest komunikat lodowy, kiedy jest wydawany (podpowiem - codziennie!) i co oznaczają i kiedy zostały ogłoszone te niby" straszne" restrykcje (ograniczenia dla ruchu jednostek o kadłubie drewnianym i z laminatu są wprowadzane zaraz po pojawianiu się pierwszego, cienkiego lodu, czyli u nas ponad 3 tygodnie temu!). Ignorancja i niewiedza płynące z tego artykułu niestety porażają.
bardzo dobrze - niech kra będzie do kwietnia...:-) zamknąć ten szuwarowo-bagienny port w Szczecinie !!
Poniższe komentarze idealnie pokazują jaki stosunek mają mieszkańcy do pijawki na organizmie naszego miasta zwanej Szczecinem. Dziwie się tylko, że władze miasta nie robią nic w kierunku odcięcia wszystkich szczecińskich macek oplatających nasze miasto.
Nawarstwienia grubości 10-15 cm. .. no no to grubo. Dwa lata temu wynosiły tylko 1, 5 do 2, 5 ale metra. W kanale Piastowskim.
Zaraz pewnie się odezwie jakiś szczeciński kundel, ze bez szczecina port w Świnoujściu by nie istniał.
Nawet matka natura daje do zrozumienia, ze trza blokowac port szuwarowo-bagienny o nazwie Szczecin, zeby miec korzysc na 44 wyspach...
Statkom płynącym do nadmorskiego Szczecina przeszkadza kra? Dziwne. No i dobrze, że przeszkadza. J**ać wrzoda Szczecin.
I bardzo dobrze! Niech zamrozi ten tor wodny w p**u i w końcu wyjdzie prawda na wierzch że prawdziwym portem pełnomorskim jest Świnoujście, a te aspiracje Szczecina do statusu miasta morskiego to jakaś kpina!
hahahaa morski port odcięty przez zalew jak mi przykroooo
Piszecie, a nie wiecie o czym piszecie. Komunikaty lodowe UM wydaje CODZIENNIE od czasu pojawienia się lodu. Zakaz pływania jednostkami z kadłubami z drean i laminatu obowiązuje od pierwszego komunikatu lodowego, czyli od pojawienia się pierwszej krwi. Od dwóch tygodni od cypla Mielin N, do Polic obowiązuje ruch jednokierunkowy i specjalne restrykcje dla statków o mocy maszyn mniejszej niż 1700 kW. Tyle, że problemy to były tydzień temu, a teraz lód topi się i restrykcje są cofane, a statkom pływa się coraz łatwiej a nie trudniej.