POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [23.03.2014, 19:07:17] • Świnoujście

Mieszkaniec Karsiborza: Za ścieki płacimy jak za zboże

Mieszkaniec Karsiborza: Za ścieki płacimy jak za zboże

fot. iswinoujscie.pl

Miasto chce na nas wymusić podpisane umowy na odbiór ścieków z firmą Remondis - pisze nasz Czytelnik, mieszkaniec Karsiborza. Magistrat zaprzecza i podaje nazwy jeszcze pięciu zajmujących się tym firm.

Miasto chce wymusić na mieszkańcach Karsiborza podpisane umowy z firmą Remondis - pisze nasz Czytelnik.- Według mnie, taką umowę każdy mieszkaniec powinien mieć ze ZWiK ,ewentualnie Urzędem Miasta, a nie prywatna firmą. To miasto ma zapewnić wywóz nieczystości po cenach równych dla wszystkich. Na wywóz szamb, a co za tym idzie "kanalizę mobilną". Miasto umywa ręce od wybudowania stałego podłączenia do sieci kanalizacyjnej, a mieszkańcy płacą jak za "przysłowiowe zboże". Na dzień dzisiejszy 1 metr sześcienny ścieków kosztuje 25 zł (ile na wyspie Uznam????). Od lutego firma Remondis podnosi stawki i tak co rok... Kiedy to się skończy !!! Jaką tym razem niespodziankę szykuje Urząd Miasta mieszkańcom wyspy ?

Czytelnik dodaje, że Prawo Unii Europejskiej regulujące odprowadzanie i oczyszczanie ścieków komunalnych określa dyrektywa Rady 91/271/EWG z 21 maja 1991 r.

Skierowana jest do państw członkowskich, które mają obowiązek osiągnięcia zawartego w niej celu - czytamy dalej w liście.- Dla Polski ustalenia negocjacyjne z Unią Europejską dotyczące środowiska naturalnego przeniesione zostały do traktatu o akcesji. Dokument ten obliguje rząd do wybudowania, rozbudowania lub zmodernizowania oczyszczalni ścieków komunalnych i systemów kanalizacji zbiorczej w aglomeracjach do 2015 r., aby zbierały one wszystkie nieczystości. Do tego czasu powinniśmy też mieć wodę w kranach nadającą się do picia bez gotowania. Jeśli tak się nie stanie, Polska będzie płacić kary.

Do listu odniósł się świnoujski magistrat.

- Nie wiem, skąd takie plotki, że miasto próbuje zmusić do podpisania umów, na odbiór nieczystości płynnych, z konkretną firmą, mieszkańców posiadających szamba - mówi prezydencki rzecznik Robert Karelus.- Zgodnie z ustawą o czystości i porządku w gminach, właściciel nieruchomości, który je posiada, zobowiązany jest do zawarcia umowy z dowolnym podmiotem posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Oprócz tego, zgodnie ze wspomnianą ustawą, powinien udokumentować wykonanie tego obowiązku poprzez okazanie takiej umowy oraz dowodów wpłaty za usługi odbioru nieczystości ciekłych.

Na terenie Świnoujścia takie zezwolenie mają: Remondis Szczecin Sp. z o.o. Odział Świnoujście, Firma Handlowo-Usługowa Krzysztof Grabowiecki, toi toi systemy sanitarne sp. z o.o., dixi sp. z o.o., wc serwis Beata Bańska i Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Sp. z o.o. Szczecin.

- Natomiast jeśli chodzi o dyrektywę unijną 01/271/EWG dotyczącą oczyszczania ścieków komunalnych, to obejmuje ona swym zakresem tylko obszary uznane za aglomeracje miejskie, a Karsibór taką nie jest - dodaje prezydencki rzecznik.-

Miasto od dłuższego czasu wdraża jej zapisy, chociażby poprzez budowę oczyszczalni ścieków, budowę nowych sieci kanalizacyjnych. Tylko do 2015 roku powstaną ponad 2 kilometry nowych sieci. Przebudowana zostanie kanalizacja sanitarna w ulicy Chrobrego, zrealizowane będą kolejne etapy w ulicy Krzywej, w przedłużeniu ulicy Energetyków, powstanie nowy syfon kanalizacyjny pod Świną, przebudowane zostaną kolektory sanitarne w trzech newralgicznych obszarach miasta. Nie rezygnujemy również z uporządkowania gospodarki ściekowej poprzez budowę systemu kanalizacji zbiorczej, podciśnieniowej na obszarze wyłączonym z aglomeracji, tzn. wyspie Karsibór.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 49, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-49 z 49

Gość • Wtorek [25.03.2014, 17:21:53] • [IP: 83.21.21.***]

Panie Karelus a jak się Pan odniesie do aglomeracji Karsibora.Pan wie, że w Karsiborzu nie ma sołtysa i nic w tym kierunku sie nie dzieje.A może uważa Pan nas za" Krym".O ile wiadomo sprawa kanalizy w Karsiborzu ciągnie sie latami tak jak budowa mostu, o którym wszyscy wiedzieli, że kiedys go" szlag trafi".To, że wyspa posiada ponad 800 osób nie oznacza, że że w XXI wieku ma mieć szamba.Można by było polemizować z UM o podatkach, które ściągacie z wyspiarzy i ile tego jest.Może nam Pan wytłumaczyć dlaczego z Wami ciągle jest wojna.Czy nie potraficie sprostać zadaniom czy jesteście nieudacznikami.

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 22:11:56] • [IP: 46.113.168.*]

O czym wy tu piszecie. .. Jak już niech się wezmą za tych ala ćpunów co prochy rozwożą i jeżdzą bez prawka policji wogule nie widać. .. chcecie żeby wasze dzieci też ćpali ??...Niech te funduszę już pójdą na tego typu cel. ...Chyba, że nasi policjanci są opłaceni przez dilerów może dla tego ich nie widać. No panie redaktorze może coś o tym by się napisało ?!

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 19:10:47] • [IP: 83.25.173.***]

miasto na moście zaoszczędziło 12.000.000 zł. To może z tych pieniędzy zmniejszymy opłaty za ścieki dla mieszkańców Karsiborza. W Y B O R Y już nie długo. Ale czy wszyscy to rozumieją??

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 13:07:03] • [IP: 193.69.22.**]

DO: [24.03.2014, 12:15:20]  [IP: 88.156.232.***] - a czy może być inaczej skoro w komunie było 160tys urzedników (i zarządzali całą scentralizowaną gospodarką), a dzisiaj trzykrotnie więcej (i pytanie czy zarzadzają lepiej)? A papu chcą też!

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 12:35:38] • [IP: 193.69.22.**]

DO: [24.03.2014, 11:29:56]  [IP: 5.60.196.***] co Ty i Tobie podobni mają z tym mostem i czepiają się Karsiborzan? A my Świnoujszcznie płacimy za promy? Płaci ktokolwiek? Poza tym rozumiem ból płacenia 26zł zamiast 5 za 1m3! Widać nie wszyscy są równi! Choć dla celów podatkowych niestety tak!

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 12:15:20] • [IP: 88.156.232.***]

odbiór ścieków, śmieci stał się jednym z najdroższych składników czynszu. To już zakrawa na paranoję! Emerytury, renty jak z Białorusi, a opłaty/ paliwo, gaz, energia, śmieci, itd/ jak na zachodzie Europy!! Dziwią się, że młodzi ciągle uciekają z tego po...go kraju?

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 11:29:56] • [IP: 5.60.196.***]

I słusznie !! za to macie WIELKIE oszczędności na opłatach za most (a właściwie ich brak) !! Poza tym w 100% zgadzam się z komentarzem poprzednika :" [24.03.2014, 09:22:26] • [IP: 88.79.170.***] trzeba bylo zapłacic te kilka złotych rocznie i dzieki zwrotowi kasy do buzdetu miasta w ramach zwrotu VAT, była by kasa na kanalize. Nie lubie prezia naszego ale chciał dla was dobrze a wy nie, jak taki osioł uparty. Tak źle i tak nie dobrze. No wiec teraz becalujta duuuuuuzo wiecej rocznie za wywóz gów...na, no ale czego oczekiwac od wsi !!??

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 10:01:36] • [IP: 88.79.170.***]

Wiochą smierdzi i tyle

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 09:39:28] • [IP: 5.172.248.**]

Zbudowanie mostu, to żadna łaska, jeśli przez całe lata nie było remontu starego. Można było załatwić dofinansowanie, ale nasi urzędnicy tego nie zrobili, dlaczego? Opłata w mieście za wywóz nieczystości płynnych 1metra sześciennego wynosi 4, 71 zł, a w Karsiborze płacimy za 1 metr sześcienny 25, 92 zł, a podatki płacimy takie same jak w innych dzielnicach.

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 09:22:26] • [IP: 88.79.170.***]

trzeba bylo zapłacic te kilka złotych rocznie i dzieki zwrotowi kasy do buzdetu miasta w ramach zwrotu VAT, była by kasa na kanalize. Nie lubie prezia naszego ale chciał dla was dobrze a wy nie, jak taki osioł uparty. Tak ze i tak nie dobrze. No wiec teraz becalujta duuuuuuzo wiecej rocznie za wywóz gów...na, no ale czego oczekiwac od wsi !!??

Piotr F. • Poniedziałek [24.03.2014, 09:17:28] • [IP: 193.69.22.**]

Pan Rzecznik się myli!! Aglomerację Świnoujście wyznaczył Wojewoda Zachodniopomorski dnia 6 lutego 2006 w rozporządzeniu nr 13/2006. Paragraf 3 mówi, iż obszar i granice oznaczone są na mapie stanowiącej załącznik do rozporządzenia i tam doskonale widać, że Aglomeracja Świnoujście to również Karsibór! Pozdrawiam Pana Rzecznika. Piotr.

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 09:16:09] • [IP: 178.238.249.**]

Teraz wiecie dlaczego sld i ich przystawki wyłączyli z granic aglomeracji miasta Karsibór i teren działek ogrodów działkowych.Dopóki oni będą rządzić tym miastem zapomnijcie o kanalizacji zarówno w Karsiborzu jak i na działkach.

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 09:13:00] • [IP: 80.245.181.***]

wyspiarski uciekinier • Niedziela [23.03.2014, 21:01:28] • [IP: 78.147.152.***] To spadaj do tej Angli i nie zawracaj porządnym ludziom głowy.

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 09:12:53] • [IP: 93.94.191.***]

Panie rzeczniku, w decyzji wydanej przez Wojewodę Zachodniopomorskiego w pozwoleniu na budowę kanalizacji napisane jest tak:, , Budowa sieci kanalizacji sanitarnej na terenie osiedla Karsibór w Świnoujściu, ,. Prosę o rzetelne wyjaśnienie tej sprawy.

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 08:22:54] • [IP: 83.21.32.**]

sam se baranie kup lodke i plywaj z wolina na uznam zobaczymy jak dlugo pociagniesz dostales m1 z zgm i szpanujesz...

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 07:34:56] • [IP: 92.42.116.***]

Most sie karsiborzanom" nalezal"? Znaczy karsiborzanie uwazaja, ze ich wygoda to jest obowiazek innych ludzi, bo im sie" nalezy"? Kupcie sobie lodki za swoje, a nie zerujecie na innych. W miescie dziury w drogach, kamienice sie wala, mimo to miasto daje dziesiatki milionow dla was, a wy jeszcze mordy pelne pretensji? Wysadzic ten most w powietrze!

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 07:32:47] • [IP: 80.245.180.**]

A tak było dobrze.Wywiozło się po cichu do lasu albo w trzciny. Ile to grosza się zaoszczędziło.Teraz trzeba za wszystko płacić i jeszcze co najgorsze to sprawdzają czy ma się pokwitowanie.

Gość • Poniedziałek [24.03.2014, 07:28:09] • [IP: 78.129.148.***]

Macie ludzie taczki, widły, czas wywieść ten gnój z magistratu. Nawet przed wyborami. Przewietrzyć ratusz ze smrodu g@wna.

Gość • Niedziela [23.03.2014, 23:08:51] • [IP: 83.21.27.***]

zmiana wladz miasta :) popieram :) wymienic cale to... towarzystwo wzajemnej adoracji i wszystkich emerytowanych wojskowych by w miescie zylo sie lepiej :)

Gość • Niedziela [23.03.2014, 23:03:22] • [IP: 79.163.192.***]

Nie mówi się, że coś jest drogie" jak zboże" tylko jest drogie jak" mokre zboże". Trochę znajomość ojczystego języka!

Gość • Niedziela [23.03.2014, 23:01:14] • [IP: 92.42.112.***]

[23.03.2014, 20:52:50] • [IP: 95.129.224.***] most jest za nasze bo udział finansowy karsiborzan jest tam znikomy. Może to miał na myśli gość z 20:17:29? Dużo nas kosztował most bo Trzebiatowska nie potrafiła załatwić sprawy aby zbudować go za schetynówki. Żadnego pożytku z niej nie mamy. Teraz PO kasuje naszą MSR a ona głupa pali i cicho siedzi.

Gość • Niedziela [23.03.2014, 22:36:59] • [IP: 95.129.228.**]

ludzie ogarnijcie się za pół roku wybory, iść na wybory i pogonić tą bolszewicką bandę, a potem rozliczyć ich indywidualnie, mówicie że nie ma kogo wybrać, a ja wam mówię że jest, wybrać nowe twarze, na pewno gorzej nie będzie tylko trzeba iść na wybory a nie biadolić.

Gość • Niedziela [23.03.2014, 22:29:12] • [IP: 80.245.189.***]

za scieki to chyba wszyscy placimy??na Uznamie tez...

Gość • Niedziela [23.03.2014, 21:32:15] • [IP: 31.61.129.***]

Zemsta za most. Myślę że to dopiero początek

troll • Niedziela [23.03.2014, 21:27:41] • [IP: 178.238.252.***]

Ale ''tuba pozamiejska '' tak jak '' Rostowski Polak '' pojechała. .. A może Karsibór nie należy do Świnoujścia ??

wyspiarski uciekinier • Niedziela [23.03.2014, 21:01:28] • [IP: 78.147.152.***]

A wiecie ile place w Angli w firmie Southern Water? Wlasnie przyszedl rachunek za 7m3 24 funty/mc czyli 120zl. malo tego woda jest tak czysta i uzdatniona za sie ja pije prosto z kranu. Mieszkam w 3 bed flat, 2 adults 2 kids. Tutaj za scieki placi sie za 92, 5% wody zuzytej, bo nie wszystko idzie w kanal. Koszt 1m3 scieku to 2, 27 Funta brutto (podatek vat 0%!!). Minusem jest to ze jest osobna firma (Portsmouth Water) ktora dostarcza swieza wode uzytkowa ale koszt nie wielki bo 0, 67 funta za 1m3. Ponadto placi Standing charge czyli abonament 54 funa/ rok. Podsumowujac wychodzi taniej niz w Polszy.Moze przeczyta to jakis z cymbalow w ratuszu i porowna koszty. Jest jedno ale! ja na reke biore 2200 funa/mc.

Gość • Niedziela [23.03.2014, 20:52:50] • [IP: 95.129.224.***]

żurowy debilu 20:17:29 ten most nie jest za darmo! Zrzucili się na niego wszyscy mieszkańcy Świnoujścia w tym i karsiborzanie. Jest to jedyny most w Polsce zbudowany za miejskie pieniądze i kiedyś będzie nazwany imieniem głupoty jasia fasoli.

Gość • Niedziela [23.03.2014, 20:46:54] • [IP: 93.94.190.**]

Witam wszystkich zainteresowanych. Kiedyś na pola wylewaliśmy co by marchewka, rzodkiewka i ogóreczki były dorodne.Cena za ładny i zdrowy towar była konkretna.Miastowi tylko mlaskają na wspomnienie tamtych warzyw. A w mieście zanim powstała obecna oczyszczalnia co robiliście ze swoim gównem.Zawijaliście w sreberka i wynosiły je motylki? Powiem wam jak było, bo niewszyscy pamiętają tamte czasy a większość myśli, że mięsko to rośnie w biedronce w ladach chłodniczych na zasadzie chowu humanitarnego. Jakiś czas temu to było tylko odzyskanie grubszych frakcji to znaczy kondomów, które pozostawiali skandynawscy turyści podczas zwiedzania naszego miasta.Tłumacząc na nasz język to całe wasze gówno leciało do Świny i były tylko wyłapywane papierzyska i kondomy aby nie gorszyły turnusów kolonijnych z polskich kopalni i hut.I wszyscy kąpali się w tym gównie.PA.

Gość • Niedziela [23.03.2014, 20:43:31] • [IP: 92.42.117.***]

Niech wam Trzebiatowska doplaca

zrobciecos... • Niedziela [23.03.2014, 20:40:53] • [IP: 83.21.27.***]

przylaczcie Karsiborz pod Kamien Pomorski i zrobcie teren wiejski zaraz znajda sie dotacje na kanalize ale niee fasola podatki z wyspy zabiera do miasteczka... dzialki sprzedaje i kasa tez do magistratu itd... Na zebraniu z Pania Michalska byla rozmowa o zakupie przez ZWiK wlasnego beczkowozu i wybieranie szamba przez zaklad panstwowy a nie prywaciarzy (do piszacych fakt duzo ludzi moze nawet 80% ma nieszczelne szamba i wali w glebe ale sa tez uczciwi i to oni placa za cala reszte i cierpią - wszystko bym dal za kontrole WSZYSTKICH SZAMB na karsiborzu i pogonienie tych brudasow...)

Gość • Niedziela [23.03.2014, 20:39:08] • [IP: 83.21.38.***]

Most należał się mieszkańcom Karsiborza tak jak stała przeprawa w Świnoujściu nie rozumiem tych idiotycznych komentarzy kanalizacja to nie żaden luksus tylko podstawa egzystencji która należy się wszystkim.Przemyślcie to co piszecie bo takie komentarze są naprawdę napoziomie ludzi z buszu.

Gość • Niedziela [23.03.2014, 20:28:13] • [IP: 83.21.38.***]

Musicie płacić za nasze szambo bo z naszych podatków jest wasza oczyszczalnia

Gość • Niedziela [23.03.2014, 20:26:21] • [IP: 93.94.188.***]

Jak zwykle „biedni” zaburzanie, mają mnóstwo pretensji. Gdy była propozycja jedności, aby wyrwać kasę od złodziejskiego fiskusa, czyli zwrot podatku w kwestii mostu, a pieniądze te można byłoby przeznaczyć na budowę instalacji kanalizacyjnej – to nie. Czyli zgodnie z ukraińskim myśleniem – dlaczego nie? Bo nie! To srać za stodołą jak Wasi dawcy spermy.

Gość • Niedziela [23.03.2014, 20:20:30] • [IP: 92.42.116.***]

Wywóz szmaba z waszej wyspy tyle właśnie kosztuje. Dlaczego inni mają wam wyrównywać koszty i płacić za wasze szambo? Jak wam za drogo, to droga wolna - wyprowadzka z wyspy! Dostaliście dziesiątki milionów na most, to kwota, której nigdy nie spłacicie. I wołacie o więcej?

Gość • Niedziela [23.03.2014, 20:17:29] • [IP: 80.245.188.**]

ale macie most za darmo

Gość • Niedziela [23.03.2014, 20:16:43] • [IP: 93.94.186.***]

Na wyspie Karsibórz nie ma intratnych działek na sprzedaż-więc dla władz miasta ta wyspa jest tylko obciążeniem!!

Gość • Niedziela [23.03.2014, 20:11:05] • [IP: 80.245.189.***]

wywoz szamba. .tego na niby. co miesiac wraz z rachunkiem za wode.20 metrow wody. 20 metrow sciekow proste?

Gość • Niedziela [23.03.2014, 20:01:22] • [IP: 80.245.190.**]

A najszybciej podłączyli gminy niemieckie, bo dostali żywą w łape i po sprawie.Karsiboraki to nie heringsdorfiaki i czort wie co jeszcze.Wydrzyckiego ś.p. piosenka mówi prawdę;CZŁOWIEK GARDZI CZŁOWIEKIEM.Za mostem, hen tam daleko, to tylko pewnie bagna zostały.Tam ni ma ludków, nikto nie mieszka.Władzy w łbach się przewraca od dobrobytu, czego chcesz chłopie!!

Gość • Niedziela [23.03.2014, 20:00:46] • [IP: 95.129.224.***]

Przypominam, że to rada miasta na wniosek fasoli uchwaliła w zeszłym roku, że Karsibórz nie leży w obszare uznanym za aglomeracje miejskie. Widzicie ludziska jakie to proste, pstryk i już nie ma miasta a jest wieś. Ponieważ w przeciwieństwie do budowy kanalizy wsiowienie miasta jasiowi idzie perfekcyjnie to za pięć lat jedynym obszarem uznanym za aglomeracje miejską będzie obszar na którym stoi oponiarnia.

Gość • Niedziela [23.03.2014, 19:57:27] • [IP: 5.172.248.***]

Ludzie nie ma co się pieklic na ostatniej sesji młodzieżowej rady było ze Świnoujście tez w przyszłym roku będzie płacić cos w tych okolicach to jest 40-50 zł za metr3 hymhym tłumaczyli to przepisami z unii

Gość • Niedziela [23.03.2014, 19:51:00] • [IP: 37.8.215.***]

nie chcieliście płacić za most to nie macie kanalizacji. Sory taka wyspa.

Gość • Niedziela [23.03.2014, 19:49:08] • [IP: 5.172.248.***]

Czy rzecznik jest pewien tego ?!hehe w odpowiedzi na pismo. ...w odpowiedzi, które dostał Karsibór jest co innego

Gość • Niedziela [23.03.2014, 19:46:18] • [IP: 62.69.252.***]

Niech Pan Karelus nie kłamie, ja dzwoniłam do tych innych firm i oni nie zajmują się wywozem nieczystości płynnych.Wydział Ochrony Środowiska wręcz mówi o podpisaniu umowy z Remondisem.A obecnie po podpisaniu umowy dostałam nowy cennik za wywóz szamba tj.1-1, 5m3 kosztuje 50 zł., 4m3 kosztuje 103, 68 zł, 7m3 kosztuje 181, 44 zł.

Gość • Niedziela [23.03.2014, 19:41:01] • [IP: 92.42.112.***]

cale lata na pola wylewaliscie to bylo ok a teraz macie placic to robicie afere

Gość • Niedziela [23.03.2014, 19:39:22] • [IP: 193.200.150.***]

Fasola mści się za most.

Gość • Niedziela [23.03.2014, 19:33:26] • [IP: 83.21.27.***]

coooo to Karsiborz nie jest aglomeracja miejska to co to jest oddzielna miejscowosc czy dzielnica miasta ? prosze o podanie cen za wywoz szamba przez inne firmy czy jest rowny ok 5zł/m3 ? jak w Świnoujściu ? Czyli kanaliza poszla w zapomnienie...

Gość • Niedziela [23.03.2014, 19:28:42] • [IP: 80.245.189.***]

Macie liczniki na wode??to tyle placic zo scieki a nie te niby wasze szamba inaczej bym zrobil z wami co tydzien kontrol szamba i w razie jak pelne wywozka, zaden z osadnikow nie ma prawdziwego szamba. szczelnego.

Gość • Niedziela [23.03.2014, 19:28:24] • [IP: 83.21.38.***]

Jeżeli Karsibór nie jest aglomeracją miejską to dlaczego mieszkańcy płacą miejskie podatki od nieruchomości??

Gość • Niedziela [23.03.2014, 19:22:20] • [IP: 83.11.138.***]

Srasz to płać

Oglądasz 1-49 z 49
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■