Rada miasta zadecydowała, że opłata za odbiór odpadów komunalnych naliczana jest w zależności od wielkości zużycia wody w danej nieruchomości.
Ze względu na fakt, iż złożone przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, pierwsze deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczyły roku 2013 i bazowały na zużyciu wody z 2012 roku, istnieje konieczność złożenia kolejnych deklaracji
w terminie 14 dni od zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty, czyli po otrzymaniu z Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Świnoujściu informacji o zużyciu wody z nieruchomości w 2013 roku – informuje magistrat.
Deklaracje można złożyć: osobiście lub przez pełnomocnika - w siedzibie Urzędu Miasta (Stanowisko Obsługi Interesantów, parter budynku), w godzinach od 8 do 15 lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP, do której odnośnik znajduje się na stronie BIP - bip.um.swinoujscie.pl; należy wówczas wypełnić formularz deklaracji (odnośnik na stronie BIP - bip.um.swinoujscie.pl - druki i wnioski do pobrania) i przesłać go poprzez ePUAP, jako załącznik do wniosku ogólnego (formularz złożenia sprawy do urzędu); deklaracja opatrywana jest: bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu przepisów o podpisie elektronicznym, lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP w rozumieniu przepisów o informatyzacji.
Nie wiem czyj to był pomysł, ale na opcję przyrównania ilości zużytej wody do zużytej ilości produktów/śmieci może chyba tylko jakaś niemyjąca się i dużo jedząca" świnia". Zaoszczędza na wodzie, a przy okazji na śmieciach. Proponuję przestać się myć przez tydzień, będzie się przyjemnie pracować wszystkim w mieście ;-) Może po takiej prezentacji" oszczędności" w produkcji śmieci zrozumiałby ktoś co takiego wymyślił. Ja wolę być czysty niż wyrzucać górę śmieci. Najlepiej ich nie produkować zbyt wiele, ale czy ktoś o tym pomyślał?
za segregowanie śmieci powinny być mniejsze opłaty, taki był cel , a w Swinoujściu płacimy dużo więcej niż przed segregowaniem, wina urzędników że nic w tym kierunku nie robią, nie możemy się godzić na takie oszustwo
Widzicie na fotce takie zużycie wody ma nasz prezydent!!
To jakaś fikcja przecież urząd morze te dane bezpośrednio pozyskać od swojej firmy a nie obywatel co roku będzie nosił deklaracje do urzędu, zatrudniliście osoby do rozliczanie niech teraz pracują a nie kawkę piją!! Proponuję obywatelskie nieposłuszeństwo wobec głupich przepisów!!
Porabalo was, jakas kartka w skrzynce. zadnych informacji ze to WAZNE do rozliczenia AAAA pocalujcie mnie w du, , , , , pe mam dosc
Ludzie, olejcie to. Niech nikt nic nie składa żadnych deklaracji. Niech ruszczą te swoje przyrośnięte odbyty do taboretów i ruszą swoim pustym łbem.
Chciałbym znaleźć rozliczenie kosztów wywozu śmieci przez miasto za okres od lipca do grudnia. I jak to się ma do naszych opłat. Na szkoleniach fundowanych dla mieszkańców było mówione, że koszt przyjęcia śmieci sortowanych wynosi 0 zł. za tonę, czyli faktycznie tylko transport kosztuje. A myślę, że duża część mieszkańców sortuje śmieci. Na pewno moglibyśmy mniej płacić za wywóz śmieci. Kiedy pojawi się takie rozliczenie i gdzie?
chore miasto, chora władza, najbardziej niesprawiedliwy system opłat za śmieci.Kiedy podsumowanie kosztów utylizacji i przychodów!!
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
A co z nadpłatami za ubiegły rok? Nasz umiłowany prezydent nawet coś przebąkiwał o zaliczeniu nadpłat na poczet tego roku. Czy wzorem mieszkańców z innych miast mamy dochodzić swojego przed sądami? Czy to jest jedyna droga ukrócenia złodziejskich zapędów niedouczonych urzędników/radnych/prezydenta?
Typowy przejaw mentalności urzędniczej, oni powinni mieć w pochwach jak na szablę baty na ludzi, bo te zarządzenia mają taki charakter - batożenia, przeganiania bydełka przez urzędy.
smieszne to jest zwik wysyla nam stan zuzycia wody a my musimy extra skladac deklaracje do UM jakby danymi obydwie firmy nie mogly sie wymienic miedzy sobą :) przeciez moge na deklaracji wpisac mniejsze zuzycie wody i co beda to sprawdzac ? syzyfowa praca... ale takie miasto taka wladza no comment
To jakaś paranoja! Urząd zatrudnił ludzi do roboty, a ja mam biegać z deklaracjami.Przecież Zwik to spółka miejska niech sobie przesyłają dane~!
I znowu wszystko od nowa.Zupełna paranoja. Urząd umila nam życie, myślą, że nie mamy nic innego do roboty tylko łazić po urzędach. O tym, że będą nowe umowy nikt nawet nie wspomniał.Co za popierniczona ustawa
A co z rozliczeniem za śmieci do tej pory ? Inne miasta obniżają znacznie koszty wywozu śmieci. Jak tp wygląda w Świnoujściu ? Wiadomo, ze pieniądze z nadwyżki nie moga byc przeznaczone na inne cele ? Kiedy będą zwroty ?
Gdy zliczyłem zużycie wody na podstawie otrzymanych faktur VAT, otrzymałem wynik niższy od tego, który widnieje na powiadomieniu z ZWiK. Różnica to 0, 6 m3 na moją niekorzyść. Zatem pytanie: Którą wartość podać? Tą wyliczoną na podstawie otrzymanych faktur? Czy tą z zawiadomienia (o 0, 6 m3 wyższą), dla mnie niekorzystną?
Najbardziej niesprawiedliwy system- liczenie opłat za śmieci od zużycia wody.Krótko mówiąc, im bardziej dbasz o czystość tym więcej płacisz za śmieci.PARANOJA!!
Wszędzie obniżają opłaty za śmieci, a pazerny Janusz gnębi ludzi. Tfuuu *!
Poj*ło Cie Janek?!
czy to sie tyczy wszystkich? mieszkancow w blokach jak i rowniez w domkach? moze troche obszerniejszy ten artykul prosze..
To jakieś nieporozumienie bo Urząd Miasta zatrudnił dodatkowo ludzi by się tym zajmowali i bez problemu mają dostęp do informacji o zużyciu wody w Zakładzie Wodociągów. Wystarczy przecież tylko naliczyć opłaty które trzeba wnosić i to wszystko. Składanie deklaracji to znowu ogromna ilość papierów w których będą szukać błędów, kupa ludzi znowu zwali się do Urzędu Miejskiego by wyjaśniać i kłócić się z urzędnikami tak jak było na początku kiedy to właśnie urzędnicy interpretowali" ustawę śmieciową" jakby wcale jej nie rozumieli. Szykuje się kolejny wielki bałagan choć jeszcze z poprzedniego nie wyszliśmy.
Już lece :D