Inwestycja dofinansowana będzie z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Szacowany całkowity koszt inwestycji to 60,3 mln PLN, przyznana wysokość dofinansowania wynosi 51 mln PLN. Realizacja projektu niewątpliwie przyczyni się do podniesienia atrakcyjności portu Szczecin-Świnoujście i zwiększy jego konkurencyjność w aspekcie obsługi transportu drogowego. Dzięki staraniom Spółki będzie to już szósta inwestycja w porcie Szczecin-Świnoujście, która uzyskała dofinansowanie ze środków budżetu Unii Europejskiej.
- W obu portach systematycznie wzrasta liczba obsługiwanych pojazdów ciężarowych. Dlatego koniecznością jest zwiększenie przepustowości dróg dojazdowych i wewnątrzportowych. W ostatnim czasie zakończyliśmy inwestycję związaną z przebudową infrastruktury drogowej w obu portach. Inwestycja dla której w dniu dzisiejszym uzyskaliśmy dofinansowanie w wysokości 51 mln PLN ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko stanowi kontynuację modernizacji infrastruktury dostępu do portów morskich od strony ich zaplecza. Budowa miejsc postojowych na wjazdach na poszczególne obszary portu w Szczecinie i Świnoujściu pozwoli na uporządkowanie ruchu kołowego, zwiększy bezpieczeństwo i jakość przeładunków oraz przyczyni się do poprawy konkurencyjności kompleksu portowego Szczecin-Świnoujście – mówi Krzysztof Sadowski, pełniący obowiązki Prezesa Zarządu ZMPSiŚ SA.
W Szczecinie, w ramach zaplanowanej inwestycji, powstaną trzy place postojowe. Dla potrzeb samochodów osobowych przebudowany zostanie istniejący plac postojowy (wraz z budową nowych miejsc postojowych) przy ul. Bytomskiej – w bezpośrednim sąsiedztwie budynku głównego ZMPSiŚ SA, a dla pojazdów ciężarowych – wybudowane zostaną miejsca postojowe w rejonie przeładunków drobnicowych oraz w rejonie przeładunków masowych. W Świnoujściu natomiast wybudowane zostaną dwa place postojowe dla pojazdów ciężarowych – na wjeździe do Portu Handlowego Świnoujście od strony wiaduktu przy ulicy Barlickiego oraz na Terminalu Promowym, przy ul. Duńskiej i Fińskiej.
W ramach projektu , wybudowanych i zmodernizowanych zostanie łącznie 5 placów postojowych o całkowitej powierzchni 9,3 ha i liczbie miejsc postojowych 585, w tym dla pojazdów osobowych – 183 (z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych).
Realizacja przedsięwzięcia ma na celu zwiększenie dostępności do nabrzeży portowych oraz podstawowej infrastruktury zewnętrznej. Dzięki temu poprawi się przepustowość dróg dojazdowych i wewnątrzportowych oraz skróci czas obsługi ładunków w obrocie lądowo-morskim. Wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu na drogach wewnątrzportowych, ze względu na skrócenie czasu przebywania i ilości samochodów ciężarowych. W aspekcie podniesienia bezpieczeństwa środków transportu i ładunków, warto podkreślić, że w ramach projektu na wszystkich placach wprowadzony zostanie monitoring pojazdów. Dzięki skróceniu czasu oczekiwania na załadunek/rozładunek samochodów, niewątpliwie poprawi się również komfort pracy kierowców.
Na ten projekt należy spojrzeć także z perspektywy dalszego rozwoju portów.
- Budowa infrastruktury terminali portowych w Szczecinie i Świnoujściu i inwestycja w nowoczesne miejsca postojowe dla transportu kołowego to przede wszystkim zwiększenie możliwości potencjału przepustowości zaplecza kompleksu portowego Szczecin i Świnoujście. Projekt wpisuje się w realizowaną przez ZMPSiŚ strategię konsekwentnego i zrównoważonego rozwoju portów. W połączeniu z planowanymi inwestycjami od strony wody, przełoży się na wzrost przeładunków realizowanych w Szczecinie i Świnoujściu – dodaje K. Sadowski.
Wykonawca inwestycji wybrany zostanie w drodze przetargu konkurencyjnego w pierwszym kwartale przyszłego roku. Prace budowlane rozpoczną się połowie roku 2014, a termin zakończenia inwestycji planowany jest na rok 2015.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA
Dobrze, ale. ..tiry na tory!
Bez pomocy i dotacji z Unji to byscie srali i trawy sie trzymali.
jak Polska z Ruskimi tak Świnoujście ze Szczecinem -małżeństwo bez możliwości rozwodu, dozgonna miłość
A co tu nas nie dyma ? Na niecałe 300 osób 3 prezesów i 2 vice i stado dyrektorów. A ta śmietanka pławi się na garbach reszty.
Do puki odbyty są u władzy, to Szczecin będzie nas dymał na sucho bez mydła.
Ty chyba Gość Czwartek [02.01.2014, 20:58:46] [IP: 92.42.116.***] upadłeś na głowę? Czy Ty rozumiesz to co piszesz? Twój tok myślenia jest porównywalny do liżącego tuska bobra merkelowej narciarki.
zgadzam się... Gość • Wtorek [07.01.2014, 15:27:06] • [IP: 31.19.214.**] Szczecin to dożywotnia klątwa dla Świnoujścia. Nawet gdyby trafił się prezydent z jajami i przeciągnął do skutku odłączenie się świnoujskiego portu od szczecińskiego to Szczecin by nas zajechał -> mogli byśmy zapomnieć o remoncie infrastruktury kolejowej, drogowej itd. Przykre ale prawdziwe :/
Szczecin to dożywotnia klątwa dla Świnoujścia. Nawet gdyby trafił się prezydent z jajami i przeciągnął do skutku odłączenie się świnoujskiego portu od szczecińskiego to Szczecin by nas zajechał -> mogli byśmy zapomnieć o remoncie infrastruktury kolejowej, drogowej itd. Przykre ale prawdziwe :/
grobla Świnoujście -Szczecin
Szczecin powinien być największym w Europie portem barkowym a nie portem morskim!!
bez poprawiania konkurencyjności byłby bezkonkurencyjny
Nie drogi gościu, Unia nie oddaje wam" części kasy", tylko darowuje wam całe mnóstwo forsy, którą marnotrawicie koncertowo, jak na pijaków i przygłupów przystało. Śmieszny jest ten tekst o niewolnictwie. Naprawdę trzeba być przygłupem, aby w obecnej sytuacji się tego obawiać z innej strony, niż polskich paniczyków. Już jesteś niewolnikiem nowej szlachty, ale nawet tego nie umiesz dostrzec. To Polska była krajem półniewolniczym, nie kraje zachodu!
Zasypać Kanał Piastowski
podstawowy argument tego śmiesznego zespołu portowego to port w HAMBURGU. TYLKO Hamburg jest połączony cieśniną bezpośrednio z morzem...
Tak trochę z innej beczki: „Jak się tak głębiej zastanowić, to rola unii polega na tym, że oddajemy jej część naszego dochodu, a ona po potraceniu własnych kosztów, oddaje nam część kasy, mówiąc na co mamy ją przeznaczyć. Taki model ma rację bytu tylko wówczas, gdy gospodarz kraju jest pijakiem i przygłupem, który nie potrafi prawidłowo wykorzystać ciężko zarobionej forsy. Jakie to ma odniesienie do naszych rządów po 1989r., sami oceńcie. No i jest też aspekt swobodnego ruchu bezwizowego, istotny zwłaszcza dla średnio wykwalifikowanych parobków.” „Najlepszym Rozwiązaniem dla nas obywateli, byłoby wyjście z Unii Europejskiej i to jak najszybciej, bo grozi nam niewolnictwo, i będziemy mieć gorzej jak za okupacji Hitlerowskiej.”
Drogi wewnątrz portów będą pierwsza klasa, ale jak do tych portów dojechać? Jak z nich wyjechać? Wąską drogą? Dlaczego nie mówi się o dociągnięciu do Świnoujścia dwupasmówki? Dlaczego droga ze Szczecina na południe nie jest w całości dwupasmowa? Ach, już wiem, zapatrzyliśmy się na autostrady amerykańskie, które w wielu przypadka przypominają nasz drogi gminne. A my ciągle śnimy o amerykańskich autostradach rodem z filmów zachwalających amerykański styl życia.
szuwarowo - bagienny Szczecin...niech się odczepi od Świnoujścia !!
im glebiej statek wplynie w glab ladu tym bardziej to jest oplacalne dlatego istnieja takie porty jak np.hamburg nikt nie bedzie inwestowal kasy w swinoujski porcik.
Pierdziele pazerne na pieniądze z unii, które zaraz przeputają, zrobią roszadę na zapierdziałych taboretach i nie będzie winnych, a ten pasożytniczczo-pijawkowy Szczeciński port szuwarowo-bagienny niech ciśnie bąka.