Zmiany w organizacji przewozu pasażerów Komunikacja Autobusowa wprowadziła 1 kwietnia. Czas zapytać o efekty całego przedsięwzięcia. Szczegółową ocenę zmian poznamy po zakończeniu pełnego roku obrachunkowego ( liczonego od daty wprowadzonych zmian). Jednak już dziś można coś powiedzieć na podstawie danych z dwóch kwartałów tego roku, czyli od kwietnia do września. Warto te dane porównać z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Kazimierz Reimus, dyrektor Komunikacji Autobusowej nie ukrywa, że w porównaniu z ubiegłym rokiem, zmalała liczba pasażerów. W ciągu sześciu miesięcy 2013 r. z autobusów linii miejskich skorzystało 550.731 osób. O 10,7 % mniej niż w analogicznym okresie w roku 2012. Wtedy przewieziono 609.767 osób.
- Liczba przejechanych w 2013 r. wozokilometrów na liniach miejskich wyniosła w badanym okresie 300.799 i była o 17,2 % niższa niż w analogicznym okresie w roku 2012, w którym przejechano 352.530 wozokilometrów - dodaje dyrektor.
I jeszcze jedne istotne: uzyskane przychody ze sprzedaży biletów w 2013 r. na liniach miejskich wyniosły w badanym okresie 876.217,67 zł i były o 7,6 % niższe niż w roku 2012 r. (942.612,16 zł). Dodajmy jeszcze, że nie zmieniły się ceny biletów i zakres ulg przewozowych.
- Wpływy ze sprzedaży biletów zmalały wprawdzie o 66.394,49 zł, ale nastąpiło obniżenie kosztów eksploatacji o około 200.000 zł z tytułu przejechania mniejszej ilości wozokilometrów i wynikającej z tego oszczędności w zużyciu oleju napędowego, ogumienia i innych materiałów eksploatacyjnych oraz obniżenia kosztów pracy w grupie zawodowej kierowców w związku ze zmniejszeniem ilości etatów na stanowisku pracy kierowców - dodaje Kazimierz Reimus. - W efekcie zmian nastąpił wzrost ilości pasażerów przypadających na 1 przejechany wozokilometr z 1,72 w 2012 r. do 1,81 w 2013 r., co świadczy o poprawie wskaźnika wykorzystania taboru a ponadto w wyniku obniżenia wyżej wymienionych kosztów eksploatacji spółka wygospodarowała środki na modernizację wiat i przystanków autobusowych wprowadzając m.in. nowe oznakowania na około 150 istniejących przystankach autobusowych – stosownie do obecnie obowiązujących przepisów w zakresie oznakowania przystanków autobusowych.
Zdaniem dyrektora miejskiej spółki, kilkuprocentowy spadek ilości przewiezionych pasażerów i wpływów ze sprzedaży biletów ma tylko pośredni związek z wprowadzoną od kwietnia reorganizacją usług przewozowych.
- Na ten wynik wpływają również inne ważne czynniki niezależne od Komunikacji Autobusowej- dodaje Kazimierz Reimus - np. niż demograficzny, wzrost liczby samochodów osobowych, wzrost ilości osób w wieku starszym korzystających z bezpłatnych przejazdów autobusami, znaczny przyrost długości ścieżek rowerowych zachęcających do korzystania z rowerów (szczegółowe informacje są do dyspozycji w siedzibie spółki).
Spółka wprowadzając zmiany „w celu optymalizacji komunikacji miejskiej” szacuje, że docelowo pozwolą one zwiększyć efektywność obecnie oferowanych przewozów.
- Półroczny okres od ich wprowadzenia jest za krótki do przeprowadzenia głębszej analizy - uważa dyrektor.- Taką analizę wraz z wnioskami zamierzamy przeprowadzić w II kwartale 2014 r.
wyszczególnienie
IV-IX 2012
IV-IX 2013
ilość pasażerów
609 767
550 731
ilość przejechanych wozokilometrów
352 530
300 799
ilość pasażerów na 1 wozokilometr
1,72
1,81
wpływy ze sprzedaży biletów w zł
942 612,16
876 217,67
Nikt! Kiepsko z tymi nowymi liniami, dodatkowo okrężnymi. Kicha lipa i niedorozwój!
Czyli nie ma zysku tylko bałagan i krążące dla siebie autobusy. Zmieńcie nazwę zamiast" Komunikacja Miejska" "Komunikacja sobiepańska"
Jeśli jadę na działkę to muszę obejrzeć całe Swinoujście? o zgrozo! Mam 10min dłużą drogę, żeby dojechać do pętli.Proszę wrócić do starego rozkładu jazdy!! Dziękuję!!
Szkoda, że nie ma kursów przez 11-listopada, fajnie było wcześniej dojechać do LIDL-a. A w niedziele i święta to mieszkańcy nie mogą juz dojechać nad morze, po sezonie tylko 1 kurs na godzinę, mogłoby być chociaż ze dwa razy. Ale kogo to wszystko obchodzi...
Dziś rano autobus B był spóźniony ponad 5 minut i nie zdążył na prom 7:10 (prom był 5 metrów od brzegu). Jak spadnie śnieg, to pewnie będzie jeszcze fajniej i może nie będzie zdążać na prom o 7:30 :o)
Wrócić do starego rozkładu jazdy, który był sprawdzony i dla mieszkańców. Dziś dajecie zarabiać taksówkom, a może to i dobrze bo szybko i prawie w tej samej cenie :)
W 2014 roku zlikwidować komunikację miejską - to dopiero będą oszczędności!
Należy koniecznie wrócić do starego rozkładu. Był bardzo dobry dla wszystkich mieszkańców. Teraz za to jest bardzo dobry dla Pani vice Prezydent, która taką decyzję podjęłą. Czy to logiczne? Stare przysłowie ma tutaj zastosowanie: czy nos dla tabakiery czy tabakiera dla nosa.?
Przecież do Intermarche jeżdżą autobusy linii A i B; przystanki na rogu Wojska Polskiego i Roosevelta są blisko.
Czyli jednak zmiana się opłaciła. Moim zdaniem większość zmian jest na lepsze, ale rzeczywiście nie za bardzo rozumiem, dlaczego linie A, B i 6 zatrzymują się tylko na przystanku" Plac Wolności", a linia 2 na przystanku" Plac Kościelny". Wszystkie linie powinny zatrzymywać się na obydwu przystankach. I dobrze by było, żeby coś zaczęło jeździć do wschodniej części promenady, w rejon ul. Uzdrowiskowej. Oczywiście przez cały dzień i także w niedziele, a nie tylko parę kursów rano na Grodek.
Nowy rozkład to żenada!!
Czyli komunikacja zaoszczędziła 10% swoich wydatków (posyłając dwie osoby na bezrobocie) i straciła 11% pasażerów którzy płacą i 15% emerytów za których płaci miasto... hmmm genialne... kto był taki inteligentny? i czemu nie wprowadził jeszcze starego rozkładu?
Powrócimy do starego rozkładu autobusów ?...
No i co z tego, ze autobusy przejechały mniej kilometrów? to o to chodzi w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej?? one mają służyć temu żeby mieszkańcy mogli docierać w różne miejsca miasta bo nie wszystkich stac na auto albo nie chca nim jeżdzić. Jak tak szukamy oszczędnosci to moze wogóle nie wypuszczac autobusów z zajezdni? ale byłyby ozczędności. A co tam ludzie. Niech chodzą na piechotę.
Nie denerwujcie dyrektora bo się zadusi własną śliną.
Debil z debilką umilili Wam życie.
KONIECZNIE PONOWNIE AUTOBUSY POWINNY JERZDZIC UL 11 LISTOPADA, KONIECZNIE. TO GLOWNY SZLAK KOMUNIKACYJNY MIASTA A NIE JEZDZI TAM ZADEN POJAZD KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ...TO AZ NIEMOZLIWE, SA PRZYSTANKI ALE NIESTETY TYLKO ONE. POWINNO SIE TO ZMIENIC.
DLA KOGO KOMUNIKACJA ? DLA PASAŻERÓW, JEŻELI MNIEJ BYŁO TZN. NIE SPEŁNIA NASZYCH OCZEKIWAŃ.
Niech poda wreszcie ile kosztowała nas firma z Wrocławia za ten pseudo rozkład? Wtedy zobaczymy oszczędności.
Co za baran ustawił przystanek linii 2 przy kościele na ul Konstytucji a nie tam gdzie staje A i B przy Placu Wolności ? Ludzie biegają między jednym a drugim przystankiem a mogli by wsiąść na Placu Wolności.
Zostało zniszczone to co przez tyle lat funkcjonowało dobrze.Dlaczego się cofamy w rozwoju?
" Wpływy ze sprzedaży biletów zmalały wprawdzie o 66.394, 49 zł, ale nastąpiło obniżenie kosztów eksploatacji o około 200.000 zł z tytułu przejechania mniejszej ilości wozokilometrów i wynikającej z tego oszczędności w zużyciu oleju napędowego, ogumienia i innych materiałów eksploatacyjnych oraz obniżenia kosztów pracy w grupie zawodowej kierowców w związku ze zmniejszeniem ilości etatów na stanowisku pracy kierowców." - w życiu nie słyszałam nic bardziej głupiego! Czy to jest cytat z Barei?
Po tej reformie nasze dzieci do szkoly i z powrotem chodza pieszo bo autobusy tak rzadko jezdza ze nie oplaca sie na nie czekac.Ale podziekowania za te zenujaca reforme nie naleza sie Rejmusowi ale Michalskiej...
Gość • Poniedziałek [30.12.2013, 15:52:19] • [IP: 88.156.232.***] co ty piszesz ? szlachta po 15-stej musi dostać się do domu, a kierowcy niech zapir...ą z buta po pracy
Jak o 15.00 przestanie autobus zajeżdzać na plac ZKM aby zabrać pracowników bióra którzy nie płacą za bilet to by więcej zaoszczedzili