POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [28.12.2013, 10:46:51] • zachodniopomorskie

Większe prędkości pociągów to na razie marzenie

Większe prędkości pociągów to na razie marzenie

fot. Sławomir Ryfczyński

Najnowszy pociąg Impuls może jechać z prędkością nawet 160 kilometrów na godzinę. Ale na to pasażerowie liczyć nie mogą. Podróż ze Szczecina do Świnoujścia nadal zajmuje prawie 2 godziny. Maksymalne prędkości na linii nr 401 Szczecin Dąbie- Świnoujście wahają się od 70 km/godz. do 130 km/godz. W prawie 30 miejscach pociąg musi bardzo zwolnić.

Według Mirosława Siemieńca, rzecznika prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, pociągi na trasie ze Szczecina do Świnoujścia jeżdżą dziś przez prawie przez całą trasę z prędkością 120-130 kilometrów na godzinę. Na odcinku Mokrzyca – Warnowo muszą jednak zwolnić. Tu obowiązuje prędkość 100 km na godzinę.

Nieco inaczej przedstawia to Andrzej Chańko, dyrektor Przewozów Regionalnych w Szczecinie.

- Maksymalne prędkości na linii nr 401 Szczecin Dąbie- Świnoujście wahają się od 70 km/godz. do 130 km/godz. W 27 miejscach na linii, punktowo oraz odcinkowo obowiązują ograniczenia prędkości - informuje Andrzej Chańko.- Podwyższanie prędkości pociągów obsługiwanych przez nowe EZT (Elektryczne Zespoły Trakcyjne , czyli samojezdne pojazdy trakcyjne – przyp. red.) zaplanowane jest sukcesywnie, w miarę dostaw kolejnych jednostek, co pozwoli na zapewnienie odpowiedniej rezerwy taboru rozwijającego prędkość powyżej 100 km/godz.

Według rozkładu jazdy, pociąg Przewozów Regionalnych pokonuje 116-kilometrowy odcinek Szczecin Główny - Świnoujście w godzinę i 55 minut, (przy 22 przystankach). Pociąg TLK jedzie tylko kwadrans krócej.

W latach 2005 -2013 były prowadzone kompleksowe prace modernizacyjne tej linii, tak by dostosować ją do prędkości 120/130 km/h.

- To są prędkości techniczne linii maksymalne - na jakie linia była budowana - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Prace pozwoliły na skrócenie czasu przejazdu na trasie Szczecin -Świnoujście o ok. 30-40 minut.

Na części odcinków zmodernizowano tory , przejazdy kolejowo-drogowe, perony i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

- Prace nie były wykonane na odcinku Mokrzyca - Warnowo - dodaje rzecznik. - Odcinek ten będzie modernizowany w dalszej perspektywie. Do realizacji w ramach wieloletniego planu modernizacji tej linii, pozostały na rok 2014 zadania na kwotę około 23 mln złotych obejmujące min.: wymianę rozjazdów na stacji Białuń, przebudowę układu torowego wraz z peronami na stacji Rokita, modernizację obiektów inżynieryjnych- dwóch wiaduktów koło Wolina, na odcinku Recław - Mokrzyca Wlk., modernizację około 7 km odcinka linii na terenie Świnoujścia.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 28, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 28

Gość • Poniedziałek [30.12.2013, 10:46:32] • [IP: 83.25.89.***]

Do IP95129226 Sądząc po Twoich dotychczasowych wpisach jesteś znawcą zarówno kolei jak i domów dla umysłowo chorych, no bo skąd byś wiedział co by pletli?. Może tam byłeś i masz tam przyjaciół i stąd wiesz. Nie musisz mi dziękować za zwróconą Ci uwagę.

Gość • Niedziela [29.12.2013, 18:25:15] • [IP: 95.129.226.***]

Do [IP: 83.25.115.***] z godź.18:15:50] • masz wybór. Idź do pracy do PKP, bądź jako pacjent do szpitala dla umysłowo chorych. Tylko tam znajdziesz kolegów i przyjaciół. Tak samo będą pletli głupoty i nadawali na tym samym poziomie, co Ty.

Gość • Niedziela [29.12.2013, 18:20:44] • [IP: 185.5.99.**]

Te ciuchcie i lokomotywy co ma PKP, też by poszły pewnie ze 180 km/h, tylko wiadoma rzecz...nie po tych torach co są. Banda kretynów zarządza tą koleją. Każdy dobrze wie, że najpierw powinny być sprawdzone trasy. Jeśli się nadają to zreperować co trzeba, jeśli nie to dać nowe. Dopiero wtedy jak zostaną pieniądze, to zakupić nowe pociągi.

TAD • Niedziela [29.12.2013, 18:15:50] • [IP: 83.25.115.***]

do lolodolo; jak już musisz coś pisać, to przynajmniej miej orientację o czym piszesz.Pomyśl, jaki związek ma zakup" pindolino" z remontem torów? Są to pieniądze dwóch odrębnych spółek, zakup" pindolino" nie jest to kosztem remontów torów. Inną sprawą jest potrzeba zakupu tych pociągów w chwili obecnej.

lolodolo • Niedziela [29.12.2013, 15:47:09] • [IP: 80.245.178.***]

Torów nie ma i ie będzie bo głupawe popaprańce kupiły sobie pindolino za trzy miliardy i będą nimi jeździć 300 km/h na odcinku stu kilometrów. Idioci zrobią sobie super szybką kolej z pieniedzy podatników tylko po to, aby banda mogła zarobić na geszeftach, a ludzie ze wsi nie mają jak do miasta dojechać.

Gość • Niedziela [29.12.2013, 11:37:46] • [IP: 80.245.180.**]

Czy ten nowy pociąg musi zatrzymywać się na wszystkich stacjach?

Gość • Sobota [28.12.2013, 22:47:57] • [IP: 62.69.229.**]

A kto pamięta, że kiedyś jechało się półtorej godziny?

Gość • Sobota [28.12.2013, 20:39:30] • [IP: 83.21.194.**]

O czym Chańko mówi jak etz mają eksploatacyjną 100 km /godz

Gość • Sobota [28.12.2013, 17:14:36] • [IP: 92.42.117.**]

Ostatnio miłośnicy koleji z Wałcza wzięli sprawę w swoje ręce i porobili zdjęcia ruiny jaka jest na szlaku kolejowym do Piły i zakapowali do Urzędu Transportu Kolejowego. Efekt? Nakaz jak najszybszego remontu przez PKP PLK i przekierowanie funduszy na ten remont. Może i my byśmy się wzięli i obfotografowali każdą rozklekotaną szyne na szlaku do Szczecina to może pod koniec 2014 rzeczywiście w każdym miejscu te 130 km/h będzie. Bo jeżeli mamy czekać aż PLK same sie za to wezmą to będziemy przez kolejne 20 lat jeździli do Szczecina w czasie 2 godzin.

Gość • Sobota [28.12.2013, 16:53:34] • [IP: 88.156.233.***]

Nie rozumiem tych wiecznych problemów ze wszystkim w Polsce - w Holandii np. mają i bezpłatne autostrady i bardzo dobrze rozbudowaną sieć kolejową z dużą ilością połączeń lokalnych oraz pomiędzy mniejszymi czy większymi miastami, parkingi P+R, w miarę tanie bilety, itp. Jakos można i jakoś się opłaca, tylko w Polsce nic się nie opłaca i wszystko jest likwidowane bo za drogie w utrzymaniu...

Gość • Sobota [28.12.2013, 16:35:40] • [IP: 88.156.234.**]

Są różne prawa np.Archimedesa.Jest też prawo PKP, brzmi ono tak:"Im więcej spółek kolejowych tym dłuższa podróż".!

Gość • Sobota [28.12.2013, 16:20:34] • [IP: 62.69.231.***]

Drogi sa dla bogatych.

Gość • Sobota [28.12.2013, 16:12:27] • [IP: 95.129.228.**]

250 na godzinę, to jak lot samolotem, czyli bilet podobnie kosztuje.

Gość • Sobota [28.12.2013, 15:36:50] • [IP: 95.129.226.***]

Nowe tory i nawierzchnie to wiadoma sprawa dla inteligentnych osób. Widać takich brakuje w PKP. Po jaką cholerę kupować ferrari, jak nie ma autostrady? Zakupują nowoczesne pociągi by gdzieś rdzewiały, zamiast zająć się trasami. To co nazywają torami już dawno się wysłużyło, to zgniłe podkłady, pordzewiałe tory i zapadnięte nawierzchnie. PKP to w dalszym ciągu pokaz głupoty, a nie nowoczesności.

Gość • Sobota [28.12.2013, 15:30:49] • [IP: 83.8.63.***]

Bogaty Poznań najgorszy chamski i skąpy element jest stamtad

Gość • Sobota [28.12.2013, 14:56:01] • [IP: 2.207.93.***]

Jechalem na urlop pociagiem Berlin - Hannover" tylko" 250 na godzine, gniazdka do podlaczania laptopow, roznosza kawe czekoladki cisza jak w sypialni !I co wy na to Polaczki??

Eve • Sobota [28.12.2013, 13:33:09] • [IP: 109.241.102.***]

Wiecie że od nowego rozkładu jazdy są bezpośrednie pociągi do Poznania, bardzo się cieszę że w końcu jest bezpośrednie połączenie z bogatym Poznaniem, jak to mówią szczecin jest lata świetlne za Poznaniem.

Gość • Sobota [28.12.2013, 13:26:23] • [IP: 31.61.138.***]

ale panel ;) czekamy czekamy aż przyjedzie.

Gość • Sobota [28.12.2013, 12:42:23] • [IP: 62.69.231.***]

"Pluj na bliźniego, gnój niższego i patrz w zad wyższego."

Gość • Sobota [28.12.2013, 12:28:56] • [IP: 92.42.115.***]

i pomyśleć ze u schyłku komuny PKP reklamowało się w 100 minut do Szczecina!!

Gość • Sobota [28.12.2013, 11:56:31] • [IP: 92.42.117.**]

Nasuwa się pytanie dlaczego linię modernizowano jedynie na 120 km/h? Przecież odcinek Goleniów/Rurka można bez problemu było zrobić od razu na 160. Ale przecież teraz wszelakiej maści spółki mogą pociągnąć dotacje dwa razy - raz za remont do 120, a za jakiś czas do 160 i biznes się kręci.

Doniu • Sobota [28.12.2013, 11:51:21] • [IP: 83.15.113.***]

Super cacko brawo dla Rządu !!

Gość • Sobota [28.12.2013, 11:19:12] • [IP: 79.186.131.***]

To że prawie 40 lat temu modernizowano tą trasę i teraz to wyeksploatowana infrastruktura to wina Tuska. Kaczyński niech przyjdzie i nakaże pociągom jezdzić 160 km/h. Kaczyński na premiera! Będzie lepiej.

Gość • Sobota [28.12.2013, 11:11:17] • [IP: 62.69.231.***]

Utopia.

Gość • Sobota [28.12.2013, 11:05:45] • [IP: 80.245.183.***]

a w jakich godzinach tym wynalazkiem mozna przejechac sie do szczecina i ze szczecina ?

Oglądasz 1-25 z 28
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■