Przez Szczecin i Świnoujście będzie biegła odnoga korytarza transportowego Bałtyk - Adriatyk. Oba miasta znalazły się w Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T)
-Jest to bardzo dobra wiadomość - mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta.- Od wielu lat staraliśmy się o to, aby Świnoujście, miasto, w którym zaczyna się Polska, zostało do sieci TEN-T włączone. Z tego programu można otrzymać środki unijne na realizację programów wieloletnich, w dziedzinie sieci transeuropejskich. Nasze położenie jako miasta czterech granic doskonale się w tę ideę wpisuje. Skorzystać będą mogły na tym wszystkie podmioty gospodarcze i turystyczne, a także mieszkańcy i goście odwiedzający wyspy.
Miasto ma teraz nadzieję, że w tę sieć być może uda się wpisać modernizację infrastruktury dróg dojazdowych- kolejowych oraz drogowych do portu i międzynarodowego terminala promowego obsługujących połączenia transeuropejskie i stałe połączenie pomiędzy wyspami Uznam i Wolin, jako element systemu połączenia północy Polski z północnymi landami Niemiec.
- Program TEN-T dąży przecież w swych założeniach do zapewnienia interoperacyjności narodowych sieci transportowych, do rozwoju intermodalności w transporcie, jak również do zapewnienia dostępu regionom wyspiarskim do centralnych regionów UE oraz zmniejszenia wysokich kosztów transportu w tych regionach. Nic dodać nic ująć – mówi rzecznik.
jakie transporty? co to za tytuł? polecam poczytać o podstawach dziennikarstwa.
PO co nam TEN-T. Mało mamy dziurawych szos??. Niech jeżdżą sobie przez Niemcy. W PO lsce i tak mamy bardzo małe bezrobocie. Nie będzie nikt się tym PrOgramem interesował. Skąd weźmiemy ludzi do jego obsługi??
Ten temat to następna okazja do obszczekania wszystkiego. Psia wataha znów wyskoczyła z psich boksów. Szczeka i to często nie na temat, ale ważne że sobie poszczeka!
Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem. Przede wszystkim TEN-T to bardzo dobrze znany projekt, wdrażany już od kilku lat. W przypadku Świnoujścia dotyczy szlaku z północy (porty w Świnoujściu i połączenia promowe ze Skandynawią) na południe. Tak więc jakiekolwiek szlaki transportowe z nim związane pójdą z Warszowa" w Polskę". Nie ma tam nigdzie mowy o żadnym tunelu/moście i jakimkolwiek ruchu przez wyspę Uznam!
Po co się ograniczać, można i tunel i groble. Kto jest za?
tiry walą 90-96km/h wiec po co je wyprzedzać??
A teraz druga część myśli. Jeżeli miasto odpuści sobie pomysł z tunelem to co dalej. Otóż naturalną alternatywą jest połączenie sił powiatów polickiego szczecińskiego i ew. Niemców do budowy mostu z ew częścią groblową przez zalew, wzdłuż toru wodnego. Plusy: dodatkowa droga, dostęp do szczecina, berlina mozliwosc zagospodarowania nab.87 i dalej do mulnika jako przystanie promów szwedzkich i dla małych kontenerowcow uwolnienie sporego ruchu z przeprawy miejskiej, dla tych co jeżdżą tylko miejscowo, turystyka weekendowa z berlina(5mln ludzi i sz-na 400tyś i nareszcie mogli by powiedzieć że są nad morzem 30-45min.) i jeszcze inne pomysły biznesowe po stronie polickiej.
Ten-t, ten projekt już od miesiąca albo o lepiej jest znany osobom zainteresowanym tematem. Za nim stoją duże pieniądze, ale trzeba je umiejętnie zagospodarować. Pomysł z tunelem, forsowany przez miasto daje tylko tyle że mieszkańcy i turyści po przejeździe przez trójkę, ciasną zatłoczoną tirami cysternami z lng śmigami z fabryki w goleniowie i osobowkami jadącymi nad morze niekoniecznie do naszego miasta (inne miasteczka też generują ruch) dojadą bez kolejki do i z miasta. Średnia prędkość na drodze to 15-30 km/h w lato. Przecież port chce kontenerów i baza promów się rozbudowuje i kończy się b. powoli budowa gazoportu, a co przed nami któż to wie i jak ta niewiadoma wpłynie na ruch samochodowy? Do tego mamy WNP z ich obostrzeniami, no i puszczę goleniowska która też ma określoną pojemność na zanieczyszczenia, no i na końcu duża możliwość zablokowania jedynej drogi na skutek katastrofy drogowej.
"Transporty pojadą przez Świnoujście?"aaaaaa? to drogą bo-pojadą-no super dróżki mamy szerokieee?
A statki popłyną przez czechy na południe?
CHYBA TYLKO DEBIL SIE CIESZY Z WPISANIA UZDROWISKA W TEN-T
(…)" Miasto wykorzystuje z 10% swoich możliwości.." - żeby zaczęło wykorzystywać więcej, trzeba by wymienić ludność. Kałmucy nie rozumieją tej całej cywilizacji.
Czarno to widzę. Strach będzie na 3-kę wyjechać. Już teraz ciągną się całe sznury tirów, tak w jedną i w drugą stronę. Czasami to nawet ciężko jakiegoś marudera wyprzedzić, bo z naprzeciwka niekończące się tabuny samochodów ciężarowych i dostawczych.
Szczecin to krwiopijca. Stocznia zarejstrowana w Szczecinie, więc pieniądze polecą do Szczecina.Por Expres ze Szczecina węc pieniądze ida tam.Szczecin szuka kasy, ma ją u nas, i nas okrada.
doskonale!
to teraz będzie można zablokować tor wodny i może szybciej będzie stała przeprawa
niech te transporty tunelem pojada
stałe połączenie pomiędzy wyspami Uznam i Wolin, jako element systemu połączenia północy Polski z północnymi landami Niemiec. :DDDD
rzeczniczek skąd masz wiedzę że tak wybuchłeś radością, sztuka jest ładnie i co ważne-jak chcą ludzi- mówić po ich myśli ha
Ale co maja do tego Niemcy? TEN-T to szlak od portu Świnoujście (czyli Warszowa) na południe! Tu nie ma mowy o jakimkolwiek moście/tunelu czy połączeniu z Niemcami!
To klamstwo.typ w tym interesie nic nie robil i o nic sie nie staral
Hello!! Nie oszukujmy się, na środki z unii pt. polaczenie ze wschodnimi landami nie liczmy. Cała niemiecka część wyspy Uznam to Natur Park Usedom (park natury). Myślicie, że Niemcy dadzą to rozjeździć tir-om i wiekszej liczbie osobówek? Brak stałego połączenia ogranicza to bardzo naturalnie. Oni się do tego interesu nie dołożą ani jako Niemcy ani jako unia!
a zdrajca tusk bal sie sprzeciwic putinowi i nie zakazal budowy gazociagu i wieksze statki nie bede mogly przeplywac haha
jasio znowu chce błysnąć.
Dla Świnoujścia ważniejszy jest teraz most. Tunel za drogi i niebezpieczny a utrzymanie tunelu może być droższe od promów.