Modernizacja Karsibora I ma kosztować, według szacunków, około 14 mln złotych. Podobnie, jak to było wcześniej w przypadku przebudowy siłowni na jednostce „Karsibór II”, połowa środków pochodzić będzie z budżetu miasta, a druga z dotacji Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Pieniądze obiecano prezydentowi Świnoujścia podczas ostatniej rozmowy w ministerstwie.
Ile potrwa modernizacja promu?
- Wszelkie procedury przetargowe oraz czas oczekiwania na części do przebudowywanej jednostki wykluczają zakończenie inwestycji przed przyszłorocznym sezonem letnim – informuje Robert Karelus, rzecznik prezydenta.- W związku ze wzmożonym ruchem samochodowym w tym czasie i koniecznością włączania do ruchu dodatkowego trzeciego promu, przebudowa siłowni planowana jest na wrzesień- październik 2014 roku.
Dyrektor Żeglugi Świnoujskiej stan „Karsiborów” ocenia jako zadowalający. Karsibór III właśnie wrócił z przeglądu. Natomiast w połowie listopada tego roku do stoczni na przegląd i odnowienie klasy skierowany zostanie Karsibór IV.
- Remont dokowy promu Karsibór IV rozpocznie się 12 listopada w Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie. Obejmował będzie przegląd kadłuba, pomiary, grubość poszycia, konserwację kadłuba (piaskowanie, malowanie), przegląd wałów śrubowych, głowic z płatami śrubowymi – informuje Grzegorz Bogdanowicz z działu technicznego Żeglugi Świnoujskiej.
Przez cały czas na przeprawie kursuje również Karsibór II, który na przełomie 2012/2013 roku przeszedł remont i wymianę siłowni.
powołajcie brygady Zemlera i Kuckiewicza z lat 8o-tych oraz chłopaków z Drawska Pomorskiego -to wyjdziecie z kryzysu- pozdrowienia dla brygadzistów-drawszczanin
Dlaczego tak późno te remonty?Za rok wybory to aktywność prezydenta i jego propagandzisty wzrasta?
Czyli tak jak ostatni - pokazać, że stocznia (przynajmniej część) w Ś-ciu jest niepotrzebna, zabrać daleko, by tłumaczyć opóźnienia kosztem i czasem transportu, by zyskać kartę przetargową - dodajcie kasy, bo nie oddamy promu. Ciekawe, czy tym razem kary będą za opóźnienie, czy tylko, by nie odbiło się to na pracownikach z Ś-cia zostanie to wyciszone, a może nie będzie opóźnień?
* głupoty gościu z 21:54. Czy ty czasem nie jesteś Elżbieta Ż-T.?
Po co do MSR w Świnoujściu, My nie chcemy-Stoczniowcy. Niech idzie do Gryfi już mają doświadczenie i za te pieniądze zrobią jak ostatnio. Zresztą i tak będzie w jednym zarządzie kaska. My się nie wyrobimy za taką małą kasę. Pozdrawiam.
Na dok numer sześć popłynie
stoczniowcy zapamiętają czas wyborów do władz będziecie mieli o tych ok trzysta głosów mniej za pomoc wtedy udać się po nie do gryfi może wspomogą was ale może ten szczecin padnie z tą kadrą gryficką oby jak najszybciej
gdzie była władza tego miasta i co zrobiła żeby nie niszczyć jedynego i ostatniego jeszcze w naszym mieście zakładu pracy z wieloletnimi tradycjami, przy następnych wyborach należy pamiętać i pognać tą bandę nieudaczników.
stoczni gryfia nikt nic nie chce dawać na krechę, musza płacić gotówką, której nie mają.
ogłoszenie przetargu ?jaja robicie a kto jaka stocznia ma stanąć do przetargu.chyba że niemcy z Rostoku.
A może Redakcja zapyta się oficjalnie. ...dlaczego prom Karsibór ma płynąc na odnowienie klasy skoro obie stocznie są połączone (wbrew logice. ...chyba że logika to załatwienie MSR w Świnoujściu) i wszystko może odbyć się w ramach jednego przedsiębiorstwa ? Czego nie ma MSR w Świnoujściu (konkretnie. ... czy to brak ludzi - to jakich a jeśli sprzętu to jakiego) a ma GRYFIA ? I przy okazji może tak wspomnieć czy takowy sprzęt był w Świnoujściu przed konsolidacją. ... i jeśli był to gdzie jest obecnie i dlaczego ? Przecież jak już ktoś zauważył to są koszty takie przejazdy bez uzasadnienia ekonomicznego. Oczywiście koszt takie przejazdu to Gryfii to" pikuś " w całej kalkulacji przeglądu, ale dobry gospodarz dba o każdego swojego" Pikusia " :). A poza tym to warto by było dać zatrudnienie naszym krajanom. W takiej sytuacji to zleceniodawca stawia warunki. ... a nie jest to wielkie wymaganie zrobić przegląd w Świnoujściu w ramach tego samego przedsiębiorstwa.
Oddajcie naszą stocznie złodzieje ! ! !
nawet Jożin 023 załapał się na fotkę :)
ponoc gryfia i swinoujskie msr to jedna frma wiec dla czego karsibor 4 ma plynac na szczecin a nie u nas ? przeciez to sa koszta + pilot itd... BANDA Złodzieji !! widac ze MSR chca juz calkowicie zlikwidowac...
Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu już nie ma. Gryfia w następnym roku może pociągnie jeszcze przez pierwsze miesiące. Wielkiego przetargu nie będzie, bo kto niby w nim będzie miał uczestniczyć? Tylko Trójmiasto zostaje i zagranica.
we własnym zakresie niech przeboduja to kasy nie wydadzą a mniej będą spali na zmianach
ZAMIAST NA KARUZELĘ-PIENIĄDZE NA PROMY!!-KU UCIESZE WSZYSTKICH!!