iswinoujscie.pl • Niedziela [17.11.2013, 21:37:59] • Świnoujście
Nasz Czytelnik chciałby zainspirować włodarzy

fot. internet
Nasz Czytelnik przesłał nam linka do ciekawej fotogalerii z mostami. Może zainspiruje naszych włodarzy – pisze z nadzieją. Ruchome mosty mogą być nie tylko składane, ale też zwijane czy zanurzane. Czy któraś propozycja spodoba się na tyle, że władze porzucą pomysł kopania tunelu pod Świną?
Już dawno mosty przestały być przeszkodą dla transportu wodnego - czytamy w artykule, który zwrócił uwagę naszego Czytelnika. Przekonuje o tym ilustrująca artykuł fotogaleria. Przedstawione w niej mosty są nie tylko rozwiązaniami ułatwiającymi transport, ale też lokalnymi atrakcjami turystycznymi.
W naszym mieście przez lata mówiło się o budowie mostu. Pomysł jednak zarzucono. Obecne władze są zwolennikami kopania tunelu pod Świną. Do budowy stałej przeprawy próbuje przekonywać ostatnio Zbigniew Pomieczyński, przy którym zawiązał się Społeczny Komitet Poparcia Przeprawy Mostowej. Polityk PSL wskazuje, że most byłby znacznie tańszy (w budowie i utrzymaniu) od tunelu i już dawno byśmy po nim jeździli, gdyby obecne władze nie upierały się przy swojej koncepcji.

fot. internet

fot. internet

fot. internet

fot. internet

fot. internet
Na koniec ciekawostka
Most nad cieśniną Jiaozhou w Chinach [najdłuższy most świata]
autor: BooYakaTVcs
42,5 kilometra długości, 33,5 metra szerokości - takie wymiary ma most na cieśniną Jiaozhou w Chinach.
Most, który trafi do Księgi Rekordów Guinessa jako najdłuższy most świata poprowadzony nad wodą, był budowany przez cztery lata. Ma sześć pasów, po trzy w każdą stronę. Jego całkowity koszt miał wynosić 1,5 mld dolarów, ale ostatecznie zamknął się w ponad 2 mld dol.
Most został zaprojektowany całkowicie przez chińskich architektów. Budowało go jednocześnie z dwóch stron 10 tys. robotników pracując w zmianach przez całą dobę. Przy okazji zbudowali też podwodny tunel, który pomoże zmniejszyć natężenie ruchu na moście.
Most opiera się 5 tys. 200 słupach. Do jego budowy zużyto 450 tys. ton stali (jak policzyła gazeta "Vancouver Sun" - to 65 wież Eiffela) i 2,3 mln m sześć. betonu.
Dotychczas największym mostem nad wodą był krótszy o cztery kilometry most Lake Pontchartrain Causeway w amerykańskiej Luizjanie. Za cztery lata Chińczycy skończą jednak budowę jeszcze większego, 50-kilometrowego mostu łączącego Hongkong z Makao.
źródło: www.iswinoujscie.pl
Ja też życzę sobie tunel. I lotnisko, i duże molo i kilka sal kinowych w mieście. I najlepiej żeby mi zbudować jeszcze górę i na niej stok narciarski, ale taki dłuższy jak Lolobrygida w Szklarskiej. cdn.
i można, jak ktoś chce!!
Niech te chetne glaby co chca mastu siada sobie nad kanalem i zobacza ile statkow dziennie przeplywa przez Swinoujscie... Most przy Usedom lezy na prawie nie uczeszczanym odcinku a w sezonie tworza sie nie lada korki. A w miescie? Ludzie nie widzicie, ze 3/4 tych pomyslow jak ktos to dobrze napisal jest wzieta z kanalikow w Holandii?? TYLKO TUNEL!
Nasi nic nie potrrafią woleli by sprzedać komus całą wyspe jak wszystko o nie miec problemu. To super ludzie eleganccy politycy ale tylko na krótko przed wyborami.
Ostatnie zdjęcie mostu jest bardzo ciekawe.Z jednej strony atrakcja turystyczna jako pomost w czasie przepływania dużej jednostki a z drugiej konieczność z braku miejsca na wysoki most w centrum.Na przeprawie Karsibór powinien powstać most typu jak na przedostatnim zdjęciu.Nie blokujący małych jednostek pływających- typu żaglówka, mały jacht, łódź rybacka, barka. nie jeden most a dwa mosty i o nie trzeba walczyć.
Żal Polski i Polaków, Świnoujścia i Świnoujścian. Biednym zostają marzenia. Bogaci nic nie mówią tylko realizują kolejne cele. Ale marzenia przynajmniej nic nie kosztują.
po co nam to wszystko przecież mamy promy ;-)) ta sobie poradziłem z problemem przeprawy w Świnoujściu wyprowadziłem się z miasta szwagrów do norwegi i jak dla mnie to mogą to miasto za orać i posadzić buraki. chociaż tak na prawdę to nawet nie trzeba sadzić.Współczuję mieszkańcom i wiem że nigdy nie będzie tam mostu czy tunelu.jak macie okazję to uciekajcie z tego miasta.
cokolwiek
Oczywiscie. MOST i tylko most powinien powstac -dlaczego z takim uporem nasze wladze chca tunel o wiele drozszy i bardziej pracochlonny.wybudowac piekny most na calym swiecie sa mosty bardzo duze a u nas mala odleglosc-tylko trzeba pomyslec zaprojektowac komu zalezy na tunelu?
I to jest wlasnie pomysl o ktorym zawsze Wam mowilem!
Świnoujście znajduje się także na wyspie i wątpię aby podłoże było piękną skałą pozwalającym na tunel. Londyn, Amsterdam, Antwerpia. Porty dziesiątki km w ląd i z dużym obrotem statków posiadają dziesiątki mostów na torach wodnych i jakoś super statkom to nie przeszkadza...
Przecież to idiotyczne beznadziejne zabawki, dobre na kanaliki łączące trawniki w Holandii. Czytelnik pewnie w młodości namiętnie bawił się klockami Lego.
Czemu m ieszkancy sa oszukiwani do tej pory nie ma kompletnej dokumentacji tamta za prawie 2 miliony byla zla i dlatego mamy to, a wlodarze miasta i tak musza wylozyc prawie 20 %, wiec wszyscy odwlekaja i rzad i nasz urzad. Pytanie przeprawa promowa damowa atrakcja, dla turystow ?
Niektórym fantazja odbiera rozum. Most otwierany jest najlepszą koncepcją stałego połączenia - to fakt. Brednie o tym, że port pogłębiają, że awarie unieruchomią tor wodny świadczą o niedojrzałości autora jednego z wpisów do zajmowania się tematem. Wszędzie na świecie mosty otwierane sprawdzają się od stuleci ale w Świnoujściu musi być tunel by te kilkanaście statków w tygodniu mogło wejść do szczecińskiego portu. Mosty otwierane są nad torami wodnymi, z których dziennie korzysta nie 5 a 50 statków i więcej statków. W internecie jest na ten temat ogrom zdjęć i informacji. Szczecin jest i będzie zadupiem bo leży zbyt głęboko na lądzie.70 km wodą a 110 km lądem a do tego zalodzenie zalewu i ogromne problemy z utrzymaniem technicznej głębokości pozbawiają go konkurencyjności. Czynienie na siłę ze Szczecina portu morskiego zdolnego do przyjmowania jeszcze większych niż dziś statków to kosztowne przedsięwzięcie. Specjaliści od lat wskazują, że portem dla dużych statków powinno być Świnoujście i tego się trzymajm
Świnoujście to nie milionowa metropolia aby budować tunel za ponad mld zł.Rządowe obietnice są bez pokrycia a włodarz miasta ma tyle do powiedzenia co pies z kulawa nogą.Więc po co tyle szumu przez lata.Zapytajcie panią poseł ona wszystko wie.
Takich mostow jest pelno, mozna wszystkie znalezc na Google. Od Tower Bridge w Londynie, te w Kopenhadze (wysokosc 7 cm, 2 czesci zwodzone w srodku, 35 m do zeglowania) poczawszy. W Europie sa setki takich mostow.
Oczywiście że most jest lepszym rozwiązaniem, tańszym, ciekawszym i w zasięgu możliwości naszych i rządowych i również dużo tańszy w eksploatacji. Popieram most!
mam nadzieje ze nie zmarnują moich podatków na taki beznadziejny most to ma być stałe połączenie albo tunel albo wysoki most !! mam mieć pewność ze nie będę stał i marnował czasu aż ten się złoży znowu do kupy !
Takie mosty (wysokie) funkcjonuja tez w milionowym miescie Kopenhadze. Wznoszenie i spuszczanie ruchomej czesci mostu zajmuje okolo 5 minut. No ale tam wladza chyba od zawsze dba o dobro mieszkancow, i nie sa tak rodzinni jak u nas, nie maja szwagrow i innych czlonkow rodziny, ktorym trzeba dac zarobic.
A mnie sie kazda z tych koncepcji" mostowych'' podoba.
DO :...Gość • Poniedziałek [18.11.2013, 08:44:54] • [IP: 92.42.113.***] Koło Karsiborza przepływają wszystkie statki które wchodzą i wychodzą ze Szczecina czyli 80 % wszystkich statków...a POZOSTAŁE 20 % ?? Fruwają ??
Koło Karsiborza przepływają wszystkie statki które wchodzą i wychodzą ze Szczecina czyli 80 % wszystkich statków.
Średnio w Świnoujściu jest ruch około 30 statków wchodzących i wychodzących. Więc most można wsadzić miedzy książki Werna.
CZY OTWARTO JUZ KONKURENCYJNA MYJNIE? BO COS SIE CICHO ZROBILO
nie po to buduja i umacniaja od nowa caly tor wodny zeby teraz most tam stawiac UM chce wprowadzic na nasz tor wodny b.duze jednostki więc mozemy sobie zapomniec o moscie pozatym w razie awarii (co w polsce jest normą) tor wodny był by zamkniety a do tego nie mozna dopuścić... pozdrawiam fantastów :) p, s taki most mozna bylo budowac w karsiborzu zeby zaglowki mogly sobie plywać w te i nazat ;-)