POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [13.10.2013, 12:06:00] • Świnoujście

Wychowanie przedszkolne: Upchać jak najwięcej!

Wychowanie przedszkolne: Upchać jak najwięcej!

fot. iswinoujscie.pl

Zamiast zajmować się angielskim dla maluszków, może ktoś przyjrzałby się, w jakich warunkach te dzieciaczki przebywają!- nie kryje oburzenia nasza Czytelniczka, mama przedszkolaka.- Włos na głowie staje! Po 30 dzieci do grup najmłodszych przyjęto w tym roku!

Jestem rodzicem trzylatka uczęszczającego do przedszkola w Świnoujściu - pisze nasza Czytelniczka.- Wiele było dyskusji nad opłatami za przedszkola, zmianami, zajęciami dodatkowymi, strasznie dużo krzyku. Może jednak zamiast angielskim dla maluszków ktoś przyjrzałby się, w jakich warunkach te dzieciaczki przebywają! Włos na głowie staje! Po 30 dzieci do grup najmłodszych przyjęto w tym roku! Sale ciasne, panie wyczerpane.. bo jak ogarnąć 30 maluszków oderwanych od mam, gdy połowa z nich płacze, ba... wrzeszczy w niebogłosy. Ścisk, tłok, krzyk... w takich warunkach nie ma mowy o adaptacji ... to trauma dla dzieci... panie nie mają nawet szansy utulić uspokoić. Skandal! Ponoć w grupie powinno być nie więcej niż 25 dzieci! Tak jest w Szczecinie. Tak każe Kuratorium. Co na to władze Świnoujścia? Nic. Upchać jak najwięcej. W nieludzkich warunkach. Jestem oburzona.

O odniesienie się do skargi poprosiliśmy magistrat.

-Przede wszystkim nie wiem: o jakie przedszkole chodzi - mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta - ponieważ Czytelniczka pozostaje anonimowa i rozpatruje sytuacje w naszych placówkach bardzo subiektywnie, przez pryzmat własnego dziecka, choć jest to sytuacja oczywiście zrozumiała, ponieważ dla każdego jest ono najważniejsze. Nie zgadzam się z Panią, że dywagacje na temat finansowania przedszkoli, zajęć dodatkowych są bezprzedmiotowe. Dowodem na to są liczne głosy rodziców przedszkolaków, którzy skłonni są dopłacać, szczególnie do zajęć językowych, aby zapewnić wszechstronny rozwój swojego dziecka. Dziś mogę przekazać im dobrą wiadomość, że dzięki wyasygnowaniu dodatkowych środków z budżetu miasta, już niedługo język angielski i niemiecki powrócą do przedszkoli i to bezpłatnie. Nie wiem , gdzie i kiedy widziała Pani na zajęciach grupy 30.osobowe. Analizując listy obecności dzieci, średnio, w tym roku, w zajęciach uczestniczyło 22.-24. maluchów. Każdej grupie zapewniona jest nie jedno- lecz trzyosobowa, fachowa opieka. Pani porównuje nas do innych miast. Nie wiem czy jest drugie miasto, które ponosi tak duże wydatki, nie chcąc zamykać placówek przedszkolnych, o czym wokół słyszymy. Mało tego, w przeciągu ostatnich trzech lat przybyło około 200. nowych miejsc. W tym roku szkolnym planowany budżet przedszkoli to kwota 7,9 mln zł, w tym środki pochodzące z miasta to około 7 milionów złotych (!) Obawiamy się, że nowa ustawa przedszkolna, oprócz tego , że wprowadza od 1 września tzw. "przedszkola za złotówkę", czyli opłatę 1. złotego za każdą rozpoczętą godzinę zajęć, w czasie przekraczającym czas bezpłatnego nauczania, nie zapewni wysokością dotacji, faktycznej pomocy gminom w utrzymaniu tych placówek. W tym roku dotacja nie będzie dotyczyła chociażby sześciolatków. Jesteśmy pełni obaw, że wychowanie przedszkolne spocznie praktycznie wyłącznie na barkach walczących z kryzysem samorządów.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 100, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-100 z 100

Russel • Niedziela [20.08.2023, 09:58:45] • [IP: 188.147.8.**]

Co nie wchodzi do masy upadłości konsumenckiej? Hello there! This is kind of off topic but I need some guidance from an established blog. Is it hard to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thinking about making my own but I'm not sure where to start. Do you have any tips or suggestions? Cheers Jak sprawdzić status upadłości konsumenckiej?

Gość • Środa [16.10.2013, 10:55:07] • [IP: 212.14.47.***]

A propos Szczecina - tam obowiązuje limit 25 dzieci w grupie. Nieważne ile rzeczywiście chodzi. Takie jest prawo. Dwa lata temu kurator warunkowo dopuszczał grupy 30-osobowe, ale to się skończyło. Przedszkole nie ma prawa przyjąć więcej niż 25 dzieci do grupy. Z drugiej jednak strony podejrzewam, że skarżąca się mama wyolbrzymia problem. Sam mam dzieci w przedszkolu i nie zauważyłem ścisku czy bezustannej histerii. Nadopiekuńczość nie jest dobrym podejściem - każde dziecko musi przejść w przedszkolu przez okres adaptacyjny. Trwa on różnie - nawet do kilku miesięcy. Mój syn z początku się chował i płakał, a dziś jest duszą towarzystwa. Trzeba zaufać paniom z przedszkola, bo można popaść w paranoję.

Gość • Środa [16.10.2013, 05:56:20] • [IP: 37.8.215.***]

Kiedyś w przedszkolu było maksymalnie 25 dzieci. Za tyle prawnie nauczyciel bierze odpowiedzialność. W tej chwili ten limit został praktycznie zniesiony. Dlaczego ?

Gość • Wtorek [15.10.2013, 22:50:56] • [IP: 188.123.208.***]

Ktoś tutaj ciągle jest na Nie. Jestem nauczycielką i pracowałam w przedszkolu. Zgadzam się z tą Panią w sprawie ilości i opieki dzieci. Grupa powinna liczyć 25 osób. W najmłodszej grupie 3-latków powinna być zatrudniona pani do pomocy. Otóż ta pani wychodzi z dziećmi do toalety, kiedy jest to potrzebne; jest pomocna podczas wyjść do ogrodu przedszkolnego i na zewnątrz czy podczas podawania posiłków. Czytając dalej. ..Nie chodzi tutaj o przeprowadzkę do Szczecina... (jak sugeruje czytelnik). Przedszkola są w całej Polsce również w Gliwicach (gdzie pracowałam). Wszędzie powinno być tak samo i tak samo powinno traktować się najmłodszych. Może i w Świnoujściu to się wkrótce zmieni.

Gość • Wtorek [15.10.2013, 12:18:41] • [IP: 62.69.231.**]

Przeprowadź sie do Szczecina jak tam lepiej CZYTELNICZKO

Gość • Wtorek [15.10.2013, 12:16:12] • [IP: 62.69.231.**]

Zawsze znajdzie się cymbał któremu nic nie pasi zajmij sie sobą czytelniczko. daj do prywatnego i tam płać i narzekaj.

Gość • Wtorek [15.10.2013, 10:24:52] • [IP: 95.129.228.***]

Nie rozumiem, dlaczego pyta sie o zdanie w urzedzie?przeciez ten pan nie ma zielonego pojecia, jak wyglada stan grup w przedszkolach!!moze jedynie powiedziec o przepisach i pieniadzach, jak zwykle.Przeciez nie chodzi o kase, tylko o ilosc dzieci w grupie!taka sama sytuacja jest w zlobku miejskim-na listach przyjetych bylo 30 dzieci w grupie.To dopiero masakra!szkodadzieciaczkow, bo z powodu niżu likwidowano placowki a nagle mamy wyz i zrobilo sie malo miejsca a grupy przeladowane!!nikt tego nie kontroluje i panuje wolna amerykanka.

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 22:32:13] • [IP: 31.174.79.***]

ALBO PRZESTRZEGAMY PRZEPISÓW ALBO NIE. SKORO WŁADZE MIASTA MAJA TO GDZIES NO TO KAZDY MOŻE

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 22:22:48] • [IP: 31.174.79.***]

DYREKTORKI PILNUJA STOŁKÓW. NAUCZYCIELKI SIĘ BOJA A MOŻE KTOŚ PRZEMÓWI JAKIE ZALECENIA POKONTROLNE BYŁY DLA PRZEDSZKOLI?? ZA DUZO DZIECI W GRUPACH! A TU KTOS MÓWI O ŚREDNICH?

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 22:15:02] • [IP: 31.174.79.***]

ludzie o czym Wy mówicie? o czym mówi Pan Robert Karelus?! ! ! to polityczny bełkot, on nawet nie zajrzał do przedszkola nawet na sekundę. jakie listy on analizuje? przepisy mówią jasno 25 dzieci zapisanych w grupie ! tak jest w szczecinie, takie zalecenia po kontroli wizytatorów z kuratorium ! Nie ma mowy o jakiejś średniej. Panie Robercie- 25 zapisanych! Władze ŚWINOUJŚCIA WIDAĆ WYTWORZYŁY WŁASNE WYTYCZNE! MOŻE TAK DO KURAATORIUM ZADZWONIĆ I ZAPYTĆ? !! GRATULUJE KOMPETENCJI

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 21:29:16] • [IP: 80.245.189.***]

" w przedszkolu dziecko stoi w progu i nie wie co ma z sobą zrobić a panie go nie zauważają albo niechca zauważyć! " bardzo trafne spostrzeżenie, moje dziecko też tego doświdczało w przedszkolu na warszawskiej - wejśćie dziecka i zero reakcji - stoi takie zagubione i przestraszone ale co yam - panie muszą pogadac ze soba, a wystarczyłoby podejść i powiezieć miło dień dobry z usmiechem - to tak nie wiele

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 20:12:48] • [IP: 93.94.186.***]

Jak jedna pani ma dopilnować, żeby 30 dzieci ładnie zjadało posiłki? Jak zje - to zje, jak nie - to nie. Jak wyjdzie z jednym dzieckiem do toalety to co z resztą dzieci? Co do władz miasta to nie wiem w jakich realiach oni funkcjonują, ale nie w dzisiejszych. Musi chyba dojść do jakiejś tragedii. Wtedy się może ludzie opamiętają. A zapytajcie co na to same nauczycielki... Ich wyraz twarzy bezcenny, ale cicho siedzą bo w edukacji cięcia. Z drugiej strony rodzic ma wybór. Ludzie chcieli tanio i dostali tanio, dopiero teraz zdają sobie sprawę z tego, że to tylko kosztem ich dzieci mają tanio. Ale chcieli to dostali. A myślenie przyszło troszkę za późno. Ja swoje dziecko też właśnie przeniosłam do prywatnego przedszkola. Na prawdę tylko od nas zależy w jakich warunkach przebywa nasze dziecko. Nie ma co walczyć z wiatrakami. Chodzi o nasze dzieci i ich dzieciństwo. A system choruje i to chyba nieuleczalnie.

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 19:02:02] • [IP: 95.129.226.***]

Jeśli uważacie, że do przytulania i ocierania łez maluchom potrzebna jest fachowa, wykształcona kadra, to jesteście w błędzie.Ktoś niżej takie bzdury napisał.Ktoś uważa, że normalna, bez przygotowania pedagogicznego, ciepła kobieta nie może zajmować się jego dzieckiem i być pomocą dla nauczycielki?Oj matki, matki!! Rano, kiedy dzieci jest mniej dziecko, które potrzebuje przytulania na pewno ma to zapewnione, w miarę upływu czasu, kiedy dzieci przychodzi i przychodzi wtedy naprawdę trudno je wszystkie na raz przytulać i zdarza się, że to mniej śmiałe stoi gdzieś z boku. Czasem przygarniętych jest kilkoro na raz, sama to widziałam, więc bzdur nie wypisujcie.Uważam, że bardzo niesprawiedliwie potraktowaliście panią, która odważyła się napisać prawdę.Zamiast Ją poprzeć jeszcze na Nią psioczycie.Wstyd.Praca z mniejszą ilością dzieci jest po prostu łatwiejsza i bezpieczna.

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 18:07:24] • [IP: 109.173.203.*]

To zabierz kobieto swoją pociechę i siedź z nią w domu, a nie narzekasz. Ciesz się, że było w ogóle miejsce !

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 17:32:53] • [IP: 80.245.181.***]

Nauczycielki przedszkola nie sa opiekunkami (jak w żłobku), bardzo czesto maja takie same wykształcenie jak nauczyciele w szkole kl.I-III, bo studia jakie kończą są o kierunku wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne.To tak na marginesie dla niedoinformowanych:)

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 13:58:53] • [IP: 80.245.188.*]

Prawda jest taka, że wszystko zależy od pań. Moje dzieci chodzą do PM 1, kiedy zobaczyłam na liście w tym właśnie p-lu nazwisko córki płakać mi się chciało bo wydawało mi się ono okropne i szaro-bure i zupełnie inne niż moje wybrane. Okazało się, że córka trafiła na świetne panie, była odpowiednio zaopiekowana, nie płakała ani jednego dnia, do dziś przedszkole uwielbia, panie organizują ciekawe zajęcia, konkursy, córka wiele wynosi z przedszkolnych zajęć. Syn teraz w 3-latkach, grupa faktycznie duża (29 dzieci) ale panie jakoś dają radę dzieci zająć, pocieszyć, przytulić w chwili smutku, cierpliwie tłumaczyć - może mieliśmy szczęście, nie wiem, ale trafiliśmy znów na rewelacyjne panie. Jedyne do czego można się w tym przedszkolu przyczepić to plac zabaw, niezmienny od chyba 20 lat :/ Serdeczne pozdrowienia i życzenia w Dniu Nauczyciela dla pań z Rybek i Ekoludków :)

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 13:25:15] • [IP: 83.8.200.***]

Do Pani IP:80.245.186. Właściwie nie znam Rodziców, którym byłoby obojętne, gdzie chodzą ich pociechy. Moje chodzi do 'Bajki" i mimo, iż jest ich wiele w grupie, ma sie swietnie. Panie sa bardzo aktywne i zapewniam, że 'ogarniają" wszystko, co potrzeba. Moje dziecko mimo, że nadwrazliwe, traumy nie przeżyło jak to zapowiadają mamy ponizej. Trzymam kciuki za neurotyków. Do przodu!! Trochę odwagi, a rzeczywistośc będzie wyglądać inaczej... zza rogów nie czają się różnej maści zagrożenia. Hi, hi.

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 12:19:26] • [IP: 80.245.186.***]

Te mamuśki co grzycza ze autorka artukułu jest nadwrażliwa sa NIEPOWAŻNE!! Napisana jest po prostu prawda...moje dziecko dostało się do przedszkola ale nie poszło. Dałam do prywatnego ponieważ w publicznych sa warunki opłakane. Panie nie daja rady, dzieci siedza w tłoku. To nie jest wymysł jakies mamy, tylko troska o swoje dziecko. Nikt mi nie powie ze w tych przedszkolach dziecko nie przezywa traumy. Przezywa i to bardzo bo pani nie ma jak tym dziecią poswiecic uwagi. Ale sa rózni rodzice i im obojętnie gdzie dziecko oddadzą. PRZYKRE

KRASNAL- Domowe Ognisko • Poniedziałek [14.10.2013, 11:29:34] • [IP: 95.129.225.***]

Wszystkie niezadowolone mamy wraz ze swoimi maluszkami chciałabym serdecznie zaprosić do OGNISKA PRZEDSZKOLNEGO, , KRASNAL" . Obecnie mamy ósemkę brzdąców, cztery miejsca są jeszcze wolne. ZAPRASZAMY :)

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 09:58:43] • [IP: 188.116.53.***]

Wszystkiego najleprzego z okazji Dnia Nauczyciela szczególnie dla Nauczycieli i Pomocy w Przedszkolach

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 09:30:43] • [IP: 31.2.70.***]

Mądre i odważne dziecko da sobie radę nawet w 40 osobowej grupie. Dajcie spokój tym przedszkolom

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 09:22:57] • [IP: 80.245.178.**]

Bogu dzięki nie jestem już nauczycielką przedszkola. Tak, nauczycielką, nie opiekunką! Bo nauczyciele pracujący w przedszkolu muszą mieć wykształcenie wyższe, kierunkowe, nie jakieś tam. Ale mało nie spadłam z krzesła ze śmiechu, kiedy przeczytałam, że w grupach nie ma 30 dzieci. Bzdura! Trzy" opiekunki" w każdej grupie?? Władza, jak zwykle, nie zna rzeczywistości ;) Trzy opiekunki, od zawsze, są tylko w grupach 3 latków, tzn. najmłodszych dzieci. Jest tam nauczycielka, woźna i pomoc do dzieci. Woźna podaje posiłki, rozkłada leżaki itp. dziećmi nie wolno jej się zajmować. W starszych grupach jest tylko nauczycielka, bo woźna, owszem wpada i wypada, też nie ma obowiązku - ani prawa - zajmować się dziećmi. A ten hałas! Później dziwimy się, że coraz więcej młodych ludzi ma uszkodzony słuch! Nie zwalajmy winy na słuchawki, zmierzcie poziom hałasu w sali przedszkolnej i na korytarzach szkolnych podczas przerw, a zdziwicie się mocno.

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 08:59:05] • [IP: 83.11.69.***]

Moje dziecko chodzi do przedszkola, którego podwórko jest na zdjęciu. Drogie Mamy, nie panikujcie. Sale nie są takie ciasne, Panie nie są wcale zmęczone - tam jest wspaniała Kadra. Małe dzieci zawsze płaczą i przebierają nogami. Moja też było w 30 osobowej grupie. W zimie zrobiło ich się 15, bo reszta chorowała i tak nastepowała naturalna rotacja.

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 08:28:33] • [IP: 92.42.114.***]

trzeba wziąć pod uwage że nie wszystkie dzieci uczęszczają regularnie i od razu mniejsza grupa się robi, może przyjmując dużo dzieci do grup to właśnie tym się kierowali, idzie sezon przeziębień więc mamuśka niech się nie martwi, napewno będzie mniej maluchów

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 08:10:16] • [IP: 93.94.185.***]

niech rozkapryszona mamusia da dziecko do prywatnego przedszkola, moje tam chodzi i jest zachwycone, a radosc dziecka najwazniejsza

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 01:09:46] • [IP: 80.245.178.***]

Nie ma nic gorszego jak przeczulona, neurotyczna mamusia :))

Gość • Poniedziałek [14.10.2013, 00:02:45] • [IP: 62.69.249.**]

prawda jest coraz głośniej... ja ostrzegam że niedługo mi się psychika całkowicie wyczerpie i będzie głośno w uwadze lub innym shicie w tvn o przedszkolu na warszawskiej...

Gość • Niedziela [13.10.2013, 23:52:07] • [IP: 80.245.186.***]

Pan Karelus nie ma pojęcia o warunkach w przedszkolach.O jakiej trzyosobowej fachowej opiece mówi?W każdej grupie są dwie nauczycielki ale pracują na zmianę.W najmłodszej grupie jest jeszcze pomoc nauczyciela która pracuje 8 godzin.No i oczywiście w każdej grupie jest wozna.Pomoc nauczyciela zazwyczaj nie ma pedagogicznego wykształcenia, a wozna sprząta, podaje posiłki i choć zapewne nie ma tego w obwiązkach pomaga nauczycielce w opiece nad dziećmi, bo jedna osoba NIE JEST W STANIE ZAOPIEKOWAĆ SIĘ BLISKO 30DZIECI W GRUPIE. POMOC NAUCZYCIELA POWTARZAM JEST TYLKO W NAJMŁODSZEJ GRUPIE.W GRUPIE 4 LATKÓW NAUCZYCIEL ZOSTAJE Z GRUPĄ SAM I MUSI LICZYĆ NA POMOC WOZNEJ.Czy to można nazwać fachową trzyosobową opieką?

Gość • Niedziela [13.10.2013, 23:43:04] • [IP: 95.129.225.***]

Moje dziecko uczeszcza wlasnie do przedszkola" Kogut" (nie jestesmy ze Swinoujscia). Sa trzy grupy wiekowe, w kazdej po ok 10-12 dzieci. Widac, ze Panie przedszkolanki maja czas zajac sie indywidualnie kazdym dzieckiem, dzieci chodza chetnie do przedszkola, z usmiechem i bez placzu. Przy okazji tegorocznej FAMY nasze dzieci wziely udzial w happeningu z flagami na Placu Wolnosci. Jednym slowem: bardzo jestesmy zadowoleni z wyboru tego wlasnie przedszkola.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 23:20:57] • [IP: 87.205.54.***]

Pracuję w przedszkolu. Ludzie walczcie o swoje dzieci. Nie zgadzajcie się na takie warunki. Czytajcie jadłospisy i czepiajcie się, czepiajcie... Dzieci są cudowne i zasługują na coś więcej!

Gość • Niedziela [13.10.2013, 22:58:36] • [IP: 87.205.54.***]

Już dawno nie liczy się dziecko, tylko ekonomia. A co nauczyciele mają do gadania ? NIC!! Wylicza się dziwne średnie. Czasami przedszkole to przechowalnia, nie dlatego, że ktoś nie chce pracować, ale nie ma warunków, trzeba pilnować, żeby nikt nie zrobił sobie krzywdy. Rodzice nie powinni się zgadzać na takie warunki panujące w naszych przedszkolach. To nie chodzi o" kartofle", ale o nasze dzieci! W każdej placówce w naszym mieście jest za dużo maluchów. Dyrektorzy nie chcą tego widzieć, bo trzeba zapunktować... Rodzice to siła.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 22:56:37] • [IP: 80.245.183.***]

Zle, ze malo miejsc w przedszkolach. Zle, ze duzo dzieciakow przyjmuja. Wezcie sie do ludzie zdecydujcie, bo sami nie wiecie czego chcecie...

Gość • Niedziela [13.10.2013, 22:46:12] • [IP: 93.94.189.***]

zgłosić każde przedszkole do kontroli do kuratorium!!

Gość • Niedziela [13.10.2013, 22:31:18] • [IP: 87.205.51.***]

dO Gościa z 14.01, nie dziwiwię się z taką Twoją pisownią nie przyjęto dziecka do przedszkola.Coś w tym jest.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 21:16:10] • [IP: 62.69.241.***]

ehh... ja miałam podobny problem w zeszłym roku i zabrałam swojego małego do prywatnego przedszkola, proponuję zrobić to samo. Mój synek jest akurat w motylku nad morzem z którego jestem ogromnie zadowolona, grupy malutkie, dwie panie na każdej grupie, a poza tym nie ma problemu z językami i innymi zajęciami, bo wszystko jest i za nic nie muszę dodatkowo płacić. Wiem jeszcze, że jest jakieś przedszkole kogut w centrum, ale się nie wypowiem, bo tam nie byłam...

Gość • Niedziela [13.10.2013, 21:14:59] • [IP: 62.69.241.**]

Tak 35 osób w grupie 2 opiekunki i dzieci latają po salach, a potem słyszy się od dziecka (mamo ja nie chce do dzieci). Za mało opiekunek doświadczonych, za dużo dzieci!!

Gość • Niedziela [13.10.2013, 21:04:59] • [IP: 31.61.136.**]

Ja się cieszę że moje dziecko się dostało ;) ale to ogromna przepaść w porównaniu ze żłobkiem. Tam mimo iż grupy liczyły po 35 osób panie opiekunki potrafiły ogarnąć grupę znalazły czas na przytulenie zapłakanego malucha, z uśmiechem i z uściskiem go witały wołając po imieniu. W przedszkolu dziecko stoi w progu i nie wie co ma z sobą zrobić a panie go nie zauważają albo niechca zauważyć! Tak samo z edukacją, moje dziecko bardzo dużo się nauczyło w żłobku i jestem wdzięczna losowi że wtedy trafiło do takiej grupy gdzie panie opiekowały się dziećmi" z serca" i powołania a efekty Ich pracy zauwazył każdy rodzic! Bardzo dziękuję za fachową opiekę nad moim dzieckiem

Gość • Niedziela [13.10.2013, 20:50:59] • [IP: 80.245.178.***]

Gość • Niedziela [13.10.2013, 19:28:14] • [IP: 62.69.255.**] Dobre, nawet świetne...

Gość • Niedziela [13.10.2013, 19:46:01] • [IP: 80.245.178.**]

jak mamusi nie pasuje to zatrudnij sobie kobieto nianke. Bedzie miala uwage skoncentrowana tylko na Twoim dziecku, nie bedzie tloku i scisku. Ciesz sie kobieto ze Twoje dziecko w ogole sie dostalo a nie narzekasz.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 19:28:14] • [IP: 62.69.255.**]

Widze, że mamy tu trzy grupy mamusiek: pierwsza posyła dziecko do" przeczkola", druga do" pszedszkola", a trzecia do" przedszkola".

Gość • Niedziela [13.10.2013, 19:24:50] • [IP: 80.245.189.**]

nie ma co narzekać, dziecko jest pod opieką a przedszkole wiele wiele tańsze niż poprzednio, jeżeli ktoś ma problem to rodzice, którzy z dziećmi w domu nie rozmawiają, nie dziwię się, że Panie opiekunki mają problemy z niektórymi" oseskami" :) ktoś słusznie tu stwierdził, powinno z urzędu sprawdzać się sytuację deklarowaną przez rodziców we wnioskach bo to kpina ! p.s. zapracowany i zajęty rodzic nie będzie miał czasu na roztrząsanie głupot, tak robią tylko świnoujskie mamy-mewy ;)

Gość • Niedziela [13.10.2013, 19:20:37] • [IP: 178.183.175.***]

Ja jak byłem w przedszkolu to też mieliśmy po 30 kilka osób w grupie i nikt nie narzekał. Powiem więcej, fajnie nawet jak było tyle osób.

Gośćtommygun • Niedziela [13.10.2013, 19:16:49] • [IP: 93.94.186.***]

Mniejsze grupy dzieci to więcej zatrudnionych nauczycieli, więcej grup i większe wydatki miasta. To ciche przyzwolenie miasta na taką sytuację. A chodzi o kasę. Druga sprawa, to rodzice godzą się na taką ilość dzieci w grupie chcąc aby jego było przyjęte. Potem są skargi i narzekania.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 18:21:31] • [IP: 62.69.231.***]

Zamiast te dzieci posyłać do przedszkola, to lepiej, jakby je wysłać do roboty na wysypisko sortować śmieci, tak jak w Indiach.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 17:38:51] • [IP: 92.42.114.***]

dużo psełdo samotna matka oszukuje i państwo na tym trzci a sprawdzić chyba sa od tego odpowiednie instytucje, oszukują i najwięcej narzekają

Gość • Niedziela [13.10.2013, 17:34:22] • [IP: 92.42.114.***]

a sprawdzić tą panią mądralińską czy ona chociaż pracuje i czy dziecko prawnie chodzi do przedszkola ?

Gość • Niedziela [13.10.2013, 17:27:09] • [IP: 83.89.12.***]

narzekajacym damulkom proponuje przedszkole prywatne dla ich dzieci. A i tak znajda tam powody do narzekan. Te typy juz tak maja.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 17:11:08] • [IP: 62.69.203.**]

Acha czyli pan Robert Karelus wylicza średnią. Ale to nie miało być średnio 25 tylko 25!! Tu chodzi o bezpieczeństwo tych maluchów przecież. Nie ma co liczyć, że dzieci będą chorować i będzie chodzić ich mniej niż jest zapisanych. Trzeba się liczyć z tym, że może być taki okres, że będzie uczęszczać cała grupa.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 17:02:09] • [IP: 62.69.203.**]

Robert Karelus, rzecznik prezydenta Nie bądź śmieszny człowieku!! Jak nie wierzysz to się przejdź do przedszkoli i popatrz sam. Jestem mamą dziecka z przedszkola na Warszowie. Tam jest to samo! chyba nie ma grupy, ktora by nie przewyższała liczby 25 dzieci. A to niezgodne z prawem! I te panie same są, panie woźne im pomagają no bo jak to ogarnąć. Ja im wspolłczuję i tak jest co roku.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 17:01:03] • [IP: 80.245.178.**]

CO ZA BZDURA 22 -24 DZIECI, MOŻE PAN RZECZNIK NAPISZE ILE DZIECI PRZYJETYCH JEST DO GRUPY A NIE ILE JEST OBECNYCH. A W KAZDYM PRZEDSZKOLU W GRUPACH JEST PRAWIE PO 28 -29 DZIECI

Gość • Niedziela [13.10.2013, 16:08:46] • [IP: 88.156.234.***]

Może są chętni do pracy w przedszkolu za darmo ? Pomieszczenie zawsze sie znajdzie. Wtedy grupy będą mniejsze. Chcemy wszystko za darmo! Jak się skończą unijne dotacje to nawet przepełnionych pszedszkoli nie będzie! Zresztą nie będą potrzebne bo Rodzice będą w domu bez pracy.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 16:04:53] • [IP: 185.5.99.**]

Wiemy co to za pani napisała ten list a zarazem donos. Wyciągnęliśmy odpowiednie wnioski i zapewniamy, iż pani dziecko zostanie w następnym roku, jako pierwsze skreślone z listy naszych podopiecznych maluszków. Co z tym się wiąże, proponujemy już w tej chwili szukać dla dziecka innego przedszkola.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 15:50:16] • [IP: 80.245.180.***]

zabierz swoje dziecko to w grupie będzie o jedno mniej a szanowna wichrzycielka niech idzie do prywatnego przedszkola, niech wszyscy podziekują tym co to spowodowali za darmo nie da się wiele zdziałać bo ktoś w końcu musi za twoje dziecko przebywające w przedszkolu zapłacić, czyli całe miasto bo podwyższą ludziom różne opłaty i podatki. Niech p. M dopłaci z własnej kieszeni

Gość • Niedziela [13.10.2013, 15:49:01] • [IP: 80.245.184.**]

racja ze grupy sa przepelnione, i do tego grupa integracyjna 28 dzieci...pani z pewnego przedszkola twierdzila ze grupa integracyjna to góra 20 dzieci.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 15:42:56] • [IP: 92.42.118.***]

Tak i jeszcze sprawdzić samotne matki, często to są osoby w związkach tylko bez papierka. Dodatkowo nikt nie sprawdza czy faktycznie dana osoba pracuje w miejscu zadeklarowanym we wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola. Pieczątkę też można sobie wyrobić. To są miejsca do sprawdzenia i tu się odsieje oszustów.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 15:39:10] • [IP: 87.58.145.***]

co za komunistyczne myślenie 13;49... ma byc 25 i koniec kur...

Gość dziadek • Niedziela [13.10.2013, 15:35:27] • [IP: 95.129.228.**]

a dziadkowie to co nie mogą ucho od śledzia?

Gość • Niedziela [13.10.2013, 15:31:10] • [IP: 95.40.230.***]

wyglada, ze najwiekszym problemem tego kraju jest fakt, ze cos takiego jak emeryci i małe dzieci jeszcze egzystuje...powinna być tylko tania siła robocza...

POLAK • Niedziela [13.10.2013, 15:26:55] • [IP: 192.168.10.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [13.10.2013, 15:15:59] • [IP: 95.129.225.**]

Szkoda, że tej pani Czytelniczki dziecko dostało się do przedszkola, bo nie miałaby wtedy na co narzekać damulka.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 15:09:23] • [IP: 79.186.185.**]

Pani przedszkolanka pomaga dziecku założyć wysokie, zimowe butki. Szarpie się, męczy, ciągnie... - No, weszły! Spocona siedzi na podłodze, dziecko mówi: - Ale mam buciki odwrotnie... Pani patrzy, faktycznie! No to je ściągają, mordują się, sapią... Uuuf, zeszły! Wciągają je znowu, sapią, ciągną, ale nie chcą wejść... Uuuf, weszły! Pani siedzi, dyszy a dziecko mówi: - Ale to nie moje buciki... Pani niebezpiecznie zwężyły się oczy. Odczekała i znowu szarpie się z butami... Zeszły! Na to dziecko : -...bo to są buciki mojego brata ale mama kazała mi je nosić. Pani zacisnęła ręce mocno na szafce, odczekała, aż przestaną jej się trząść, i znowu pomaga dziecku wciągnąć buty. Wciągają, wciągają... weszły!. - No dobrze - mówi wykończona pani - a gdzie masz rękawiczki? - W bucikach.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 14:56:53] • [IP: 46.77.124.***]

Ludzie kur... ogarnijcie dupe, pierw narzekacie że jest mało miejsc i nie ma miejsca na wasze dziecko, a teraz narzekanie jest o to że jest po 30 brzdacow w grupie, jak wam to się nie podoba to do prywatnych przedszkoli wyślijcie swoje dzieci... Nara głąby

Gość • Niedziela [13.10.2013, 14:53:59] • [IP: 80.245.187.***]

Mogła mamuśka wziąść prywatną nianię za ponad 700 zł a nie teraz marudzi i zajmuje miejsce innym dzieciom.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 14:50:25] • [IP: 83.21.30.**]

po co posylac dzieci do przedszkola przeciez mozna z nimi zostac w domu i sie opiekowac przeciez nasze miasto jest jednym z najbogatszych napewno kazdego stac na to zeby nie pracowac z 1 pensji mozna sie swietnie utryzmac w naszym miescie :) jeden z rodzicow moze sie opiekować :) a drugi do roboty :P - tak powinno byc :P

Gość • Niedziela [13.10.2013, 14:30:47] • [IP: 95.129.226.***]

U nas trzeba więcej Przedszkoli i Żłobków Państwowych, więc może Panie Prezydencie, zamiast dofinansowywać, durną KARUZELĘ PSEUDOKULURY, pomyśleć o najmłodszych mieszkańcach i ich rodzicach

Gość • Niedziela [13.10.2013, 14:28:08] • [IP: 37.8.215.***]

Żadne przedszkole nie spełnia normy tzn. 25 dzieciaczków w grupie, to jest problem. Wszystkie przedszkola przekraczają nory, mają polikwidowane sale gimnastyczne, nowe grupy wciśnięto na strychy - straszne.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 14:27:14] • [IP: 93.94.188.***]

zamiast budować super markety to powinni otworzyć co najmniej dwa przedszkola to nie byłoby takiego tłoku w grupach, i dostałyby się wszystkie dzieci.Mój syn drygi rok z rzędu nie został przyjęty do przedszkola z braku miejsc

Gość • Niedziela [13.10.2013, 14:24:57] • [IP: 80.245.181.***]

Gość • Niedziela [13.10.2013, 13:04:27] • [IP: 93.94.191.***] jedyny mądry komentarz tylko kto z tych pozostałych to zrozumie.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 14:22:15] • [IP: 80.245.181.***]

Po za tym rodzice coraz częściej uważają że wychowanie swoich pociech to obowiązek innych tylko nie ich. Coraz mniej czasu im poświęcają, zapisują na różne kółka, do klubów i umywają ręce, dziecko w tygodniu, np. tańczy gra w piłkę i pływa, w każdym klubie czego innego uczą, dzieciak ma w końcu mentlik w głowie.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 14:20:02] • [IP: 62.69.255.***]

"Samorząd walczcy z kryzysem" ma pieniądze na Karuzelę Cooltury, niestety nie ma na przedszkola i szkoły.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 14:18:57] • [IP: 80.245.181.***]

O take polskie żeście walczyli więc macie to czego chcieliście.Jeśli czytelniczka chce mieć idealne warunki dla swojego dziecka to pozostaje prywatne przedszkole za które trzeba zapłacić, wtedy może będzie pani zadowolona.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 14:18:11] • [IP: 79.186.125.**]

jak ktoś ma duże ambicje to może zrezygnować z przedszkola i dać do prywatnego

babicia • Niedziela [13.10.2013, 14:08:38] • [IP: 82.139.32.*]

jest bezrobocie można zatrudnić dodatkowe osoby. może dyżury z wolontariatu babć

Gość • Niedziela [13.10.2013, 14:04:38] • [IP: 80.245.191.***]

zamiast budowac 5 gwiazdkowe hotele powinni wypudowac 1 lub 2 przeczkola ja sama osobiscie prowadzam moja 4 letnio córke do przeczkola na warszółw bo tu sie nigdzie nie dostalismy z powodu braku miejsc

Gość • Niedziela [13.10.2013, 14:01:02] • [IP: 80.245.191.***]

to jest wogule jakas masakra ja sie starałam o miejsce dla mojej 4 letnie córki oczywiscie nie było miejsc musze ją prowadzać na warszów

Gość • Niedziela [13.10.2013, 13:58:15] • [IP: 62.69.255.**]

Nie zazdroszczę paniom przedszkolankom. Teraz co drugi pętak to niedorozwój albo socjopata. O poziomie umysłowym rodziców lepiej nie wspominać.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 13:51:32] • [IP: 80.245.178.***]

A jak te dzieci w żłobku weszły NA tą grupę, po drabinie?

Gość • Niedziela [13.10.2013, 13:49:10] • [IP: 79.221.56.***]

No szlag mnie trafia na takie " donosy". ... A gdyby Twojego dziecka nie przyjęli to też byś wrzeszczała jak te maluchy bez mamy. Mało przedszkoli, dużo dzieci i p. dyrektor pewnie się dwoiła i troiła żeby sprostać wyzwaniu przyjęcia maluchów a Ty kobieto lelum polelum robisz. Jak nie podoba się Tobie w tym przedszkolu to proponuję przenieść malucha do prywatnego przedszkola ale Ty pewnie jesteś mamusią samotnie wychowującą dzieciątko więc maluch" musi" być przyjęty

Gość • Niedziela [13.10.2013, 13:39:40] • [IP: 95.129.224.**]

a w żłobku na grupie jest po 35

Gość • Niedziela [13.10.2013, 13:38:27] • [IP: 92.42.114.***]

z tym licznymi grupami to prawda, moje dziecko chodzi do przedszkola w którym są 2 grupy 3- latków i każda po 29 dzieci, więc pan rzecznik nie wie co się dzieje

Gość • Niedziela [13.10.2013, 13:30:44] • [IP: 80.245.182.***]

Co za różnica o jakie przedszkole chodzi?? We wszystkich jest to samo!!

Gość • Niedziela [13.10.2013, 13:18:00] • [IP: 80.245.178.***]

Angielski, czyli pół godziny w grupie 30 osob i to z elementami religijnymi. Rodzice a rozum macie?

Gość • Niedziela [13.10.2013, 13:16:08] • [IP: 62.69.255.***]

W biurach, kuratorium, tloku nie ma, jest za to cisza i spokoj a potem rozliczanie niepokornych!

Gość • Niedziela [13.10.2013, 13:14:20] • [IP: 62.69.248.**]

Konieczne jest jeszcze jedno Przedszkole w Świnoujściu. Przedszkola w naszym mieście są przeładowane. To prawda, że na jedną grupę przypadają po dwie nauczycielki ale trzeba uściślić, że dwie - na 10 godzin dziennie, czyli jedna Pani w grupie 5 godzin do południa i druga 5 godzin po południu. Nauczycielki mają krótszy wymiar pracy z dziećmi - i słusznie, gdyż dodatkowo dochodzą im: konferencje, szkolenia, prowadzenie dokumentacji (w przesadnej ilości!), przygotowywanie zajęć, itp. itd. Jeśli przychodzi pracować ze zbyt liczną grupą małych dzieci, i to w ciasnych salach - to nie jest to nic dobrego ani dla dzieci, ani dla nauczycielki.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 13:14:17] • [IP: 80.245.187.***]

Zauwazam, ze jedno przedszkole jest przodujace tj. Nr 1 i ukierunkowane na potrzeby magistratu. Co roku na" dzien nauczyciela" nagroda dla dyrektora. Obserwuje to od co najmniej 7 lat. Inne przedszkola jakos nie sa trendy po lini magistratu. Czy jest jakas wspolna polityka przedszkoli razem, czy osobno.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 13:08:58] • [IP: 62.69.231.*]

"W tym roku do grup najmlodszych przyjeto po 30 dzieci" - tak powinno brzmiec zdanie napisane po polsku... kto to pisal??

Gość • Niedziela [13.10.2013, 13:05:00] • [IP: 62.69.231.***]

Im więcej, tym lepiej. Co za dużo, to nie zdrowo, ale od przybytku głowa nie boli. Czaicie?

Gość • Niedziela [13.10.2013, 13:04:27] • [IP: 93.94.191.***]

Ja w podstawówce byłem w klasie z 36 uczniami. Nikt nie narzekał, było dużo kolegów i koleżanek, każdy się uczył i wszystko było w porządku. Teraz rodzice robią z dzieci miękkich ignorantów, rozpieszczone ciepłe kluchy nieumiejące sobie radzić w trudnych sytuacjach. Przykłady płyną z całej polski gdzie młode matki, bezstresowo wychowywane, katują swoje dzieci bo STRES je zżera i nie umieją sobie radzić w trudnych sytuacjach. Każda istota ludzka MUSI być narażana na stres aby jej mózg mógł zacząć działać poprawnie w takich sytuacjach.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 12:57:21] • [IP: 46.76.64.***]

to proszę przeprowadzić się do Szczecina, niedosc ze przyjęto dziecko to jeszcze zle. A co by było gdyby dziecka nie przyjęto bo byłoby 26

Gość • Niedziela [13.10.2013, 12:52:57] • [IP: 92.42.113.***]

A co się dzieje w szkołach i świetlicach?? Ja jestem przerażona, że moje dziecko w wieku 6 lat ma iść do szkoły i siedzieć w przepełnionych świetlicach i być w klasie 30 osobowej. Tam nawet już dzieci nie są w stanie upilnować a co dopiero się nimi zająć

Gość • Niedziela [13.10.2013, 12:50:13] • [IP: 92.42.113.***]

Mój syn ma 4 lata teraz jego w grupie jest 27 dzieci, wiec limit też jest przekroczony. Oczywiście przydało by się jeszcze jedno przedszkole ale jak wiele więcej innych rzeczy. Ja ogólnie jestem zadowolona z przedszkola, ale fakt, że tworzenie mniejszych grup w przedszkolach i szkołach jest bardzo ważna. Na pewno ważniejsze niż jakiś język dodatkowy dla tak małych dzieci.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 12:42:12] • [IP: 89.74.53.***]

a ja jestem zadowolona i z przedszkola i z zajęć które są prowadzone i z opieki :) i nigdy nie miałam problemów żeby któreś z moich dzieci dostało się do żłobka czy przedszkola i dodatkowo każde z nich jest czy było zadowolone :)

Gość • Niedziela [13.10.2013, 12:39:12] • [IP: 212.10.208.***]

najlepiej 60 i problem z glowy

Gość • Niedziela [13.10.2013, 12:37:59] • [IP: 95.129.228.**]

za duży wydatek, nam dzieci tu nie potrzeba bo i tak jak dorosną to wyemigrują z tego miasta, nam trzeba starych którzy właściwie zagłosują na jedynie słuszną partię.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 12:36:31] • [IP: 79.186.165.**]

wszechstronny rozwój dziecka to przebywanie w grupie przedszkolnej, która mu te warunki rozwoju stwarza. To nie zajecia dodatkowe, które trwają do 1/2 godziny dwa razy w tygodniu. To czas jaki sie poświeca dziecku przez 7-8-9 godzin pobytu dziecka w przedszkolu. I im mniejsza ilośc dzieci w grupie, tym lepiej. Ustawa o systemie oświaty wyraznie mówi o liczbie dzieci w grupie - do 25. Rodzice! nie szalejcie tak z zajęciami dodatkowymi. Walczycie o to, co tak naprawde ma najmniejsze znaczenie dla właciwego, harmonijnego rozwoju waszych dzieci." Mama przedszkolaka " ma rację.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 12:29:21] • [IP: 212.165.113.**]

tak najlepiej myslec tylko o swojej d...e

Gość • Niedziela [13.10.2013, 12:21:51] • [IP: 37.8.215.***]

Faktem jest, że potrzebne jest jeszcze jedno przedszkole.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 12:17:28] • [IP: 92.42.118.**]

Panie rzecznik bez popadania w samozachwyt prosze, przybyło 200 miejsc kosztem dzieci bo zlikwidowano wszystkie sale gimnastyczne a nawet szatnie przeniesiono do piwnicy, nie powstała żadna nowa placówka pogorszyły się warunki dla dzieci. A każdym przedszkolu jest przekroczony limit dzieci i te 22-24 dzieciaków to te, które uczęszczają bo reszta jest chora gdyż w tak małych salach jak np. w przedszkolu nr 10 i przy takiej ilości dzieci nie trudno o epidemie a leżaki nie mieszczą się w sali

Gość • Niedziela [13.10.2013, 12:17:20] • [IP: 95.129.226.***]

też jestem mamą trzylatka. gdyby było tak jak Pani opisuje, moje dziecko nie szło by do przedszkola z uśmiechem na buzi.

Gość • Niedziela [13.10.2013, 12:15:14] • [IP: 92.42.113.***]

W szkołach to samo, po 30 dzieci i młodzieży w klasach. Grunt to oszczędności!

Oglądasz 1-100 z 100
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■