Polskie Radio Szczecin • Czwartek [26.09.2013, 21:57:38] • Świnoujście
Remont promu, ale pod jednym warunkiem

fot. Sławomir Ryfczyński
Będzie remont kolejnego promu Karsibór - zapowiadają władze Świnoujścia. W zeszłym roku modernizację przeszła pierwsza z czterech wysłużonych jednostek. Dzięki unowocześnieniu silników, Żegluga Świnoujska przez pierwsze pół roku zaoszczędziła ponad 100 tysięcy złotych na paliwie. Remont kosztował 13 mln zł, połowę dołożyło państwo.
Prezydent Janusz Żmurkiewicz zapowiada kolejny remont, ale tylko pod warunkiem, że będzie dofinansowanie. - Dofinansowanie jest na poziomie 50 procent. Nie więcej. Dlatego w budżecie na przyszły rok musimy zabezpieczyć co najmniej 7 mln złotych na ten cel - tłumaczy Żmurkiewicz.
W Świnoujściu są dwie przeprawy - w centrum i w Karsiborze - i właśnie tam pływają najstarsze, bo ponad 35-letnie promy.
2013-09-25, 07:11 Autor: Sławomir Orlik
Sukces elity: brawo.
Pieniądze faktycznie na modernizację promów idą z budżetu państwa. Nie ważne, że część płaci miasto z własnego budżetu a 50 % pokrywa rząd. Jest to i tak jeden i ten sam worek do którego podatnicy wkładają swoją daninę.Tymczasem Gryfia w okresie remontu poprzedniego promu dostała poprzez Agencje Rozwoju Przemysłu około 5 mln. zł dotacji. Czyli realny koszt modernizowanego promu skarb państwa pokrył w wartości około 20 mln. zł. Czy można za te pieniądze wybudować nowy prom?? Czy następny prom będzie kosztował tyle samo? Moim zdaniem nie powinien. Rząd z tego co pamiętam obiecał przewodniczącemu Solidarności Dudzie, że będzie eliminował z przetargów te oferty, gdzie po odliczeniu kosztów materiałowych wyjdzie robocizna o wartości " nie etycznej" np. 4 zł za godzinę na pracownika (albo inna psia stawka) . Jeżeli skrupulatnie Zwi. Zaw. i pracodawcy przypatrzą się tej cenie to może się okazać wiele interesujących wniosków dla Zw.Zaw., pracodawców i rządu.
Dzięki unowocześnieniu silników, Żegluga Świnoujska przez pierwsze pół roku zaoszczędziła ponad 100 tysięcy złotych na paliwie. Remont kosztował 13 mln zł, połowę dołożyło państwo...POLICZMY : 13.000.000 : 200.000 rocznie= 65 LAT !! WTEDY ZWRÓCĄ SIĘ WYDATKI - Ktoś bardzo mądry to wymyślił !!Ciekawe kto to taki ??
WY sie pocicie na ZS a my sie smiejemy :) !!
Promy w s-ciu powinny byc dwupokladowe tj dwupoziomowe. W jednym czasie mozna by ladowaci dwa poklady samochodow i w jednym czasie przewiec dwa razy wiecej aut, a paliwa wypalil by podobna ilosc. Przeprawa po za tym powinna byc platna...
Do 119. Latem kursują trzy promy karsibory i mają co wozić jeżdżąc co 20 minut. Żegluga Świnoujska nie ma w magazynach wałów korbowych czy bloków cylindrowych, poza tymi zdemontowanymi z Karsibora II, których zapewne nie ma kto kupić, a na złom szkoda. Końcówki wtryskiwaczy i filtry z reguły są na statkach w ilościach niezbędnych. Na współczesnych statkach prace remontowe wykonuje się w czasie podróży o ile nie dotyczy to głównego napędu. Z częściami zamiennymi jest na nich przeważnie bardzo krucho. Dlatego polscy mechanicy okrętowi są na świecie w cenie, bo potrafią wykonywać naprawy niewykonalne dla innych. Modernizacja promów to nie grymas ale konieczność. Fakt, że projekt modernizacji karsiborów rozpoczęto w 1997 roku, przerwano z powodu marzeń o tunelu. Dzisiaj po 16 latach promy są już bardzo stare. Sądzę, że lepiej zbudować nowe- z nowoczesnym ale oszczędnym napędem i większym pokładem dla samochodów. Koszt za sztukę to jakieś 33-35 mln zł.
Do Gościa z 17:52.To sprawmy sobie jeszcze dwa promy, a co.
hehe bzdury piszesz, w sezonie 3 promy to mało, a teraz pływają 2 promy i są ogromne kolejki, niech niemcy zaczna płacic za przejazd, bo nawet podatku nie płaca u nas, dodatkowo te cieżkie samochody i betoniary, dlaczego przez nich mam stac 2 godziny teraz w kolejce?
Promy wprowadzane do eksploatacji, były inne czasy.To 30 lat temu.Były potrzebne na czas W czyli czas wojny, do przewozu taboru wojskowego.Nie chce mi się rozwijać tego tematu.Popatrzmy na to promowe połączenie zgodnie ze sztuką.Do połączenia potrzeba dwa promy.Na lądzie powinien być wybudowany także magazyn z częściami zamiennymi.Części, także powinny być zgromadzone zgodnie ze sztuką.Dla jasności, końcówki wtryskowe, oczywiście tak, filtry tak, ale nie dla bloku cylindrowego, nie dla wału korbowego.Osoby, które się znają przyznają mi rację.Naprawy w oparciu o specjalistów statkowych lub stoczniowych.Tak podchodząc do sprawy dwa promy, niepotrzebne.Skromnie licząc 26 mln złotych zaoszczędzone.Na remont promu nie potrzeba wyłączać go z eksploatacji na dłużej niż miesiąc, skoro duże statki, remontowane przez załogi i spółki robią to przy keji w trzy tygodnie, remontująć układy, agregaty, wymieniają rurociągi systemów.Jednocześnie wiem, że dwie załogi straciły by pracę.To jest cena za złe zarządzanie.
Unowoczesnienie silników za 13 mln ? Co to kurde za ceny ? To kosmiczne silniki ?
A nową nawierzchnie już nie mogli zrobić?! Dziury takie na tym promie że koło idzie urwać...
mam to w d...e czy be dzie zaplecze remontowe w Zegludze czy nie bedzie.juz nie długo upragniona emerytura.walcie sie wszyscy w ryjki
JESLI PANSTWO NIE CHCE FINANSOWAC CONAJMNIEJ W 80PROC. NASZEJ PRZEPRAWY TO NIECH SIE TE PROMY ZATRZYMAJA NA 24 GODZ. I ZOBACZYMY CO BEDZIE
Do Gość • Piątek [27.09.2013, 08:30:40] • [IP: 93.94.184.**] Sądząc po twoim poziomie wykształcenia (a można wydedukować to z twojego stylu pisania) nie ma się co dziwić że klepiesz biedę. Świnoujście miasto złodżei i totalnego biedactwa. Ale cóż sami jesteście sobie winni. A tacy ludzie jak ja na takich f...ch jak wy zbijają kokosy.
Zamiast na kopaczy w 100% lepiej zainwestowac w remont promu.Bedzie korzys dla wszystkich !! A z Floty jest zadowolenie tylko dla garstki ludzi...
Kolejny prom do remontu i bedzie stał jak ten poprzedni naprawiony, a stare pływają dalej. Widzę że te promy to juz do konca żywota beda udręką Śwonoujśia no i oczywiście wizytówką naszego miasta jakie to mamy słynne kolejki...
Nie da się przebudować przebudowy siłowni na Karsiborze za 13 mln zł. Realny koszt to minimum 18-20 mln i taka powinna być nowa oferta połączonych dwóch stoczni. Na poprzednim remoncie Karsibora IV Gryfia poniosła stratyw wysokości 5 mln zł.
Przykład osoby, która na pewno naprawi zło jakie do Świnoujścia wprowadził Żmurek :no właśnje kto ma bjede to ma. nasza polska władza muwi że jest dobże bo pszecjesz oni mają i to dużo a że njektuży wegetujom w skrajnej bjedzje to tak ma być bo jak by njebjedowali to by oni mjeli za mało dlasjebje a oni potszebujom DUŻO O BARDZO DUŻO. oni ile by njezarabjali to i tak zawsze będzje mało, dlanich 10 000 bedzje mało ale jak ty zarabjasz 1200 tojest od zajebanja.
100 tys zl miesiecznie a nie przez 6 mcy widze ze bardzo kompetentne jest radio szczecin :) brawo :)
remont jednostki za 13 mln złotych hehe-zastanawiam po co w tych czasach zegluga ma zaplecze remontowe? dzisiaj wynajmuje się firme robi co trzeba -kasuje i ucieka do następnego razu a u nas trzeba utrzymywać darmozjadow prezesow bo zegluga musi mieć kawki srawki i herbatki
Obietnice modernizacji karsiborów Żmurkiewicz składa od stycznia 2003 roku. Jak widać skuteczność tego pana może oszołomić nawet żółwia.
A pozniej VAT na kanalize!
no właśnje kto ma bjede to ma. nasza polska władza muwi że jest dobże bo pszecjesz oni mają i to dużo a że njektuży wegetujom w skrajnej bjedzje to tak ma być bo jak by njebjedowali to by oni mjeli za mało dlasjebje a oni potszebujom DUŻO O BARDZO DUŻO. oni ile by njezarabjali to i tak zawsze będzje mało, dlanich 10 000 bedzje mało ale jak ty zarabjasz 1200 tojest od zajebanja.
Po sześćdziesięciu pięciu latach zwróci się jeden prom, a później będzie perpetum-mobile. O ile wcześniej się nie rozsypie.
On sie niech nie wypowiada bo kompletnie na niczym sie nie zna.pdobnie jak jego zastepczynie.najmnej kompetentni ludzie na najwyzszych stanowiskach w mescie.