Dzięki temu przedsięwzięciu, usprawniony zostanie ruch pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających z/do portu w Świnoujściu.
Pierwotny termin oddania do użytkowania planowany był na kwiecień 2014, jednak dzięki mobilizacji i intensyfikacji działań ZMPSiŚ SA oraz Wykonawcy Firmy Budimex i ścisłej współpracy z użytkownikami działającymi na terenie inwestycji, roboty budowlane na tym etapie inwestycji zostały zakończone przed terminem.
Na 7 miesięcy przed planowanym oddaniem do użytkowania, zakończona została przebudowa odcinka dróg w Świnoujściu, w rejonie Portu Handlowego Świnoujście. Przebudowie poddane zostały drogi m. in. na odcinku ul. Nowoartyleryjskiej – na długości 1,3 km, ul. Kasztanowej – 0,4 km i ul. Barlickiego – na długości 0,4 km. W ramach prac przebudowie został poddany także wiadukt, będący w ciągu ul. Nowoartyleryjskiej, w okolicy skrzyżowania z ul. Barlickiego. Dzięki zakończeniu prac drogowych w rejonie Portu Handlowego w Świnoujściu, usprawniony zostanie ruch pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających z/do portu w Świnoujściu.
Na uwagę zasługuje fakt, iż zmodernizowana ulica Nowoartyleryjska w przyszłości będzie mogła stanowić główny dojazd do portu zewnętrznego, spinając tym samym istniejące z nowopowstałymi terenami portowymi. Ponadto mając na względzie realizację kompleksowego programu inwestycyjnego w obecnej perspektywie finansowej, ZMPSiŚ SA w ramach inwestycji przygotował nowy posterunek ochrony portu. Nowa lokalizacja posterunku uwzględnia realizację w najbliższym czasie zadania pn.: Budowa miejsc postojowych w portach w Szczecinie i w Świnoujściu.
Niezależnie od zakończenia prac w rejonie Portu Handlowego Świnoujście, wyprzedzająco do przyjętego harmonogramu, trwa cały czas przebudowa dróg w porcie w Szczecinie. Przewiduje się, że cały proces inwestycyjny dla projektu przebudowy dróg w portach Szczecin i Świnoujście także zostanie zrealizowana przed planowanym terminem.
Kompleksowa modernizacja infrastruktury drogowej dla obu portów - inwestycja realizowana przy wsparciu funduszy unijnych – rozpoczęła się w 2011, a zakończy się według planów w 2014. W ramach projektu Przebudowa infrastruktury drogowej w portach w Szczecinie i Świnoujściu, w porcie w Szczecinie przebudowanych zostanie prawie 6 km dróg wraz z towarzyszącą infrastrukturą energetyczną, infrastrukturą związana z odprowadzeniem wód opadowych, usunięciem kolizji z sieciami energetycznymi, kanalizacyjnymi i gazowymi. W porcie w Świnoujściu projekt przebudowy obejmuje niemal 3 km dróg wraz z towarzyszącą infrastrukturą. Do 2014 roku w obu portach zmodernizowanych zostanie łącznie prawie 9 kilometrów dróg.
Dzięki realizacji tej inwestycji w portach w Szczecinie i Świnoujściu powstaną nowe miejsca postojowe dla samochodów ciężarowych oraz parkingi dla samochodów osobowych, zwiększona zostanie także szerokość dróg z 6 do 7 m. Znacznie zwiększy się dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię jezdni i nawierzchnię przeznaczoną do postoju ciężkich pojazdów z istniejących 40-60 do 115 kN. Realizowane zmiany korzystnie wpłyną na usprawnienie ruchu w portach oraz na zwiększenie bezpieczeństwa pojazdów zarówno w drodze do portów, jak i na ich terenie. Poprawi się dostępność i jakość obsługi w obu portach dla nowoczesnego, ciężkiego taboru samochodowego. Przebudowa infrastruktury drogowej umożliwi dalsze rozwijanie podstawowych funkcji gospodarczych w zakresie obsługi towarów i statków oraz środków transportu. W ten sposób osiągnięty zostanie podstawowy cel, jakim jest zwiększenie konkurencyjności portów w Szczecinie i Świnoujściu przy jednoczesnym zmniejszeniu społecznych kosztów, których źródłem jest transport drogowy. Przedsięwzięcie to ma szansę także stać się znaczącym stymulatorem rozwoju gospodarki całego regionu.
Maksymalna kwota dofinansowania z Funduszu Spójności dla tej inwestycji wynosi 44.304 tys. PLN, koszt całkowity inwestycji to 64.526 tys. PLN. Beneficjentem tego projektu jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
No to fajnie, że nie musimy hejterzyć, bo coś znowu się nie udało, ale mam taką myśl: coraz to lepsze drogi do portów...ale coraz to mniej portu w porcie, coraz mniejsza rola gospodarki morskiej... Jakie to krasnoludki zrobiły? -Znamy je, to dominująca od 23 lat szajka Unio-Wolnościowo-Platformiano-Eseldowsko-Peeselowska
. Słyszałem że trwa wyburzanie pozostałości po" Odrze", Stocznię Remontową scalono z" Gryfią", padły stocznie (ale niemieckie wszystkie zostały...dziwny" zbieg okoliczności").
...gdzie Ludzi Morza a gdzie Gazoport ? człowieku ogarnij się, mapa i topografia nie jest twoja mocną stroną...dobrze znasz swoje miasta nie ma co...aż ci zazdroszczę, jak ty do domu trafiasz??
o Krzysiek Sadowski pierwszy z lewej ;D
Mój błąd!- oczywiście Wojewoda Zachodnipomorski
11:14:38 wszystko ładnie pięknie ale nie ma czegoś takiego jak wojewoda szczeciński ;-)
Wcalele nie skonczyli zostaly drogi wewnatrz portu
Do gościa IP:93.105.122***Wejdz na stronę UM w biuletn informacyjny- obwieszczenia i komunikaty.Przeczytaj komunikat wojewody szczecińskiego na temat remontu ul.Ludzi Morza.Tej ulicy najprawdopdobnie nie będzie bo przebiega za blisko Gazoportu.Skargę na wyremontowanie tej ulicy jak i zrobienie zejść na plażę przez Polskie LNG uznał iż ta firma nie musi tego robić itd
a moze Wojska Polskiego? i zrob rondo glabie matejki vs 11 listopada
Szczecin to pijawka naszego wojewodztwa, tam siedza rozni urzednicy i kasuja od wszystkich za uzytkowanie ich ziem siedzac sobie spokojnie i tak sobie zyja. A popatrzcie na Gdansk jak potrafia zalatwic unijne pieniadze i rozbudowuja miasto i rejon, a tu mamy sie cieszyc ze szczecin laskawie drogi remontuje, zalosne.
chyba wybory idą sądząc po artykułach na tym sld peel
można! można! - BRAWO!! z portu nic nie wywiozą na lewo, bo tonaż jest w książce ewidencjonowany --- bo jest czujna i silna OCHRONA PORTU:)
Jeśli chodzi o remont ul. Ku Morzu, to trzeba poczekać aż skończy się budowa gazoportu. To chyba logiczne, ale jakoś jednak nie dla wszystkich.
Ten komunikat to pisał tow. sekretarz propagandy. Bełkot wnoszący na wyższy poziom itd. Jeżeli coś jest zrobione przed terminem to świadczy o złym planowaniu. Dobrze zaplanowana inwestycja musi być wykonana w terminie. W socjalizmie wszystko robili przed terminem to i przed terminem ustrój padł.
Do mojego komentarza dodaję jeszcze-Obwieszczenie o wydaniu decyzji o umorzeniu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminalu dla inwestycji " Inwestycja drogowa ul. Ku Morzu w Świnoujściu" [...] więcej»
Grunwaldzką by zrobili!! i przy promenadzie też... Bo aż wstyd!!
Gdzie schody na wiadukt dla pieszych...Przeszkadzały?? A ta droga to stary asfalt zalany nowym !!
Ciekawe czy jak otwierają klapę od kibla, to też przecinają wstęgę uroczyście?
Ryyniu nie wiedziałem, że taki tępak jesteś ta nazwa ulicy istnieje od czasów jak z tamtąd wyniosły się wojska sowieckie
niech się Szczecin odwali-oddzieli od naszego portu...u nas sa większe przeładunki niż u nich, a większość pieniędzy jest inwestowana w szuwarowym Szczecinie...
A żurek to pewnie musi zrekompensować sobie strate caruzeli coortury. Do niego nawet nie dociera, że jak wyniszczył mieszkańców świnoujścia, jak pozwolił zniszczyć MSR a wcześniej ODRE, to teraz nie ma kasy i nie ma kogo łupić! Ten pogrobowiec socjalizmu otacza się tylko byłymi oficerami politycznymi ludowego wojska polskiego i jedynym ich celem to jest napchanie własnej kabzy
Kiedy zostanie wyremontowana ulica I zarazem jedyna droga dojadowa do plaży"Ku Morzu" ??UM zezwolił na rozjeżdżenie ten ulicy, zamiast wymusić na PGLNIG otwarcie nowowybudowanego, przejazdu kolejowego wraz z drogá.Skończá budowe droga będzie jak znalazł, tylko nie dla wszystkich!
Ukonczyli szybciej bo prezio i caryca tego nenadzorowali.widzicie mozna? Mozna.
posłowie pis z czołowym ich politykierem joł joł powinni przyjechać i wyjaśnić zaistniała sytuacje...
A TACA Z KIELISZKAMI TO GDZIE?
To aż trzech musi przecinać ? Nie wystarczy jeden.