POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [11.09.2013, 19:38:14] • zachodniopomorskie

Ponad 18 milionów podatnicy przekazali organizacjom publicznym

18 557 679,30 zł przekazali podatnicy woj. zachodniopomorskiego organizacjom pożytku publicznego w tegorocznej akcja PIT. To o 364 tys. zł więcej niż roku ubiegłym.

Tegoroczna akcja pokazała, że podatnicy naszego województwa coraz chętniej dzielą się swoim podatkiem z organizacjami pożytku publicznego. Obrazują to liczby – poza większą kwotą przekazaną opp, w tym roku ponownie, o 21 143, zwiększyła się liczba podatników, którzy z takiej możliwości skorzystali. Łącznie było ich już 372 515. Średnia kwota przekazana przez jednego podatnika, który zadeklarował taką chęć wyniosła 49,92 zł.

Obdarowaliśmy łącznie 2 453 organizacje pożytku publicznego z 7 295 uprawnionych. Kwoty, które one otrzymały były bardzo różne. Najwięcej pieniędzy przekazaliśmy Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą”, która otrzymała 4 032 945,36 zł (rok wcześniej
3 662 296,11 zł). Druga w kolejności znalazła się Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym "Słoneczko" z kwotą 1 275 032,58 zł (w ubiegłym roku 1 236 165,99 zł). Trzecia była nasza szczecińska organizacja Fundacja Zachodniopomorskie Hospicjum Dla Dzieci z kwotą 1 025 483,15 zł (w ubiegłym roku kwota ta była wyższa - 1 241 004,99 zł).

W pierwszej dziesiątce najhojniej obdarowanych organizacji znalazły się również inne organizacje z naszego województwa. Na 5 miejscu uplasowało się Hospicjum im. Św. Maksymiliana Kolbego w Koszalinie z kwotą 419 557,04 zł (444 597,49 zł w roku ubiegłym). Na miejscu 6 znalazło się Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Chorych Na Białaczkę i Inne Choroby Nowotworowe z kwotą 383 024,01 zł (w ubiegłym roku 297 404,02 zł). Na miejscu 9 znalazł się Fundacja Dom Hospicyjny - Hospicjum Św. Jana Ewangelisty w Szczecinie z kwotą 319 507,28 zł ( rok wcześniej 263 955,92 zł).

Wśród obdarowanych organizacji pożytku publicznego znalazły się i takie, na rzecz których podatnicy przeznaczyli niewielkie kwoty. Poza czternastoma organizacjami, którym nasi podatnicy przekazali minimalne kwoty, nieprzekraczające 1 zł, było również dużo takich, których przekazane kwoty nie przekraczały 100 zł.

Czołówka najhojniej obdarowanych organizacji pokazuje, że nadal najchętniej przekazujemy swój 1% organizacjom pożytku publicznego zajmującym się pomocą dzieciom, osobom chorym i niepełnosprawnym.

Małgorzata Brzoza, Rzecznik prasowy Izby Skarbowej w Szczecinie


komentarzy: 3, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-3 z 3

Gość • Sobota [14.09.2013, 03:14:09] • [IP: 62.69.250.**]

Tyle kosztuje utrzymanie posłów RP przez 2 miesiace.

Gość • Piątek [13.09.2013, 23:16:49] • [IP: 178.238.250.**]

A ja zawsze oddaję na fundację Centaurus :-) I nadal będę to robić

Gość • Środa [11.09.2013, 21:01:29] • [IP: 193.200.150.**]

Oddam każdy procent na akcję jakąkolwiek, byle to nie trafiło do złodziejskiej skarbówki.

Oglądasz 1-3 z 3
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■