POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [10.08.2013, 22:10:21] • Świnoujście

Czytelnik o Karuzeli: Marnujemy pieniądze na tandetę

Czytelnik o Karuzeli: Marnujemy pieniądze na tandetę

fot. Czytelnik

Na wakacjach w Wiedniu nasz Czytelnik pomyślał o Świnoujściu. Odbywające się tam imprezy sprawiły, że zaczął zastanawiać się nad organizowaną u nas Karuzelą Cooltury. Doszedł do wniosków raczej smutnych. Przeczytajcie!

Piszę ów list, bo jestem mieszkańcem Świnoujścia z nadzieją, że .... może jego wnioski zmienią podejście władz miasta do tzw . „INTELIGENTNEJ KULTURY "promowanej" w każde lato na naszej promenadzie. Obecnie już od dwóch miesięcy przebywam w historycznie światowym centrum kultury - urokliwym pełnym uroku i tajemniczości jakim jest Wiedeń. Każdego wieczoru na placu przy zabytkowym i słynnym RATHAUS gromadzi się tysiące turystów z różnych stron świata i mieszkańców Wiednia aby z olbrzymiego telebimu / ekranu / móc BEZPŁATNIE OBEJRZEĆ światową kulturę z najwyższej światowej półki / filmowe wersje opery operetek czy znanych światowych wykonawców muzycznych / - tysiące miejsc siedzących i kilkadziesiąt punktów gastronomicznych i restauracji umilają obecnym wielogodzinne spektakle. Upajając się każdego wieczoru smakiem i dotykiem tych wielkich dzieł światowych tak sobie myślę dlaczego mieszkańcy Świnoujścia nie mogą chociaż w skromnej namiastce / każdego roku coraz więcej / doznawać tej olbrzymiej adrenaliny artystycznej zamiast siłowego wmawiania nam "uroku" prymitywnej Karuzeli????- czytamy w liście od świnoujścianina.

Nasz Czytelnik zastanawia się, dla kogo Karuzela jest. Jego zdaniem, dla ludzi z niskim IQ.

Czytelnik o Karuzeli: Marnujemy pieniądze na tandetę

fot. Czytelnik

Przedstawiciele Karuzeli próbują nas uczyć jak się kochać, jak żyć... chociaż wielu z nich ma problemy z samym sobą – czytamy w liście.

Świnoujścianin zastanawia się też, czy imprezę zorganizowano dla Niemców, jednak oni nas nie rozumieją.

A może dla nich samych tzn. tych wytartych tvnowskich celebrytów i całej masy kolesiostwa korzystających z apanaży i darmowego życia w Świnoujściu – pisze dalej świnoujścianin.- A CO DLA MIESZKAŃCÓW MIASTA, TURYSTÓW I POLSKICH I ZAGRANICZNYCH ????..wielkie zero. Dlaczego w naszym mieście nie myśli się na ten czas o WIELKIEJ TEJ INTELIGENTNEJ KULTURZE TEJ ZACHWYCAJĄCEJ I NA DŁUGO POZOSTAJĄCEJ W PAMIĘCI ????? Dlaczego w naszym mieście są marnowane środki na tak tandetne imprezy jak nieszczęsna Karuzela ? Dlaczego na promenadzie to tylko muzyka rosyjska albo kapela wojskowa ??? Czy kiedyś mieszkaniec Świnoujścia będzie miał możliwość obejrzenia na promenadzie filmowej wersji np. "Nabucco "- Verdiego czy " Carmen" Bizeta zamiast tych siłowych celebryckich majaczeń??? Świnoujście może być sławne i rozpoznawalne, ale aby takie się stało niech wybiorą się " twórcy " naszej promenadowej kultury prywatnie i na koszt własny !!! i podejrzą jak to robią ci najlepsi którzy też zaczynali kiedyś od początku. Może władze miasta wyciągną z korzyścią dla mieszkańców Świnoujścia i turystów pozytywne wnioski.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 122, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 26-50 z 122

Gość • Niedziela [11.08.2013, 00:21:59] • [IP: 92.42.117.**]

@Drops: niestety trzeba Ci przyznać racje. Człowiek sam by się za tych ludzi wstydził jakby na Verdiego to chamstwo przyszło z kebabami i zaczęliby to żreć w trakcie. Niestety prawda jest smutna - nie ma dla kogo tutaj oferować kultury wysokiej.

RSHA • Niedziela [11.08.2013, 00:33:38] • [IP: 92.42.114.***]

ma chłop racje ! popieram! Faktycznie brakuje czegos tego typu, koncerty muzyki poważnej, opery i operetki tymbardziej ze mamy wyśmienitych muzykow dyrygentow i spiewakow i muzykow...

Gość • Niedziela [11.08.2013, 00:45:44] • [IP: 92.42.113.***]

O Polactwo się odezwało. jak jesteś taki cwany to zrób to w Świnoujściu. Świnoujście to nie wiedeń. Tu działa też ekonomia, . Tam są Teatry i Opery stale oferujące kulturę a w Świnoujściu nie ma nawet kina. Bo to jest miasto na peryferiach a nie stolica kultury. drzeć gębę potrafi każdy. A zrób inn karuzele. lepszą, to pogadamy. Jak zwykle Polactwo co samo nic w życiu nie osiągnęło, siedzi tylko przed telewizorem i popijając piwsko, potrafi tylko marudzić i pokazywac. O tam jest lepiej. Lepiej ? to jedź tam, sam coś zaproponuj i zrób. gadać tylko Polactwo potrafi i to zawsze w tonie na NIE.

d'Anjou • Niedziela [11.08.2013, 01:33:27] • [IP: 178.238.251.***]

Świnoujście jest MAŁYM miastem. Turyści też nie są tak 'ułożeni' jak ci wiedeńscy. Takie wydarzenia, cho w istocie piękne, nie cieszyłyby się w naszym mieście dużym zainteresowaniem. No i co z tego, ze wszyscy w komentarzach zachwalają ten pomysł, skoro sami na pewno by się nie wybrali? A to z lenistwa, a to z braku czasu. Jak ktoś chce obcować z kulturą to ma szeroką drogę do Szczecina, a jeśli dodatkowo rozumie co nieco po niemiecku, może śmiało wybrać się do Greifswaldu, gdzie, o ile się nie mylę, również znajduje się teatr. Pozdrawiam i życzę trzeźwego rozumowania :)

lolodolo • Niedziela [11.08.2013, 01:41:00] • [IP: 80.245.178.***]

BEZ PRZESADY. STALINOWSKIE USMARKANE I ZAWSZONE BURACTWO Z CZWORAKÓW USZCZĘŚLIWIAĆ OPERAMI ?? I TO PEWNIE MAJĄ BYĆ PRIMADONNY O ŚWIATOWEJ SŁAWIE

Gość • Niedziela [11.08.2013, 02:16:26] • [IP: 62.69.254.***]

Ale Niemcy łupią jakąś tam muzą na całą wyspę. Nie żałują decybeli. Naszych imprez w ogóle nie słychać.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 06:22:24] • [IP: 92.42.116.**]

Różnica między Wiedniem i jego władzami a Świnoujściem jest taka, że tam nikt nie pozwoliłby, żeby na głównym placu miasta wybudowanym za ciężkie pieniądze stały budy sklecone z desek oferujące marchew i gacie. To macie zamiast telebimu. Operetka, a właściwie kabaret ma się bardzo dobrze w Świnoujściu - wystarczy przeczytać wpisy lokalnych malkontentów. Tu są pieniądze na karuzelę i Flotę, a ludzie tygodniami czekają na wizytę u ortopedy.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 06:45:34] • [IP: 94.40.11.**]

Zartem jest przyrównywać Świnoujście do Widnia ;p Litości ;)))

Gość • Niedziela [11.08.2013, 07:32:24] • [IP: 80.245.176.***]

widać zainteresowanie gawiedzi po wieczorach organowych walą drzwiami i oknami

Gość • Niedziela [11.08.2013, 07:32:57] • [IP: 92.42.116.***]

Ludzi w Polsce należy najpierw nauczyć myś się pod pachami, czas na kulturę wysoką przyjdzie później. Chyba, że są niewyuczalnie jak ten tu szlachcic, co zawsze wypisuje o" stalinowskim buractwie". Ja go rozumiem, wyrwany z rodzinnego błota i siłą przeniesiony na zachód… Szlachciurę cywilizacja może zabić.

klaxon • Niedziela [11.08.2013, 08:00:06] • [IP: 2.150.32.***]

Może nie to co w Wiedniu ale np. kino letnie na plaży pewnie by się cieszyło duzym powodzeniem lub tym podobne imprezy. a nie celebryci z doopy wzięci tłumaczą jak żyć a sami są po rozwodach i na odwykach narkotykowych. pozdrawiam

recykl • Niedziela [11.08.2013, 08:37:01] • [IP: 212.251.221.***]

wlasnie, dlaczego mamy placic za polsuchanie jakiejs syskusji? dlaczego nie mozemy wiczorkiem usiasc i obejrzec slynych powiesci ekranowych, premier itp.. przeciez nie mamy kina, przeciez nie bedziemy jezdzic do szcina zeby obejrzec film, to wszystkojest smieszne!, nie mowiac ze nie kazdego stac zeby pojsc cala rodzina zaplacic za posluchanie conajmniej z dwoch duskisji na tejze karuzeli.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 08:42:01] • [IP: 88.156.235.***]

nie myśli się bo nie ma ludzi znających wielka kulture w naszym mieście.Dlatego trzeba zapraszać znanych ze stolicy żeby nam o niej powiedzieli. Kto u nas zna się na filmie, teatrze, muzyce? Ale może ktoś się znajdzie i cos nowego powstanie. Karuzela jest ok, ale cena jest mało proporcjonalna chyba do efektów.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 08:46:31] • [IP: 62.69.248.***]

Chcę do Wiednia!! a jak nie to niech zostane w Sciu jaka jest ``Kultura`` to jest. Po sezonie nie ma nic. Prosze nie obrazac. w ``Karuzeli Coltury`` mozna znalesc interesujace debaty, zalezy czego sie szuka.Pozdrawiam optymistycznie.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 08:50:43] • [IP: 80.245.181.***]

Na szczęście malkontenckie niezadowolenie jest tylko jednostkowe. Jeżeli chodzi o karuzelę to nie my mieszkańcy mamy być zadowoleni ale przede wszystkim turyści bo to oni zostawiają u nas pieniądze. Czy w końcu dotrze to niektórych bez mózgowych czytelników? A porównywanie Świnoujścia do Wiednia to największa głupota jaką robi ten światły czytelnik. Ważne że turyści są zadowoleni z karuzeli, z" beton"placu, z Parku, z plaży itd. Wam niektórym czytelnikom miejskim to nikt nigdy niczym nie dogodzi, zamiast promować swoje miasto to tylko kupkę robicie we własne gniazdo bez przerwy.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 09:00:59] • [IP: 95.40.138.***]

Moze juz nie wroci pan madry z tego Wiednia w ogole. A jakby tak przylozyc jakas miare to proporcjonalnie wypadamy lepiej jak Wieden. I tak trzymac.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 09:14:07] • [IP: 77.88.191.**]

weźcie przykład ze szczecinian, jak oni byli dumni ze swego miasta podczas relacji medialnych z wielkich regat. A tu aż się roi od malkontentów niezadowolonych ze wszystkich i wszytskiego. Jak ktoś powie, że regaty to nie karuzela to nie ma racji, bo obie imprezy są na miarę miast w których się one odbyły. Szczecin to nie świnoujście, a świnoujście to nie szczecin, tak wiedeń to nie szczecin czy świnoujscie. To jakby krytykować fiata pandę za to, że ma niższy komfort jazdy od mercedesa S-klasa. Ale czytelnik takich różnic nie rozumie. JA MAM APEL DO PORTALU: ZRÓBCIE COŚ DOBREGO DLA SWOJEGO MIASTA I WYPROMUJCIE HASŁO/POSTAWĘ ŻYCIOWĄ" ŚWINOUJŚCIE MOIM MIASTEM, ŚWINOUJŚCIE BAJECZNE MIASTO lub coś podobnego (podane propozycje to oczywiście proste hasła - trzeba pomyśleć nad czymś lepszym). Chcecie zrobić coś dla miasta, czy przeciw władzy. Jesteście portalem z misją czy politycznym? A hasło wiodące: A CO TY DZIŚ ZROBIŁEŚ DLA SWOJEGO MIASTA?

Gość • Niedziela [11.08.2013, 09:20:25] • [IP: 77.172.143.***]

Zgadzam sie , co do jakosci kultury w Swinoujsciu...wsteczna i nie atrakcyjna oferta...ale z drugiej strony co innego Wieden a co innego swinoujscie.Uwazam, ze kultura na wszystkich poziomach jest potrzebna bo i odbiorca wlasnie taki jest.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 09:26:33] • [IP: 83.11.107.**]

Nie tylko dla turystów, bo my mieszkańcy z przyjemnością uczestniczymy w tym świetnym wydarzeniu. A co jest bardzo ważne, są to darmowe imprezy. Płatne są tylko niektóre, jak koncert, teatr. Generalnie jest super i nie narzekajcie.

marynarz • Niedziela [11.08.2013, 09:32:34] • [IP: 46.21.212.**]

No jeśli obecność na Karuzeli Cooltury J.Stuhra, J.Owsiaka, L. Balcerowicza, K.Jandy występ Feel Harmony, Baltic Neopolis Orchestra z Janem Tomaszewskim, kino z T.Raczkiem i A. Żmijewskim to tandeta to czas pomyśleć o zmianie państwa przez autora tekstu.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 09:33:14] • [IP: 93.94.188.**]

chory czlowiek. jak mozna porownywac wieden do swinoujscia. to tak jakby wiedenczyk w tym samym kontekscie pisal o braku morza we wiedniu, no bo w swinoujsciu to morze przeciez jest. inaczej:pretensje do garbatego, ze ma dzieci proste

Gość • Niedziela [11.08.2013, 09:43:19] • [IP: 88.156.232.**]

Tak prosze pana to było słuszne stwierdzenie. Popieram

Gość • Niedziela [11.08.2013, 09:57:52] • [IP: 83.8.208.**]

no przeciez w polsce żydokomuna musi się umacniac w ten sposób a barany myśla ze to kultura...

Gość • Niedziela [11.08.2013, 09:59:59] • [IP: 93.94.184.*]

Ta karuzela to dla kumpli żeby skośic kasę.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 10:10:05] • [IP: 95.129.225.**]

Nie ma co porównywac Świnoujścia do Wiednia ani nawet do Szczecina, bo to nie ta skala. Misto tworzą przede wszystkim ludzie, a w Świnoujściu są zawistni, malkontentcy, krytyczni do wszystkiego, roszczeniowi itd. Oczywiście nie wszyscy. Niech kazdy zrobi sobie rachunek sumienia a później marzy o Wiedniu w świnoujściu.

Oglądasz 26-50 z 122
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Ośrodek Sportu i Rekreacji "Wyspiarz w Świnoujściu, informuje że w związku z konserwacją sieci, węzła i instalacji przez PEC w dniu 22.05.2024 r. (środa) Pływalnia na Uznam Arenie przy ul. Grodzkiej 5, będzie w tym dniu NIECZYNNA. Jednocześnie informujemy, że hala sportowa i siłownia na tym obiekcie, będzie funkcjonować bez zmian ■ Już 19 maja hala sportowa SP nr 1 przy ul. Witosa w Świnoujściu zamieni się w arenę pełną tańca i emocji. Ponad 200 tancerzy z sześciu szkół tanecznych z różnych miast, w tym ze Szczecina, Kołobrzegu i Rzeszowa, stanie do rywalizacji w Turnieju Tańca Nowoczesnego „Roztańczone Wyspy”. ■ Nowi zastępcy: Joanna Agatowska będzie miała dwóch zastępców. Zastępcą do spraw społecznych będzie pan Roman Kucierski, zastępcą do spraw inwestycyjnych będzie pan Arkadiusz Mazepa. Natomiast sekretarzem miasta zostanie pan Paweł Juras ■ Ryszard Teterycz Przewodniczącym Rady Miasta Świnoujścia ! Nowy przewodniczący był jedynym zgłoszonym kandydatem. Poparło go 19 radnych. 2 było przeciw ■ 21 nowych radnych Rady Miasta Świnoujście odebrało zaświadczenia o wyborze oraz uroczyście złożyło ślubowanie. Wśród nich jest wielu społeczników. Na tej samej sesji nowa prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska złożyła ślubowanie i formalnie objęła urząd. ■ Na poniedziałek 6 maja 2024r. Komisarz Wyborczy w Szczecinie zwołał I sesję Rady Miasta Świnoujście IX kadencji. Obrady odbędą się w sali numer 315 Miejskiego Domu Kultury przy ulicy Wojska Polskiego 1/5. Początek o godzinie 10.00. Porządek obrad 1. Otwarcie inauguracyjnej sesji rady. 2. Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego. 3. Złożenie ślubowania przez radnych. 4. Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad. 5. Wybór przewodniczącego rady. 6. Wręczenie zaświadczenia o wyborze na Prezydenta Miasta Świnoujście. 7. Złożenie ślubowania przez prezydenta. 8. Zakończenie obrad ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■