POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [10.08.2013, 22:10:21] • Świnoujście

Czytelnik o Karuzeli: Marnujemy pieniądze na tandetę

Czytelnik o Karuzeli: Marnujemy pieniądze na tandetę

fot. Czytelnik

Na wakacjach w Wiedniu nasz Czytelnik pomyślał o Świnoujściu. Odbywające się tam imprezy sprawiły, że zaczął zastanawiać się nad organizowaną u nas Karuzelą Cooltury. Doszedł do wniosków raczej smutnych. Przeczytajcie!

Piszę ów list, bo jestem mieszkańcem Świnoujścia z nadzieją, że .... może jego wnioski zmienią podejście władz miasta do tzw . „INTELIGENTNEJ KULTURY "promowanej" w każde lato na naszej promenadzie. Obecnie już od dwóch miesięcy przebywam w historycznie światowym centrum kultury - urokliwym pełnym uroku i tajemniczości jakim jest Wiedeń. Każdego wieczoru na placu przy zabytkowym i słynnym RATHAUS gromadzi się tysiące turystów z różnych stron świata i mieszkańców Wiednia aby z olbrzymiego telebimu / ekranu / móc BEZPŁATNIE OBEJRZEĆ światową kulturę z najwyższej światowej półki / filmowe wersje opery operetek czy znanych światowych wykonawców muzycznych / - tysiące miejsc siedzących i kilkadziesiąt punktów gastronomicznych i restauracji umilają obecnym wielogodzinne spektakle. Upajając się każdego wieczoru smakiem i dotykiem tych wielkich dzieł światowych tak sobie myślę dlaczego mieszkańcy Świnoujścia nie mogą chociaż w skromnej namiastce / każdego roku coraz więcej / doznawać tej olbrzymiej adrenaliny artystycznej zamiast siłowego wmawiania nam "uroku" prymitywnej Karuzeli????- czytamy w liście od świnoujścianina.

Nasz Czytelnik zastanawia się, dla kogo Karuzela jest. Jego zdaniem, dla ludzi z niskim IQ.

Czytelnik o Karuzeli: Marnujemy pieniądze na tandetę

fot. Czytelnik

Przedstawiciele Karuzeli próbują nas uczyć jak się kochać, jak żyć... chociaż wielu z nich ma problemy z samym sobą – czytamy w liście.

Świnoujścianin zastanawia się też, czy imprezę zorganizowano dla Niemców, jednak oni nas nie rozumieją.

A może dla nich samych tzn. tych wytartych tvnowskich celebrytów i całej masy kolesiostwa korzystających z apanaży i darmowego życia w Świnoujściu – pisze dalej świnoujścianin.- A CO DLA MIESZKAŃCÓW MIASTA, TURYSTÓW I POLSKICH I ZAGRANICZNYCH ????..wielkie zero. Dlaczego w naszym mieście nie myśli się na ten czas o WIELKIEJ TEJ INTELIGENTNEJ KULTURZE TEJ ZACHWYCAJĄCEJ I NA DŁUGO POZOSTAJĄCEJ W PAMIĘCI ????? Dlaczego w naszym mieście są marnowane środki na tak tandetne imprezy jak nieszczęsna Karuzela ? Dlaczego na promenadzie to tylko muzyka rosyjska albo kapela wojskowa ??? Czy kiedyś mieszkaniec Świnoujścia będzie miał możliwość obejrzenia na promenadzie filmowej wersji np. "Nabucco "- Verdiego czy " Carmen" Bizeta zamiast tych siłowych celebryckich majaczeń??? Świnoujście może być sławne i rozpoznawalne, ale aby takie się stało niech wybiorą się " twórcy " naszej promenadowej kultury prywatnie i na koszt własny !!! i podejrzą jak to robią ci najlepsi którzy też zaczynali kiedyś od początku. Może władze miasta wyciągną z korzyścią dla mieszkańców Świnoujścia i turystów pozytywne wnioski.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 122, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 51-75 z 122

Gość • Niedziela [11.08.2013, 12:21:21] • [IP: 80.245.182.**]

A ja całkowicie zgadzam się z osobą, która napisała ten artykuł.Władze miasta powinny przeanalizować ten rodzaj przekazu kultury dla mieszkańców jak i dla wczasowiczów.Ja piszę się na to od razu.Nasze miasto zyskało by na poziomieodbioru go przez przyjeżdzających tu ludzi, a i my mieszkańcy jesteśmy spragnieni wyższej kultury niż tą jaką mamy co roku.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 12:12:08] • [IP: 93.94.186.***]

do IP-[IP: 193.28.187.* - co jeden to znawca kultury-Niech każdy mówi za siebie, a nie w imieniu innych. Mnie sie to badziejstwo nie podoba. A ludzie nie przyjeżdzają tu na Karuzelę, a wypoczywać nad morzem, jasne jak słońce.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 12:04:09] • [IP: 88.156.234.**]

KIEDYŚ BYŁO FAJNIE...JAK BYŁA FAMA !

Gość • Niedziela [11.08.2013, 12:02:50] • [IP: 62.69.253.*]

A dlaczego w ubiegłym roku brakowało miejsc w kościele na Toruńskiej w trakcie wykonania" Symfonii pieśni żałosnych"?

Gość • Niedziela [11.08.2013, 11:54:42] • [IP: 178.238.253.**]

Proponuję, aby wszyscy malkontenci zebrali się w kupę i zrobili coś razem ich zdaniem dobrego dla miasta. Siedząc przed komputerem i narzekając na władzę nic się nie zdziała. Zbierzcie się, opracujcie swoje przedsięwzięcie a pieniądze na nie, jeżeli będzie dobre, znajda się w kasie miejskiej. Siedząc na d...nic nie wskóracie.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 11:48:05] • [IP: 80.245.180.**]

Jest pewna hałaśliwa grupka osób która uważa że tylko to jest dobre dla miasta co im się podoba.Jest grupka naszych miastowych nieudaczników życiowych.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 11:43:19] • [IP: 80.245.180.**]

Chwała czytelnikowi że nareszcie możemy porównywać się nawet do Wiednia.Jeszcze parę lat temu czytelnicy porównywali nasze piękne miasto do Zadupia Górnego albo Dolnego. Czyli zmieniamy się na lepsze.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 11:41:14] • [IP: 92.42.119.***]

Promenada.Fontanna.Biały namiot z kosmetykami.Za tym namiocikiem rozłóżył się menel z całym swoim śmierdzącym dobytkiem.Dzisiaj, jak zwykle rano jeszcze leżał w barłogu, papierosek i radyjko.Oczywiście puszki itp.Że co piszecie?że Lutosławski, Chopin, Penderecki, Jasiński.Przecież my nie potrafimy zrobić porządku ze śmieciami!

Gość • Niedziela [11.08.2013, 11:39:03] • [IP: 151.230.15.***]

Pan od listu zapomniał o jeszcze jednej sprawie a mianowicie, ze 85 procent ludzi w kraju myśli jak wyżyc do pierwszego ale na karuzeli takie tematy to tabu a goście i organizatorzy to towarzystwo wzajemnej adoracji, które wciska ludziom kit za grubą kasę. I tak to się kręci: dzisiaj ty mnie dasz zarobić kasę a jutro ja tobie a prawdziwą kulturę i harujących za 1200 na mies. ludzi wszyscy ci" kulturalni" mają w dolnej części pleców.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 11:33:50] • [IP: 213.162.68.**]

Rożnica pomiędzy Wiedniem a Swinoujsciem jest taka, ze w Wiedniu pieniądze idą na rzeczywista kulture i dlatego z tak wielu zakątkow świata przyjeżdzają tam turyści na kulture w wyższej polki i to bezplatnej a w Świnoujsciu wszystkie te pieniądze - jak myślę - są przekazywane dla rozmówców i organizatorów a przeciez z sumy tej mozna by zrobic cos wspanialego dla szerokiej szerokiej publiczności w tym i zagranicznej - ale zlośliwa krytyka aż nasuwa wniosek dlaczego tak zawzięcie jest broniona Karuzela ktora w szanujących sie ośrodkach jak i tam gdzie najważniejsi sa mieszkańcy i turyści nie mialaby żadnych szans. Przeciez ci wielcy kiedyś tez zaczynali od zera.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 11:31:06] • [IP: 62.69.255.***]

Uważam, że pomysł godny naśladowania, a wielkość miasta nie ma tu znaczenia.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 11:25:17] • [IP: 89.238.17.***]

Sam usłyszałem, jak profesor czynny uczestnik wydarzeń chwalił się do znajomego:przywieźli samolotem z Warszawki, dali papu no i jeszcze kasę.On będzie co roku.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 11:20:17] • [IP: 193.28.187.**]

Szkoda, że owy użytkownik nie podpisał się imieniem i nazwiskiem... Robi z siebie znawce sztuki wysokiej, ale kim jest żeby oceniać upodobania innych ludzi i obniżaj wartość kulturalną wydarzenia?. Moim zdaniem na Karuzeli każdy znajdzie coś dla siebie i ciekawe dyskusje, i dobrą muzykę. Pan chyba jest miłośnikiej radia maryja skoro pisze o TVNowskich celebrytach... umówmy się do świnoujścia przyjeżdżają rodziny z dziećmi, studenci i ludzie którzy cały rok oszczędzają żeby przyjechać choć na kilka dni i zobaczyć właśnie tych celebrytów a nie jakiegoś nie znanego szerszemu gronu wielkiego pianistę czy śpiewaka operowego. Panie jak ci sie tak w wiedniu podoba to sobie tam siedź - jeden malkontent mniej na wyspie!

Gość • Niedziela [11.08.2013, 11:19:53] • [IP: 92.42.113.***]

Ratajczak kręci lody na potęgę. Miasto daje oficjalnie milion a nieoficjalnie biorąc pod uwagę oprócz pieniędzy udostępnianie nieodpłatnie terenów i inne korzyści to o wiele więcej. Pieniądze od miasta rozliczane są w sposób skandaliczny, sprawą powinna się zająć prokuratura. Ale w tym kraju celebryci to święte krowy... Grubą kasę wykładają sponsorzy i inni np. wydawcy sprzedawanych książek. I do tego jeszcze każda impreza jest biletowana. Ratajczak chapie kasę jak tylko i gdzie tylko może.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 11:05:42] • [IP: 62.69.253.***]

DOKLADNIE!! jak sie kochac... jak zyc... temu sluzy ta cala Karuzela... Jeszcze zeby bylo madre to, co mowia, a sami tak zyja ci co nas" uczą"... Poradniki to ja sobie poczytam w necie...

Gość • Niedziela [11.08.2013, 10:45:58] • [IP: 92.42.119.***]

do ip 80.245.191.***] popularyzacja kultury w sciu a jaka tu masz kultura? bo chba nie ogarniam, sciek bzdur a nie kultura, za kulture trzeba placic ?? wiesz wole cos dla dzieci cos dla młodzieży a nie zmasakrowane zwloki pisarki która dzień wcześniej wypila o jedna butle wina za dużo----i ja za to place podatki za mojego tzw. prezydenta owsiaka wybacz nie godze się i taka kulture mam gdzies

Gość • Niedziela [11.08.2013, 10:41:26] • [IP: 92.42.119.***]

ale tak logicznie patrząc oddajemy miasto niemiaszka, nic nam się nie podoba każdy pomysl to bubel zgadzam się z tym czyli co prezio ma ustawke jak już będzie niemieckie będzie wice prezydentem alhbecku bhaha qwa zenujaca sytuacja urzedasow betonow i ich rodzin a sam prezio to...cos ala przypomnijmy sobie wyciagnieta reke ku sloncu eh ja mowie i ja mam racje reszta to motłoch oni tylko mnie wybierają, wydaje mi się ze po zakończeniu smutnego przedluzenia penisa sam do sklepu nie pojdzie ja osobiście go obsikam :P jak tylko go zobaczę, to nie wawka i nie qwa ogrod marzen to ludzie i ich priorytety a nie folwark

Gość • Niedziela [11.08.2013, 10:40:13] • [IP: 80.245.191.***]

Każda inicjatywa popularyzująca kulturę w Swinoujściu jest godna pochwaly a i ta z tzw."wyższej pólki" jak najbardziej, żeby zmienić" oblicze" mieszkańcow i uczynić milsze.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 10:34:22] • [IP: 92.42.119.***]

to nie tandeta to przedluzenie penisa tandetnemu prezydentowi chce isc na salony ale kto to zabierze ze sobą jak urodzisz się statysta tak do końca zycia nim zostaniesz betonowy chlopczyk

Gość • Niedziela [11.08.2013, 10:31:35] • [IP: 92.42.118.***]

17.08 godz.20.00 Koncert Muzyka naszych czasów, w programie: „Elegia na smyczki” – Marka Jasińskiego, „Concerto grosso na trzy wiolonczele i orkiestrę” – Krzysztofa Pendereckiego, „Mała suita” – Witolda Lutosławskiego wykonawcy: Tomasz Strahl – wiolonczela, Rafał Kwiatkowski – wiolonczela, Marta Kordykiewicz – wiolonczela, Baltic Neopolis Orchestra, Orkiestra Academia, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Bohdan Boguszewski – dyrygent ROZUMIEM ŻE ZABRAKNIE BILETÓW - przeciwnicy Karuzeli i wszyscy znający się na kulturze będą" oblegac" miejsce koncertu.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 10:29:53] • [IP: 213.162.68.**]

Każdy turysta i nieturysta gdy uslyszy np. Pavarottiego czy Andre Rieu NAPEWNO zatrzyma sie przy telebimie i zachytem będzie oglądal i rozpowszechniał to co widzi bo takie osoby to świat kocha na takie imprezy tlumnie będa przyjeżdzac nie tylko ci najbliżej i chyba nikt nie odważy sie porównywac poziomu sztuki jak i skutreczniejszego sposobu przyciagania turystów a więc i jego slawy

Gość • Niedziela [11.08.2013, 10:15:44] • [IP: 31.63.198.***]

Z powodu istnienia tej tzw. cooltury nie odbywają się już żadne imprezy w amfiteatrze a jeżeli to rzadko nie tak jak dawniej. Nie dziwię się skoro cała kasa przeznaczona na kulturę zostaje wydana przez trzy dni. A co do kultury z Wiednia hmmm...myślę, że to nie dla gawiedzi z prowincjonalnego miasteczka nie dorośliśmy jeszcze do np." Nabucco"... a szkoda :-(

Gość • Niedziela [11.08.2013, 10:10:05] • [IP: 95.129.225.**]

Nie ma co porównywac Świnoujścia do Wiednia ani nawet do Szczecina, bo to nie ta skala. Misto tworzą przede wszystkim ludzie, a w Świnoujściu są zawistni, malkontentcy, krytyczni do wszystkiego, roszczeniowi itd. Oczywiście nie wszyscy. Niech kazdy zrobi sobie rachunek sumienia a później marzy o Wiedniu w świnoujściu.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 09:59:59] • [IP: 93.94.184.*]

Ta karuzela to dla kumpli żeby skośic kasę.

Gość • Niedziela [11.08.2013, 09:57:52] • [IP: 83.8.208.**]

no przeciez w polsce żydokomuna musi się umacniac w ten sposób a barany myśla ze to kultura...

Oglądasz 51-75 z 122
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■