W piątek 26 lipca br. zarządy Morskiej Stoczni Remontowej SA w Świnoujściu i Szczecińskiej Stoczni Remontowej „GRYFIA” SA otrzymały „Opinię niezależnego biegłego rewidenta z badania planu połączenia” spółek. Opinię sporządzono na wniosek zarządów obu stoczni według stanu na dzień 7 czerwca 2013 r.
Przedmiotem opinii było badanie w zakresie poprawności i rzetelności planu połączenia Szczecińskiej Stoczni Remontowej „GRYFIA” SA oraz Morskiej Stoczni Remontowej SA w Świnoujściu. W szczególności biegły oceniał zgodność planu z postanowieniami Kodeksu Spółek Handlowych, zastosowane przez zarządy metody wyceny akcji oraz prawidłowość ustalenia parytetu wymiany akcji spółki przejmowanej na akcje spółki przejmującej.
Z przedłożonej przez biegłego sądowego opinii wynika, iż:
1. Plan połączenia sporządzony został we wszystkich aspektach „poprawnie i rzetelnie”
2. Stosunek wymiany akcji został ustalony należycie
3. Metoda wyceny zastosowana przez zarządy łączących się spółek przy ustalaniu parytetu wymiany akcji jest zasadna
4. Nie stwierdzono szczególnych trudności związanych z wyceną akcji łączących się spółek.
Na początku czerwca br. uzgodniony przez zarządy obu spółek plan połączenia stoczni remontowych Pomorza Zachodniego pozytywnie zaopiniowały rady nadzorcze Szczecińskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” S.A. (3 czerwca) oraz Morskiej Stoczni Remontowej S.A. w Świnoujściu (4 czerwca). Rady nadzorcze za najbardziej efektywne uznały połączenie poprzez przejęcie MSR S.A. przez SSR „Gryfia” (w rozumieniu art. 492 §1 pkt 1 k.s.h.). Zgodnie z rekomendowanym scenariuszem całość majątku MSR zostanie przeniesiona na MSR „Gryfia”, w zamian za akcje szczecińskiej stoczni, które zostaną wydane dotychczasowym akcjonariuszom MSR według parytetu wymiany określonego w planie połączenia (akcjonariusze SSR „Gryfia” zachowają swoje akcje, natomiast akcjonariusze MSR za każdą posiadaną obecnie akcję otrzymają 5 nowo wyemitowanych). Zarówno pracownicy MSR jak i SSR będą akcjonariuszami nowej spółki - ich udział w kapitale wyniesie 12,2%. Stocznie będą kontynuować działalność operacyjną pod nazwą Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” S.A. Siedzibą spółki będzie Szczecin.
Podjęcie uchwały o połączeniu przez walne zgromadzenia Gryfii i MSR zakończy proces konsolidacji obu stoczni remontowych Pomorza Zachodniego. Połączenie stanie się skuteczne w dniu rejestracji przez sąd rejestrowy.
*****************
Morska Stocznia Remontowa S.A.
zajmuje się remontami i przebudową statków oraz wytwarzaniem różnego rodzaju konstrukcji ze stali węglowych, nierdzewnych i aluminium dla przemysłu offshore.
Kluczowe aktywa stoczni to 47,4 ha gruntów (w tym 19,2 ha nieruchomości stoczniowych i 28,2 ha nieruchomości inwestycyjnych), dwa doki pływające (3 500 t. i 4 500 tys. ton) i trzy nabrzeża o łącznej długości 661 m. nabrzeży. Zatrudnia 348 osób (stan na 29 lipca br.).
Szczecińska Stocznia Remontowa GRYFIA S.A.
działa w zakresie naprawy i konserwacji statków, budowy i przebudowy statków. Spółka rozwija również segment działalności offshore i subsea - może poszczycić się uzyskaniem specjalistycznych certyfikatów i pierwszych zleceń od branżowych liderów.
Stocznia prowadzi działalność produkcyjną na terenie o powierzchni 5,6 ha, użytkuje nabrzeża o łącznej długości 1493,7 m. Kluczowe aktywa stoczni to: cztery doki pływające (o nośności 500 ton, 5 500 ton, 6 000 ton i 17 000 ton), trzy pontony-doki pływające (1 460 – 1 550 ton) i ponton-podnośnik o nośności 1 700 ton. Zatrudnia 572 osoby (stan na 29 lipca br.).
To jest celowe działanie aby zlikwidować cały przemysł Stoczniowy. Związki zamiast kiełbasek pod Stocznią powinni zrobić blokadę na przejściach dla pieszych na trasie wylotowej ze Świnoujścia do odwołania. Zamknąć bramę nie wpuszczać obcych na teren palić opony i coś robić a nie czekać. A tak na prawdę to już jest pozamiatane nie będzie naszej Stoczni.Próbowali nas zlikwidować od czasu Wojtunika ale im się nie udawało a teraz zrobili to małymi krokami. Szkoda bo kawał Historii był.
Stocznia w Jokohamie poszukuje pracownikow.Ale chyba lepiej pracowac u siebie niz w odleglym kraju. Nie dajcie sobie odebrac miejsc pracy.A polaczenie to oznacza.Ratujcie znak firmowy znany nawet w Jokohamie -Morska Stocznia Remontowa w Swinoujsciu / West Poland. Ratujcie swoja firme !.
Zapraszam wszystkich stoczniowców i ich rodziny, łącznie z emerytami stoczniowymi do PAMIĄTKOWEGO zdjecia na tle bramy wejściowej do byłej MSR-SA. 3 września o godzinie 11 2013 roku. Po 43 latach istnienia samodzielnego istnienia zakladu dającego utrzymanie 1/3 ludności miasta, wychowawcy setek fachowców w trudnym zawodzie stoczniowca.
A kto to jest Pawlak? Podobno ma wszystkich w garści.
tak się przyjrzeć to wszystkie firmy morskie w Świnoujściu mają swoje zarządy w Szczecinie. Szczecin bierze to co lepsze kosztem Świnoujścia... a my tylko na tym tracimy.
Precz ze szczecińską „Gryfią”!!
19:18:23 - Tak, tylko te straty pojawiły się wtedy, kiedy pojawił się spadochroniarz hnat.
WSZYSTKIE STOCZNIE MARSA STRAJK ! W KUPIE SIŁA. MSR, NAUTA, GRYFIA, GDAŃSKA !! NAJWYŻSZY CZAS WYPIER.DOLI.Ć TYCH ZŁODZIEJI NA ZBITY RYJ ZA BRAMĘ RAZ A DOBRZE. TAKIE BZCZELNE ZŁODZIEJSTWO TO SIE W GŁOWIE NIE MIEŚCI. CO ROBI PROKURATOR ? DLACZEGO NIE INTERWENIUJE. ROZEBRAĆ TYLKO TE POlske. Pożytku z niej nie ma żadnego.
W Gryfii na kierowniczych stanowiskach pracują nieudacznicy lub złodzieje. Oni też będą rządzić. Daje MSR max. rok czasu. Wyprzedaż już zacznie się jesienią.
239 powtarzasz się szczeciński burku więcej kreatywności choć w waszym przypadku ciężko oto
Tak Gryfii to wyjdzie na zdrowie bo wg posłanki PO ze Świnoujścia obecna MSR w pażdzierniku zwolni 100 ludzi bo ma straty ponoć 3 mln - demontaż państwa trwa.
No to już po wszystkim...szkoda...Żal tylko tych ludzi i ich rodzin...to tylko kwestia czasu, kiedy zostaną wyrzuceni na bruk...A co z apelem naszych władz? pół dnia dyskutowali na nadzwyczajnej sesji i nic? bez odzewu?...A gdzie rzekomy wpływy pani poseł? tyle krzyczała, co ona w W-wie załatwi i jakoś nie widać też jej możliwości...
Zapyziały Szczecin, zmora Świnoujścia i wszystkich miast województwa doprowadził do bankructwa na swoim terenie przemysłu stoczniowego teraz wyciąga rękę po cudze.Przecież oni najlepiej budują kościoły.
Odkąd pamiętam, a mieszkam w Świnoujściu lat 50, to Szczecin zawsze" łykał" przedsiębiorstwa czy oddziały, które tym różniły się od szczecińskich, że były dobrze prosperujące, a po połączeniu, zasilały kasę upadających szczecińskich. Nieudacznicy w tym przypadku znajdują sobie frajerów, którzy nierobów wspomogą świeżą kasą.
gnat polski menadżer od restrukturyzacji czyli zwolnień, oj przepraszam wszystkich którzy znają się na fachu pt" menadzer i jego zakres pracy" mówimy rzeczy po imieniu a zablokować tor chyba nie jest ciężko!!jaki jest życiorys gnata redakcja napisz są informacje w interenecie
cyt."LUDZIE OTWÓRZCIE OCZY! Gdybym był okupantem i chciał zniszczyć naród to wyganiałbym młodych, mądrych ludzi zagranicę za chlebem na emigrację, podnosiłbym podatki i wprowadzałbym nowe, dawał podwyżki i kolejne przywileje resortom siłowym, stawiałbym 500 nowych radarów, wzmacniałbym inwigilację obywateli, likwidowałbym państwowe szkolnictwo i służbę zdrowia oraz ograniczałbym do nich dostęp, oddałbym banki, media i handel obcym i wrogom Polski, wyśmiewałbym ich wartości i religię, skłócałbym młodych ze starszymi, aby przez odwróconą hipotekę przejąć za bezcen ich mieszkania i domy, zachęcałbym ich kobiety do feminizmu, prostytucji i aborcji, aby nie nadawały się na dobre matki i żony, zadłużałbym ich bezpośrednio oraz pośrednio przez państwo i gminy, aby nie mogli się temu sprzeciwiać, likwidowałbym ich przemysł, a w zamian budowałbym ogromne stadiony na kredyt, aby przynosiły straty, dopuszczałbym do sejmu złodziei i degeneratów, itd. Obejrzyjcie się wokoło!!"
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
a nie mówiłem, ze brać giwery do ręki, kosy postwić na sztorc i przepędzić bandytów...albo chociaż zablokować kanał!!
Banda stalinowskich przybłędów jest zbyt dobrze zorganizowana, aby odpuścić sobie taki łakomy kasek. Już teraz widać, że przybłędy obsiadły stocznię jak muchy gówno i zaczęły doić łupy do swoich kieszeni. WKRÓTCE BANDY STALINOWSKICH PRZYBŁĘDÓW STOCZNIE ZADŁUŻĄ, ROZKRADNĄ, A RESZTKI TERENÓW PRZEKAŻĄ ZA ŁAPÓWKĘ NIEMCOM. JUŻ WSZYSTKO JEST ZAPLANOWANE I WŁAŚNIE REALIZOWANE.
jak to możliwe w państwie prawa, jakim podobno jest Polska?
Wszyscy chca blokowac tor wodny w ramach protestu, ale jak by co do czego, to tacy madralinscy, chetnie na taka blokade popatrza sobie siedzac w domku w kapciuszkach. Ilez to razy byl plan blokowania stacji paliw i placenia grosikami, i co ??, ci wszyscy krzykacze, co by wszystko blokowali w ramach protestu, nawet sie nie pojawili. Ludzie dajcie spokoj i nie bijcie piany, bo i tak nic nie zrobicie, bo wam sie nie chce, co jeden z drugim ?? zalozysz kolko dmuchane i bedziesz udawal boike na torze wodnym ??!!
To już pozamiatane, teraz to stoczniowcy mogą sobie postawić pomnik twórców ''demokracji ''Bolka i Lolka'' i zrobić z reszty majątku muzeum.
Jezeli stoczniowcy nie utrzymaja samodzielnosci MSR to juz moga zaczac zbierac puszki po piwie, puki jeszcze mozna znalesc. Nasza stocznia padnie, a pracy stoczniowiec z wieloletnim stazem w promieniu setki kilometrow raczej nie znajdzie.Na kelnerow za starzy, na menadzerow za slabi...
widać że komuś nie zależy aby ludzie zaczęli protestować np próba blokowania toru wodnego czy też inne formy wyrażenia niezadowolenia, ale skoro istnieje groźba utraty miejsc pracy to co pozostaje??skoro rozmowy nie przynoszą efektu to chyba stoczniowcy muszą użyć metod niekonwencjonalnych w obronie swojego zakładu pracy
Po przez blokadę, trzeba pokazać, że Szczecin nie jest pępkiem świata. hnata na szubienice!