iswinoujscie.pl • Środa [03.07.2013, 22:16:29] • Świnoujście
Urząd Morski Szczecin rozpoczyna pogłębianie Kanału Mielińskiego

fot. iswinoujscie.pl
Urząd Morski w Szczecinie rozpoczyna decydujący etap modernizacji toru wodnego Świnoujście – wodnego Szczecin. W środę, do Świnoujścia dotarł pierwszy ładunek kamienia, który zostanie użyty do umocnienia brzegów. Tego samego dnia, w miejscu, od którego rozpoczną się prace zorganizowano spotkanie dziennikarzy z dyrekcją Urzędu Morskiego i innymi osobami odpowiedzialnymi za realizację tej inwestycji.
W Świnoujściu czeka już surowiec-kamienie którymi robotnicy będą umacniać brzegi kanałów Piastowskiego i Mielińskiego. Po wykonaniu tych prac o wiele łatwiej będzie pogłębiać tor wodny. Szczegóły techniczne wykonanych już i planowanych robót wyjaśnił Wacław Postoła – kierownik projektu. Na razie tor wodny będzie miał głębokość 10 metrów. Jednak umocnienie brzegów ułatwi w przyszłości pogłębienie drogi wodnej do Szczecina do głębokości 12,5 metra.

fot. iswinoujscie.pl
Rozpoczynające się prace obejmą sześciokilometrowy odcinek na podejściu do portu w Świnoujściu od strony południowej. To szczególnie ważny fragment prac dla Świnoujścia. Po ich zakończeniu miasto będzie mogło przystąpić do zagospodarowania komunalnych nabrzeży w rejonie Mulnika. Inżynier Postoła przyznaje, że ten obszar naszpikowany jest niebezpiecznymi pozostałościami wojskowymi. W środę opowiadał jak jego koparki wydobywały dziesiątki niewybuchów z dna kanału.
Dyrektor Urzędu Morskiego Szczecin, Marek Borowiec przyznaje, że potężna inwestycja modernizacji kanału Piastowskiego nie miałaby sensu gdyby w dalszej perspektywie nie pomyślano o modernizacji toru wodnego przez Zalew aż do Szczecina. To jednak kwestia kolejnych kilku lat. Rozpoczynające się obecnie prace w rejonie Świnoujścia potrwają przez najbliższy rok. Wartość robót wyniesie prawie 300 mln złotych, z czego 85 procent to unijne dofinansowanie.
źródło: www.iswinoujscie.pl
kanał milelinski zasypać a nie pogłebiać przecisz szczecin nie jest miastem portowym
i znowu firmy krzaki zawladna ja na gazoporcie
to dlatego tyle syfu jest na kanale i porcie tragedia i pomyśleć ze to ma trwać 2 lat
300 MIL na to tylko by wykopać trochę mułu szlamu i pasku, zwykle marnotrawstwo. proponuje przekop do jeziora Jamno by Koszalin tez miał dogodny dostęp do morza a skoro istnieje urząd morski w Słupsku to im również należny się morski port.jestem na tak dla morskiego portu Warszawa Kraków Bydgoszcz czy Toruń lubimy wydawać cudze pieniądze w błoto a port morski dla zakopanegoooooooo a co niech tez coś a nie tylko pyrgać ciągle po tych górach!
w interesie Świnoujścia jest to - żeby ten kanal, nie został pogłębiony nawet o metr...!!
O wielki sukces (sic!) Ż-T się rozpoczął!! No i marzenia o stałym realnym połączeniu z resztą kraju się oddalają - mostu nie będzie (nie wspominając nawet o tunelu), trzeba też będzie najpierw zadbać o port w Szczecinie...
Ja tu myślę o zasypaniu Kanału Piastowskiego, a ci o pogłębieniu.
No to się jakieś układy obłowią. 300 dużych baniek do rozdysponowania, woooow. Ciekawe czy też będzie podstawianie lipnych min, żeby zainkasować dodatkową kasę za rozminowanie. Pamiętamy jak Możejko nakrył złodziei. Niestety chyba żaden nie poszedł do pierdla - takie mamy śmierdzące układy w naszej" pięknej" ojczyźnie. Jedni budują nikomu nie potrzebne ronda, inni budują kilometry dróg" do nikąd" a jeszcze inni wyciągają miny, których nigdy nie było. Za wszystko płaci szary obywatel - podatnik, który głupi jest bo całe życie będzie tyrał na te" elity" władzy.
Zgadzam się z gościem IP: 62.69.251. Zamiast wydawać ponad 300 mln. na pogłębianie kanału i prace modernizacyjne lepiej zainwestować te pieniądze w port i jego infrastrukturę.Po co pchać statki do Szczecina skoro są barki i kolej.Świnoujski port ma potencjał i jest niewykorzystany a decydenci są jak kamienie, nieoszlifowane.
Ładunki niebezpieczne - proszę bardzo: zbiornikowce z metanolem, kwasem siarkowym czy też gazowce z LPG i amoniakiem. To wszystko regularnie pływa do Szczecina i Polic, czasem nawet 1-2 statki z takim ładunkiem dziennie.
Pan Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie ma na imię Andrzej a nie Marek- tak dla ścisłości jeżeli już się pisze.
W Szczecinie ewakuowali mieszkańców, jak wyciągali niewybuchy, a u nas cisza, a dość sporo tego znaleźli
Widzę redakcja iswinoujscie.pl ma problemy ze słuchaniem. W trakcie konferekcji kilkukrotnie było podkreślane, że zakończenie prac planowane jest na czerwiec 2015r... czyli najbliższe dwa lata, a nie rok. Piszcie prawdę, bo potem ludzie czytają na Waszym portalu takie niedokladne informacje i nakręcają niepotrzebne dyskysje. Chyba że o to chodzi...
gdzie sie cos dzieje?
pokazcie te ladunki niebezpieczne bo narazie widzialem tylko wozy wojskowe i troche sprzetu :) cos sie dzieje !! nareszcie :)
zadnego pogłębiania toru do Szczecina do 12, 5 m !! duże statki tylko w Świnoujściu !!
Pokażcie lepiej, jakie ładne miny głębinowe wyciągneli