POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [02.07.2013, 14:12:00] • Świnoujście

Nowy -stary pomysł na połączenie nas z resztą Polski

Nowy -stary pomysł na połączenie nas z resztą Polski

fot. Organizator

Pierwszego lipca rozpoczęła oficjalną działalność "Wspólnota Gryfa ". Stowarzyszenie powstało, by propagować budowę grobli lub estakady łączącej Świnoujście ze Szczecinem. Będzie zbierać podpisy mieszkańców pod petycją do Sejmu.

Otrzymaliśmy dzisiaj zezwolenie na zbieranie podpisów pod petycją do Sejmu – informuje nas Marian Misiorowski, prezes stowarzyszenia. - Będziemy mieli stanowisko na promenadzie, a wkrótce na Placu Słowiańskim.

My niżej podpisani, domagamy się od Sejmu RP podjęcia uchwały, która zobowiąże władzę wykonawczą do uznania jako strategicznej dla Polski i regionu inwestycji, która groblą-estakadą przez Zalew Szczeciński połączy Świnoujście ze stałym lądem - czytamy w petycji.

Nowy -stary pomysł na połączenie nas z resztą Polski

fot. Organizator

Stowarzyszenie chce zwrócić uwagę mieszkańców i turystów, że coraz bardziej realne jest zablokowanie dojazdu do Świnoujścia na drodze S-3. Wiąże się to ze zwiększonym ruchem pojazdów. Można się go spodziewać, kiedy ruszy gazoport ( gaz będzie przewożony także samochodami-cysternami), gdy do portu w Świnoujściu zacną zawijać większe promy ( będzie nowy operator). Zarząd Morskich Portów buduje też terminal kontenerowy.

Zapomniano, że od węzła Parłówko do Świnoujścia prowadzi dwupasmowa droga S-3 – czytamy w liście otwartym Stowarzyszenia – która latem ze względu na ruch turystyczny jest mocno zapchana samochodami. W efekcie na drodze będą się tworzyły korki. Spadnie atrakcyjność turystyczna Świnoujścia i Międzyzdrojów. Niestety nie pomyślano o poszerzeniu ok. 40 km drogi, dobudowując pas dla tirów. Być może przyczyną jest to, że droga biegnie przez Woliński Park Narodowy.

Stowarzyszenie „Wspólnota Gryfa” Świnoujście we współpracy ze Stowarzyszeniem „Projekt Gryf” Szczecin wraca teraz do starego XIX-wiecznego pomysłu połączenia Świnoujścia ze stałym lądem groblą-estakadą. Miałaby się ona znajdować w najwęższym miejscu Zalewu Szczecińskiego, gdzie odległość między brzegami wynosi ok. 9 km, a głębokość waha się od 1,5 do 6 metrów. Zniknęłyby korki na S-3, kolejki na prom. Do Szczecina jechałoby się nie 110 ale 60 kilometrów.

Stowarzyszenie pisało w tej sprawie do władz państwowych i samorządowych. Bez rezultatów. Teraz chce zbierać podpisy pod petycją do Sejmu.

wspolnotagryfa@gmail.com


komentarzy: 74, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-74 z 74

Gość • Piątek [05.07.2013, 15:54:44] • [IP: 92.42.114.**]

nawet jesli ten pomysl nie wypali to warto naglasniac sprawe jesli naprawde zalezy nam na polaczeniu ze stalym ladem!! naglasniac ten problem naglasniac DO SKUTKU!!

Gość • Piątek [05.07.2013, 14:02:26] • [IP: 178.183.169.*]

Dobrze, a ile taka grobla będzie kosztować? Czy cała Polska się wypłaci? Bo Świnoujście na pewno nie.

Gość • Czwartek [04.07.2013, 22:52:57] • [IP: 95.129.225.***]

Strzał w 10!!

Gość • Czwartek [04.07.2013, 10:24:52] • [IP: 31.63.250.***]

do wcześniejszych komentarzy. Nie byłoby korków w Szczecinie ponieważ tam jest teraz budowana zachodnia obwodnica Szczecina i będzie można całkowicie ominąć te miasto jadąc do grobli przez zalew.

Gość • Czwartek [04.07.2013, 09:38:04] • [IP: 193.69.22.**]

Czy taka grobla-estakada nie spowoduje zahamowania przeplywu wody przez zalew i w efekcie jego wypłycania się??

Gość • Czwartek [04.07.2013, 09:36:18] • [IP: 193.69.22.**]

List otwarty tytuł - Nie dojść??, że prom to jeszcze korek na drodze. Informacja w treści o przyjmowaniu statków o dł.300m i zanurzeniu 13, 5m. Port na swojej stronie internetowej: Port w Świnoujściu może przyjmować statki o zanurzeniu do 13, 2 m i długości do 270 m.

Gość • Czwartek [04.07.2013, 07:56:16] • [IP: 62.69.250.***]

... a potem w zakorkowanym Szczecinie straci się dwa razy więcej czasu niż przejazd promem i dojazd istniejącą drogą. Pomysł jest bardzo dobry, ale tylko dla szczecińskich wczasowiczów...

Gość • Środa [03.07.2013, 23:43:57] • [IP: 80.245.184.***]

ale madralinscy sie tu wypowiadaja hahha smiechu warte.sami architekci i projektanci przestrzeni.przestancie marudzic.chodzi o to zeby w koncu panstwo sie zajelo naszym miastem skoro je wywalczyli w czasie wojny, a jak maja nas w d... to niech zrobia przetarg na skale swiatowa i moze nas jakies panstwo zakupi wraz z bogactwem inwentarza

Gość • Środa [03.07.2013, 14:58:54] • [IP: 83.11.69.***]

Na groble może wskoczyć pantera a na tunel już nie wskoczy

Gość • Środa [03.07.2013, 14:22:07] • [IP: 178.238.245.**]

Bardzo dobre rozwiązanie, tańsze niż tunel i korzystniejsze bo bliżej do Szczecina.

Gość • Środa [03.07.2013, 14:10:22] • [IP: 37.7.205.**]

BAJKI WAM WSZYSTKIM PISAC!! A NIE PISAC O POŁĄCZENIU NAS Z POLSKĄ...kasy nikt nie ma i nikt nie da na JAKIEKOLWIEK POŁACZENIE !! i to jest bardzo smutna rzeczywistośc. ...!!

Gość • Środa [03.07.2013, 13:13:27] • [IP: 80.245.186.***]

tunelu od wielu lat nie można zbudować, a co dopiero groblę...

Gość • Środa [03.07.2013, 12:30:26] • [IP: 88.156.234.**]

Gdy spojrzeć na mapę to jest najbardziej rozsądne rozwiązanie!

Gość • Środa [03.07.2013, 09:44:44] • [IP: 193.69.22.**]

[IP: 88.156.233.*** pewnie masz rację! poza tym te 71mln to było 2 lata temu więc teraz pewnie apetyt wzrósł i będzie więcej.

Szczeciniarz • Środa [03.07.2013, 09:10:35] • [IP: 89.229.80.**]

Bez sensu.

Gość • Środa [03.07.2013, 09:06:02] • [IP: 88.156.233.***]

Jeśli estakadę budowaliby Niemcy to koszt byłby o połowę niższy. Polacy budują najdroższe na świecie autostrady, mosty, estakady a nawet lotniska. Po drugie estakada niska zawieszona 5m nad lustrem wody to nie to samo co estakada z prześwitem 20m. Około 15 lat temu właśnie to Niemcy wyliczyli, że koszt tej 11 km estakady byłby mniej więcej równy 11 km autostrady. wówczas autostrady u naszych sąsiadów budowano w przeliczeniu za ok. 80 10 mln euro. 11km estakady kosztowałoby więc 110 a nawet niech tam będzie 150 mln euro czyli 600-700 mln złotych. Złodziejstwo, korupcja, brak nadzoru i fuszerka powodują, że tak estakada jak ta w Olsztynku kosztowała tyle co kosztowała.

Gość • Środa [03.07.2013, 08:54:54] • [IP: 193.69.22.**]

Na obwodnicy Olsztynka na drodze S7 budowano estakade o długości 315 metrów. Koszt 71mln zł!! To ile kosztowałaby estakada 10 kilometrowa?? Tyle co dwa tunele pod Świną!! Gratuluję pomysłu!!

Gość • Środa [03.07.2013, 08:45:11] • [IP: 46.170.66.***]

Kto będzie chciał jechać groblą jak przyjdą sztormy i będzie mróz, a na grobli zrobi się gołoledź?

Gość • Środa [03.07.2013, 07:32:26] • [IP: 217.153.7.***]

Popieram ten pomysł jak najbardziej. Uważam, że to powinno być mocno nagłośnione w naszym mieście nie tylko napisane na portalu lecz trzeba wyjść z tym do wszystkich mieszkańców i teraz nawet do naszych turystów będących obecnie w naszym mieście.

Gość • Środa [03.07.2013, 06:57:39] • [IP: 93.94.189.***]

Jestem ZA jak najbardziej. Będzie można jeździć do szkół i pracy szybciej niż 2 godziny :).

Gość • Środa [03.07.2013, 05:08:03] • [IP: 92.42.116.***]

Dam wam więcej: estakada do Paryża i Nowego Jorku. A co, jak się bawić to na całego. Trochę mnie smuci fakt, że są jezcze tacy, co PISowi i prawicy wierzą...

Gość • Środa [03.07.2013, 02:30:30] • [IP: 80.245.184.**]

Bardzo dobry pomysl, nie trzeba budowac tunelu a ruch statkow utrzymany. Dlaczego do tej pory nic sie o tym nie mowilo?

Gość • Środa [03.07.2013, 00:14:38] • [IP: 92.42.118.***]

do pesymistów tego projektu, a jest ich wielu, najpierw pomyślcie wszystkie za i przeciw. Później piszcie ze zrozumieniem. Nikt nie wymaga aby to się miało stać natychmiast, ale troszkę informacji z zewnątrz by się przydało. Niemcy za starych czasów parli na wschód i chcieli mn. korytarza gdańskiego, czym to się skończyło to wiemy. W aktualnych realiach gospodarczych Niemcom się przestawiło, i preferują kierunek północ południe, jako korytarz transportowy, i wychodzą z pomysłem tunelu pod Bałtykiem, chyba Rugia południe Szwecji. A co to ma do pomysłu tego stowarzyszenia, otóż dużo po wybudowaniu mostu przez zalew spora część ruchu ominie promy i zwolni się miejsce dla tych co muszą na warszów i w okolice. Powstaną dwie nitki S3, na odcinku nab 87 powinny powstać duże stanowiska dla promów, zwolni to część ruchu tirów dostęp całego berlina i szczecina na weekend i dalsza turystyka też by ruszyła To jest ZA A teraz kto ma coś przeciw słucham

Gość • Wtorek [02.07.2013, 23:23:39] • [IP: 91.65.102.***]

Zamiast zasypywać Zalew Szczeciński proponuję zasypać Kanał Piastowski. .. wtedy szybko się pieniądze na tunel znajdą. ..

Gość • Wtorek [02.07.2013, 22:55:54] • [IP: 87.209.163.**]

Znowu pomysł typu" Szklane - nierealny i za drogi w wykonaniu. Wystarczy most (nie drogi tunel!!) nad Świną czy Kanałem Piastowskim i jest połączenie nie tylko ze Szczecinem ale i z całą Polską

UMC • Wtorek [02.07.2013, 22:52:46] • [IP: 80.143.31.***]

dla gosc Wtorek [02.07.2013, 20:52:01]  [IP: 93.94.191.**]no ciebie to juz zupelnie pogielo, niby dlaczego Niemcy mieli by placic za mosty w Swinoujsciu, ??ty puknij sie moze by tak Swinoujscie wybudowalo cos tam, cos tam w Niemczech

Gość • Wtorek [02.07.2013, 22:22:08] • [IP: 92.42.117.**]

Taki pomysł o działanie na szkodę miasta i mieszkańców. Odwraca uwagę od zasadniczego problemu i jego rozwiązania czyli stałego połączenia Uznam - Wolin. To rozpraszanie potencjału i ewentualnych środków oraz ośmieszanie samego miasta, w efekcie czego traci na tym pomysł budowy stałego połączenia, dla którego estakada do Szczecina nie jest żadną alternatywą!

Gość • Wtorek [02.07.2013, 22:16:21] • [IP: 89.72.15.**]

Gdy spojrzeć na mapę to jest najbardziej rozsądne rozwiązanie! TAK TRZYMAĆ! Musi zadecydować nowy premier z jajami!

Gość • Wtorek [02.07.2013, 21:55:04] • [IP: 178.238.249.**]

Grobla mogła by być za darmo, bobry dały by rade ale po co ta grobla? To ja do roboty do portu musiałbym przez Szczecin?, liiiiiiiiiiiiiiitosći!

Gość • Wtorek [02.07.2013, 21:42:59] • [IP: 178.238.252.***]

wybudować most za gminne pieniądze a potem żądać opłaty za przejazd ;-) panie Kuchciński postkomuchy zrobią z pana takiego samego idiotę jak kiedyś z Możejki, to walka z wiatrakami tu ręka rękę myje takie są układy rodem z polskiej zjednoczonej partii robotniczej i nawet jeśli ma pan racje naprawdę szkoda zdrowia... bo oni wiedzieli czym grozi dekomunizacja..

Gość • Wtorek [02.07.2013, 21:25:02] • [IP: 178.238.249.**]

Zbyt wysoki koszt budowy. Należy zbudowac most o małym prześwicie i podnoszonym przesle, bedzie najszybciej i najtaniej.

Gość • Wtorek [02.07.2013, 21:24:43] • [IP: 92.42.118.***]

za budowe stalego polaczenia wysp odpowiedzialnosc powinno splywac na miasto szczecin . ... ktory dzieki temu ze my nie mamy stalego polaczenia oni zarabiaja miliony . ..

episode • Wtorek [02.07.2013, 21:14:10] • [IP: 92.42.112.**]

to by było coś. ..

Gość • Wtorek [02.07.2013, 21:10:30] • [IP: 109.107.7.***]

popieram - to niezła atrakcja turystyczna będzie

Gość • Wtorek [02.07.2013, 20:52:01] • [IP: 93.94.191.**]

Nie do władz Polski ten pomysł a do władz niemieckich, tylko oni są w stanie to zrealizować.

Gość • Wtorek [02.07.2013, 20:51:07] • [IP: 88.156.233.***]

Może wreszcie czas zacząć realizować projekty tych, którzy temat najgłębiej poznali czyli Niemców. Bez obrazy, ale poza zasypywaniem i zanieczyszczaniem Zalewu Szczec

Gość • Wtorek [02.07.2013, 20:37:59] • [IP: 79.186.185.***]

wiele z komentarzy zaczyna się od głupota. zastanowić się należy o stanie psychiki piszących. w latach 70-tych studiowałem na Politechnice Szczecińskiej. już wtedy istniało podobne opracowanie grobli i estakad. materiałem miały być odpadowe fosfo-gipsy z Polic, których hałda zjechała później do Odry. mieszane miało to być z cementem z Cementowni Szczecin - zlikwidowanej w między czasie oraz urobkiem piaskowym z pogłębiania torów wodnych. dodatkowo do składu miały iść przymieszki popiołów dymnicowych z Dolnej Odry i innych elektrociepłowni. audyt ekologiczny, techniczny i ekonomiczny był jak najbardziej za. po grobli miała biec dwupasmowa jezdnia i dwutorowa kolej. może wydawać się to drogo ale uwzględnijmy zagospodarowanie odpadów i utrzymanie miejsc pracy i zakładów przemysłowych przez wiele lat. niestety na dzień dzisiejszy to już pozamiatane i zostały tylko nakłady, które można by było przeznaczyć na inne cele.

Gość • Wtorek [02.07.2013, 20:23:57] • [IP: 178.238.252.***]

nam jest potrzebne najkrotsze polaczenie z Polska i tylko most. dojedziesz grobla przez Zalew Szcz. i utkniesz na mostach w Szczecinie.Polaczenie z Niemcami juz mamy

Gość • Wtorek [02.07.2013, 20:21:40] • [IP: 37.47.116.***]

niech bedzie nawet i platny

Gość • Wtorek [02.07.2013, 19:54:50] • [IP: 92.42.114.***]

Bardzo, baaaaaaardzo popieram 3xtak a nawet więcej bez ograniczeń.

Gość • Wtorek [02.07.2013, 19:53:31] • [IP: 109.243.32.***]

17:07:00 • IP: 78.70.49.** Obywatel Kuchcinski powinien zostać oskarżony, a następnie skazany za pomówienia, których się dopuścił. Wydaje mu się, że jest bezkarny – przynosi miastu, wiele strat.

Gość • Wtorek [02.07.2013, 19:41:42] • [IP: 80.245.190.**]

Na most się zawsze pieniądze znajdą. A na tunel ??

KPT BOMBA • Wtorek [02.07.2013, 19:40:32] • [IP: 95.129.225.***]

MAM LEPSZY POMYSL. CALY GRUZ Z BUDOWY WYWALAC NA WYSYKOSCI KARSIBOROW!! W NASTEPNYM ROKU BEDZIE PRZEJEZDNIE!!

Rafał • Wtorek [02.07.2013, 19:26:46] • [IP: 93.94.184.***]

Jestem ZA jakimkolwiek ZREALIZOWANYM pomysłem połączenia nas z Polską.

Gość • Wtorek [02.07.2013, 19:08:49] • [IP: 93.94.188.***]

Dostaniecie mój głos. Życzę powodzenia w ralizacji projektu!

Gość • Wtorek [02.07.2013, 18:35:27] • [IP: 88.156.234.***]

BARDZO, BARDZO DOBRY POMYSŁ, TUNEL, MOST PRZEZ ŚWINĘ, ZE WZGLĘDU NA POLITYKÓW RÓŻNYCH OPCJI, PARCIA DO WŁADZY, JAKO KARTA PRZETARGOWA, UTARLIBY NOSA. JESTEM ZA!!

Gość • Wtorek [02.07.2013, 18:26:54] • [IP: 138.124.10.**]

pomysł fajny ale nie sądzę że coś z tego wypali popieram przedmówców że most z wolina na uznam byłby bardziej realny ale tylko przed wyborami bo po wyborach już będzie nie realny jak zawsze

Gość • Wtorek [02.07.2013, 17:59:27] • [IP: 92.42.118.**]

Czy to stowarzyszenie nie jest tworem członków PiS-u?

Gość • Wtorek [02.07.2013, 17:56:13] • [IP: 193.200.150.***]

Chyba kogoś poniosła fantazja. Nie wchodzę w to.

Gość • Wtorek [02.07.2013, 17:49:04] • [IP: 93.96.227.**]

kolejna glupota tak jak betonowe centrum, park w ktortm sa jeszcze wieksze schody niz byly itp.. i kto za to zaplaci ?? MY :) kompletny debilizm

Gość • Wtorek [02.07.2013, 17:42:59] • [IP: 80.245.182.***]

JESTEM ZA A NAWET. ... :)

Gość • Wtorek [02.07.2013, 17:07:00] • [IP: 78.70.49.**]

Ledwie na karsibór kasy starczyło a Kuchcinski spisek wietrzy

Gość • Wtorek [02.07.2013, 16:58:05] • [IP: 88.156.234.***]

Fajny pomysł ale wiecie xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD może za 400 lat bedzie.

Bst3r • Wtorek [02.07.2013, 16:55:19] • [IP: 80.245.190.***]

głupota

Gość • Wtorek [02.07.2013, 16:51:49] • [IP: 88.156.235.**]

musimy polaczyc Uznam z Wolinem - w celu intergacji miasta i okolic...

Gość • Wtorek [02.07.2013, 16:50:26] • [IP: 80.245.185.***]

:))))))) ciekawe kto da na to pieniadze? jak tu przez rzeczkę kładki lub tuneliku nie zrobią a tu ponad 60 km dróżka sie marzy . . padne ze smiechu

Gość • Wtorek [02.07.2013, 16:36:50] • [IP: 95.129.226.***]

Działajcie, pomysł dobry :)

Gość • Wtorek [02.07.2013, 16:20:21] • [IP: 92.42.118.***]

Bzdura najlepszym i najtańszym rozwiazaniem jest most mosty powstaja wszędzie Dania, Szwecja, Niemcy na całym swiecie a tunele bardzo sporadycznie chyba że sa drążone w skałach bo mostu sie nie da

Ktoś ma fantazje • Wtorek [02.07.2013, 16:15:13] • [IP: 95.129.225.***]

to jest pomysł baaaardzo nierealny no ale wybory idą

Gość • Wtorek [02.07.2013, 15:59:08] • [IP: 95.129.227.***]

DO DZIEŁA I NIECH SIĘ WAM POWIEDZIE. .. JESTEM ZA :))))))))

Gość • Wtorek [02.07.2013, 15:56:38] • [IP: 92.42.116.**]

W Tuskolandii są dwa miasta WArszawa i Gdańsk. ...reszta się nie liczy !

troll • Wtorek [02.07.2013, 15:49:38] • [IP: 138.124.23.***]

Dlaczego do Przytoru i Międzyzdrojów mam jechać przez Szczecin? Kogoś porąbało. Najpierw stałe połączenie na wschód a potem róbcie sobie stałe połączenie do Szczecina.

Gość • Wtorek [02.07.2013, 15:44:39] • [IP: 93.94.190.**]

Wybory się zbliżają i trzeba się lansować.

Gość • Wtorek [02.07.2013, 15:40:04] • [IP: 83.9.178.**]

może most pontonowy?

Gość • Wtorek [02.07.2013, 15:28:15] • [IP: 92.42.116.***]

Kompletna głupota - rozdrabnianie sił i potencjału które wszystkie powinny pójść na promocje budowy tunelu. Jeśli ktoś zobaczy taki pomysł to puknie się w czoło i stwierdzi, że w Świnoujściu już całkiem zwariowali i nie wystarcza im już pomysł tunelu. W efekcie będzie masa śmiechu, nikt nas nie będzie brał poważnie i nic nie wybudują!

Gość • Wtorek [02.07.2013, 15:26:17] • [IP: 93.94.190.***]

kto działa w tym Stowarzyszeniu??znane są personalia polityków??

Gość • Wtorek [02.07.2013, 15:00:43] • [IP: 88.156.235.**]

strasznie glupia koncepcja...

Gość • Wtorek [02.07.2013, 14:41:57] • [IP: 88.156.235.***]

Ludzie, najlepszym i najtańszym rozwiązaniem jest most, zwłaszcza że znaczna część drogi szybkiego ruchu do Szczecina jest już wykonana. Dziwne tylko że do tak głupiego pomysłu powstało stowarzyszenie" Wspólnota Gryfa"

Gość • Wtorek [02.07.2013, 14:29:52] • [IP: 91.65.102.***]

dobra inicjatywa. .. DLA SZCZECINIAKÓW żeby mieli skróconą droge nad morze. Mieszkańcy Świnoujścia chcą integralności swojego miasta -> aby móc się sprawnie dostać do pracy w zakładach położonych na prawobrzezu i odwrotnie oraz by pomoc np. pogotowia ratunkowego szybko docierała z centrum a nie odległego 20 km miasta Miedzyzdroje. To sa potrzeby Świnoujścian, a nie utwierdzanie Szczecina w chorym przekonaniu że są miastem leżącym nad morzem!

Gość • Wtorek [02.07.2013, 14:23:53] • [IP: 83.15.113.**]

Proszę nie zapominać o Terminalu Zbozowym przy nabrzezu Portowców.Tu równiez przyjezdzają tiry po soję lub inne zboza. Jak jest statek to ul.Bunkrowa jest zablokowana ogromnymi samochodami i te auta równiez korzystają z tej wąskiej drogi w kierunku Szczecina.

Gość • Wtorek [02.07.2013, 14:21:24] • [IP: 178.238.247.***]

Zblizaja sie wybory to cos musza kombinowac tenele mosty itp masakra !

ikS • Wtorek [02.07.2013, 14:20:17] • [IP: 92.42.117.***]

Zastanówmy się chwile.. ..pobożne życzenia. Od wielu wielu lat nie może powstać most/tunel o długości 1-2km, -bo brak kasy oczywiście. Za to doskonałym życzeniem -myśleniem życzeniowym -jest wybudowanie kilkudziesięciokilometrowego mostu/estakady. To jeśli się już zastanowiliśmy -to stuknijmy się czołem -niekoniecznie taflę wody... Czy poza pobożnym życzeniem i zbieraniem podpisów jest jakieś poważniejsze uzasadnienie tek akcji inwestycji, coś co przekona władze/UE do tego pomysłu?

Gość • Wtorek [02.07.2013, 14:18:37] • [IP: 78.131.222.*]

jeśli powstanie grobla przez zalew wcześniej niż stałe połączenie w Świnoujściu to wszyscy z zachodniej granicy będą nas omijali. Jeżeli o to właśnie chodzi to gratulacje - byliśmy odseparowanym grajdołkiem a teraz będziemy omijanym i zapomnianym zadupiem.

Gość • Wtorek [02.07.2013, 14:17:20] • [IP: 88.156.235.**]

bez sensu...

Oglądasz 1-74 z 74
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■