iswinoujscie.pl • Wtorek [02.07.2013, 14:12:00] • Świnoujście
Nowy -stary pomysł na połączenie nas z resztą Polski

fot. Organizator
Pierwszego lipca rozpoczęła oficjalną działalność "Wspólnota Gryfa ". Stowarzyszenie powstało, by propagować budowę grobli lub estakady łączącej Świnoujście ze Szczecinem. Będzie zbierać podpisy mieszkańców pod petycją do Sejmu.
Otrzymaliśmy dzisiaj zezwolenie na zbieranie podpisów pod petycją do Sejmu – informuje nas Marian Misiorowski, prezes stowarzyszenia. - Będziemy mieli stanowisko na promenadzie, a wkrótce na Placu Słowiańskim.
My niżej podpisani, domagamy się od Sejmu RP podjęcia uchwały, która zobowiąże władzę wykonawczą do uznania jako strategicznej dla Polski i regionu inwestycji, która groblą-estakadą przez Zalew Szczeciński połączy Świnoujście ze stałym lądem - czytamy w petycji.

fot. Organizator
Stowarzyszenie chce zwrócić uwagę mieszkańców i turystów, że coraz bardziej realne jest zablokowanie dojazdu do Świnoujścia na drodze S-3. Wiąże się to ze zwiększonym ruchem pojazdów. Można się go spodziewać, kiedy ruszy gazoport ( gaz będzie przewożony także samochodami-cysternami), gdy do portu w Świnoujściu zacną zawijać większe promy ( będzie nowy operator). Zarząd Morskich Portów buduje też terminal kontenerowy.
Zapomniano, że od węzła Parłówko do Świnoujścia prowadzi dwupasmowa droga S-3 – czytamy w liście otwartym Stowarzyszenia – która latem ze względu na ruch turystyczny jest mocno zapchana samochodami. W efekcie na drodze będą się tworzyły korki. Spadnie atrakcyjność turystyczna Świnoujścia i Międzyzdrojów. Niestety nie pomyślano o poszerzeniu ok. 40 km drogi, dobudowując pas dla tirów. Być może przyczyną jest to, że droga biegnie przez Woliński Park Narodowy.
Stowarzyszenie „Wspólnota Gryfa” Świnoujście we współpracy ze Stowarzyszeniem „Projekt Gryf” Szczecin wraca teraz do starego XIX-wiecznego pomysłu połączenia Świnoujścia ze stałym lądem groblą-estakadą. Miałaby się ona znajdować w najwęższym miejscu Zalewu Szczecińskiego, gdzie odległość między brzegami wynosi ok. 9 km, a głębokość waha się od 1,5 do 6 metrów. Zniknęłyby korki na S-3, kolejki na prom. Do Szczecina jechałoby się nie 110 ale 60 kilometrów.
Stowarzyszenie pisało w tej sprawie do władz państwowych i samorządowych. Bez rezultatów. Teraz chce zbierać podpisy pod petycją do Sejmu.
wspolnotagryfa@gmail.com
nawet jesli ten pomysl nie wypali to warto naglasniac sprawe jesli naprawde zalezy nam na polaczeniu ze stalym ladem!! naglasniac ten problem naglasniac DO SKUTKU!!
Dobrze, a ile taka grobla będzie kosztować? Czy cała Polska się wypłaci? Bo Świnoujście na pewno nie.
Strzał w 10!!
do wcześniejszych komentarzy. Nie byłoby korków w Szczecinie ponieważ tam jest teraz budowana zachodnia obwodnica Szczecina i będzie można całkowicie ominąć te miasto jadąc do grobli przez zalew.
Czy taka grobla-estakada nie spowoduje zahamowania przeplywu wody przez zalew i w efekcie jego wypłycania się??
List otwarty tytuł - Nie dojść??, że prom to jeszcze korek na drodze. Informacja w treści o przyjmowaniu statków o dł.300m i zanurzeniu 13, 5m. Port na swojej stronie internetowej: Port w Świnoujściu może przyjmować statki o zanurzeniu do 13, 2 m i długości do 270 m.
... a potem w zakorkowanym Szczecinie straci się dwa razy więcej czasu niż przejazd promem i dojazd istniejącą drogą. Pomysł jest bardzo dobry, ale tylko dla szczecińskich wczasowiczów...
ale madralinscy sie tu wypowiadaja hahha smiechu warte.sami architekci i projektanci przestrzeni.przestancie marudzic.chodzi o to zeby w koncu panstwo sie zajelo naszym miastem skoro je wywalczyli w czasie wojny, a jak maja nas w d... to niech zrobia przetarg na skale swiatowa i moze nas jakies panstwo zakupi wraz z bogactwem inwentarza
Na groble może wskoczyć pantera a na tunel już nie wskoczy
Bardzo dobre rozwiązanie, tańsze niż tunel i korzystniejsze bo bliżej do Szczecina.
BAJKI WAM WSZYSTKIM PISAC!! A NIE PISAC O POŁĄCZENIU NAS Z POLSKĄ...kasy nikt nie ma i nikt nie da na JAKIEKOLWIEK POŁACZENIE !! i to jest bardzo smutna rzeczywistośc. ...!!
tunelu od wielu lat nie można zbudować, a co dopiero groblę...
Gdy spojrzeć na mapę to jest najbardziej rozsądne rozwiązanie!
[IP: 88.156.233.*** pewnie masz rację! poza tym te 71mln to było 2 lata temu więc teraz pewnie apetyt wzrósł i będzie więcej.
Bez sensu.
Jeśli estakadę budowaliby Niemcy to koszt byłby o połowę niższy. Polacy budują najdroższe na świecie autostrady, mosty, estakady a nawet lotniska. Po drugie estakada niska zawieszona 5m nad lustrem wody to nie to samo co estakada z prześwitem 20m. Około 15 lat temu właśnie to Niemcy wyliczyli, że koszt tej 11 km estakady byłby mniej więcej równy 11 km autostrady. wówczas autostrady u naszych sąsiadów budowano w przeliczeniu za ok. 80 10 mln euro. 11km estakady kosztowałoby więc 110 a nawet niech tam będzie 150 mln euro czyli 600-700 mln złotych. Złodziejstwo, korupcja, brak nadzoru i fuszerka powodują, że tak estakada jak ta w Olsztynku kosztowała tyle co kosztowała.
Na obwodnicy Olsztynka na drodze S7 budowano estakade o długości 315 metrów. Koszt 71mln zł!! To ile kosztowałaby estakada 10 kilometrowa?? Tyle co dwa tunele pod Świną!! Gratuluję pomysłu!!
Kto będzie chciał jechać groblą jak przyjdą sztormy i będzie mróz, a na grobli zrobi się gołoledź?
Popieram ten pomysł jak najbardziej. Uważam, że to powinno być mocno nagłośnione w naszym mieście nie tylko napisane na portalu lecz trzeba wyjść z tym do wszystkich mieszkańców i teraz nawet do naszych turystów będących obecnie w naszym mieście.
Jestem ZA jak najbardziej. Będzie można jeździć do szkół i pracy szybciej niż 2 godziny :).
Dam wam więcej: estakada do Paryża i Nowego Jorku. A co, jak się bawić to na całego. Trochę mnie smuci fakt, że są jezcze tacy, co PISowi i prawicy wierzą...
Bardzo dobry pomysl, nie trzeba budowac tunelu a ruch statkow utrzymany. Dlaczego do tej pory nic sie o tym nie mowilo?
do pesymistów tego projektu, a jest ich wielu, najpierw pomyślcie wszystkie za i przeciw. Później piszcie ze zrozumieniem. Nikt nie wymaga aby to się miało stać natychmiast, ale troszkę informacji z zewnątrz by się przydało. Niemcy za starych czasów parli na wschód i chcieli mn. korytarza gdańskiego, czym to się skończyło to wiemy. W aktualnych realiach gospodarczych Niemcom się przestawiło, i preferują kierunek północ południe, jako korytarz transportowy, i wychodzą z pomysłem tunelu pod Bałtykiem, chyba Rugia południe Szwecji. A co to ma do pomysłu tego stowarzyszenia, otóż dużo po wybudowaniu mostu przez zalew spora część ruchu ominie promy i zwolni się miejsce dla tych co muszą na warszów i w okolice. Powstaną dwie nitki S3, na odcinku nab 87 powinny powstać duże stanowiska dla promów, zwolni to część ruchu tirów dostęp całego berlina i szczecina na weekend i dalsza turystyka też by ruszyła To jest ZA A teraz kto ma coś przeciw słucham
Zamiast zasypywać Zalew Szczeciński proponuję zasypać Kanał Piastowski. .. wtedy szybko się pieniądze na tunel znajdą. ..
Znowu pomysł typu" Szklane - nierealny i za drogi w wykonaniu. Wystarczy most (nie drogi tunel!!) nad Świną czy Kanałem Piastowskim i jest połączenie nie tylko ze Szczecinem ale i z całą Polską