POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [24.05.2013, 13:26:24] • Świnoujście

Handlowcy „Granicy” chcą ciągu stoisk, a nie hali targowej!

 Handlowcy „Granicy” chcą ciągu stoisk, a nie hali targowej!

fot. Sławomir Ryfczyński

Handlowcy ze stowarzyszenia „Granica” dyskutowali nad przyszłością targowiska. Do spotkania doszło w dwa dni po rozmowach handlowców z zastępcą prezydenta Barbarą Michalską, które relacjonowaliśmy na naszym portalu.

W czwartkowe popołudnie w świetlicy Rodzinnych Ogrodów „Granica” spotkali się handlujący na przygranicznym rynku. Handlowcy chcą wypracować wspólne stanowisko odnośnie przyszłości targowiska wzdłuż ul. Wojska Polskiego i zaprezentować je wkrótce w rozmowach z miastem.

Miasto ujawniło niedawno swoją koncepcję zorganizowania na przyszłość handlu wzdłuż ulicy Wojska Polskiego. Pisaliśmy o tym niedawno na portalu iswinoujscie.pl Jak się okazuje handlowcy nie zgadzają się ze wszystkimi propozycjami. Aby bronić swoich interesów, zawiązali własne stowarzyszenia. W trakcie spotkania jednego z największych – stowarzyszenia handlowców „Granica” był obecny także reporter portalu iswinoujscie.pl Oto informacje jakie uzyskaliśmy po tym zebraniu od prezesa Bogdana Bańki.

 Handlowcy „Granicy” chcą ciągu stoisk, a nie hali targowej!

fot. Sławomir Ryfczyński

Gdy powstawało stowarzyszenie, tworzyło go kilkunastu członków-założycieli. Obecnie na rozpatrzenie czeka już ok. 60 deklaracji. Ale zainteresowanie jest znacznie większe. W świetlicy R.O.D. „Kotwica” zjawiła się ponad setka zainteresowanych.

Inicjatorzy spotkania zaprosili do udziału w nim wszystkich zainteresowanych sprawą koncepcji organizacji handlu, w tym szczególnie planów „uporządkowania handlu w rejonie ul. W.P. Dotychczas miasto forsowało koncepcję „porządkowania handlu” poprzez budowy miejskiej hali targowej. Obecnie jednak, jak informuje nasz rozmówca władze przestały się upierać przy tej koncepcji. Dziś podejmowana jest próba przyjęcia nowego wariantu zabudowy i zorganizowania na nowo popularnej „Sezamkowej od ulicy Kruczkowskiego w kierunku granicy. W tej nowej sytuacji stowarzyszenie nie chce dopuścić do wkroczenia zewnętrznego operatora. Inwestorem i przyszłym zarządcą targowiska chcieliby być sami handlowcy poprzez swoich przedstawicieli ze stowarzyszenia.

Ze wstępnych rozmów w środowisku handlujących władze stowarzyszenia wiedzą, że ludzie niechętnie zapatrują się na koncepcję budowy hali. Zdecydowana większość uważa, że z ich punktu widzenia bardziej opłacalne jest utrzymanie handlu w strukturze ciągu, pasażu handlowego aniżeli budowa wielko powierzchniowego obiektu.

Jak zapowiada prezes Bańka, stowarzyszenie nadal chce aktywnie uczestniczyć w konsultacjach koncepcji miejskiego handlu w strefie przygranicznej. „Mamy nadzieję, że nasz głos będzie się w tej dyskusji liczył”- mówi.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 53, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-53 z 53

Gość • Czwartek [30.05.2013, 19:56:18] • [IP: 80.245.189.***]

zlikwidować te stragany gorzej niż w Romanii, jeden wielki smród moczu na tej ulicy przy tych blaszanych straszydłach, jak likwidowali stoiska na promenadzie nikogo o zgodę się nie pytali, więdz do likwidacji te śmierdzące budy.

Gość • Niedziela [26.05.2013, 10:14:21] • [IP: 79.188.75.***]

na rogu moniuszki z woj.pol można się zabić o wystające z połaci blachy druty. Że Wam wstrętne baby co stare cukierki tam sprzedajecie nie wstyd! A gdzie jest inb? Trzeba pilnować bezpieczeństwa.

Gość • Niedziela [26.05.2013, 10:03:11] • [IP: 79.188.75.***]

Niech na własny koszt handlowcy naprawią chodniki i przy ulicy i przy budach. Nie mam jak tamtędy jechać wózkiem. I niech mi jeszcze raz idoota policjant zwróci uwagę, że idę ścieżką rowerową. Po stronie tych bud nie mam jak przejść. Bliżej ulicy są takie dziury, że można dziecku uszkodzić kręgosłup, nie wspomnę o turystach niemieckich, którzy zatrzymują się nagle a potem są zdziwieni, że ich pięty bolą. I jeszcze jedno. Dlaczego każdy niemiec wali kupę obok ścieżki rowerowej. Mandaty i już. To jest nienormalne!

Gość • Sobota [25.05.2013, 16:14:07] • [IP: 88.156.234.**]

Handlowcy z" Granicy" czy sprzedawcy uliczni ? Według Słownika Języka Polskiego PWN Wydawnictwa Naukowego PWN, Warszawa 2011, sprzedawca to „ten, kto zajmuje się zawodowo sprzedawaniem towarów”. Można więc przez to rozumieć zarówno ekspedientów w sklepie z butami, handlowców na stoisku z garnkami, jak i sprzedawców pracujących w biurach. To niemal tak jakbyśmy na tym samym stopniu podium ustawili wykładowcę akademickiego, nauczyciela z liceum i wychowawcę przedszkolnego. Więc sprzedawca to nie handlowiec.

Gość • Sobota [25.05.2013, 13:51:09] • [IP: 80.245.182.***]

Taki rynek ma zalety ze rowerkiem, czy z pieskiem wejdziecie a na miescie nie.

Gość • Sobota [25.05.2013, 12:20:18] • [IP: 62.69.253.***]

taaaa zadaszone zawsze droższe

Gość • Sobota [25.05.2013, 11:03:27] • [IP: 62.69.255.**]

Może przenieść budy z Wojska Polskiego na Plac Wolności? Restauracyjny ogródek wyznaczył już pewien poziom (he he, poziom) estetyki

Gość • Sobota [25.05.2013, 10:44:12] • [IP: 88.156.232.***]

To badziewie handlowe, mnie osobiście się nie podoba. Dlatego omijam to w odpowiedniej odleglości. A jeśli Niemcy chcą kupować z rąk, których nie bardzo jest gdzie umyć, to ich sprawa. Ogrodzić, napisać, że jest niebezpiecnie dla zdrowia, i to wszystko. Niech sobie handlują czym chcą -- żywnością również Dlaczego przeszkadzać?

Gość • Sobota [25.05.2013, 10:39:31] • [IP: 164.127.169.**]

errata – masz całkowitą rację, podobnie jak wszyscy, którym nie jest obojętny wizerunek miasta. Rumuńskie budy już dawno powinny być zlikwidowane przez żółty spychacz. Widzę analogię z sytuacją w W-wie. „Słoiki” tam pracują i zarabiają, ale podatki odprowadzane są w okolicznych gminach. Większość „handlowców” z ul. Wojska Polskiego, to przyjezdne darmozjady i kombinatorzy, którzy mają gdzieś rozwój miasta. Konieczna jest regulacja tego bałaganu.

Nasty Mosquito • Sobota [25.05.2013, 10:25:22] • [IP: 92.42.112.***]

Wizytówka Polski po wjeździe za granicy :droga z bruku ponoć zabytkowa.nierówna że zęby mogą się o siebie powybijać po lewej stronie ciąg pięknych bud wyglądających jak slumsy w Indiach...Żenada, zamiast budować kolejny super-duper-market intermarche powinno się tam przenieść miejsca handlowe i ogarnąć to wszystko w ładnej formie...To samo wjazd od Kołbaskowa-patataja i bułgarki, rumunki itp-nieźle.Trzecie przejście graniczne, którym się przeprawiałem na zachód to Zgorzelec około roku 2001-dziurska na 30cm głębokie-droga wygladała jak ser z szwajcarski, może to już tam naprawili, połatali, ale na pewno nie u nas!!Senkju for jor atenszjon:)Miłego weekendu.

Gość • Sobota [25.05.2013, 09:23:29] • [IP: 208.114.124.***]

do gościa z 7.48 i tu masz racje do handlu są targowiska i bazary i to właśnie jest targowisko. Sklepikarze z miasta wala negatywne komentarze bo większość kupuje na rynku a nie u nich, a towar niestety ten sam :)

errata • Sobota [25.05.2013, 07:48:20] • [IP: 88.156.234.**]

Od handlu są targowiska, bazary, hale targowe i sklepy, a nie uliczny bajzel. Myślę, że tak myśli i chce większość mieszkańców Świnoujścia.

Gość • Sobota [25.05.2013, 07:33:22] • [IP: 88.156.234.**]

A ja nie jestem tzw handlowcem z" Granicy" i nie chcę ciągu stoisk wzdłuż ulicy Wojska Polskiego, tyle. Chcę normalnej spacerowej reprezentacyjnej ulicy do granicy mojego państwa. Od handlu są targowiska, bazary, hale targowe i sklepy, a nie uliczny bajzel. Myślę, że tam myśli i chce większość mieszkańców Świnoujścia.

Gość • Sobota [25.05.2013, 02:04:57] • [IP: 80.245.189.***]

DO GOŚĆ 24.05.2013 18:36:55 POD DOMAMI TO LUDZIE PIWNICE MAJĄ. A PRZED DOMAMI 12 MIESIĘCY W ROKU ZAROBEK Z TYTUŁU DZIERŻAWIENIA SWOJEJ PRYWATNEJ DZIAŁKI. DZIĘKUJE

Gość • Sobota [25.05.2013, 01:57:07] • [IP: 80.245.189.***]

DO GOŚĆ Z 22;36;42 A BYŁEŚ KIEDYŚ W RUMUNII??

Gość • Sobota [25.05.2013, 00:20:27] • [IP: 62.69.255.***]

Wziąć walec i wyrównać.

Gość • Piątek [24.05.2013, 23:03:02] • [IP: 93.94.184.***]

Do Gość • Piątek [24.05.2013, 17:17:13] • [IP: 80.245.189.**] Chcesz porządku ? to zacznij od siebie, a bangladeszu to ty nigdy na oczy nie widziałeś.

Gość • Piątek [24.05.2013, 22:49:07] • [IP: 92.42.116.***]

Wszyscy którzy znają Europę wiedzą, żę takie budy/stragany są wszędzie, na głównych placach wielkich stolic, równie obskurne (w tym cała atrakcja dla turystów), a to co nas wyróżnia to to, że tam nie koniecznie stragan stanowi podstawowe żródło utrzymania i to większości mieszkańców miasta, dlatego tam na straganach handluje się przed wszystkim spożywką. Gdyby była inna praca, nie byłoby tak wiele straganów.

Gość • Piątek [24.05.2013, 22:36:42] • [IP: 80.245.189.***]

Jadą ulicą Wojska Polskiego czuję się jak w Rumuni, wstyd jak to wygląda, zlikwidować te wstrętne budy i zrobić jakąś jedną hale.

Gość • Piątek [24.05.2013, 21:27:01] • [IP: 79.186.114.**]

W cenyrum miasta i na Boh. Wrzesnia, tez handlujący chcieli petycje pisali i co i g.. wno to dla czego handlujacy na Wojska Pols. mają chcieć i mieć ??

Gość • Piątek [24.05.2013, 20:32:55] • [IP: 178.238.252.***]

no dalej piszci swoją opinie sklepikarze z miasta--jesteście b żałośni...

Gość • Piątek [24.05.2013, 19:28:24] • [IP: 62.69.255.***]

no tak zabojajac i nekajac tez mozna niezle zarobic!

Gość • Piątek [24.05.2013, 19:08:43] • [IP: 93.94.191.**]

hale z mcdonalds i kfc !! kino a nie jakie satare skarpety

Gość • Piątek [24.05.2013, 19:04:20] • [IP: 5.60.34.***]

Śmiać mi się z was chce pryszczateniedoroby. Nic nie robicie tylko marudzicie na wszystko co się dzieje w naszym mieście. Trochę pokory wobec osòb które potrafią zarobiç na swoją rodzinę a nie udają że pracują a są niwolnikami biedronek itp.

Gość • Piątek [24.05.2013, 18:48:20] • [IP: 83.89.12.***]

dlaczego tylko taka waska grupa ludzi ma decydowac o wygladzie ulicy, ktora powinna byc reprezentacyjna?? A co z reszta mieszkancow?? Czy ich zdanie sie nie liczy? Spaskudzono juz plac Wolnosci - czy nie czas zaczac myslec jak upiekszyc to miasto? Wybudowanie pawilonu zamiast jarmarcznych bud nie poprawi wizerunku miasta.

Gość • Piątek [24.05.2013, 18:45:10] • [IP: 79.186.123.***]

ci co chcą żeby to dziadostwo na ul' WOJSKA POLSKIEGO zostało to ludzie co nosa za SWINOUJSCIE nie wystawili i jedynie co mogą robic to czpkowac przed Niemcami hanba

Gość • Piątek [24.05.2013, 18:43:27] • [IP: 62.69.255.***]

ten rynek to taki samy chory pomysl jak plac zabaw dla dzieci przy samej ulicy (w.p i matejki skrzyzowanie) gdzie smrod od spalin! tylko debil takie cos moze wymyslic i to tylko w tym miescie !

Gość • Piątek [24.05.2013, 18:36:55] • [IP: 62.69.255.***]

no nie powiedziala bym ze wcalej europie sa rynki z budami a tymbardziej na ulicy pod domami !

Gość • Piątek [24.05.2013, 18:33:58] • [IP: 62.69.255.***]

przeciez wiecej niz 50% sklepow to rynek w sklepach !

Gość • Piątek [24.05.2013, 18:29:07] • [IP: 62.69.255.***]

wiadomo kto ten syf narobil !

Gość • Piątek [24.05.2013, 18:20:42] • [IP: 79.136.1.***]

Wjazd od Wojska Polskiego- bangladesz.. Terminal z promu-osrany! Chodniki w miescie pochaftowac sie idzie!

Gość • Piątek [24.05.2013, 18:01:07] • [IP: 95.129.224.*]

My mieszkańcy chcemy porządku zlikwidować wszystkie sklepy w mieście bo mi się one nie podobaja

Gość • Piątek [24.05.2013, 17:17:16] • [IP: 92.42.115.**]

W calej Europie sa rynki z byle jakimi budami i nikomu to nie przeszkadza a u nas juz ktos zweszyl interes tylko nie chodzi tu o handlujacych

Gość • Piątek [24.05.2013, 17:17:13] • [IP: 80.245.189.**]

Precz z" bangladeszem jest rok 2013, czas uprzatnac to dziadostwo w zdloz ulicy Wojaks Polskiego.My mieszkancy chcemy porzadku.

Gość • Piątek [24.05.2013, 17:09:09] • [IP: 37.8.215.***]

najwyzsza pora zlikwidowac ten syf

Gość • Piątek [24.05.2013, 16:59:35] • [IP: 62.69.255.**]

a może zapytacie mieszkańców czy chcą dalej ten BANGLADESZ oglądać??przenosić i nie dyskutować -wizytówka miasta to te budy.

Gość • Piątek [24.05.2013, 16:53:11] • [IP: 62.69.255.***]

W CZECHACH JEST TEZ TAKI RYNEK TYLKO ZE TAM SAMI KOREANCZYCY ALBO WIETNAMCZYKI SPRZEDAJA PODROBKI BIORAC CALA ODPOWIEDZIALNOSC ZA TEN BUBEL NA SIEBIE ! A RYNEK JEST NA POBOCZU ZEBY NIE ZAKLUCAC POZADKU I ESTETYKI MIASTA !

Gość • Piątek [24.05.2013, 16:46:18] • [IP: 62.69.255.***]

WIESNIAKAMI BYLI WIES BUDUJA I WIESNIAKOW Z LUDZI ROBIA TYM BUBLEM ! NIE WPOMNE ZE CALA EUROPE DOPROWADZAJA TYM SYFEM DO STRAT !

Gość • Piątek [24.05.2013, 16:42:43] • [IP: 62.69.255.***]

ale kogo to obchodzi !

Gość • Piątek [24.05.2013, 16:39:23] • [IP: 62.69.255.***]

chcieć, zyczyc to sobie mogą na imieninach u cioci, ja też chce, zeby mnie nie hałasowali i tłukli się autami całą dobę pod oknem i moge sobie chciec, to są ludzie nie ze Swonoujscia, to są ludzie przyjezdni, ktorzy tu handlują, niewielu jest mieszkanców tam zatrudnionych, dlaczego tego się nie sprawdzi, auta rejestracja z całego kraju, wiec może tak zadbać o mieszkanców bo miasto upada!!

Rynkowiec • Piątek [24.05.2013, 16:38:47] • [IP: 88.156.234.***]

a nikt nie napisze o tym ze w miejscu gdzie mialaby powstac hala targowa powstanie takze stacja oraz MYJNIA ! smiechu warte! zrobic ladny 'pasaz' handlowy i po problemie. ciekawe ile procent niemcow przyjezdzajacych do nas idzie tylko na rynek, moim zdaniem wiekszosc. pozdrawiam

Gość • Piątek [24.05.2013, 16:33:00] • [IP: 80.245.190.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Piątek [24.05.2013, 16:23:28] • [IP: 92.42.114.***]

chcieć to u siebie w domu niech wynajmą pawilon i tak jak każdy z nas płacą nauczyli się tylko biedolić

Gość • Piątek [24.05.2013, 16:12:34] • [IP: 80.245.184.**]

dajcie ludziom zarabiac

Gość • Piątek [24.05.2013, 16:07:37] • [IP: 62.69.252.***]

Co to znaczy chcą.A co chcą inni mieszkańcy Świnoujścia zwł.mieszkańcy Wojska.Pol., którzy codziennie muszą patrzeć na ten syf.Wiadomo, że handlowcy tylko chcą pilnować swojej dupy ico to za bzdurne, nicnieznaczące stowarzyszenioe.Ja jutro też założę stowarzyszenie, , Precz z targowiskiem, ,.

Gość • Piątek [24.05.2013, 15:47:50] • [IP: 92.42.116.***]

Budy z tandetą są chyba dość popularne wśród Niemców, więc je im zostawcie. Zlikwidujcie tylko brud, blachę falistą i śmieci w pobliskim lesie. I tyle.

Gość • Piątek [24.05.2013, 15:07:42] • [IP: 92.42.114.**]

ciekawe ile z nich odprowadza podatek. ..

Gość • Piątek [24.05.2013, 15:02:39] • [IP: 37.47.255.*]

musza cos zrobic z tym balaganem

Gość • Piątek [24.05.2013, 14:33:35] • [IP: 31.63.240.**]

Pani Michlskiej jeszcze nie bylo jak namawiali żeby mieszkania wykupywać za to bedzie możliwość prowadzenia handlu.Teraz cos pajacują i te całe stowarzyszenie.Zostawić to jak jest a miasto niech tylko porzadku i ładu pilnuje.To co działa od lat i się sprawdza inowacji się nie wprowadza.Pamietajcie ze cały świat jest prowizorką a prowizorki najdłużej trwaja.W Ameryce stragany są z kartonów i nikomu nie przeszkadza.Zastanówcie się

Gość • Piątek [24.05.2013, 14:16:53] • [IP: 88.156.234.**]

Handlowcy „Granicy” chcą. ..., chcieć to można dużo i namiętnie. Dziecko też chce loda na patyku i. ... go dostaje.

Gość • Piątek [24.05.2013, 13:57:05] • [IP: 93.94.186.***]

chyba ich porąbało...

Gość • Piątek [24.05.2013, 13:40:39] • [IP: 80.245.184.**]

po zlikwidowaniu bangladeszu, wszystkim by się ukróciło, handlującym i wynajmującym, wiadomo jak działa rynek, przekręt na przekręcie

Gość • Piątek [24.05.2013, 13:33:07] • [IP: 62.69.253.*]

Proponuję całą jezdnię tej ulicy od granicy do Moniuszki zamknąć dla ruchu kołowego, przerobić na deptak a na poboczach stragany. Janusz odnowiciel ma już doświadczenie w zamykaniu ulic, więc ta kolejna zostanie zamknięta w try miga.

Oglądasz 1-53 z 53
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■