POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [26.05.2013, 14:51:47] • Świnoujście

Koparki znów pracują na torze

Koparki znów pracują na torze

fot. Czytelnik

Trwają prace na Kanale Mielińskim i Piastowskim. Inwestycja ma zapewnić bezpieczeństwo żeglugi i zatrzymać degradację umocnień brzegowych. To kolejny etap modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin.

Pierwszy etap modernizacji toru wodnego Świnoujście - Szczecin zakończył się dosyć dawno, bo w 2004 roku. Niedawno na torze znów pojawiły się koparki. Ich zadaniem jest oczyszczenie skarp. Prace prowadzi konsorcjum Energopol - Szczecin S.A. oraz PRCiP Sp. z o.o. z Gdańska, które zostało wyłonione w ramach przeprowadzonej procedury zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych. Roboty rozpoczęły się po stronie zachodniej Kanału Mielińskiego (w kierunku południowym) oraz po stronie wschodniej Kanału Piastowskiego (w kierunku północnym).

- Taka kolejność i usytuowanie prac, uzgodnione z Kapitanem Portu w Świnoujściu, uwarunkowane jest w szczególności koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi na czynnym torze wodnym, a także zminimalizowania ewentualnych utrudnień ruchu na drodze wodnej, nad którym będą czuwać oficerowie portu, odpowiedzialni za zarządzanie ruchem statków w tym obszarze - wyjaśnia Ewa Wieczorek, rzecznik Urzędu Morskiego. - Wykonywane obecnie prace nie są technicznie związane z zakończonymi wtedy robotami – są odrębną inwestycją, mającą na celu modernizację Kanału Mielińskiego oraz modernizację Kanału Piastowskiego na tym odcinku, który nie był objęty pierwszym etapem prac modernizacyjnych.

Projekt pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin (Kanał Piastowski i Mieliński) – etap II, strona wschodnia i zachodnia” jest kontynuacją zrealizowanego w latach 2000 - 2004 etapu pierwszego, który obejmował budowę nowych falochronów przy wyjściu Kanału Piastowskiego na Zalew Szczeciński oraz przebudowę umocnień brzegowych Kanału Piastowskiego na odcinku ok. 3 km toru wodnego, po stronie wschodniej i zachodniej.

Obecny, drugi etap modernizacji obejmie przebudowę umocnień brzegowych pozostałego odcinka Kanału Piastowskiego i umocnień Kanału Mielińskiego. Chodzi o odcinek o długości ponad 8 km toru wodnego, obejmujący brzegi obu kanałów po wschodniej i zachodniej stronie. Prace na kanałach mają trwać do 2015 roku. Kwota przeznaczona na realizację tego zadania to ok. 318 mln złotych, z czego dofinansowanie UE (Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko”) wynosi ok. 267 mln zł.

Przebudowa kanałów ma zapewnić bezpieczeństwo żeglugi do portów morskich Pomorza Zachodniego. Chodzi też o zatrzymanie zaawansowanej degradacji umocnień brzegów, eliminację spłyceń, przegłębień, uszkodzeń i obsunięć umocnień oraz zagrożeń występujących w okresie wezbrań powodziowych.

- Po realizacji inwestycji zmodernizowane umocnienia brzegowe będą już przystosowane do docelowej głębokości toru wodnego 12,5 m - informuje Ewa Wieczorek. - Pogłębianie toru wodnego do 12,5 m na całej jego długości będzie odrębnym zadaniem inwestycyjnym, czyli trzecim etapem modernizacji toru wodnego Świnoujście - Szczecin.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 20, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-20 z 20

Gość • Środa [29.05.2013, 20:11:28] • [IP: 87.207.62.***]

Ciekawe czy już pan Roman K za krzakami nie stoi

Gość • Poniedziałek [27.05.2013, 17:53:36] • [IP: 92.42.117.**]

Gość • Poniedziałek [27.05.2013, 11:03:49] • [IP: 83.21.220.**] Autonomia dla portu w Świnoujściu tak jak w innych normalnych krajach. W Ystad " - to co powiesz na port Kopenhaga - Malmoe? To jest jeden port, w dwóch krajach, którego dwie części leżą w podobnej odległości od siebie co Szczecin i Świnoujście!

Gość • Poniedziałek [27.05.2013, 11:03:49] • [IP: 83.21.220.**]

Autonomia dla portu w Świnoujściu tak jak w innych normalnych krajach. W Ystad miasto jest właścicielem portu i zarządza nim a nie jakiś ludek który siedzi 100 km dalej. I te banialuki co dzieciom nadal się wciska że szczecin jest nad morzem.

Gość • Niedziela [26.05.2013, 23:18:25] • [IP: 92.42.117.**]

Sami fachowcy. Do innych prac służy widoczna na zdjęciu pogłębiarka chwytakowa, do innych pogłębiarka czerpakowa a do innych ssąca. Żadna nie jest ani lepsza ani gorsza, tylko przeznaczone są do innych rzeczy.

Gość • Niedziela [26.05.2013, 20:20:32] • [IP: 98.94.22.**]

Znowu troche towaru wyciagna z wody!

Zoro • Niedziela [26.05.2013, 20:20:23] • [IP: 62.69.249.***]

cofamy się do średniowiecza!

Gość • Niedziela [26.05.2013, 20:16:31] • [IP: 62.69.254.***]

Takim czerpakiem, to do końca wszechświata tego nie ogarną. Ciekawe ile tam będzie zerwanych ciężarków i zwłok?

Gość • Niedziela [26.05.2013, 20:12:38] • [IP: 92.42.117.***]

W województwie wiedzą że u nas jest kolejna porażka z p.dyrektor, gdzie nigdzie jej nie chcą, ale u nas ma same sukcesy ? ciekawe !!

Gość • Niedziela [26.05.2013, 20:07:32] • [IP: 178.238.252.***]

a ja myślałem ze zasypują -rozczarowałem się.

Gość • Niedziela [26.05.2013, 19:59:24] • [IP: 80.239.243.**]

proponuje od razu 12, 5 metra do samego Wrocławia

Gość • Niedziela [26.05.2013, 19:54:11] • [IP: 93.94.186.***]

PRCiP istnieje, ale większość pogłebiarek została sprzedana i teraz muszą zlecać prace zagranicznym podwykonawcą.

Gość • Niedziela [26.05.2013, 18:31:35] • [IP: 88.156.235.**]

Ta koparka to symbol up0adku prac pogłębiarskich. Za komuny przy pogłębianiu toru wodnego pracowały specjalne statki refulery i w samym porcie pogłębiarki czerpakowe których charakterystycznego skrzypienia dzień i w nocy nie zapomnę do końca życia. Cały ten sprzęt się zużył (tak samo jak komuna) i pewnie poszedł na złom. Ta kopareczka choć ma spory czerpak, z niczym nie nadąży. A PRCiP to jeszcze istnieje? Coś chyba IPN przegapił :)))

Sitting Bull • Niedziela [26.05.2013, 18:19:39] • [IP: 93.94.184.***]

Zasypać i mieć w dupie Szczecin tak samo jak POchwy mają nasze miasto.

Gość • Niedziela [26.05.2013, 18:02:47] • [IP: 88.156.235.**]

NIE dla 12, 5 m gl. - toru wodnego do Szczecina !!

Gość • Niedziela [26.05.2013, 17:36:46] • [IP: 62.69.254.***]

Czemu do 12, 5 metra, a nie od razu do 20 metrów? W ogóle, to poco, to pogłębiają? Wiem, po co. Bo Szczecin leży nad Morzem. LOL

Gość • Niedziela [26.05.2013, 17:29:00] • [IP: 92.42.116.***]

Na wyspie nie ma nic ważnego: trochę bloków, trochę walących się kamienic, parę hotelików - nikt nie da pieniędzy na przeprawę, bo nie ma ona uzasadnienia ekonomicznego. Mieszkańcy muszą sfinansować swoje potrzeby sami, nie mogą liczyć na wieczne podarunki od innych.

Gość • Niedziela [26.05.2013, 16:59:28] • [IP: 178.118.216.**]

zasypac przy wejsciu i zalac asfaltem qwa tor wodny na 3 statki rocznie potrzebny nam potrzebna stala przeprawa a jak szczecin chce wejscia niech wykopie przez meline wolin

Gość • Niedziela [26.05.2013, 16:14:08] • [IP: 92.42.117.**]

A zasypać ten tor w p**u i problemy Świnoujścia skończą się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.

Gość • Niedziela [26.05.2013, 15:37:06] • [IP: 37.196.174.**]

4 etap to budowa stałej przeprawy!

Gość • Niedziela [26.05.2013, 15:02:20] • [IP: 92.42.117.**]

"Koparki"?? Przecież na zdjęciu jest POGŁĘBIARKA (chwytakowa). Taki poziom niewiedzy i ignorancji w sprawach morza jest dopuszczalny gdzieś na śródlądziu, a nie w tak morskim mieście jak Świnoujście!! Wstyd!

Oglądasz 1-20 z 20
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■