POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [22.05.2013, 12:44:11] • Świnoujście

Po złożeniu deklaracji dostaniesz worek lub pojemnik na śmieci

Po złożeniu deklaracji dostaniesz worek lub pojemnik na śmieci

fot. Sławomir Ryfczyński

Do 30 czerwca w Urzędzie Miasta trzeba złożyć deklaracje, na podstawie których obliczona zostanie opłata za śmieci. W tej chwili uchwała dotycząca opłat, wraz z wzorem deklaracji czekają na uprawomocnienie. Przypuszczalnie nastąpi to jeszcze w tym miesiącu.

Od 1 lipca śmieci od mieszkańców naszego miasta będą odbierane nie na podstawie podpisanej umowy, a deklaracji złożonej przez właścicieli zamieszkiwanych nieruchomości. W przypadku budynku wielolokalowego, w którym ustanowiono odrębność lokali, obowiązek złożenia deklaracji obciąża osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną (w rozumieniu przepisów ustawy o własności lokali). Jeżeli zarząd nie został wybrany, to taki obowiązek mają właściciele poszczególnych lokali- informuje magistrat. - Natomiast w przypadku budynku jednorodzinnego formularz deklaracji składają samodzielnie ich właściciele.

Deklaracje należy złożyć do 30 czerwca. W tej chwili uchwała dotycząca opłat, wraz z wzorem deklaracji czekają na uprawomocnienie. Przypuszczalnie nastąpi to jeszcze w tym miesiącu. Po uprawomocnieniu formularz deklaracji będzie można pobrać ze strony internetowej pod adresem www.swinoujscie.pl lub bezpośrednio w wersji papierowej w Urzędzie Miasta Świnoujście przy ul. Wojska Polskiego 1/5 – Stanowisko Obsługi Interesanta (parter).

Robert Karelus, rzecznik prezydenta, przyznaje, że trudno w tej chwili określić dokładną liczbę właścicieli nieruchomości, którzy muszą złożyć deklaracje.

- Będzie ich na pewno kilka tysięcy – mówi rzecznik. -Po złożeniu deklaracji każdy otrzyma oznaczone pojemniki na odpady lub worki.

Informacje z formularzy trafią do bazy danych w wydziale ochrony środowiska Urzędu Miasta. Tam będą systematycznie porównywane z danymi Zakładu Wodociągów i Kanalizacji dotyczącymi zużycia wody w danej nieruchomości.

A co z tym mieszkańcami, którzy deklaracji w magistracie nie złożą? Czy grożą im kary pieniężne?

- W przypadku stwierdzenia zużycia wody w nieruchomości, której właściciel nie złożył deklaracji albo przy uzasadnionych wątpliwościach co do zawartych w niej danych, zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prezydent miasta w drodze decyzji określi dla danej nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomości o podobnym charakterze – mówi Robert Karelus.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 55, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-55 z 55

Gość • Sobota [25.05.2013, 17:31:42] • [IP: 83.25.118.***]

Ja mam troje małych dzieci i u mnie zużycie wody jest znaczne, co nie znaczy że śmieci mam więcej niż inni. To jest kpina z tym zużyciem wody ! Co ma piernik do wiatraka ??

Gość • Piątek [24.05.2013, 11:47:59] • [IP: 80.255.42.***]

Złóżmy więc pozew zbiorowy na bublowatą uchwałę. ... Żmór ze swoimi przydupasami jest pewien, że ludzie się nie skonsolidują i tego nie zrobią, dlatego nie było żadnego referendum (koszt niewielki) ... ale chyba tym razem się przeliczy. Gdzie byli radni skoro taki bubel powstał - Pani Agatowska co z pania ? Przciez jest Pani ponoc prawa i otwarta wszelka nieprawość. Ej radni. ... dlaczego zawodzicie swoich wyborców. ... Panie Sójka może prócz" kwiecistej i dosadnej mowy " zrobi Pan coś jeszcze więcej dla swoich wyborców?

Gość • Czwartek [23.05.2013, 21:44:39] • [IP: 83.21.33.**]

Od litra zużytej wody zapłacimy ok 6, 44 za śmieci. Policzcie sobie.

Gość • Czwartek [23.05.2013, 21:38:09] • [IP: 83.21.33.**]

Hm..zużywam 8m3 wody i choćbym się zesrała nie wyprodukuje tyle śmieci. A co jak ktoś złośliwie pomiesza śmieci przy mojej posesji? Jak jakiś ktoś dorzuci coś od siebie? Brudną butelkę albo nieumyte opakowanie po serku? Ja zapłacę za" nieposegregowane śmieci'? Bo będzie musiał ktoś to sprawdzić, więc miasto będzie wiedziało ile zjadam twarożków, jakich używam tamponów i jakie kupuje kosmetyki. Zostaniemy zarzuceni potem ulotkami od firm reklamowych bo to jakby ktoś sprzedał moje potrzeby producentom. Będzie zabawnie.

Gość • Czwartek [23.05.2013, 14:37:35] • [IP: 80.245.179.***]

Żmurka i tą jego ekipę. ..NA TACZKI...

Gość • Czwartek [23.05.2013, 12:27:21] • [IP: 193.200.150.***]

Coś czuję, Że Cię ludzie powiozą żmurku.

Gość • Czwartek [23.05.2013, 12:00:33] • [IP: 80.245.190.***]

precz z tym zarządem mam ogród i dbam o niego czesto podlewam i płacę za wodę teraz podlewając będę dopłacał za śmieci brawo brawo powodzenia w przyszłych wyborach niech wasi wyborcy. ...

Gość • Czwartek [23.05.2013, 10:29:26] • [IP: 93.94.190.**]

brak słów... uchwała by płacic za smieci od ilości zuzytej wody to jest po prostu haniebne, czuję, ze beda pozwy i miasto bedzie ludziom zwracac pieniądze

Gość • Czwartek [23.05.2013, 10:19:03] • [IP: 80.245.186.***]

tak się zastanawiam. .. dlaczego w innych miastach śmieci są naliczane od osób zamieszkujących w danym lokalu, a nie od zużycia wody !! teraz jak mam myśleć skoro kupiłam mieszkanie w zeszłym roku po 4 osobowej rodzinie gdzie było dwoje małych dzieci i zużycie wody było duże to co teraz mam za nich płacić ?? wiadomo też że w niektórych sklepach wody się używa tylko do mycia podłogi..a śmieci jest dużo. . mamy za to też płacić !! no chyba to jakaś pomyłka

Gość • Czwartek [23.05.2013, 08:28:42] • [IP: 95.129.228.***]

SA LUDZIE KTÓRZY KRADNA WODE I POTEM NA GŁOWNYCH LICZNIKACH WYCHODZI WIEC POBRANEJ WODY NIZ WYKAZUJE TO SUMA Z LICZNIKÓW DOMOWYCH I POTEM ZADA SIE DOPŁAT OD WSZYSTKICH LOKATÓR ZA WODE KTÓREJ NIE ZUZYLI TO I ZE SMIECIAMI BEDZIE TO SAMO -NAJPIERW ZRÓBCIE DOKŁADNA KONTROLE BEZ ZAPOWIEDZI U WSZYSTKICH LOKATORÓW CZY NIE ROBIA PRZEKRETÓW BO DLA CZEGO MAMY PŁACIC ZA ZŁODZIEI

Gość • Czwartek [23.05.2013, 06:32:22] • [IP: 80.255.42.***]

A pro po workow na smieci. ... za darmo nic już dawno nie ma.

Gość • Czwartek [23.05.2013, 06:25:10] • [IP: 80.255.42.***]

Jestem za zrobieniem listy do pozwu zbiorowego przeciwko tej uchwale. 1. Samo uzależnienie opłat za śmieci od zużytej wody. ... już śmierdzi przekrętem 2.. ...jeśli już to nie w takiej kwocie (- jest zawyżona i dobrze o tym żmur wie jak i pozostali uchwalający to radni. ... 3.. ... nie można brać pod uwagę zużycia wody za poprzedni rok skoro wówczas nie miało to wpływu na rozliczenie wywozu śmieci - Karelus sam jesteś śmieć jeśli uważasz że mieszkańcy mają sponsorować miasto w tej kwestii. ... 4.. ... a jeśli na danej nieruchomości poprzedni właściciel zużywał duże ilości wody to obecny według ciebie ma za to obecnie ponosić koszty - ty naprawdę chcesz mieć problemy z poruszaniem się wieczorem skoro swoją twarzą firmujesz takie brednie i złodziejstwo: 5... nie zdziwię się jeśli ZWiK podniesie cene za wode kiedy mieszkancy zaczna ja drastycznie oszczedzac bo dochody spadna.

Gość • Czwartek [23.05.2013, 00:23:46] • [IP: 193.200.150.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

lolodolo • Czwartek [23.05.2013, 00:03:07] • [IP: 80.245.178.***]

Ad: Środa [22.05.2013, 22:32:25] • [IP: 93.154.128.**] Włoskimi śmieciami zajęła się Unia Europejska. Za nasze pieniądze włoskie śmieci wożone są angielskimi statkami do spalarni w Holandii. Tak się robi biznes w unii kochane tępawe bezmyślne Polaczki. Tu też można postawić barkę i zawieźć do Holandii, niech sobie to spalą na koszt unii jak lubią.

lolodolo • Środa [22.05.2013, 23:57:43] • [IP: 80.245.178.***]

Dobrze, że miasto zadbało o te worki. Leśniczy olał wydawanie worków i wszystko teraz w lesie luzem leży. Jeszcze trochę popaprańce w tym kraju porządzą, a żadnego grzybka spod śmieci się nie wygrzebie.

waldi • Środa [22.05.2013, 23:52:36] • [IP: 89.101.35.**]

Tu się pan, panie Rzeczniku zagalopował cyt:" prezydent miasta w drodze decyzji określi dla danej nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnym biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomości o podobnym charakterze". To ktoś potrafi wyliczyć takie rzeczy w naszym UM?- nie wierzę.

Gość • Środa [22.05.2013, 22:32:25] • [IP: 93.154.128.**]

Protestujmy jak w Neapolu. Śmieci na ulicę i pod urząd miasta. Jeśli nikt się nie wyłamie w końcu zrozumieją.

Gość • Środa [22.05.2013, 21:37:05] • [IP: 93.94.189.***]

PREZYDENT MIASTA W JAKICH REJONAACH WYSTAWI NAM POJEMNIKI NA ŚMIECI Z MOŻLIWOŚCIĄ ICH SEGREGACJI?CZY MIASTO JUŻ NIE MUSI?

TAKO żekłem • Środa [22.05.2013, 20:53:23] • [IP: 95.129.228.**]

je te wory śmieci będę wypie... na na balkon, szkoda miejsca na hacie

Gość • Środa [22.05.2013, 20:52:01] • [IP: 88.156.234.**]

Gość • Środa [22.05.2013, 17:12:56] • [IP: 88.156.235.**] uważam że ktoś powinien zrobić pozew zbiorowy do sądu zebrać podpisy tak jak zbierane były na temat stoczni morskiej pod promem i w innych miejscach. ogłosić to wcześniej przez kilka dni w internecie żeby wszyscy wiedzieli a sprawa dotyczy rozliczenia śmieci za zużycie wody w cofnięciu do zeszłego roku. jeśli na to pozwolimy to zaczną wymyślać następne sprawy i puszczą nas z torbami. Popieram IP 235!

Gość • Środa [22.05.2013, 20:37:54] • [IP: 184.95.55.**]

Pośrednicy muszą zarobić. Za wprowadzone przepisy trzeba podziękować pOsłom, a wybranie najwyższych stawek zawdzięczamy (bez)radnym. Można, by się ograniczyć co do posiadania kubła na śmieci, tak jak do tej pory, z jednym uwzględnieniem, że kubeł ma być opłacany we wszystkich punktach handlowych, czy obiektach, gdzie nawet nie ma nikogo zameldowanego, jeśli jest tam zanotowane zużycie wody (lub prądu, gazu). Jednak w naszym kraju obywatel nie może mieć lepiej.

Gość • Środa [22.05.2013, 20:22:50] • [IP: 80.245.183.***]

Uchwały Rady Miasta Świnoujścia regulujące od 1 lipca 2013 gospodarkę odpadami są koszmarkami prawnymi i w konsekwencji SĄ NIEWAŻNE i dlatego zostaną zaskarżone do sądu administracyjnego. HOWGH !!

Gość • Środa [22.05.2013, 19:52:44] • [IP: 62.69.254.***]

Akcja taczka. Podajcie tylko termin kiedy z nią wyjechać i robimy ostrą jazdę.

Gość • Środa [22.05.2013, 19:29:48] • [IP: 83.23.143.**]

To jest skandal z tymi śmieciami ale jeśli nic nie robimy to strzygą nas jak barany i tyle!

Gość • Środa [22.05.2013, 19:23:39] • [IP: 88.156.232.**]

a co z wczasowiczami oni też zostawiają tony śmieci, a co będzie się działo w lasach, będzie jeden śmietnik, ludzie będą podrzucać śmieci w lesie, a tego nie dopilnują

Gość • Środa [22.05.2013, 19:18:57] • [IP: 5.242.44.***]

mam jacuzi około 300l wody, organizuję w niej party 3x w tygodniu, płącę za tą wodę i za kanalizę ale w żaden sposób nie pojmuję dlaczego od tego luksusu wzrasta mi stawka za śmieci.PARANOJA URZĘDNICZA.ludzie niektórym to nauka przez całe życie nie pomoże!

Gość • Środa [22.05.2013, 18:42:52] • [IP: 95.129.224.**]

dawac ludzie przed urząd proponować godziny spotkania. koniec robienia z nas debili

Gość • Środa [22.05.2013, 18:39:56] • [IP: 80.245.190.*]

Na osiedlu na Krzywej JEDEN OTWARTY ŚMIETNIK na 5 budynków. Zero możliwości segregacji śmieci. Pytam się, kiedy miasto zbuduje nowe śmietniki ?? Kto zatwierdził taki projekt ?? Gdzie jest SANEPID ??

ZEN • Środa [22.05.2013, 18:29:45] • [IP: 88.156.233.**]

Przecież można wprowadzić płatność za worki i kubły na śmieci tak jak funkcjonuje to przy remontach obiektów. Ile zapełnisz worków i kubłów śmieciami w miesiącu tyle zapłacisz, a woda niech sobie płynie spokojnym strumieniem.

Gość • Środa [22.05.2013, 18:25:49] • [IP: 80.245.176.***]

nie ma nic prostrzego jak licznik na wodę który wyręcza urzędnika.po co pilnować ilość osób zamieszkujących lokale wystarczy tylko odczytać stan licznika raz w roku i dowalic ludziom niech płacą.Wywiercę sobie dziurę w ziemi podciagnę wodę i będę miał licznik w du..e czy taką ewentualnosć przewidział Pan Prezydent I TA JEGO reszta. w tamtym roku podlewałem ogródek a wtym bedę płacił za śmieći więcej. pozostaje być bródasem. ta ustawa nadaje się tylko do PRAW CZŁOWIEKA W HELSINKACH u nas nie ma na co liczyc przewidział

Gość • Środa [22.05.2013, 18:21:35] • [IP: 193.200.150.***]

A ja bym zrobił tak: Żadnych podpisów. Po prostu, wpadłbym do urzędu z obrzynem i wynegocjował przez chińskie ostrzeżenie, że albo płacimy po naszemu, albo czapa. Dla przykładu przestrzelić kolano, że to nie żarty i czekać na decyzję przestrzelonego.

Gość • Środa [22.05.2013, 18:06:38] • [IP: 178.238.247.**]

ni kijem ni pałką... jak to ugryźć do cholery?

Gość • Środa [22.05.2013, 17:38:38] • [IP: 80.245.179.***]

POPIERAMY IP 235 - DOTYCZY ZBIERANIA PODPISÓW - TAK NALEŻY ZROBIĆ !!

Gość • Środa [22.05.2013, 17:34:59] • [IP: 80.245.179.***]

CO MA ILOŚĆ ZUŻYTEJ WODY DO ILOŚCI ŚMIECI ?? CZY BRUDASY MNIEJ ŚMIECĄ ??!!

Gość • Środa [22.05.2013, 17:33:59] • [IP: 80.245.182.**]

a we wieżowcu to jak będzie

Gość • Środa [22.05.2013, 17:19:29] • [IP: 80.245.190.***]

Jak sie zuzywa wodę to znaczy ze się mieszka, ludzie mają mieszkania i się nie meldują to jak udowodnić ze tam mieszkają i produkują śmieci a takich wlaścicieli szczegolnie Niemcow mamy sporo

Gość • Środa [22.05.2013, 17:12:56] • [IP: 88.156.235.**]

uważam że ktoś powinien zrobić pozew zbiorowy do sądu zebrać podpisy tak jak zbierane były na temat stoczni morskiej pod promem i w innych miejscach. ogłosić to wcześniej przez kilka dni w internecie żeby wszyscy wiedzieli a sprawa dotyczy rozliczenia śmieci za zużycie wody w cofnięciu do zeszłego roku. jeśli na to pozwolimy to zaczną wymyślać następne sprawy i puszczą nas z torbam

Gość • Środa [22.05.2013, 16:59:18] • [IP: 88.156.234.*]

No właśnie.Co z działkowcami.Płacę za śmieci i co tez mam segregować.Działkowcy płacą za śmieci.

Gość • Środa [22.05.2013, 16:53:13] • [IP: 31.61.173.**]

A co z mieszkancami blokow jak ich rozliczac. Czy tez kazdy dostanie worki??

Gość • Środa [22.05.2013, 16:32:30] • [IP: 88.156.235.***]

Z jakiej racji mając ogromne akwarium w domu i opiekując się rybami - co tydzień 40% podmiana wody - teraz mam płacić dużo więcej za wywóz śmieci, skoro mnie nikt nie poinformował, że tego typu wskaźnik będzie brany pod uwagę. To jest kolejne złodziejstwo Platformy Obywatelskiej, takie kulawe stanowienie prawa!! Protestuję!

Gość • Środa [22.05.2013, 16:32:19] • [IP: 46.204.12.***]

TO NIE JEST OPŁATA ZA SMIECI TYLKO PODATEK OD SMIECI... wysokość wymysla państwo, prubuje tylko umotywować iloscia zuzytej wody.

Gość • Środa [22.05.2013, 16:23:34] • [IP: 62.69.254.***]

16:13:04 - Perpetum Mobile

Gość • Środa [22.05.2013, 16:13:04] • [IP: 62.69.251.**]

A co z ludzmi mieszkającymi na działkach-nie zużywają wody?-nie produkują śmieci?-a żyją.Cud natury.

Gość • Środa [22.05.2013, 15:42:33] • [IP: 62.69.254.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [22.05.2013, 15:36:17] • [IP: 93.94.189.***]

Kto zgarnie różnicę pomiędzy tym, co wpłaci" Kowalski", a tym co weźmie firma odbierająca śmieci?

Gość • Środa [22.05.2013, 15:33:58] • [IP: 213.158.216.**]

1zł za metr ogródka na placu.4grosze za metr pod pojemniki na śmieci, ale nie mniej niż 10metrów=40groszy.Rozbój na całego.Podwyżka za śmieci trzy razy, interes kwitnie na całego naszym kosztem.Po co powoływać gminną spółkę śmieciową, jak można to oddać w obce ręce.Śmieci śmierdzą ale kasa z nich już nie?

Gość • Środa [22.05.2013, 15:09:03] • [IP: 80.245.188.***]

Z wszystkich możliwych propozycji, opłata za śmieci od ilości zużytej wody jest jeszcze najbardziej sprawiedliwa. Przypominam, że zgodnie z uchwałą, worki do segregacji otrzymujemy za darmo.

Gość • Środa [22.05.2013, 14:57:42] • [IP: 92.42.116.***]

Komentujący czytał tę samą notatkę i wyczytał coś o" porównywaniu ilości śmieci ze zużytą wodą". Kosmos!

Gość • Środa [22.05.2013, 14:19:49] • [IP: 193.200.150.***]

Jak się ma woda do śmieci? Przecież nikt normalny ich nie myje. Znam takich co ledwo co z używają wodę, mieszka ich siedmioro, a śmieci produkują tyle, co średniej wielkości miasto. Jak ta rodzina Adamsów będzie rozliczana.

Gość • Środa [22.05.2013, 14:16:17] • [IP: 193.200.150.***]

Czas kogoś pochlastać. Domyślacie się kogo?

Gość • Środa [22.05.2013, 14:03:44] • [IP: 62.69.255.***]

a niech robia ca chca i tak banda debili !

Gość • Środa [22.05.2013, 14:01:37] • [IP: 93.94.191.***]

Z tej ich decyzji powstanie wielki burdel, ponieważ ja rozliczam się z podlicznika (wodomierza) natomiast wodociągi spisują główny w klatce schodowej. Ja tagżę chcę płacić za bieżące zużycie wody.Trzeba powiadomić odpowiednie instytucje o tym przekręcie władz

Gość • Środa [22.05.2013, 13:58:13] • [IP: 80.245.176.***]

Opłata liczona od wody lub jaki kolwiek inny sposób, coś trzeba przyjąć. Ale liczenie bieżącej opłaty na podstawie archiwalnych danych np. zużycie w zeszłym roku to już blisko złodziejstwa. Darmowa pożyczka jest ewidentnym naciąganiem obywatela. Czy w przyszłym roku zwrócą te pieniądze z moimi odsetkami.

Gość • Środa [22.05.2013, 13:27:51] • [IP: 92.42.113.***]

Ustalili opłatę wg wody - niech będzie, ale że w tym roku biorą pod uwagę ubiegłoroczne zużycie - to draństwo. Zastanawiam się na zorganizowaniem zbiorowego pozwu do sądu. Tłumaczenie, że ustalenie opłaty według bieżących wskazań wymagałoby dodatkowych etatów jest niepoważne, wręcz śmieszne. A cóż to za problem, aby wodociągi przesyłały drogą elektroniczną na bieżąco do urzędu wyniki odczytów wodomierzy? Takie PITy czy ZUSy można wysyłać, a tu takie durnowate odczyty są problemem. Banda leni i złodziei. A tłumaczenie Karelusa, że się wyrówna niech on wsadzi sobie wiadomo gdzie!

Gość • Środa [22.05.2013, 13:24:23] • [IP: 62.69.255.***]

To jak będą nam liczyć za śmieci? Proporcjonalnie od zużytej wody, czy od ilości zamówionych pojemników (worków)? Po co porównywać ilość śmieci ze zużytą wodą, jeżeli moja opłata będzie proporcjonalna do ilości wody? Coś wydaje mi się, że magistrat mąci i sam przysparza sobie niepotrzebnej pracy. Chyba zadziałało prawo Parkinsona.

Oglądasz 1-55 z 55
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■