POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [24.04.2013, 18:22:19] • Świnoujście

Stanowisko rzecznika Prezydenta Świnoujścia w sprawie szczątków

Stanowisko rzecznika Prezydenta Świnoujścia w sprawie szczątków

fot. Sławomir Ryfczyński / archiwum

W związku z opublikowanym przez nas artykułem „W parku Chopina mieszkaniec znalazł szczątki”, oświadczenie następującej treści przysłał do nas rzecznik Prezydenta Świnoujścia, Robert Karelus.

"Nie jestem antropologiem, aby bez żadnej wątpliwości, tylko na podstawie zdjęcia, stwierdzić, że jest to kość ludzka. Na zdjęciu, mimo opinii autora artykułu , że jest to kość prawdopodobnie dziecięca, wygląda ona bardzo potężnie.

Daleki jestem od ferowania „spiskowej teorii dziejów” , ale niewykluczone, iż  wydarzenie to może być prowokacją dziennikarską któregoś z mediów w celu podniesienia poziomu czytelnictwa lub oglądalności lub próbą skłócenia ze sobą polskich i niemieckich mieszkańców wyspy Uznam.

Takie sytuacje bowiem miały już miejsce. Dość przypomnieć chociażby przytoczoną na łamach portalu rzekomą wypowiedź Prezydenta Świnoujścia na temat stosunku Burmistrza Heringosdorfu do reaktywowania autobusowej Linii Europejskiej. Choć sprostowana, wcześniej poczyniła wiele szkód w naszych transgranicznych stosunkach. Podobnie było również po rozpoczęciu prac przy rewitalizacji parku Chopina. W niektórych mediach ukazała się informacja o rzekomych protestach mniejszości niemieckiej, która po kilku dniach okazała się absolutnie nieprawdziwą. Organizacja skupiającą mniejszość niemiecką na naszym terenie kategorycznie, na łamach Ostsee Zeitung,  się od niej odcięła, chwaląc lokalny samorząd za to, że zajął się uporządkowaniem tego obszaru miasta. Trudno nie odnieść wrażenia, że tego typu artykuły mogą mieć na celu przedstawianie w złym świetle świnoujskich władz samorządowych, a niewykluczone, że również doprowadzenie do zejścia z placów budów nękanych nimi wykonawców inwestycji w naszym mieście.
Możemy przypomnieć negatywne artykuły niektórych gazet ,które doprowadziły do tego ,że z inwestycji w naszym mieście zrezygnowała Pani Irena Eris.
Ponadto informacja ukazała się bez jakiegokolwiek potwierdzenia ze strony odpowiednich służb. Autor tych „rewelacji” nie tylko, że powołuje się na anonimowego „czytelnika” i nie podaje żadnego dowodu na to, że kość pochodzi z terenu parku Chopina, to również sam nie miał odwagi podpisać się po swoich artykułem.

Na to, że cała sprawa mogła zostać spreparowana wskazuje również wypowiedź przedstawiciela wykonawcy rewitalizacji parku Chopina, który twierdzi, że kość nie została wykopana podczas prac. Znaleziono ją rano, już po przyjeździe policji. Była czysta, złożona na górze piachu , w przeciwieństwie do innych znajdowanych tam szczątków , które były zmieszane ze zbutwiałymi pozostałościami - prawdopodobnie trumien.

Trudno mi uwierzyć, aby pracownicy firmy podczas prac nie zauważyli tak widocznie leżącej kości, a tym samym nie zareagowali. W tej sytuacji można podejrzewać, że kość została podrzucona i sfotografowana dzień wcześniej w godzinach popołudniowych, już po zakończeniu pracy przez wykonawcę. Jeżeli tak było, to autor zdjęć nie tylko że spreparował całą historię, ale także wbrew tablicom zakazu, bezprawnie wszedł na teren budowy.

Przypomnijmy, że w chwili odnalezienia pierwszych szczątków ludzkich wykonawca rewitalizacji parku przekopał ziemię w miejscach, gdzie prowadzono prace. Wszystkie odnalezione szczątki zostały z należytym szacunkiem i przy zachowaniu obowiązujących procedur przewiezione do Szczecina i tam skremowane. W tej chwili urny z prochami znajdują się w domu pogrzebowym na terenie świnoujskiego cmentarza. W uszanowaniu pamięci byłych mieszkańców Świnoujścia, w porozumieniu ze stroną niemiecką, w maju tego roku zostaną uroczyście pochowane na terenie świnoujskiej nekropolii.
 
Robert Karelus
Rzecznik Prezydenta Świnoujścia


komentarzy: 52, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-52 z 52

Gość • Czwartek [25.04.2013, 23:55:05] • [IP: 92.42.119.***]

Czy te oczy mogą kłamać?, chyba tak. Panie Karelus Heer Goebbels i towarzysz Urban mogli by się od pana wiele nauczyć. Tam kości ludzkie były i są nadal, czy chcecie czy nie to i tak jest cmentarz, miejsce uświęcone. Mieszkałem po sąsiedzku, pamiętam jeszcze znicze i kwiaty, może dawno lata 60te. Lata 70te dewastacja, rozbieranie grobowców cegła na posejdon, ciekawe czy w ich chałupach straszy. Rozbierali też pensjonariusze miejscowego ZK pod nadzorem klawiszy, cegła miała popyt, Świnoujście sie rozbudowywało. Ale to nadal jest cmentarz. Walczymy o cmentarze na wschodzie, bo tam są nasi ojcowie. Panie Karelus te duże oczy to pewnie strach... może kiedyś, ktoś, przyjdzie pobawić się na pana grobie, a może załatwić swoją potrzebę. Tylko czy pana dzieci będą zadowolone??

Gość • Czwartek [25.04.2013, 21:31:25] • [IP: 88.156.234.***]

128, co sie tak dziwisz? Myslisz ze tak latwo jest sie tlumaczyc z tylu kosciotrupow znalezionych. a reszta i tak pozostala w nizszych warstwach gruntu. Zostana" znalezione " przez bawiace sie dzieci poizniej...A swoja droga za zbeszczeszczenie cmentarza tez sie kiedys odpowie przed Bogiem. Bog jest ponad prawem.

Gość • Czwartek [25.04.2013, 19:40:10] • [IP: 79.186.128.***]

Co Pan taki wystraszony, coś nie tak??

Gość • Czwartek [25.04.2013, 16:55:58] • [IP: 93.94.186.*]

Coby nierobila miasto zawsze znajda sie tacy mieszacze Toksyczni Ludzie nic sami nie wniesli dla miasta ani dla swoich rodzin tylko szukaja komu by tu dokuczyc.Jezeli maja cos do powiedzenia niech sie ujawnia., , JASNE SYTUACJE CZYNIA PRZYJACIOL.

Gość • Czwartek [25.04.2013, 14:52:14] • [IP: 79.184.11.***]

Pomyślałam sobie: anonim, dlaczego?-boi się czegoś, czego? -utraty pracy.Przyzwoitość w tym człowieku jest-dlaczego?napisał, opisał, nie złamał być może przepisu, nie mógł się podpisać. Ludzki odruch - szacunek. Niekoniecznie trzeba zarzucać manipulację, raczej przyjrzeć się- dlaczego anonim pozostał anonimem.Jakie miał intencje, na pewno nie zarzucenie zła urzędnikom, przecież oni nie stoją na placu budowy jak ogrodnik a pracują w urzędzie.Są dalej a odpowiadają, jakby oni wbijali łopatę w stertę kości.Nadzór? to sprawa inwestora i wykonawcy.Róbcie Państwo wszystko tak jak byście chcieli by Wasze kości były za 100 lat potraktowane gdyby komuś przyszło do głowy zrobić na Karsiborskiej park z placem zabaw i karuzelą oraz miejsce piknikowe z browarem.

UMC • Czwartek [25.04.2013, 14:24:44] • [IP: 80.143.17.**]

Nie wiem w ktorym momencie zostalo zlamane prawo? ze Karelus klamie to wiedza wszyscy a ja mam dowody, a ze ma obled w oczach to widac na zdjeciu, ze naduzywa.. to potwierdzily zdjecia z jego biura niedawno opublikowane. A dobre rady co z takimi problemami nalezy zrobic tez nie jest zlamaniem prawa

UMC • Czwartek [25.04.2013, 13:59:01] • [IP: 80.143.17.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [25.04.2013, 13:23:02] • [IP: 92.42.112.***]

mamy w nszym pieknym miescie swojego wlasnego HULKA

Gość • Czwartek [25.04.2013, 13:11:47] • [IP: 88.156.234.***]

Panie Karelus, tylko pomyleniec moglby wpascm na pomysl budowy placu zabaw na cmentarzu. Nawet gdyby to byl cmentarz tylko dla zwierzat, Istny horror moglby z takiego czegos powstac.

Gość • Czwartek [25.04.2013, 12:42:37] • [IP: 83.21.162.*]

To logiczne że jak znalazł kość na cmentarzy i robił zdjęcie to ułożył do zdjęcia - żadnej prowokacji w tym nie widzę. ..kości wszystkich nie wydobędą bo by było trzeba przekopać teren do 2, 5 m (jakie koszty) więc będzie plac rozrywki i kibel na kościach co przyniesie chwałę projektantom. Tak przedstawiając przedobrzył pan sprawę co dało odwrotny skutek.

Gość • Czwartek [25.04.2013, 12:25:04] • [IP: 80.245.182.***]

to ogrodzcie teren tak aby nikt tam niewchodził w końcu jest to teren budowy i wstęp powinien być zakazany do ukończenia prac

Gość • Czwartek [25.04.2013, 12:05:06] • [IP: 62.69.254.***]

Partyjny bełkot, to nie informacja.

Gość • Czwartek [25.04.2013, 11:17:37] • [IP: 77.253.238.**]

Ja widzę siostrzyczki, , że wy tu niezły burdel macie!

Gość • Czwartek [25.04.2013, 10:54:07] • [IP: 92.42.116.**]

SZCZĄTKI DO JEDNEGO DOŁU WSYPAĆ NA CMENTARZU KOMUNALNYM I UMIEŚCIĆ TABLICĘ Z OPISEM Z KĄD POCHODZOM I JAKIEGO CZASU DOTYCZĄ. NIEMCY NAS SIĘ NIE PYTALI CZY CHCEMY IŚĆ DO PIECA W OBOZACH W CZASIE WOJNY TO JEST MIASTO POLSKIE I TAK MAMY POSTĘPOWAĆ ABY BYŁO NAM DOBRZE A NIE MARTWIĆ SIĘ OPINIĄ NIEMCÓW CAŁE 60 LAT NIKT O TO NIEDBAŁ A TERAŻ WIELKI SZUM.

Gość • Czwartek [25.04.2013, 09:56:43] • [IP: 62.69.255.***]

Panie rzeczniku ja rozumiem, że panu płacą za gadanie, ale na litośc Boską można wszak mądrze i do rzeczy!

Gość • Czwartek [25.04.2013, 09:07:40] • [IP: 83.11.72.***]

Po 1 to samorząd, nie wiem czemu, dyskutuje z niemieckimi sąsiadami o wygospodarowaniu terenu NA TERENIE ŚWINOUJŚCIA, TJ POLSKI. Po 2 samorząd rozmawia z urzędnikami, tudzież organizacjami, a redaktorzy serwisu informacyjnego mogą rozmawiac z jednostkami, a ci niekoniecznie muszą miec jednakowe zdanie, co urzednicy, jak to bardzo często bywa...Sprawa z koścmi nie jest dla urżedu wygodna, bo może wpłynąc na stosunki z niemieckim sąsiadem, a jemu trza sie przeciez jeno podlizywać...tymczasem sami postaraliście sie o taka sytuacje, ruszając teren parku..

Gość • Czwartek [25.04.2013, 08:41:11] • [IP: 62.69.251.***]

Panie Karelus, a co z nekrofilią o której wspominał Pan w wystąpieniu telewizyjnym ?

Gość • Środa [24.04.2013, 23:07:04] • [IP: 80.245.178.**]

Panie Karelus, troszeczkę" pan" przegiął.

z • Środa [24.04.2013, 23:06:27] • [IP: 80.245.181.***]

Jak widzę i słyszę te trepowskie. ..to odechciewa mi się mieszkać w tym mieście.

Gość • Środa [24.04.2013, 22:42:45] • [IP: 92.42.119.***]

Oj jak boli gdy na jaw wychodzi cały ten miejski burdel... i niestety za głupie decyzje trzeba potem ośmieszać się takimi wywodami jak ten dzisiejszy.. Czekam aż redaktorzy i czytelnicy tego portalu fotografując np. dziurę w asfalcie zostaną oskarżeni że chwilę wcześniej sami ją zrobili na złość Karelusowi. Czy to nie jest objaw jakiejś choroby ??

Gość • Środa [24.04.2013, 22:19:40] • [IP: 95.129.228.***]

Wiarygodność tego portalu jest mniej więcej równa wiarygodności rzecznika. Tak więc każdy wierzy w to co chce. A fakty - czy kogoś to interesuje, czy ktoś tak naprawdę to ustali? Nie wierzę.

Gość • Środa [24.04.2013, 22:17:50] • [IP: 178.238.246.***]

Arogancji władz miasta, w sprawie placu zabaw na byłym cmentarzu, nie da się wytłumaczyć. I choćby było rzeczników dziesięciu, to nie udźwigną tego tematu, bo NONSENS, to ciężar zbyt WIELKI, że nie rozwiążą tej GŁUPOTY bez butelki...Bzdurą jest, gdy rzecznik w treści doniesień mieszkańców do portalu, doszukuje się intencji, których nie ma. Chcemy więcej prawdy i szacunku dla żywych i zmarłych.

Gość- mieszkanka • Środa [24.04.2013, 21:59:06] • [IP: 37.8.215.**]

LUDZIE afera goni za aferą.Dziwię się tylko dlaczego administrator pisze tylko co złe na obecną tzw, władzę.Osobiście nie przepadam za nimi.Ale należy również nieco więcej pisać co dobrego czynią.Prawdę mówią duża część miasta niestety też jest jak gdyby zabudowana na ludzkich szczątkach. Tu daję wiary rzecznikowi co do uszanowania ludzkich szczątków.

Gość • Środa [24.04.2013, 21:54:03] • [IP: 37.8.215.***]

Pajac z wytrzeszczem. ...

Gość • Środa [24.04.2013, 21:30:27] • [IP: 83.20.79.**]

Wygląda. jak duch!

Gość • Środa [24.04.2013, 21:29:43] • [IP: 93.94.185.***]

DO 234 W TYM MIEJSCU ZAŁATWIALI SIĘ CAŁY CZAS OBSZCZYMURY I TO PANU NIE PRZESZKADZAŁO, A DZIECIAKI TAM CAŁY CZAS SIĘ BAWIĄ TAK ŻE NIC CIEKAWEGO PAN NIE WYMYŚLIŁ

Gość • Środa [24.04.2013, 21:28:05] • [IP: 93.94.190.***]

dlaczego nie ma info o porażce Floty na głównej stronie iswinoujście, jak Flota wygrywa to piszą na głównej jak przegrywa to na" bok" w dziale sport gdzie za pewne nie wielu czyta ot działanie Panie Rzeczniku!!

Gość • Środa [24.04.2013, 21:23:30] • [IP: 92.42.119.***]

Panie Karelus, pan się kompromitujesz takimi insynuacjami...

Gość • Środa [24.04.2013, 21:14:04] • [IP: 95.129.226.***]

Co za zdziwienie, a może to gumowa kość panie Karelus?" artykuły mogą mieć na celu przedstawianie w złym świetle świnoujskich władz samorządowych..." - a Wy to macie oczy? Ile razy społeczeństwo informowało rzecznika, iż STRAŻ MIEJSKA nic kompletnie nie robi w Świnoujściu. Ile czasu mamy płacić za całą szjkę pana kolegów, nierobów?? To nie tylko artykuły przedstawiaja Was w złym świetle. To ludzi już szlag trafia, że władza jest kompletnie do niczego!!

sammy • Środa [24.04.2013, 20:52:50] • [IP: 80.245.191.***]

Q..a sami katolicy, zgorszeni odnową parku.Ci sami, którzy chleją tam i wyprowadzają swoje psy do parku, by waliły równo na miejsce czyjegoś pochówku.Ci sami katolicy, którzy w imię miłości demolują ławki, znaki drogowe i wszystko, co za społeczne pieniądze zrobione i chetnie powywieszaliby całą społeczność za odmienne zdanie.

Gość • Środa [24.04.2013, 20:49:03] • [IP: 62.69.254.***]

Nie uwierzę w to nigdy, że wykopali wszystkie kości. Może tej kości specjalnie nie zauważyli, żeby nie opóźniać prac. Władza sama przedstawia się w złym świetle i co ma do tego Irenka Eris?

ania • Środa [24.04.2013, 20:35:29] • [IP: 178.238.248.***]

Do goscia Gość • Środa [24.04.2013, 19:11:33] • [IP: 62.69.248.*] POPIERAM !!

Gość • Środa [24.04.2013, 20:31:52] • [IP: 88.156.234.***]

Żałosne!! Odwracanie kota ogonem. Złodzieje i kłamcy. Mekropolia nie została w 100% przekopana i tyle. A kość mogły zwierzęta wywlec z ziemi. Studia to nie wszystko bo id... jest się całe życie.

Gość • Środa [24.04.2013, 20:30:45] • [IP: 80.245.187.***]

wow, wow, wow!!Tatianka się znowu ożywiła!A ten pseudo prawniczy bełkot już się nie sprawdza w sprawie jej obciążonej wjazdem działki w centrum??

Gość • Środa [24.04.2013, 20:26:01] • [IP: 92.42.117.**]

Akurat w tym przypadku Pan Karelus ma rację, jego wypowiedź brzmi bardzo wiarygodnie. Też od samego początku nie wydawało mi się prawdopodobne, że nikt nie zauważył kości tak ładnie położonej na kupce piasku...

Gość • Środa [24.04.2013, 20:11:56] • [IP: 178.238.249.**]

Zgodnie z obowiązujacymi przepisami cmentarza w tym miejscu juz nie ma. Oszołomi, dajcie spokojnie zagospodarować park.

Gość • Środa [24.04.2013, 20:03:27] • [IP: 46.134.29.**]

Na foto widać że kość jest podrzucona celowo.

Gość • Środa [24.04.2013, 19:55:22] • [IP: 80.245.189.***]

ZAFAJDANE POLSKIE PIEKIEŁKO...żyć się odechciewa. ..jak się to wszystko (komentarze) czyta...ŻAŁOSNE. ...

Gość • Środa [24.04.2013, 19:38:40] • [IP: 37.47.160.***]

Przestańcie już robić afery.Jak się zaczęło roboty, to trzeba je skończyć i niech wreszcie nastanie spokój bo od tych głupot nie dobrze się robi.

Gość • Środa [24.04.2013, 19:31:50] • [IP: 188.169.220.***]

Popieram p. Karelusa. Ale jest to jednak zbyt merytoryczna odpowiedź dla prostaków piszących te denne artykuły, które już prawdę mówiąc nawet na małych dzieciakach przestały robić wrażenie i czyta się je bez żadnych emocji.

Gość • Środa [24.04.2013, 19:31:49] • [IP: 80.245.190.*]

Wycinka drzew parkowych i leśnych w w strefie" A" i" B" Uzdrowiska zakazana jest USTAWĄ, więc park został zniszczony nielegalnie. Prace dawno powinny być wstrzymane po wycince pierwszego drzewa. Prokuratura i sąd nie zareagowały na to bezprawie, bo miastem rządzi sitwa.

Gość • Środa [24.04.2013, 19:30:07] • [IP: 92.42.119.***]

oczywiście, pan redaktor wspólnie w porozumieniu z czytelnikiem trzymali sobie w piwnicy kość, żeby w kwietniowe popołudnie urządzić tą zdradziecką prowokację! Kość uprzednio oczyścili skrupulatnie aby prezentowała się w blasku fleszy niemal tak dostojnie jak prezydencki rzecznik... Prawda jest taka że kość leżała na terenie za który obecnie odpowiada wykonawca. Teren fragmentami nie jest ogrodzony i szczególnie tam nie ma tabliczek informacyjnych zabraniających wstępu. Sugerowanie że ktoś przyniósł tę kość z innego cmentarza żeby zrobić na złość jest infantylne i absurdalne. Może rzeczywiście kość walała się po okolicy i ktoś przechodząc wcześniej rzucił ją na kupkę piachu żeby zwrócić na nią uwagę, ale to obecne władze odpowiadają za wykopki na cmentarzu i takie znaleziska.

Gość • Środa [24.04.2013, 19:28:31] • [IP: 193.248.173.***]

Panie Rywczyński – podczas tworzenia sesji zdjęciowej, proszę nie krzyczeć na rzecznika Prezydenta Miasta Świnoujście Karelusa Roberta. Na zdjęciu jest wyraźnie przestraszony. Widok prawej dłoni jest lekko rozmyty, co może świadczyć o drżeniu. Lewa dłoń nerwowo zaciśnięta na torbie. Rozdziawione usta i wielkie oczy – taki widok, często spotykany w horrorach. Proszę wziąć pod uwagę, że metryka Karelusa Roberta jest już solidnie wypełniona. Byłoby szkoda.

Gość • Środa [24.04.2013, 19:11:33] • [IP: 62.69.248.*]

Bardzo rozsądna wypowiedż Pana Karelusa. Mam pytanie do właściciela portalu, do czego zmierza? Czy będzie zadowolony, gdy wstrzymane zostaną prace w parku, a może obawia się momentu gdy prace zostaną zakończone i mieszkańcy zobaczą bardzo ładnie zagospodarowany fragment miasta.

Gość • Środa [24.04.2013, 19:08:01] • [IP: 77.114.68.**]

Nie chcę zyć w mieście aptek, cmentarzy, kościołów i pomników historii najnowszej. Chce aby było kolorowo, dużo parków, placów zabaw i tryskających fontann. Wszystkie kamienie, pomniki, tablice i inne monumenty powinny byc przeniesione w godne dla nich miejsce czyli na cmentarz. A miasto powinno żyć w otoczeniu kwiatów, kawiarenek baloników i usmiechnietych ludzi

Gość • Środa [24.04.2013, 19:05:19] • [IP: 80.245.187.***]

A gdzie dwa wybuchy, hel i mgła??

Gość • Środa [24.04.2013, 18:43:13] • [IP: 62.69.248.***]

jednak byly inne szczatki...bice zawsze sie beda bronic przed prawda liczy sie oszczednosc...kasa kasa...przypomna sobie jak ich truchla beda przewracac w ta i na zad i zrobia np. pijalnie piwa w miejscu ich grobu...Boze daj mi mozliwosc zarobienia aby sie z tad moc wyniesc to miasto zeszlo na psy. ...nie obrazajac psow

Gość • Środa [24.04.2013, 18:43:05] • [IP: 88.156.234.**]

Ale na cmentarzach nie powinno się budować Placów Zabaw dla dzieci. .. /i toalet/.

Gość • Środa [24.04.2013, 18:42:45] • [IP: 80.245.190.**]

Dla mnie ważniejsze jest stanowisko mieszkańców, a nie niewiarygodnych urzędników i rzecznika.

Gość • Środa [24.04.2013, 18:41:13] • [IP: 83.21.162.*]

Tak tak. ..ktoś przechowuje specjalnie ludzkie kości aby podrzucić... w III rzeszy był też taki pan od propagandy który potrafił wszystko wyjaśnić. ..ale nasz rzecznik jest lepszy.

Gość • Środa [24.04.2013, 18:38:49] • [IP: 93.94.184.**]

dobrze mowi polac mu

Gość • Środa [24.04.2013, 18:27:05] • [IP: 77.114.68.**]

też odniosłem wrażenie, ze to była prowokacja :)

Oglądasz 1-52 z 52
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■