POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [23.04.2013, 07:58:11] • Świnoujście

Rzecznik o opłatach za śmieci: Różnica się wyrówna

Rzecznik o opłatach za śmieci: Różnica się wyrówna

fot. Sławomir Ryfczyński

Po ustaleniu nowego sposobu obliczania opłat za śmieci wielu mieszkańców czekają naprawdę niemiłe niespodzianki. W ubiegłym roku w domu naszego Czytelnika mieszkało pięć osób. W styczniu trzy z nich się wyprowadziły. Ale rachunek za śmieci przyjdzie w takiej wysokości, jakby ciągle w domu było ich pięć – żali się świnoujścianin.- Czy to normalne?

Jeden z mieszkańców uważa, że ustalone naliczanie opłat za śmieci jest niesprawiedliwe. W ubiegłym roku, który ma być teraz brany pod uwagę przy obliczaniu opłaty za śmieci, mieszkało u niego pięć osób, więc i wody pobierano więcej. W tym roku mieszkają już tylko dwie.

- Ale płacić mam za śmieci tyle, jakby mieszkało 5 - mówi internauta.- Czy zmiana liczby mieszkańców będzie jakoś uwzględniana przy rozliczeniach za ten rok?

To pytanie zadaliśmy w magistracie. Robert Karelus, rzecznik prezydenta przypomina, że każda z czterech metod naliczania stawki opłat za odbiór odpadów komunalnych ma szereg wad i zalet.

- Przyjmując którąkolwiek z nich i tak należałoby ustalić czasookres, na podstawie którego będzie wyliczana stawka opłaty – mówi rzecznik.- W przypadku metody opartej na ilości zużytej wody, w uchwale rady miasta przyjęto, że okres rozliczeniowy obejmuje poprzedni rok kalendarzowy. Należy przy tym pamiętać, że w 2014 roku opłata będzie naliczana według zużycia wody w roku 2013. Tym samym, jeśli w 2012 roku zużycie wody w danej nieruchomości było wyższe niż obecnie, to różnica ta wyrówna się w 2014. Bez względu bowiem na to, czy w 2014, w danym lokalu, zużycie wody będzie wyższe, to właściciel będzie płacił za śmieci według wody zużytej w 2013, gdy nieruchomość zamieszkiwało mniej osób. Tym samym pobór wody był mniejszy, a więc i opłata za śmieci będzie niższa w porównaniu ze zużyciem wody w tym czasie, mimo iż w tym roku nieruchomość może zamieszkiwać znów więcej osób niż w roku poprzednim.

Rzecznik dodaje, że przypadku, gdy ktoś będzie opuszczał mieszkanie, wówczas nastąpi korekta opłaty za odbiór śmieci. Polegać to będzie na tym, że porównane zostanie zużycie wody od chwili wejścia w życie ustawy do momentu wyprowadzenia się z danej nieruchomości, a różnica w jedną czy drugą stronę podlegać będzie zwrotowi.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 120, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-120 z 120

Gość • Piątek [03.05.2013, 17:40:49] • [IP: 93.94.187.***]

Jak wynika z ustawy, przy segregowaniu np. plastikowych opakowań, należy je wypłukać, tym samym zwiększyć i to znacznie zuzycie wody. Tym samym podwyższyć opłatę za wywóz śmieci. Z tego wynikka, że nie opłaca się segregować.

Gość • Czwartek [25.04.2013, 23:37:15] • [IP: 92.42.114.***]

To nie pierwsza oderwana od rzeczywistości Uchwała Rady Miasta Świnoujścia. Podobnie bulwersującą jest Uchwała RM wg. której jednym z kryterium przydziału mieszkań dla osób nie posiadających tytułu prawnego do żadnego mieszkania, zalicza się powierzchnię mieszkania wynajmowanego od osoby prywatnej. Np: jedna osoba wynajmuje kawalerkę o powierzchni 24 m / mniejszych kawalerek nie ma, mniejsze są tylko piwnice/ nie otrzyma przydziału mieszkania, bo ma nadmetraż mimo, że spełnia wszystkie pozostałe kryteria w tym dochodowe. Czy ludzie odpowiedzialni, uczciwi, logicznie myślący mogą podejmować takie uchwały, aby cudze mieszkanie zaliczać do metrażu osoby nie posiadającej żadnego mieszkania ? Nie ! Z tego wynika, że wybrani przez nas Świnoujscy Radni do odpowiedzialnych i logicznie myślących nie należą. Wyciągnijmy z tego wnioski. Podczas kolejnych wyborów wybierzmy odpowiedzialnych i uczciwych ludzi.

Gość • Środa [24.04.2013, 21:32:12] • [IP: 80.245.186.***]

Nie znam się na polityce.Prezydenta naszego miasta znam ze słyszenia, ale ktoś tu przesadza obwiniając go o spowodowanie zmniejszenia liczby mieszkańców.Ludzie po prostu powyjeżdżali za chlebem tak jak i mieszkańcy innych miast.Poza tym jest niż demograficzny, a tu pan prezydent nic już nie zdziała/taki żarcik/tu młodzi muszą się zająć sprawą...

Gość • Środa [24.04.2013, 21:22:03] • [IP: 83.25.247.**]

nie ma jak to byc w zarządzie i radzie nadzorczej REMONDISu. Tu będzie kasiorka. Hołota - nie narzekajcie - dawajcie forsę.

Gość • Środa [24.04.2013, 20:32:20] • [IP: 83.25.243.***]

Co wy ludzie pieprzycie, do tej pory kazdy placil za smieci czy swoje czy gosci najgorszej jak ktos zabierz glos a gowno sie zna'a moze sami r... sobie robja oparcie na tej stronie, mieszkancy s-cia nie dajmy sie.

TWÓJ PAN • Środa [24.04.2013, 20:22:44] • [IP: 80.245.186.**]

Jeśli ktoś nie wie co ma Woda Do Śmieci?? to odpowiadam... Chodzi o pieniądze za które gmina nasze miasto się wzbogaca.. i nie tylko nasze bo inne też.. Kto utrzymuje miasto jak nie Mieszkańcy? za nim zaczął rządzić naszym miastem teraźniejszy prezydent to miasto zamieszkiwało około 45 tyś osób!! teraz jest nas około 38 tyś.. Teraz wystarczy sobie zadać pytanie.. Dla czego?? Odpowiedzcie sobie sami:)

Gość • Środa [24.04.2013, 19:58:27] • [IP: 80.245.186.***]

Dziwne.Nagle okazało się, że wszyscy śmieci segregują.To ciekawe dlaczego jest taki śmietnik w lesie?40 metrów wody miesięcznie...ludzie przestańcie ściemniać.Stawka od zużycia wody to jedyne rozsądne rozwiązanie.Wynajmujący prywatne kwatery nareszcie zapłacą za swoich gości, bo teraz to ani w większości podatku nie płacą, a za śmieci płacą ci którym je podrzucają.

Gość • Środa [24.04.2013, 19:53:58] • [IP: 92.42.118.**]

dla firm na starych zasadach więc ja przenoszę siedzibę firmy do mieszkania :) a śmieci i tak wrzucę do zsypu i zero kosztów pozdrawiam nasze władze

Gość • Środa [24.04.2013, 15:31:23] • [IP: 88.156.233.***]

w zeszłym roku mieszkaliśmy w 5 osób, a zużycie wody to ok. 40 m miesięcznie, teraz po smierci 1 członka rodziny mieszkamy w czwórkę. Zyżycie wody spadło, ale i takmamy du że zużycie, bo wszyscy się codziennie kąpia.Smieci natomiast mamy bardzo mało, bo segregujemy i wywozimy do pojemników na surowce wtórne.Jeśli policzą nam za śmieci od zużycia wody, to zamiast kubła 120 l wywożonego 1 w tygodniu będą mi musieli podstawić kontener i zabierać powietrze.Oczywiście przestanę wtedy segregować śmieci bo po co?

Gość • Środa [24.04.2013, 10:22:40] • [IP: 79.188.75.***]

Mam pytanie do kumatych. Mieszkam w wielorodzinnym na posejdonie, w zeszłym roku miałem zgłoszony ryczałt 1m3/m-c, teraz urodziło się dziecko i zgłosiłem aż 9m3 wody w ryczałcie. Co jeśli tyle nie zużyje? zarządca poda wartości rzeczywiste?

Gość • Środa [24.04.2013, 07:12:59] • [IP: 83.25.174.***]

Co za debilizm.Co ma zużycie wody do śmieci?.Jak zwykle idiotyczne pomysły urzędników miasta.

Gość • Środa [24.04.2013, 05:50:25] • [IP: 62.69.255.***]

Zużycie wody a śmieci? co ma piernik do wiatraka? a może zużycie prądu a śmieci!!? to dopiero były by jaja. Firma Remondis wywozi śmieci i doskonale się orientuje ile kto wytwarza. Oprócz tych co wywalają śmieci do lasu i na lewo mają wczasowiczów

Gość • Wtorek [23.04.2013, 23:30:57] • [IP: 12.167.24.**]

Kasunie dawac ludzie dla prezia gumolepa.on tak kocha jak w kasie miasta duzo kaski jest, bo wtedy mozna szalec, dawac nagrody swojej klice, dawac dodatki za tunel zeby sie cieszyla z dwoch kola wiecej w pensyjce, a co a jak, oni kryzysu czuc nie moga, i karelusek sie tez cieszy jak do sera.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 23:27:46] • [IP: 93.94.186.***]

Ustawa na opłatę śmieci itp... powinna być w całej Polsce jedna. A nie że każdy g..j na swój strój -tak jak mu pasuje.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 23:19:14] • [IP: 93.94.186.***]

Śmieciowy pomysł na śmieci !!

Gość • Wtorek [23.04.2013, 23:12:19] • [IP: 93.94.186.***]

Ja mam psa, 3 razy dziennie myję mu łapki bo ma białe i co będę musiała za psa płacić śmieci, poroniony pomysł -ktoś ma rybki i akwarium i też za rybki będzie płacił śmieci. Kto wymyślił taką debilną ustawę,

Gość • Wtorek [23.04.2013, 23:11:28] • [IP: 62.69.251.*]

Sopot -od pow. lokalu mieszkalnego co jest duzo bardziej absurdalne niz naliczanie od wody.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 23:07:44] • [IP: 62.69.251.*]

[IP: 93.94.186.***]bardzo dużo miast turystycznych np.Kołobrzeg.Wiadomo dlaczego.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 23:06:33] • [IP: 93.94.186.***]

Może warto popytać jak inne miasta sobie z tym problemem poradzili co?? Skoro nasi włodarze nie potrafią tego w rozsądny sposób rozwiązać. Czy Gdańsk, Gdynia, Sopot, Kołobrzeg też wymyślili taki cwany sposób na śmieci.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 23:02:04] • [IP: 80.245.190.*]

W Australii firmy, które odbierają śmieci od Mieszkańców po ich zważeniu na koniec miesiąca za nie płacą. Same zarabiają dalej na ich przeróbce.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 23:01:02] • [IP: 93.94.186.***]

No ten na zdjęciu nie mieszka w Świnoujściu to nie będzie płacił.Ciekawe jakie jeszcze miasto w Polsce ma taką debilna ustawę, że śmieci płaca od poboru wody.Co ma piernik do wiatraka. Może jeszcze mamy myc buteleczki i czyste wyrzucać do śmieci co??

Gość • Wtorek [23.04.2013, 22:55:47] • [IP: 93.94.186.***]

Płacić mamy za śmieci zużyciem wody ?? a JA nie produkuje śmieci a wodę używam -lubię chodzic czysta -mieć czysto w domu - do czego oni nas zmuszają - do syfu, brudu a ci co maja ogródki zabetonować tam gdzie coś rośnie -kwiaty-trawka po co ma schnąć bez wody. Miasto brudasów będzie bo każdy zacznie oszczędzać na wodzie -a kąpać będziemy się w morzu ha ha ha Musze sobie kupić Tarę do prania i latać nad wodę prać będzie oszczędniej. I jeszcze mam segregować śmieci ha ha ha

Gość • Wtorek [23.04.2013, 22:15:15] • [IP: 80.245.186.***]

Jak chcesz to zrobić żeby każda osoba płaciła po np. 15 zł?Przecież zameldowana jest jedna a mieszka kilka i tak jest teraz. Płacimy za cwaniaków i ja mam tego dość.Wodę używa każdy. Ja obecnie płacę 1260 zł rocznie za śmieci...To mój miesięczny zarobek.Dośc tego.Nagle okazuje się że wszyscy segregują, całymi dniami się kąpią, podlewają ogródki...To bzdura.Protestują ci którzy płacili mało.Dlaczego płacili mniej niż np ja?Nikt z tych czyścioszków nie pisze jakos nic na temat śmieci w lesie oraz tych podrzucanych takim jak ja, którzy nie maja szansy na zawarcie indywidualnej umowy.Kąpie się każdy, wodę w kiblu też spuszcza, pierze i gotuje, zmywa.Jakoś nie zauważyłam na mieście innych brudasów niż żule.Nareszcie wynajmujący mieszkania wczasowiczom zapłacą za ich śmieci, bo odnoszę wrażenie że do tej pory robiłam to ja i mi podobni...

Gość • Wtorek [23.04.2013, 22:13:35] • [IP: 178.238.246.**]

TRZEBA ZWOLAC RADE I ODKRECIC TE UCHWALE BO TO JEST JAKAS BZDURA!!

Gość • Wtorek [23.04.2013, 22:12:20] • [IP: 178.238.246.**]

Ale namieszali -tak aby sie nie zorjetowac ile w koncu mamy placic za smieci a ustawa wchodzi w lipcu-wydaje mi sie ze to jakas paranoja

Gość • Wtorek [23.04.2013, 22:01:46] • [IP: 178.238.246.**]

W calej Polsce-woda bedzie rozliczana od osoby -nasze miasto musi sie czyms wyroznic-a jak ludzie sa czysci i myja sie czesto-to beda za kare wecej placic za smieci-ciekawe czy mozna to zaskarzyc ta glupia ustawe co ma woda do smieci

Gość • Wtorek [23.04.2013, 21:52:47] • [IP: 80.245.190.**]

Nie od dziś wiadomo że MAFIA rządzi polską a wśród nich i debile.Od kiedy śmieci się waży w litrach w kubłach a na wysypisku w tonach.Że aż tak dużo idiotyzmów musi być właśnie w naszym pięknym kraju.Moży by tak czas wyciąć tą żydokomunę to i porządek będzie i kilogramach i w litrach a i zainstalują wagi przy zabieraniu śmieci w woreczkach na śmieciarkach jak w cywilizowanych krajach.Pewnie nie doczekam tych pięknych czasów, że człowiek człowiekowi nie będzie wilkiem

Gość • Wtorek [23.04.2013, 21:30:33] • [IP: 95.129.225.**]

a pan prezydent ile wody zuzywa? gdzies bylo, ale nie wiem gdzie

Gość • Wtorek [23.04.2013, 21:23:55] • [IP: 46.115.118.***]

4 osoby w rodzine w bloku t w przybliżenu 100 zł, powodzenia wstrętny urzędniku!

Gość • Wtorek [23.04.2013, 20:58:30] • [IP: 83.21.22.***]

Wtorek [23.04.2013, 16:58:54] • [IP: 95.129.226.***] Nie od metra tylko od faktycznego stanu.Można zastosować opłatę jak w wielu krajach - kazda osoba płaci jedną stwkę np.15 zł miesięcznie.Hotele i firmy w/g zuzycia rejestrowanego wtedy nawet jak ktoś wyrzuci smieci do lasu to i tak za to zapłacił.Logiczne.A co ma powiedziec kobieta która ma 3 dzieci, pranie, kapiel spuszczanie wody w toalecie, pomyslałeś.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 20:37:06] • [IP: 89.77.221.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [23.04.2013, 20:35:29] • [IP: 93.94.186.*]

TO WSZYSTKO JEST NIENORMALNE>Niedosc ze Wspulnota kaze nam placic za wode nieuzyta przez nas. To teraz Wymyslili Placenie za smieci wedlug zuzytej wody,. Mamy swoje idywidualne pojemniki na smieci i osobne umowy.Ten pan nie jest ze Swinoujscia to ciekawe czy tam gdzie ten pan mieszka sa takie same postanowienia.Prosze o odpowiedz.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 20:33:31] • [IP: 83.180.197.**]

za GRANICA CZEGOS TAKIEGO NIE MA COS TO NIE TAK Z TYMI SMIECIAMI ZEBY ZA WODE PLACIC SMIECIAMI NIE ROZUMIE

Gość • Wtorek [23.04.2013, 20:22:10] • [IP: 37.8.215.***]

Jasiu, jaki to czas? Ja się kąpię ty się kąpiesz on się kąpie... To nie będzie uzdrowisko tylko smrodowisko.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 19:30:49] • [IP: 80.245.186.***]

Bardzo dobrze że będziemy płacić od zużycia wody.Wreszcie nie będę płacić za cwaniaków.Powiedzcie mi dlaczego prywatne posesje mają niższe rachunki niż np.najemcy mieszkań komunalnych?Czy aniołki nam śmieci podrzucają?A może my produkujemy ich więcej?Teraz żadna menda nie podjedzie mi pod blok autem ze swoim syfem, bo i po co gdy za wywóz i tak zapłaci.Teraz mogą obniżać sobie rachuneczki.Śmieci w lesie same też nie wyrosły

Gość • Wtorek [23.04.2013, 19:05:47] • [IP: 83.21.81.**]

ludzie jako jedyni chyba w Polsce będziecie płacili za śmieci od ilości zużytej wody, śmieci produkują ludzie a nie woda, dajcie swoje władze do psychiatryka bo Oni potrzebują pomocy

Gość • Wtorek [23.04.2013, 19:05:12] • [IP: 62.69.253.*]

Jezus Maria Karelus! Co Ty człowieku wygadujesz, jak się to ma niby wyrównać? Jak już się zapłaci to umarł w butach. Okazuje się, że jednak jesteście złodziejami i to marnymi. W jaki sposób zwrócicie mi nadwyżkę zapłaconą za śmieci? Kilka lat temu na moje pytanie o podłączenie licznika na wodę do ogródka wodociągi walnęły taką cenę za wodę, że nie miało to sensu. A teraz panie Karelus mówi pan, że ubiegłoroczne zużycie wody na ogródek się wyrówna jak w tym roku zasuszę ogród? Niech pan się zastanowi nad swoją wypowiedzią a dopiero ją wydala. Tak się zastanawiam, czy nie warto byłoby zaskarżyć do sądu tę debilną metodę naliczania opłat śmieciowych. Może pozew zbiorowy miałby większą siłę rażenia na tych naszych decydentów. Nie nadajecie się do rządzenia, jak był Szczodry, to chociaż trochę sensu było w waszych decyzjach, a teraz walicie gniota za gniotem.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 18:44:59] • [IP: 80.245.184.***]

Opłaty za śmieci od zużytej wody to kompletna bzdura a tłumaczenie rzecznika. .. trudno to zrozumieć ale może tylko mnie. Czy nie ma innego okresu z którego można wziąć te porąbane stawki tylko rok, czyżbyśmy nie mieli miesięcy kwartałów lub chociażby okresu półrocznego np od 1 stycznia do 30 czerwca br. " Ech kończ Waść. .."

Gość • Wtorek [23.04.2013, 18:13:40] • [IP: 92.42.118.**]

Najwięcej zapłacą ci co mają domki i podlewają swoje trawniki współczuję a najmniej(czyli nic) zapłacą działkowcy bo mają studnie

Gość • Wtorek [23.04.2013, 18:06:42] • [IP: 80.245.179.***]

A ten pan RZECZNIK TO JUŻ Z TEGO DOBROBYTU niedługo Z OTYŁOŚCI NA OCZY NIE BĘDZIE WIDZIAŁ - ZROBIŁ SIĘ SZERSZY NIŻ WYŻSZY

Gość • Wtorek [23.04.2013, 18:03:36] • [IP: 80.245.179.***]

IP 255; - ZGADZAMY SIĘ Z TOBĄ CAŁKOWICIE !! Apetyty to oni mają na 200%, nie tylko na 100% - BO SKĄD I GDZIE ZNAJDĄ TAKĄ 2-gą KROWĘ DOJNĄ jak nie na STOŁKACH URZĘDOWYCH - NAJWYŻSZY CZAS NA ZMJIANY

Gość • Wtorek [23.04.2013, 18:02:02] • [IP: 92.42.116.***]

Nie rozumiecie, że płacicie za tych, którzy śmieci palą i wywożą do lasu? W takim społeczeństwie żyjemy i nie ma że boli. Płacenie za faktyczną ilość śmieci nie wchodzi w rachubę, bo wtedy oszukujecie i wywalacie śmieci gdzie popadnie. Tak jak jest, jest dobrze.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 17:59:08] • [IP: 80.245.179.***]

To jest JAWNE ROBIENIE LUDZI W tzw."BALONA"!!, bo ILE ZUŻYWAM WODY - TYLE PŁACĘ ZA ŚCIEKI !! Dlaczego mam płacić PODWÓJNIE ZA TO SAMO - RAZ ŚCIEKI, DRUGI RAZ ŚMIECI ??!! A CO MAJĄ ŚMIECI DO ZUŻYTEWJ WODY ??!! BANDA W BIAŁY DZIEŃ

Gość • Wtorek [23.04.2013, 17:27:39] • [IP: 95.129.226.***]

woda i śmieci to w parze nie leci, oprócz tych którzy to wymyślili, dla mnie to zwykle oszustwo

Gość • Wtorek [23.04.2013, 17:15:17] • [IP: 80.245.189.***]

proste nie placic i wszyscy spotykamy sie w sadzie.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 17:13:13] • [IP: 142.176.80.***]

Do wszystkich Tych Którzu podzielają zdanie UM - NIE MA ODPOWIEDZIALNOŚCI ZBIOROWEJ. Każdy płaci za to co zużył a nie za możliwość zużycia. A może tak zebrać podpisy pod protestem o odwołaniu uchwały i zgłosić do Prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa - WYŁUDZENIE JEST PRZESTĘPSTWEM.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 17:04:44] • [IP: 62.69.255.***]

Mam nadzieję, że MY MIESZKAŃCY, w najbliższych wyborach pokażemy, że nie można nas lekceważyć. W sondzie zorganizowanej przez UM mieszkańcy byli przeciwko opłacie od wody. I co? Pokazali nam, że mają nasze zdanie gdzieś. Nie pierwszy raz zresztą. Dlatego pamiętajmy, że jeśli p.Sujka, p. Agatowska lub p. Michalska nie mówiąc o panującym nam mściwie obecnym prezydencie poczują apetyt na prezydenturę w tym mieście (a mówi się, że apetyty ogromne), to wszyscy zgodnie pokażemy im, że mamy ich tam gdzie oni nas w tej chwili. Dotyczy, to również radnych lojalnych Jasiowi.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 16:58:54] • [IP: 95.129.226.***]

[23.04.2013, 16:28:30]  [IP: 83.21.33.**może wolisz od metra?

Gość • Wtorek [23.04.2013, 16:28:30] • [IP: 83.21.33.**]

Mieszkam z żoną w budynku jednorodzinnym, posiadam kompostownik a szkło, plastiki, gazety wrzucamy do pojemników na te odpady.Posiadamy pojemnik na smieci 120l.a wywóz śmieci odbywa się 2 razy w miesiącu.Czasami w pojemniku jest zaledwie 60l.śmieci.A więc moje pytanie, dlaczego mam płacić za śmieci od ilości zużytej wody.Komuś się po...liło.Ludzie czy wam już mózgi się lasują i czy nie chodziliście do szkoły.Trzeba być oszołomem aby koszty za wywóz liczyć od ilości zużytej wody.A może liczyć od ilości przelatujących mew.Gratulacje Radni.Niech mi ktoś powie kiedy w tym temacie były konsultacje społeczne z Radnymi.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 16:25:41] • [IP: 37.8.215.***]

Drobne pytanko czy ZGM umożliwi mieszkańcom swoich zasobów segregację odpadów czy będzie jak zwykle:biednemu to wiatr w oczy i kij w...

Gość • Wtorek [23.04.2013, 15:59:39] • [IP: 92.42.116.**]

nie rozumie tych ludzików z rady miejskiej, dlaczago nie płacimy za faktyczna ilośc wywożonych śmieci a nie jakieś kombinacje.zakalce umysłowe

Gość • Wtorek [23.04.2013, 15:56:18] • [IP: 37.8.215.**]

a ja nie zapłacę ani grosza do póki nikt mi tego nie wyliczy za konkretny miesiąc, nie za rok do tyłu nie za dwa do przodu tylko tu i teraz, jak chcą niech mnie podadzą do sądu - tylko ciekawe o jaką kwotę ?? więc poprosimy o dodatkowe 10 stanowisk w UM do spisywania liczników wody, bo bez tego ani rusz, ustawa wchodzi w życie z dniem 1 lipca i na ten dzień trzeba spisać wszystkie liczniki w tym mieście, a później dokładnie co miesiąc, co pan na to panie rzecznik??

Gość • Wtorek [23.04.2013, 15:18:10] • [IP: 93.128.64.***]

Racja płacimy za ścieki, może jeszcze trzeba będzie każdy ŚMIEĆ umyć, wyczyścić i dopiero go wyrzucić, może wtedy było by to sprawiedliwe...

Gość • Wtorek [23.04.2013, 15:06:04] • [IP: 80.245.178.**]

Nie rozumiem zupełnie tego oburzenia: każdy raptem dowodzi, że zużywa mniej śmieci niż inni, bo a to je na mieście, a to nie kupuje napojów w puszkach itp itd. Świetnie, tylko że tak mają prawo mówić jedynie te osoby, które mieszkają w domkach i same sobie zamawiają wywózkę śmieci. Jeśli chodzi o mieszkańców bloków to do tej pory też płacili równe stawki od osoby niezależnie zupełnie od tego, ile tych śmieci realnie produkują i czasami rzeczywiście płacili za innych bardziej" śmieciowych" sąsiadów. Związanie odpłatności za śmieci z wodą to konsekwencja wywożenia śmieci do lasu i do parku, drodzy państwo, spójrzcie prawdzie w oczy - szczególnie właściciele domków, hoteli, restauracji itp. W wypadku bloków, jest to konsekwencja niezgłaszania we wspólnotach przebywających w naszych mieszkaniach gości, których latem potrafi być naprawdę dużo. Kto za nich płacił? Ciekawe, że wtedy jakoś nikt nie protestował, że jest" niesprawiedliwie", prawda?

Gość2 • Wtorek [23.04.2013, 15:01:59] • [IP: 62.69.255.***]

Opłata za śmieci w 2013 jest prognozowana zużyciem wody w 2012. To oznacza, że na koniec roku kto będzie oszczędnie zużywał wodę będzie miał nadpłatę a kto poszaleje winien dopłacić inaczej to byłoby zwykłe złodziejstwo. Kolejny problem to wielkość pojemników które będą podstawione na psesesję muszą uwzlędniać te różnice-co winno być uzgodnione między stronami. Jaka będzie cena worków PCV na dostawki ?? Narazie odnoszę wrażenie, że mieszkańcy wiedzą na ten temat więcej od urzędników którzy załapali się na ciepłe posadki i niebardzo kumają co od nich chcemy. Gdzie kierować zapytania w tym temacie (telefon, mail). Chcemy usłyszeć nawet tych przypadkowych fachowców z UM a nie złotoustego rzecznika.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 14:58:32] • [IP: 62.69.251.***]

chore miasto : (Za groby też podnieśli opłaty 300 %

Gość • Wtorek [23.04.2013, 14:33:17] • [IP: 62.69.251.*]

Świnoujście segregowane 5, 07 zł nie - 7, 60.Szczecin segregowane 4, 45 zl nie - 5, 55 zł.W Szczecinie trwają rozmowy o obniżeniu stawki o ok.15%.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 14:25:16] • [IP: 92.42.113.***]

Będziemy płacić 2-3 razy więcej niż dotychczas... ale ciekawe czy śmieciarki będą 2-3 razy częściej opróżniały nasze kosze... i ciekawe, bo wygląda na to, że do mnie będzie podjeżdźała 3 razy w tygodniu ;-)

Gość • Wtorek [23.04.2013, 14:21:58] • [IP: 31.0.185.***]

ZUZYWAM WODE PLACE ZA SCIEKI, , CO TO MA WSPOLNEGO ZE SMIECIAMI?BRUDASY TERAZ ZAOSZCZEDZA:)))))I BEDZIE JESZCZE WIEKSZY SMROD NA KLATKACH, W URZEDACH I SKLEPACH.ZACHETA DLA TURYSTOW W NADCHODZACYM SEZONIE:)))

Gość • Wtorek [23.04.2013, 14:20:14] • [IP: 95.129.228.**]

było wiadomo jak tylko niemiecki REMONDIS przejmie odpady komunalne to śmieci pójdą w górę...

Gość • Wtorek [23.04.2013, 14:19:26] • [IP: 92.42.113.***]

My we wspólnocie zamawiamy śmieciarę 3 razy w tygodniu do segregowanych śmieci. Płacimy za to za każdym razem i to nam wystarcza. Ale teraz ja zapłacę 500 % więcej i kazdy z mieszkancow i czy to nie jest złodziejstwo? Moze obniżcie stawkę w takim razie bo mamy jedną z wyższych!!

Gość • Wtorek [23.04.2013, 14:11:03] • [IP: 92.42.113.***]

To nie jest ustawa śmieciowa tylko NOWY PODATEK!!

Gość • Wtorek [23.04.2013, 14:02:48] • [IP: 92.42.113.***]

Do gość: Gość • Wtorek [23.04.2013, 12:06:04] • [IP: 95.129.225.***] nic ci to nie da bo myjnia nie będzie płaciła od wody bo to przedsiębiorstwo.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 13:59:54] • [IP: 92.42.113.***]

Dlaczego hotelarze i przedsiębiorcy będą na innych warunkach? Co wy pierdol...cie że każdy będzie płacił? Znowu my będziemy płacić na tych pazernych hotelarzy bo oni dalej będą wywozić swoje śmieci. Najbiedniejsi dostana po tyłku a najbogatsi nic nie zapłacą!! CHORY ŻART!!

Gość • Wtorek [23.04.2013, 13:56:13] • [IP: 62.69.253.***]

Co za durnota!! Co ma do rzeczy zuzycie wody z ubieglego roku? Porabalo was?? Powinnismy placic za biezace zuzycie wody. W lasach bedzie kuuuuupa smieci...

Gość • Wtorek [23.04.2013, 13:37:17] • [IP: 83.25.120.***]

to tylko sie mówi o jakis korektach a potem będziem i tak płacic, ja dziwie się ludziom że dali się w to wrobic, przecież obecny system był dobry, komu na tym zależało, a pan zastępca będzie chyba się mył w urządzie na kosz podatników. i jak zwykle dostaną najbiedniejsi

Gość • Wtorek [23.04.2013, 13:26:29] • [IP: 62.69.251.***]

Mam pytanie, czy jest jedna stawka za śmieci segregowane i niesegregowane?

Gość • Wtorek [23.04.2013, 13:25:51] • [IP: 62.69.251.***]

myślę ze dużo osób będzie się sądzić. Mam małe dzieci które codziennie kąpię, a w ciągu dnia często je myję, a z mężem bierzemy prysznic 2 razy dziennie. Zużywamy więc dużo wody i jesteśmy tego świadomi bo chcemy być czyści. Natomiast śmieci produkujemy bardzo mało, na dodatek je segregujemy. Nie kupujemy napoi w kartonach ani petach bo sama robię kompoty i soki. Dlaczego mam płacić za czyjeś śmieci??

Gość • Wtorek [23.04.2013, 13:25:15] • [IP: 94.254.131.***]

Obywatele możecie potupać sobie nogami macie dwa prawa 1 Być posłusznym 2 płacić podatki.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 13:04:44] • [IP: 37.8.215.**]

Będziemy się sądzić. Bo jak sąd zinterpretuje takie dowody, zużycie wody wzrosło, bo taki miałem kaprys - być czystym, a ilosć moich śmieci zmalała, aby nie zanieczyszczać środowiska. Według rzecznika powinienem płacić więcej, a ja uważam, że mniej - Sąd więc to rozstrzygnie.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 12:52:11] • [IP: 80.245.189.***]

Gość  Wtorek [23.04.2013, 12:13:55]  [IP: 92.42.116.***], , , piszesz o sobie buraku?

Gość • Wtorek [23.04.2013, 12:43:31] • [IP: 62.69.252.**]

Kazdu rzecznik niedorzecznik. Od lat odbiera moje smieci ten sam odbiorca, najpierw KOROS, teraz REMONDIS. Liczba osob zamieszkujacych sie nie zmienia, ale wg tych glupich ustalen teraz bede placil 3 albo 4 razy wiecej. Z jakiej racji?

Gość • Wtorek [23.04.2013, 12:40:21] • [IP: 142.176.80.***]

Panie kłamczyński karelus skoro opłaty za śmieci mają wejść od Lipca bierzącego roku czyli 2013 to opłaty powinny być naliczane od tej dany, a nie za zużycie z ubiegłego roku kiedy to zużycie wody nie miało wpływu na opłaty śmieciowe. Mam płacić za obecne śmieci a nie urojone z zeszłego roku... to może tak wziąść pod uwagę np rok 2000.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 12:19:08] • [IP: 91.199.250.**]

No faktycznie, każdy dzień życia w tym kraju potwierdza tezę, że rządzący nie są dla obywatela a wręcz przeciwnie...to smutne i doprowadzi do nieodwracalnych skutków o czym rządzący przekonają zbyt późno niestety

Gość • Wtorek [23.04.2013, 12:15:08] • [IP: 80.245.182.***]

Za nasze pieniądze podwyższą sobie pensje w magistracie!!. Biedaczki bo ogłosili, że za mało zarabiają.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 12:13:55] • [IP: 92.42.116.***]

Jaki skandal? Wywoziliśta śmieci do rowu, lasu, wylewaliście szambo do rzeki? Teraz za wszystko przyjdzie zapłacić. Nie trzeba było palić śmieciami w piecu, oszukiwać na ilości, to wtedy można by naliczać od objętości śmieci. Wiem, że nie jesteście w stanie tego objąć umysłem, ale taka prawda. Bałaganiarswto kosztuje.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 12:06:51] • [IP: 80.245.189.***]

nie bede placil za smieci niech sprawa bedzie w sadzie.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 12:06:04] • [IP: 95.129.225.***]

teraz to już wszyscy pojada do Żmura myć auta... i o to chyba między innymi chodzi

Gość • Wtorek [23.04.2013, 12:06:01] • [IP: 77.88.163.**]

Wpiszcie w google:" Niepotrzebna i szkodliwa rewolucja w gospodarowaniu odpadami komunalnymi"

a • Wtorek [23.04.2013, 12:01:09] • [IP: 93.94.190.***]

a mycie samochodu podlewanie ogródka czy jakiś baran o tym pomyślał

Gość • Wtorek [23.04.2013, 11:57:14] • [IP: 77.88.163.**]

Nie można ludzi zmuszać do stosowania przepisów, które same w sobie są bezprawne! To państwo schodzi na psy, a nasi urzędnicy tak trzęsą d...ą żeby tylko się nie narazić, że nawet nie próbują się sprzeciwiać. W tym przypadku JESTEM ZA OBYWATELSKIM NIEPOSŁUSZEŃSTWEM ! Najwyższy czas zacząć przeciwdziałać głupocie!

Gość • Wtorek [23.04.2013, 11:44:15] • [IP: 92.42.113.**]

To jest kara za tych którzy nie zgłaszali zameldowania.Z jednej strony dobrze, bo w końcu tez będą płacić.Myślę jednak, ze stawka jest zbyt wygórowana.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 11:42:59] • [IP: 93.94.190.**]

Pan Karelus jak zwykle opowiada bzdury.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 11:34:38] • [IP: 62.69.255.***]

Gratuluje empatii wobec ludzi z 1200 zł pensji

Gość • Wtorek [23.04.2013, 11:20:06] • [IP: 80.30.13.***]

nie chcialbym zeby ten rzecznik mnie reprezentowal. ...

Gość • Wtorek [23.04.2013, 11:19:18] • [IP: 80.245.189.***]

pogonić cwaniaków i złodziei z polski

Gość • Wtorek [23.04.2013, 11:13:42] • [IP: 80.245.190.**]

a jak ktos ma dom i podlewa trawe, drzewka i kwiatki, sporadycznie umyje auto to placi 5 razy wiecej!! BANDA OSZUSTÓW I ZŁODZIEJI!! a jak ktos nie ma przysznica tylko wanne w starym dudownictwie?? SKANDAL!!

Gość • Wtorek [23.04.2013, 11:08:23] • [IP: 31.0.76.***]

właśnie wodociągi ustaliły mi zużycie wody za śmieci będę płacić 700 zł rocznie do tej pory płaciłam remondisowi 360 zł TO SKANDAL DWA RAZY WYŻSZE OPŁATY

Gość • Wtorek [23.04.2013, 10:54:56] • [IP: 93.94.186.***]

A jakie opłaty będą wnosili za śmieci od ilości zużytej wody - pensjonaty i hotele ??

Gość • Wtorek [23.04.2013, 10:42:40] • [IP: 92.42.113.**]

Mieszkam sama w domu, który jest w stanie surowym / brak łazienki, betonowe podłogi / z konieczności. Wody zyżywa się dużo jak to przy budowie a do tego dochodzi do tego podlewanie ogrodu, ale smieci nie ma prawie w ogóle. Az sie boję ile wyniezie koszt wywozu" śmieci", których praktycznie nie ma. Takie prognozowanie, podobnie jak w przypadku enrgii czy gazu. znowu uderza w obywatela. W Urzędzie brakuje" kasy" to trzeba ja znaleź, od czego sa podatki. tylko jak długo jeszcze mozna je podwyższać ?

Gość • Wtorek [23.04.2013, 10:29:00] • [IP: 37.8.215.***]

Uważam, że stawka za wywóz śmieci naliczana od ilości zużytej wody jest nie etyczna i idjotyczna, ponieważ co jeśli ja nie gotuję w domu i od rana do wieczora nie ma mnie w domu, a natomiast lubię brać długie prysznice i dużo piorę /rzeczy robocze/ wystarcz, że płacę duże rachunki za ścieki i wodę. co ma to więc wspólnego z wytwarzaniem śmieci.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 10:17:02] • [IP: 31.0.99.**]

TO ZART!!CHORE MIASTO!!JA MYJE SIE 2RAZY DZIENNIE, NIE PRODUKUJE SMIECI BO JADAM NA MIESCIE PLACE ZA WODE I SCIEKI DOSC SPORO, SASIEDZI MYJA SIE RAZ W MIESIACU, WYNOSZA SMIECI CODZIENNIE, JA RAZ W TYGODNIU I ZAPLACE WIECEJ!!NONSENS!!TERAZ W TYM MIESCIE BRUDASY GORA:))TO PROMOWANIE SMRODU W TYM GRAJDOLKU.PORA ZMIENIC MIASTO CHYBA!!

Gość • Wtorek [23.04.2013, 09:46:01] • [IP: 193.69.22.**]

DO Gość  Wtorek [23.04.2013, 08:39:55]  [IP: 77.88.163.**] ZGADZAM SIĘ W 100% Z TOBĄ...

a • Wtorek [23.04.2013, 09:36:48] • [IP: 93.94.190.***]

podczas kąpieli też produkuje śmieci utylizacja dla takich którzy to wymyślili

Gość • Wtorek [23.04.2013, 09:34:04] • [IP: 80.245.186.***]

to jest chore. . zobaczymy ile mlodzierzy zostanie w dziwnym miescie i zobaczymy kto bedzie za kilka lat pracowal na to miasto !! wielu moich znajomych wyjechalo z tej dziury i wielu ma zamiar wyjechac. . tez sie nad tym zastanawiam bo tu nie da sie zyc !! ktos ladnie zarobi na tych smieciach, kosztem zwykluch ludzi. .. moze jeszcze dla nas mieszkancow naliczycie klimatyczne bo przeciez tyle ludzi oddycha ile to by bylo kasy !!

Gość • Wtorek [23.04.2013, 09:33:06] • [IP: 31.63.231.***]

Jaki problem rozliczać śmieci wraz z rachunkiem za wodę płatnym do ZWiKu co 2 m-ce. Ale to jest za proste więc urzędnik musi wymyślić nowy proch.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 09:32:57] • [IP: 217.212.230.**]

Witam--a po co segregować!! jak przyje.śmieciara wszystko wsypują razem z różnych pojemników !!A ludziska się męczą !! widzę z okna!!

Gość • Wtorek [23.04.2013, 09:17:41] • [IP: 95.129.224.*]

chwila chwila! czy ja dobrze rozumiem? miasto bedzie przywlaszczac sobie nasze piniadze!? rozumiem ze jakos trzeba oplaty naliczac... ale jak to sie mowi pieniadz robi pieniadz! z jakiej paki miasto ma przetrzymywac kase mowiac ze i tak sie to nam wyrowna... za rok...

Gość • Wtorek [23.04.2013, 09:15:56] • [IP: 62.69.251.**]

A mozna nie podpisać umowy na śmieci z Miastem?? Bo jak będą w dalszym ciągu wystawiane pojemniki na segregację to ja nie potrzebuję swojego śmietnika, organiczne smieci wywalę na kompostownik

Gość • Wtorek [23.04.2013, 09:14:33] • [IP: 178.238.252.***]

To z ktorego wodomierza beda odczyty, glownego czy mojego w mieszkaniu? jesli z glownego to wspolnoty wszystkie ubytki wody wlicza w mieszkancow.Bedziemy placic za nieswoja zuzyta wode a tym samym za smieci. smieci powinny byc liczone z biezacego zuzycia wody z prognoza zuzycia w dalszej kolejnosci

Gość • Wtorek [23.04.2013, 09:14:06] • [IP: 88.156.234.*]

Jaka paszcza zadowolona, ze wprowadzili podwyżki za wywóz śmieci ponad 100%. Za takie pieniądze, żadnej segregacji śmieci nie robię, będę wrzucać wszystko jak leci do zsypu.Takie rzeczy to tylko w Polsce mogą się dziać i dziwią się, że kto może, to s...a z tego kraju. Na żarcie nie będzie, ale haracze co rusz wyższe trzeba płacić!!

Gość • Wtorek [23.04.2013, 09:06:10] • [IP: 92.42.118.**]

trochę dużo 7.60zł za niesegregowane śmieci za metr wody bo w Szczecinie jest 2 zł mniej na metrze nie mówiąc w innych miejscowościach.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 09:05:49] • [IP: 80.245.190.*]

A co z segregacja ? Na osiedlu przy Krzywej jest JEDEN śmietnik otwarty dla wszystkich i o możliwości segregacji śmieci można zapomnieć. Jedynie śmietniki zamykane z odpowiednimi pojemnikami dają taka możliwość. Ile firm stanie do przetargu w Świnoujściu, jeśli zlikwidowano konkurencję dla Remondisa ? Miasto kompletnie nie jest przygotowane na wejście w życie tej Ustawy, o ile ten bubel nie zostanie uchylony przez TK, do którego został skierowany.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 09:05:27] • [IP: 62.69.252.**]

Gościu 08:29 IP:79.186.170 Zapomniałeś dodać, że w Świnoujściu władza jest taka sama jak w czasach PRLu.Jest chciwa i wyzyskuje ciebie i nas.To są dawni członkowie PZPR, SB, MO oraz donosiciele i cichociemni

Gość • Wtorek [23.04.2013, 09:02:08] • [IP: 92.42.112.**]

a może zrobić referendum i zmienić władzę

Gość • Wtorek [23.04.2013, 09:00:10] • [IP: 88.156.234.***]

no to bedziem smierdziec:)))

Gość • Wtorek [23.04.2013, 08:58:17] • [IP: 80.245.187.**]

a co z segregacja i jak to się ma do bloków gdzie mieszka 120 rodzin

Gość • Wtorek [23.04.2013, 08:57:56] • [IP: 92.42.118.***]

nie jedna rodzina przez śmieci właśnie wyląduje na bruku!!nasze mieszkanie kosztuje nas z wszystkimi opłatami tysiąc złoty, jedna pensja pójdzie niech ci u góry żyją za najniższą krajową, niech kształcą dzieci, my polacy jesteśmy naj lepsi na świecie, czynimy cuda każdego dnia!!ŻYJEMY W NĘDZY, ALE JESZCZE NIE NA ŚMIETNIKU!!

Gość • Wtorek [23.04.2013, 08:57:10] • [IP: 193.69.22.**]

a jak ta trójka sie wyprowadziła i juz się nie wprowadzi, to gość po prostu w pierwszym roku zapłaci za frajer za te trzy osoby i nikt mu nigdy nie zwróci. .. jestem w tej samej sytuacji, syn z żoną poszedł na" swoje". .. powinien być spisany licznik w dniu wejścia ustawy i dalej na podstawie odczytów na rachunku za wodę powinna być kolumna ścieki. .. nic dodać, nic ująć. . a urząd i tak wie najlepiej. ...

Gość • Wtorek [23.04.2013, 08:53:34] • [IP: 62.69.251.**]

ja mam psy, które piją wodę, zmieniać trzeba często by była czyta, zdazy się też podlewanie ogródka za to wszytko płacę w rachunku za wodę. I moje zwierzęta i ogródek zwiększy mi stawkę opłaty za śmiecie.. A jak będzie z osobami co mają swoje studnie i nie korzystają z wodociągów??

Gość • Wtorek [23.04.2013, 08:49:08] • [IP: 88.156.235.***]

Nareszcie będzie sprawiedliwie bo teraz wiele osób nie było zgłaszanych mimo że sąsiedzi widzieli że mieszka tam więcej osób ale każdy mógł powiedzieć że są to odwiedziny znajomych lub rodziny.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 08:46:21] • [IP: 164.126.82.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [23.04.2013, 08:42:38] • [IP: 80.245.180.***]

w sezonie wielu ludzi wynajmuje w swych mieszkaniach pokoje, i jak odliczać za Śmieci ?

Gość • Wtorek [23.04.2013, 08:41:15] • [IP: 80.245.189.***]

ciekawe, sortowalem smieci plastiki i szklo wrzucalem do pojemnikow. odpadki zywnosciowe do ogrodu kompost. doprowadzili do tego ze bede wrzucal wszystko do pojemnika na smieci.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 08:39:55] • [IP: 77.88.163.**]

Uważam, że jeżeli już ma być naliczana opłata od ilości zużytej wody, to powinno to odbywać się w zupełnie inny bardziej logiczny sposób. Po pierwsze właściciele domków jednorodzinnych, odczytują z licznika zużycie wody, w danym miesiącu następnie mnożą przez ustaloną stawkę i uzyskaną kwotę wpłacają do 15-go następnego miesiąca. W ten sposób płacą na bieżąco za każdy miesiąc. Przyjechała rodzina, jest nas więcej, płacę więcej. Płacę za konkretny miesiąc kiedy było więcej śmieci. Na koniec roku Zwik, przesyłałby informację do urzędu o ilości zużytej wody na danej posesji. Wyszłoby, czy ktoś ma nadpłatę czy niedopłatę. Wspólnoty mieszkaniowe analogicznie, robiąc odczyty z głównego licznika.Oprócz tego miałyby swoje procedury dotyczące rozliczania ze swoimi mieszkańcami.Proste i na bieżąco. Urzędasy wymyśliły jakieś cudo, w oparciu o cały ubiegły rok i to w dodatku płatne co dwa miesiace. Brawo! Durniej już się nie dało. Gratuluje głupoty!

Gość • Wtorek [23.04.2013, 08:29:25] • [IP: 79.186.170.***]

ZA wszystko powinniśmy płacić tyle ile zużyjemy. Narzekaliście ludziska na PRL, tylko że wtedy płaciliście wg zużycia.A teraz robią co chcą i gówno macie do powiedzenia. Kiedyś podwyżka o pare procent raz na kilka lat iwielka afera, paliliście komitety, demolowaliście miasta. Teraz wstajecie idziecie do sklepu a tu ceny wyższe o połowę i co robicie? a no płacicie. I tak jest ze wszystkim. Co macie do powiedzenia? NIC. Tak chcieliście i tak macie. A myślę że będzie jeszcze gorzej. Żyjemy w chorym kraju. Ta choroba jest nie uleczalna. A nazywa się chciwość i wyzysk.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 08:20:22] • [IP: 92.42.115.**]

ot dziś biorę wodę od sąsiadki.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 08:17:40] • [IP: 92.42.113.***]

HAHAHA BUBEL!! TAK JAK I RZECZNIK

Gość • Wtorek [23.04.2013, 08:16:26] • [IP: 77.88.163.**]

Jak można brać pod uwagę zużycie wody za poprzedni rok? Prawo nie działa wstecz (podobno). W 2012 r. nie było wiadomo, że opłata za śmieci będzie uzależniona od zużycia wody. Wielu mieszkańców wiedząc o tym starałoby się wodę oszczędzać. Teraz postawiono ich przed faktem dokonanym. Takie działanie jest niekonstytucyjne, ale co o tym moga wiedzieć nasi" geniusze" z urzędu.

Gość • Wtorek [23.04.2013, 08:11:19] • [IP: 92.42.115.***]

Nie ma siły - zawsze zapłacimy więcej niż dotychczas.

Oglądasz 1-120 z 120
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■