Urząd Morski w Szczecinie nie zanegował konieczności wybudowania stałego połączenia pomiędzy wyspami Uznam i Wolin. Ale o ewentualnym moście trzeba zapomnieć. Wydając swoją opinię, Urząd jednoznacznie stwierdził, iż stałe połączenie powinno być wykonane techniką tunelu drążonego. Chodzi o bezpieczeństwo ruchu jednostek pływających torem wodnym Świnoujście – Szczecin.
US potwierdził tym samym zapisy istniejącego dla inwestycji studium techniczno- ekonomiczno- środowiskowego i decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia - informuje biuro konsultacji magistratu
W związku z zapowiedzią premiera, iż będzie prowadził szerokie i osobiste konsultacje społeczne, także z lokalnymi samorządami, na temat wykorzystania przyszłego rozdania środków unijnych Janusz Żmurkiewicz zaprosił Donalda Tuska do Świnoujścia.
- Chcemy prosić o wsparcie naszych działań i spowodowanie, aby nasze zadanie znalazło się na liście indykatywnej dużych projektów w nowej edycji środków unijnych na lata 2014-2020 - informuje Robert Karelus, prezydencki rzecznik. - Zadanie to znajduje się obecnie w Programie Budowy Dróg Krajowych i Autostrad tworzonym przez GDDKiA i MTBiGM w załączniku nr 2 – Lista zadań, których realizacja przewidywana jest po 2013 r. w części „Wzmocnienia i przebudowy” . Ponadto konieczna jest kontynuacja prac przygotowawczych. Finansowanie tych prac możliwe byłoby poprzez wpisanie zadania na listę projektów POIŚ 2007-2013, pn.: „Prace przygotowawcze do budowy stałego połączenia pomiędzy wsypami Uznam i Wolin w Świnoujściu”, tak jak to ma miejsce w przypadku kilku innych projektów, które na tej liście w ostatnim czasie się znalazły.
Z takim wnioskiem miasto występowało w czerwcu 2010 r., a następnie ponownie w styczniu 2011 r. do Ministra Infrastruktury. Potrzeba 10 mln zł na opracowaniu materiałów przetargowych do wyłonienia wykonawcy robót.
- Byłby to program funkcjonalno- użytkowy oraz analizy związane ze sposobem finansowania i formuły realizacji przedsięwzięcia – informuje rzecznik.- Dla budżetu miasta Świnoujście jest to zbyt duża kwota, aby zadanie to realizować wyłącznie z własnych środków. Otrzymaliśmy z Kancelarii Premiera telefoniczną informację, że kalendarz spotkań premiera jest dopiero uzgadniany i nie można dziś powiedzieć czy Donald Tusk Świnoujście odwiedzi.
Według informacji, jakie otrzymaliśmy z Urzędu Miasta, dotychczasowy koszt prac przygotowawczych dotyczących budowy stałego połączenia: wyniósł 1 300 tys. zł. (studium techniczno ekonomiczno środowiskowe; z tego - ze środków gminy - 327 tysięcy, pozostała część z Kontraktu Wojewódzkiego) oraz 189 tysięcy (analiza wariantów poprawy połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Wolin i Uznam).
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
głoówny cel przejażdzka promem ale niech postoi w kolejce jak wszyscy
PIS jak by rządził w chwili obecnej to doprowadził by do krachu gospodarczego
tunel jest nam bardzo potrzebny panie premierze i trzymamy pana za słowo
IP 191*** kłamiesz.Ty jesteś od zawsze zwolennikiem PiS.
Przeciez brak porzadnego projektu, braki znow trzeba komus zaplacic. Pomysl zanim cos napiszesz. Pieniadze znajda sie z funduszy uni, ale trzeba to zrobic rzetelnie. Uklon w strone urzedu.
Premier tego Nie -Rządu ma to tam. ..
Głosowałem na PO. Jest mi wstyd !! wolałbym już PIS
hehe, Szczecin-Swinoujscie i tak glosuje na PO, do tego Swinoujscie to tylko jakies 40.000 wyborców, Tusk te same setki miljonów przeznaczy na jakis projekt w innym rejonie Polski gdzie wdziecznych bedzie mu miljon wyborców... a letnikom sie nie spieszy, moga se stac i 2 godziny w kolejce
[IP: 188.47.249.**] zdajesz sobie sprawe ze niema czegos takiego jak bezzwrotna dotacja unijna ? ze dostajesz pieniadze nieznaczy ze za darmo koleszko.posluchaj co na to korwin mowi to sie zdziwisz jaka unia jest chojna a pozniej chlopom ziemie zabiera
"Promem na Madagaskar" - proponuję Donkowi.
niech Filutki wrócą i znowu na tyły by zobaczyc jak woda lata :P
A może wy wszystko wiedzący zaczniecie się rwać do pracy i w końcu będziemy mieli tunel, Tak niewiele potrzeba, wiedza, wykształcenie i poparcie ludzi dla swoich idei.Przecież to nie takie trudne.
Premier Polski ma sie interesowac jakas wioska na zadupiu??od czego wybraliscie sobie komucha i babe ze wschodniej wioski?
do Gość Poniedziałek [08.04.2013, 07:45:59] [IP: 188.47.249.**] życia im braknie hehe
A może zamiast prosić i liczyć na mannę z nieba to zagonić urzędników do porządnego projektu o dofinansowanie z pieniędzy UE. Zdobyć poparcie mieszkańców i gmin po stronie Niemiec, oraz zebrać podpisy turystów odwiedzających miasto. Wówczas trudno będzie odrzucić taki projekt jak zobaczą ile potencjalnych wyborców popiera budowę.
publicznie niech sie niepojawia bo wpadna narodowcy
Żmurkiewicz, trzeba skończyć z prywatą i skupić się na robocie, za którą się bierze pieniądze.
PRECZ Z TUSKIEM!!
Żmurkiewicz! Kończ waść! Wstydu oszczędź!
252** Święte słowa, w dodatku na własne życzenie wyrażone podczas wyborów samorządowych.
Jakie materiały przetargowe, jak nie ma podstawowych dokumentów?
No cóż, powolna ewolucja z pozycji kurortu na pozycje zadupia...
Co racja to racja. Inni będą mieć inwestycje, a my Żmurkiewicza i Michalską.
Bardzo pokrętna retoryka: na flotę DAJE ŻMURKIEWICZ, ale premiera o pieniądze na dokumentację tunelową PROSI MIASTO