POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [27.03.2013, 08:18:50] • Świnoujście

Pomysł płatnego mostu nie umarł

Pomysł płatnego mostu nie umarł

fot. Sławomir Ryfczyński

Mieszkańcy wyspy Karsibór powiedzieli opłatom za most stanowcze nie. Czy to jednak oznacza, że prezydent rezygnuje z pomysłu odzyskania podatku VAT- pyta nasza Czytelniczka? -Czy nie ma w planie przeprowadzenia jakichś innych społecznych konsultacji? Tak naprawdę ostateczna decyzja należy do rady miasta – mówi prezydencki rzecznik.

Niedawno mieszkańcy wyspy zagłosowali przeciwko uchwale, która wprowadzałaby opłaty za przejazd przez most na Karsibór. Na 110 mieszkańców, którzy na zebraniu głosowali nad projektem uchwały, 105 było przeciw, a zaledwie 5 poparło pomysł Janusza Żmurkiewicza.

- Nie wiem, czy to oznacza śmierć pomysłu prezydenta, czy też Janusz Żmurkiewicz szykuje nam kolejne głosowania? – mówi nasza Czytelniczka.- Wcześniej coś mówiono o pytaniu o zdanie mieszkańców innych wysp. Boję się, że jak to dotąd nie przeszło, to w inny sposób będą chcieli coś zakombinować i postawić na swoim.

Robert Karelus, prezydencki rzecznik twierdzi, że gdyby Janusz Żmurkiewicz nie skorzystał ze wszystkich możliwości, jakie daje mu prawo do odzyskania i wzmocnienia budżetu miasta ośmioma milionami złotych, byłby złym gospodarzem miasta.

- Spotyka się już nawet z takimi zarzutami - twierdzi Robert Karelus.- Kryzys dosięga również najbogatsze miasta w Polsce. Dziś instytucje rządowe starają się przerzucić odpowiedzialność za jego przetrwanie na samorządy. Brakuje pieniędzy na przeprawy promowe; subwencja oświatowa nie pokrywa nawet wydatków na wynagrodzenia jej pracowników. Nie chcemy wzorem innych gmin likwidować placówek oświatowych i służby zdrowia. Faktem jest, że podczas ostatniego zebrania w sołectwie Karsibór, mieszkańcy wyspy opowiedzieli się za niewprowadzaniem opłat za przejazd nowym mostem, ale tak naprawdę ostateczna decyzja należy do kompetencji rady miasta. Tym bardziej, że 41- milionowy koszt inwestycji ponieśli wszyscy mieszkańcy, a patrząc na strukturę demograficzną, zdecydowanie większy mieszkańcy lewobrzeża.

Posłanka PO Ewa Żmuda- Trzebiatowska mówiła niedawno, że takie odzyskanie podatku VAT byłoby wyłudzeniem pieniędzy, a więc przestępstwem. Ale rzecznik Janusza Żmurkiewicza twierdzi dzisiaj, że w sporze z posłanką miasto jest obecnie „silniejsze o argumenty przedstawione przez ministerstwo finansów”.

- Posiadamy opinię indywidualną, która jednoznacznie mówi, że działania w sprawie odzyskania podatku VAT od tej konkretnej inwestycji są zgodne z prawem - informuje Robert Karelus.- Przykrym - choć oczywiście można zrozumieć ich emocje - jest to, że mieszkańcy Karsiboru nie rozumieją, iż wszystkie podejmowane działania są - mówiąc kolokwialne - dla ich dobra. Koszt inwestycji budowy kanalizacji, to kwota nie dwóch, ale przy zrealizowaniu wszystkich trzech etapów, które zakończą się likwidacją szamb - 10 do 12 milionów złotych. Tylko na pierwszy etap potrzeba dwóch milionów złotych. Piękny most, kanalizacja i następnie remont ulicy 1. Maja uczyniłyby z tej wyspy "perełkę".

Dziś ciężko jest odpowiedzieć na pytanie: kiedy bez tych pierwszych dwóch milionów, pochodzących z odzyskanego VAT-u, będzie można rozpocząć inwestycje.

Były już próby pozyskania na ten cel środków unijnych. Jednakże Karsibór posiada zbyt małą liczbę mieszkańców, aby otrzymać dofinansowanie tego typu inwestycji.

Mam nadzieję, że radni to zrozumieją. Z chwilą, gdy opłata, przecież tak naprawdę niewielka- 83 grosze miesięcznie - zostanie wprowadzona i odzyskamy VAT, nic nie będzie stało na przeszkodzie, aby rozpocząć budowę kanalizacji.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 98, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-98 z 98

Gość • Sobota [30.03.2013, 15:05:06] • [IP: 149.172.37.***]

Przebywam czesto w Karsiborzu i zawsze sie dziwie jak to mozliwe, aby most lub prom do Swinoujscia byl za darmo...jestesmy bardzo bogatym spoleczenstwem chyba??w calej Europie trzeba placic...tylko nie w Polsce...tylko patrzec jak podzielimy losy Cypru...Wtedy napewno juz nie wybuduja wam scieköw...Cos mi sie wydaje ze mieszkancy Karsiborza cofneli sie do czasöw" krola cwieczka"wiec z calego serca zycze im Wszystkiego najlepszego, zyjcie tak dalej..

Gość • Sobota [30.03.2013, 12:31:58] • [IP: 80.245.184.***]

Koszerna lichwa - jak długo jeszcze będziemy ich w Polsce tolerować?.

Gość • Czwartek [28.03.2013, 19:19:49] • [IP: 83.25.120.**]

popieram mieszkanców karsiborza, nie dajcie się, most to jedyne okno na wolny swiat, a te konuchy ze s-cia niech się odczepią od was, jak doszło by do płacenia to pierwsze co ja bym zrobiła to nie posłała dzieci do szkoły. a potem kolejne kroki, jestescie mądrzy i napewno cos wymyslicie, trzymajcie się pozdrawiam

Gość • Czwartek [28.03.2013, 19:02:54] • [IP: 83.21.21.***]

Pan rzecznik miasta twierdzi, że na tą inwestycję płaciło całe Świnoujście nie tylko Karsibór i to jest prawda. Ja jako mieszkanka Karsiborza od 33lat mogę powiedzieć, że przez te wszystkie lata płaciłam i płacę podatki do Urzędu Miasta, które trafiały na różne inwestycje w centrum i na Warszowie. W tym czasie w Karsiborzu zalano bruk asfaltem (i to niedokładnie), podłączono wodę z wodociągów oraz zrobiono oświetlenie ulic żeby człowiek nie wpadał w błoto. Dlatego też mieszkańcy nie licytujmy się, kto ile i na co daje.Mieszkańcom Karsiborza nie chodzi o te parę złotych, tylko o zasadę stania pod szlabanem. Opłaty, też się mogą zmienić wraz ze zmianą władzy. A jak postawią szlaban , to pomimo czipów i tak znając życie będziemy teraz czekać pod szlabanem. Pozdrawiam wszystkich, nawet tych co tak obrażają nas mieszkańców Wyspy.

Gość • Czwartek [28.03.2013, 13:24:19] • [IP: 88.91.137.***]

Niedokonca jestem pewny jezeli most jest jedyna droga a niema innej alternatywy to jak moze byc platny to tak samo jak prom przedluzenie drogi do miasta wiec tez niemoze byc platny chyba ze i my mieli bysmy most lub tunel ale to juz sie chyba niedoczekamy

Gość • Czwartek [28.03.2013, 12:06:51] • [IP: 83.21.31.*]

A Pan Prezydent i radni tej kadencji nie zostaną zapamiętani że wybudowali most tylko że wprowadzili za most opłaty.

Goś • Czwartek [28.03.2013, 11:57:04] • [IP: 83.21.31.*]

Ja też jestem mieszkańcem Karsiborza a Pani pisząca [IP: 83.21.36.***] to chyba nie do końca pomyślała że tak napisała. A wzięła Pani pod uwagę że most bez ograniczeń tonażu to minus dla naszych dróg budynków?? Duże ciężkie pojazdy szybko rozwalą nam drogi, wiec idąc tokiem Pani rozumowania to może Pani pochwalić się znajomym nowym mostem ale w najbliższej przyszłości na pewno nie drogami i pękającymi domami. Pozdrawiam

Stafra • Czwartek [28.03.2013, 11:35:34] • [IP: 178.238.251.***]

83 gr. miesięcznie to suma, która wymaga tak rozległej dyskusji ? Nie dziwię się, że prezydent chce odzyskać podatek z wat, bo bardzo się miastu przyda. Przecież to 8 mln. zł.!

Gość • Czwartek [28.03.2013, 10:00:59] • [IP: 77.114.105.***]

wybuduja most z naszych podatkow i jeszcze karza za niego placic hahahahahahahahaha polska ludowa zaściankowa> siemanko komuchyyyyy zdychajcie !!

Gość • Czwartek [28.03.2013, 09:34:58] • [IP: 83.21.36.***]

Jestem mieszkanką Karsiborza i już mam dość tego przedmiotowego trakowania mieszkańców. Cieszę się, że mam most i że po wielu latach wyrzeczeń (ograniczenia tonowe starego mostu) oraz wstydu za jego opłakany stan mogę pochwalić się nim znajomym. Szkoda tylko, że znowu ktoś nam tu przypina łatkę i wylewa pomyje. A może by tak odwrotnie?

Gość • Czwartek [28.03.2013, 07:22:49] • [IP: 62.69.248.***]

Dziwne Świnoujście... obrażacie ludzi z Karsiborza... a ja kilku innych moich znajomych wybudowało tam dobry bo to właśnie w Świnoujściu mieszkają prowincjusze, wieśniaki i pieniacze. Na wyspie jest wiele przyjemniej i spokojniej. Nawet już po zakupy nie jeżdżę do" miasta". Międzyzdroje i Warszów w zupełności wystarczą. I jak chcę wyjechać w trasę autem o 9 to wyjeżdżam o 9:00 a nie o 11:00 dzięki przeprawie promowej. Szkoda gadać wogóle. Pozdrawiam

Gość • Czwartek [28.03.2013, 06:18:14] • [IP: 178.72.25.**]

a miejsce do zawracania przed mostem dla nie karsiborzan jest zagwarantowane

dwajnert • Czwartek [28.03.2013, 06:15:43] • [IP: 77.24.140.**]

odpowiedź dla ip[IP: 91.65.99.***] Widzę że pan nie zrozumiał czym jest ten wspólny zbiornik. Otóż Urząd Miasta planuje zakup tzw. Szambowozu. Na ulicy Miodowej powstanie zlewnia ścieków do której to ścieki z okolicznych szamb będą dowożone ileś tam razy dziennie tym szambowozem. Dopiero z tej zlewni rurą będą przepompowywane ścieki do oczyszczalni. A jeżeli chodzi o stan ulicy Miodowej to polecam się tam wybrać bo bez naocznej oceny jej stanu i położenia domów w jej pobliżu dyskusja jest jałowa. Pozdrawiam

Gość • Czwartek [28.03.2013, 00:37:33] • [IP: 92.42.116.**]

A może wprowadzić rogatkowe na początku ul.Grunwaldzkiej, Wojska Polskiego i wjeździe na prom? Opłata musiałaby być niewielka, aby nie zasiać niechęci do jej egzekwowania.

Gość • Środa [27.03.2013, 23:54:24] • [IP: 91.65.99.***]

dwajnert cz2  Środa [27.03.2013, 22:31:09]  [IP: 77.24.140.**] Jaki wpływ będzie miało zwiększenie ruchu ciężkiego sprzętu (a do takiego zaliczam szambowóz) na stan techniczny tych budynków? LEPIEJ JAK SZAMBOWÓZ PRZYJEDZIE RAZ NA TYDZIEŃ OPRÓŻNIĆ WSPÓLNY ZBIORNIK NIŻ MA JEŹDZIĆ 5 RAZY DZIENNIE PO GÓWNA KAŻDEGO KARSIBORZANA Z OSOBNA. WIĘC CO JEST LEPSZE DLA STANU TECHNICZNEGO TYCH DOMÓW?

Drzewko • Środa [27.03.2013, 23:34:54] • [IP: 93.94.184.***]

Karsiborzanie sami sobie robią chlew, szamba, zasyfiona przystań, śmieci, brud, jednym słowem kołchoz. Żałuję, że został wam wybudowany nowy most. I tak przecież nikt do was nie jeździł. Nawet w plener, na ryby, to lepiej karsibor omijać z daleka. Wieś w mieście, tyle o was mogę powiedzieć. Zacznę was traktować poważnie, jak sami zaczniecie się poważnie traktować. Powodzenia

Gość • Środa [27.03.2013, 23:25:48] • [IP: 83.21.35.**]

marudzicie o most a podatki za psa tez placicie, chociaz nikt nie widzial zeby miasto sprzatalo gowienka w Krasiborzu. Gdzie wiec sprawiedliwosc i rowny podzial mieszkancow?

dwajnert cz2 • Środa [27.03.2013, 22:31:09] • [IP: 77.24.140.**]

Zadano na zebraniu konkretne pytania dotyczące uciążliwości i strat dla mieszkańców jakie mogą wyniknąć z wybudowania zlewni ścieków na ulicy miodowej. Ulica Miodowa jest drogą gruntową, utwardzoną szlaką. zaraz przy samym wjeździe bezpośrednio stoi stary poniemiecki świeżo odremontowany dom, następnie stoją trzy domy. wszystkie w odległości około 2 metrów od drogi. Jaki wpływ będzie miało zwiększenie ruchu ciężkiego sprzętu (a do takiego zaliczam szambowóz) na stan techniczny tych budynków? Co będzie jak zaczną pękać mury? Ta droga nie jest przygotowana technicznie na taką inwestycję. Wiem Jak popękały mury w jednym z domów kiedy budowano tam" ujęcie wody". Na następne pytanie też nie otrzymałem odpowiedzi. Część mieszkańców których domy znajdują się w pobliżu dawnego" ujęcia wody" zainwestowało w turystykę. Kto do nich teraz przyjedzie jeżeli otoczenie będzie skażone przykrymi zapachami? Takie rozwiązanie gospodarki ściekowej dla tej dzielnicy to jest raczej kara której mieszkańcy mówią NIE!!

Gość • Środa [27.03.2013, 22:21:14] • [IP: 83.21.39.**]

Wiecie co..!? To się nadaję do TVN-u... Niech tu przyjadą i pokażą całej Polsce ten paradoks...

dwajnert cz1 • Środa [27.03.2013, 22:13:22] • [IP: 77.24.140.**]

Nie wiem kto napisał ten artykuł ale autor nie ma pojęcia o czym pisze i zwyczajnie mija się z prawdą. Po pierwsze ekspertyza jaką dysponuje pan Prezydent nie jest wydana przez Urząd Skarbowy w Świnoujściu i NIE dotyczy inwestycji takich jak most. Po drugie nie może Urząd Skarbowy zwracać pieniążków z Vatu jeżeli inwestycja jest jeszcze nieukończona. Po trzecie autor nie zapoznał się z planem rozwiązania problemu kanalizacji w Karsiborzu. Jaka likwidacja szamb? Szamba pozostają!! Mało tego przydomowe szamba są podstawowym elementem tego systemu. Planowane jest wybudowanie na terenie dawnego ujęcia wody, zbiornika lub zbiorników do którego będą zlewane ścieki z całego Karsiborza i następnie rurą przepompowywane do oczyszczalni ścieków. Smaczku dodaje fakt że zlewnia powstaje w samym centrum Karsiborza, otoczona zabudowaniami mieszkalnymi. najbliższy jest budynek starej leśniczówki (mieszkają tam rodziny z małymi dziećmi) a do dalszych zabudowań jest około 100 - 200 metrów.

Gość234 • Środa [27.03.2013, 21:29:22] • [IP: 80.245.187.***]

Pan Prezydent ma już w kieszeni interpretacje Ministra Finansów, że jak wprowadzi opłaty za most to odliczy VAT. Więc na siłe Prezydent wprowadzi by odzyskać VAT i nikt mu na drodze (moście) nie będzie stał. Szykujcie ludzie z Karsiborza portfele. Trzeba od razuwystosować do Prezydenta Pismo procesowe ze nie zadzacie się na uchwałe dotyczącą wprowadzenia opłat - nawet zagrozić trzeba referendum lokalnej ludności. Życze powodzenia

Gość • Środa [27.03.2013, 21:25:21] • [IP: 178.182.27.***]

nie laczcie urzedu i zwyklych pracownikow z wladza.praownicy i maczelnicy nie maja nic do powiedzenia.sa straszeni zwolnieniem z pracy.karze im sie pracowac nadgodziny.zadnych nagrod.nic.tylko zastraszanie.czusty terror i mobbing.o wszystkim decuduje zmurkiewicz i michalska i maja gdzies opinie innych.takie pomusly jak oplaty za most to tylko i wylacznie dzialalnosc prezyd. i zastepc.bo nie radza sobie z budzetem miasta.nie ma kasy na nic jak nigdy.i to tego pseudo prezydenta zasluga dzialalnosci wieloletniej.urzad czyli pracownicy tylko wykonuja polecenia bo jak nie to wypieprzac.ot cala polityka.a jak nie zaplace za przejazd to co?do domu sie niedostane na karsiborzu?to chore

Gość • Środa [27.03.2013, 20:35:17] • [IP: 46.112.94.***]

Niektórzy to nawet czytać nie potrafią. Sto jeden wygląda tak 101, a to 100 to jest sto.

Gość • Środa [27.03.2013, 19:56:26] • [IP: 95.129.228.**]

Czy ktoś mógłby jasno i wyraźnie powiedzieć, o jaki VAT prezydentowi chodzi? Nie rozumiem, co mają opłaty za przejazd ze zwrotem podatku VAT z inwestycji.

Gość • Środa [27.03.2013, 19:50:08] • [IP: 193.200.150.***]

„Lekcja, która płynie z poniższej historyjki, jest całkiem prosta. W życiu należy kierować się zasadami i regułami, ale nie mogą nam one przesłonić wyższej wartości, jaką jest niesienie pomocy innym ludziom...” - Słyszysz Janusz?

Gość • Środa [27.03.2013, 19:43:59] • [IP: 92.42.113.***]

HAHAHA jaki kretynizm panuje w tym magistracie !!

Gość x • Środa [27.03.2013, 19:29:23] • [IP: 92.42.116.***]

Logika nie jest mocną stroną niektórych osób zamieszczających komentarze, ale też i piszących artykuły. Już parę razy wytknięto ze jest błąd w ilości osób obecnych na zebraniu, a głosujących. Następna sprawa, to do, , złośliwych" mieszkańców wyspy Karsibór, którzy tu piszą na temat wprowadzenia opłat za promy, jeśli bedzie opłata za most. I co wtedy ?? Będziesz chciał coś załatwić w US. ZUS, czy Urzędzie Miasta zapłacisz dwa razy, raz za most, dwa za prom - ludzie myślenie, to aż tak nie boli, a zawiść i złość całkiem niektórym przysłoniła świat. Czemu się nie buntujecie przeciw zaliczkowej opłacie za gaz, prąd, wodę i ścieki, oraz centralne ogrzewanie, płąceniu za, , bezpłątną" opiekę lekarską, szkolnictwo, opłatę za drogi mamy w paliwie, a za autostrady płacimy ?! Krzyczycie, zę chcecie tunel, a jak go wybudują / w co wątpię / bedziecie sie buntować, zę bedzie przejazd jak za autostradę płatny ??!!

Gość • Środa [27.03.2013, 18:13:14] • [IP: 80.254.154.**]

SLD chce odzyskac VAT, a tu na kpaczy FLOTE wydaje ogromne pieniadze ?? po co brzmi pytanie dla na kryta trybuna itd.

Gość • Środa [27.03.2013, 17:42:57] • [IP: 193.200.150.***]

Ludzie co się martwicie. Postawią bramki, to wylądują w Starej Świnie, a jak postawią ciecia do pilnowania bramek, to poleci za bramkami. Proste ja j*.

Gość • Środa [27.03.2013, 17:31:32] • [IP: 178.238.250.***]

Ja nie zagłosuję na nikogo... kto będzie za wprowadzeniem opłat za most choc mieszkam w lewobrzeznej części miasta.

Gość • Środa [27.03.2013, 17:00:50] • [IP: 151.19.67.**]

wogole te promy i te mosty w naszym swinoujsciu to pomyłka dawno by most wybudowali i pieniadze i tak by sie zwracały bo ile kasy idzie na amortyzacje statkow na załogi na paliwo i do kieszeni nie ktorych ludzi a gdyby był most to te pieniadze by co roku zostawały wiec nie widze sensu pobierania opłaty za most i nie widze sensu tych promow wreszcie ktos by mogł zaczac myslec o ludziach a nie o wlasnej kieszeni PLACA LUDZIE MIESZKAJACY W KARSIBORZU PODATKI TO WASZYM OBOWIAZKIEM JEST ZAPEWNIC IM DROGE DOJAZDOWA DO DOMOW

Gość • Środa [27.03.2013, 16:51:08] • [IP: 151.19.67.**]

co to za tegie głowy przeciesz most czy prom to jest przedłuzenie drogi tak było od lat wiec za co placic teraz ci ludzie na strołkach to totalni materialisci ludzie ocknijcie sie co wy wyrabiacie

Gość • Środa [27.03.2013, 16:48:39] • [IP: 80.245.180.***]

Skoro państwo nie che dawać na promy, to po co w ogóle je utrzymywać z kasy miasta, wszak to przedłużenie drogi krajowej.niech staną jednostki, zrobi się głośno ze Świnoujście miastem odciętym od Polski, i pieniądze szybko się znajda.patologiczny kraj.

Gość • Środa [27.03.2013, 16:01:53] • [IP: 77.254.93.***]

Ja Was Karsiborzanów nie cierpię.Jesteście prowincjonuszami i siedzcie cicho.

Gość • Środa [27.03.2013, 16:00:10] • [IP: 77.254.93.***]

gŁOSOWAĆ TO SE MOŻecie, tępaki.

Gość • Środa [27.03.2013, 15:58:52] • [IP: 77.254.93.***]

kARSIBÓR ZAORAĆ.jAK ON SIĘ ZNALAZŁ W ADMINISTRACJI ŚWINOUJŚCIA.tOŻ TO DZIURA ZABITA.I JESZCZE SIĘ PANOSZĄ DZIADY JEDNE.

Gość • Środa [27.03.2013, 15:54:34] • [IP: 77.254.93.***]

Bo to centrum, nie jakaś propwincja Karsibór.Jasne.Trepie jeden.

Gość • Środa [27.03.2013, 15:52:24] • [IP: 77.254.93.***]

Karsibór ;pochłania większość budżetu.Co zrobić żebny ich wykluczyć z mieszkańcow Świnoujścia?

Gość • Środa [27.03.2013, 15:50:10] • [IP: 77.254.93.***]

Na ksieżyc z Nimi, To mało wartościowi mieszkańcy miasta, tylko knują przeciw władzom.

Gość • Środa [27.03.2013, 15:49:17] • [IP: 93.94.190.***]

brawo wprowadzić opłatę zawsze kasy potrzeba na klub ekstra klasowy a biedaki to w Karsiborzu nie mieszkają więc niech płacą!!Panie Żmurkiewicz kiedy Pan wprowadzi te opłaty??czekamy też na zwrot VAT-u!

Gość • Środa [27.03.2013, 15:47:30] • [IP: 77.254.93.***]

Tam mieszkają sami oszołomy.Na księżyc z Nimi.

Gość • Środa [27.03.2013, 15:47:25] • [IP: 195.150.224.***]

domów nabudowaliście a 83groszy miesięcznie nie macie? tak czy siak opinia MF jest, więc opłata zgodna z prawem i koniec dyskusji. Wszystko byście za darmo chcieli

Gość • Środa [27.03.2013, 15:47:20] • [IP: 80.245.178.**]

Na takiej samej zasadzie wszyscy Ci, którzy chcą mostu/tunelu w Swinoujściu bez ponoszenia potem żadnych opłat za jego korzystanie też powinni sie puknąć w głowę.W skali kraju Świnoujście jest nadmorską wsią z aspiracjami do stałej przeprawy. ... chociaz są promy. Jest takie przysłowie " Nie rób drugiemu co Tobie niemiłe " czyli w naszych warunkach " Nie optuj za czymś czego byś sam nie chciał doznać" .

Gość • Środa [27.03.2013, 15:45:17] • [IP: 77.254.93.***]

Podatki za grunt.To równe dla wszystklich mieszkańców.Dlaczego Karsiboszczanie mieli by nie płacić?A co Oni to elita zściankowa.Bezsens.

Gość • Środa [27.03.2013, 15:41:40] • [IP: 77.254.93.***]

Nokt W@am nie karze mieszkać na tej wyspie.A jeżeli już się zdecydowaliście to należy sie pdporządk0owaaaaaaaaaaaaaaaaać ogólnym zasadom.

Gość • Środa [27.03.2013, 15:35:55] • [IP: 80.245.187.**]

gościu 13:39:42 puk, puk czy ty jeszcze myślisz? Czemu dostałeś zabetonowany plac wolności i dwa ronda za darmo? dawaj franco 10 zł rocznie!! A jak żmurkaszenko wprowadzi opłatę za most i nie wprowadzi opłaty za ronda to będzie świadczyło dobitnie o podziale na mieszkańców lepszych i gorszych w Świnoujściu.

Gość • Środa [27.03.2013, 15:34:05] • [IP: 77.114.95.***]

Niedawno mieszkańcy wyspy zagłosowali przeciwko uchwale, która wprowadzałaby opłaty za przejazd przez most na Karsibór. Na 100 mieszkańców, którzy na zebraniu głosowali nad projektem uchwały, 105 było przeciw, a zaledwie 5 poparło pomysł Janusza Żmurkiewicza...NO, NO TO JAKIEŚ PRZEKRĘTY Z TYM GŁOSOWANIEM!!głosów było 110 - a głosowało tylko 100- MOŻE NIEKTÓRZY MAJĄ PO KILKA GŁOSÓW ??

Gość • Środa [27.03.2013, 15:33:26] • [IP: 109.45.0.**]

Za kilkanascie lat pol Karsiborza bedzie pod woda, ale tego oczywiscie" madrzy"radni nie przewidzieli!Oszustwo!!

Gość • Środa [27.03.2013, 15:21:57] • [IP: 31.63.243.***]

dla sprostowania wszsytkich komentarzy tutaj nie rozchodzi sie o to ze ma byc oplata roczna za most i ze ktos jest lepiej lub gorzej traktowany chodzi o to ze znowu treba bedzie czekac zeby wogle tym mostem przejechac !! wyobrazcie sobie takiego niemiaszka ktoremu sie zachce przejechac do karsiborza stanie taka ofiara przed szlabanem nie bedzie mial 2 zl i bedzie patrzyl w niebo a kolejka bedzie sie robic i zniw stanie przed mostem troche rozsadku tym bardziej ze jak to na zebraniu przedstawione zostalo ma tam byc punkt automatyczny bez czlowieka ktory bedzie tego pilnowal i zrobi sie chaos !!skoro jest to miasto swinoujscie od kazdego mieszkanca bez wzgledu czy jest to ktos ze scia warszowa karsibirza czy prytoru pobrac jednorazowo oplate roczna w podatku za lokal i po sprawie a nie znow stawiac szlabany !! ludzie pomyslcie troche :) miasto mysli ze zarobi na tej inwestycji a tak naprawde tylko straci owszem raz podatek odzyska ale pozniej konserwacja szlabanow obsuga itp beda kosztowo wyzsze niz zarobek

Gość • Środa [27.03.2013, 15:18:19] • [IP: 87.205.101.***]

10 złotych to mogę płacić tylko nie chce mi się marnować czasu przed szlabanem, czy ktoś wie jak to zostanie rozwiązane ??

Gość • Środa [27.03.2013, 15:10:46] • [IP: 80.245.183.***]

10 zł na rok to przeciez zaden pieniadz o co wiec chodzi?

GośćStary Warszowiak. • Środa [27.03.2013, 14:57:15] • [IP: 62.69.252.***]

Do 62.69.248 z 12.20.Chołotę to ty sam reprezentujesz ciemniaku i sam se płać.

Gość • Środa [27.03.2013, 14:27:04] • [IP: 62.69.248.***]

NIE ROZUMIEM PODZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA NA ŚWINOUJŚCIE I RESZTĘ!! CO TO DO CHOLERY MA BYĆ!? Latami inwestuje się w miasto Świnoujście, reszta zaś = Przytór, Warszów czy Karsibór inwestycji od 40 lat nie miało żadnych! O czym tu w ogóle rozmawiamy! Jedna biedna inwestycja na połączenie jednej części miasta z drugą. Do jasnego diabła ten most to jak chodniki w mieście!! Być musi i tyle.

Gość • Środa [27.03.2013, 14:13:35] • [IP: 83.89.12.***]

tyle halasu o 10 zl...Rocznie!!

Gość • Środa [27.03.2013, 14:04:19] • [IP: 87.166.208.**]

dla Gość  Środa [27.03.2013, 10:07:43]  [IP: 83.21.31.***]zgadzam sie ze prezydent dzielimieszkancow na najrozniejsze sposoby. Ja jestem za tym zeby za promy placic tak jak to jest na calym swiecie. Prom trzeba traktowac jak autobus lub Tramwaj a cza za korzystanie z mostow trzeba placic- uwazam ze nie

Gość • Środa [27.03.2013, 13:54:08] • [IP: 80.245.189.***]

e to teraz jak zrobia kazda nowa droge to bedzie szlaban i oplata??

Gość • Środa [27.03.2013, 13:39:42] • [IP: 83.212.96.***]

Sprawa opłat mnie nie interesuje, za to jestem porażony głupotą ludzi wrzeszczących o" prawie do bezpłatnego korzystania z jedynej drogi do domu". Takiego prawa nie ma. Wszystko kosztuje, most kosztował krocie. Z czego ma wynikać wasze prawo do dostawania dziesiątków milionów złotych od innych? Puk puk, czy ktoś tam jeszcze myśli? Czytam dalej o pretensjach, że na wyspie nia ma szkoły, przychodni, kanalizacji, gazu. ..i czego jeszcze? Płacicie groszowe podatki i w zamian mielibyście otrzymać luksusową infrastrukturę? Od kogo? Komu zabrać, żeby wam dać? Kilkadziesiąt lat temu dostaliście ziemię i domy. Ciągle mało?

Gość • Środa [27.03.2013, 13:32:02] • [IP: 46.169.12.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [27.03.2013, 13:23:51] • [IP: 62.69.255.**]

niech obnizy podatki karsiborzanom za grunta wyrownujac tymsamym koszty oplat za most i sie zgodza wydatki sie wyrownaja a vat zwrocony??

Gość • Środa [27.03.2013, 13:09:18] • [IP: 92.42.119.*]

PRZYPOMINAM NIEDOINFORMOWANYM ŻE PAN ŻMURKIEWICZ DAJE NA KARUZELĘ PSEUDOKULTURY 1 MILION ZŁOTYCH.JA TO SIĘ MA DO KRYZYSU CZY DOBREGO GOSPODAROWANIA NIECH SOBIE KAŻDY SAM ODPOWIE.

jama • Środa [27.03.2013, 13:01:27] • [IP: 80.245.181.***]

jaki Prezydent takie miasteczko. .. prywte chce zrobic wszedzie myjnie, mosty. .. nastepne co ? szpital i straż pożarna...?? pazerność nie zna granic !!

Gość • Środa [27.03.2013, 12:57:13] • [IP: 77.254.93.***]

Ci Karsiborzanie to jacyś niegdzisiejsi ludzie.Za pre groszy tak się zacietrzewić.Chyba, że gówna wola wylewać na pole, oby nie płacić za ściek.Znam taką jedną mieszkankę, która by za grosz sprzedała własną matkę

Gość • Środa [27.03.2013, 12:21:53] • [IP: 37.8.215.**]

Jezeli pan Zmurkiewicz udowodni ze most wybudowal za swoje prywatne pieniadze, to bedzie mial prawo wprowadzic oplaty.

Gość • Środa [27.03.2013, 12:20:19] • [IP: 62.69.248.***]

Opłata symboliczna ludzie o czym wy mówicie jeśli na warszowie zbuduja most to zapłace nawet 2 razy tyle za miesiąc byleby w kolejkach nie stać. A może w karsiborzu powinny kursować promy ciekawe jak na to ta banda chołoty by się zapatrywała ?

Gość • Środa [27.03.2013, 11:48:52] • [IP: 89.174.73.**]

Do" Gość  Środa [27.03.2013, 10:18:54]  [IP: 62.69.253.***] ale numer było 101 osób na zebraniu a głosowało 105...tych 4 to kto śp. lotnicy którzy tam się rozbili?" nie 105 a 110:D 105 za 5 przeciw:D

Gość • Środa [27.03.2013, 11:46:52] • [IP: 193.200.150.***]

IP: 80.245.190. - Ty nie jesteś prawdziwym Bździądwą, jesteś kałem hipopotama. Prawdziwemu Bździągwie do pięt nie dorastasz.

Gość • Środa [27.03.2013, 11:45:07] • [IP: 62.69.254.***]

„Proponuje ubój rytualny-bez ogłuszania. Żydek w TV w Agrobiznesie mówił ze zwierząt to nie boli (tylko 3sek)”

Gość • Środa [27.03.2013, 11:34:53] • [IP: 80.245.187.**]

dlaczego żmurkiewicz z radnymi nie chcą odzyskać 6 milionów z tych dwóch cudownych rond? Panie karelus to wyraźna niegospodarność. Żmurkiewicz jak pan to określił jest złym gospodarzem miasta jak odpuszcza 6 milionów. Szczególnie, że są trasy alternatywne. Wprowadzić 83 grosze miesięcznie od każdego to jeszcze kasa miasta z opłat się wzbogaci a ludzie tego nie odczują

Gość • Środa [27.03.2013, 11:25:30] • [IP: 2.149.207.***]

Jak już będzie już odchodził na emeryturę to postawi sobie punkt poboru opłat na moście.Jak historia sięga, zawsze pobierano opłaty na mostach.No i co ważne 8 milionów, a to wystarczy na punkt poboru opłat a nawet na kanalizację.

Gość • Środa [27.03.2013, 11:04:58] • [IP: 80.245.184.***]

Szkoda ze nikt przed wybudowaniem mostu o tymnie wspomniał wyborem prezydenta

Gość • Środa [27.03.2013, 11:01:29] • [IP: 46.76.238.***]

płatne mosty i promy, opieka medyczna, szkoły. ..skąd na to brać ? Stwórzcie nam mieszkańcom etaty w Magistracie wszystkim 30 tys. ..i będziemy wtedy równi !! pasuje ?!

Gość • Środa [27.03.2013, 10:43:46] • [IP: 212.14.47.***]

Ale w Karsiborzu nikt nie chce kanalizacji, bo trzeba będzie płacić za ścieki. A wylewanie na pole jest za darmo...

Guru • Środa [27.03.2013, 10:28:46] • [IP: 83.21.24.***]

No to Pan prezydent i jego gwardia będzie miała po głosach z Karsiborza zobaczymy którzy radni zafundowali nam płatny most ze szlabanem

Gość • Środa [27.03.2013, 10:25:13] • [IP: 92.42.114.***]

Poczemu ani na mostu pritupli? net doma publicu?

Gość • Środa [27.03.2013, 10:22:06] • [IP: 95.129.226.**]

Niech by to był nawet 1 grosz, to pytam dlaczego?? czy to na pewno jest zgodne z prawem człowieka?? Chyba mieszkańcy Karsiborza mają prawo do bezpłatnego korzystania z jedynej drogi do domu??!! Już kiedyś ktoś mądry opłatę za przeprawę promem wymyślił i co??

Bździągwa • Środa [27.03.2013, 10:21:02] • [IP: 80.245.190.***]

Co to jest NUGAT?

Seksowny Knur • Środa [27.03.2013, 10:19:37] • [IP: 93.94.184.**]

Dlaczego mieszkańcy Karsiborza nie potrafią zdroworozsądkowo pomyśleć?! Przecież 10 złotych rocznie to praktycznie żaden koszt, a można odzyskać 8 mln z VAT na inwestycje. Przede wszystkim u nich. Przecież to jest paczka fajek lub ćwierć litra! Co za naród!

Gość • Środa [27.03.2013, 10:18:54] • [IP: 62.69.253.***]

ale numer było 101 osób na zebraniu a głosowało 105...tych 4 to kto śp. lotnicy którzy tam się rozbili?

Gość • Środa [27.03.2013, 10:07:43] • [IP: 83.21.31.***]

Mieszkańcy Świnoujścia, którzy tak chętnie krytykują nas, mieszkańców Karsiborza, niech się przejadą po naszej dzielnicy i zobaczą co miasto zrobiło dla nas. Nic!! I mamy prawo w nic już nie wierzyć. Nic tu nie ma: szkoły, poczty, przychodni, chodników, kanalizacji, gazu, czyli tego minimum co powinniśmy mieć zabezpieczone. Mamy tylko dziury w drogach. A podatki płacimy naprawdę duże, trochę większe niż za mieszkanka w blokach. Czyli gdzie do tej pory przez te wszystkie lata szły nasze podatki? Na lewobrzeże, które teraz pyszczy i ujada. Udało się naszym władzom pięknie podzielić miasto i mieszkańców. Na dzielnice gorsze i lepsze. Pozdrawiam i życzę owocnych obrad na jutrzejszej sesji.

Gość • Środa [27.03.2013, 10:04:54] • [IP: 37.8.215.***]

Super pomysł. Brak kanalizy XXI wieku to koszmar. A tu jest konkretny pomysł.

Gość • Środa [27.03.2013, 09:56:25] • [IP: 92.42.118.**]

Arytmetyka jest w przypadku głosowania w Karsiborzu jeszcze lepsza podobno oddano więcej głosów niż było ludzi na zebraniu i całe to głosowanie jest nieważne !!

Gość • Środa [27.03.2013, 09:53:56] • [IP: 80.245.183.***]

Jezeli ktos w ogole nie korzysta z mostu to glosuje na, , tak", takie fra*erstwo. .. tacy ludzie co nie korzystaja(nie maja zamiaru) nie powinni byc dopuszczeni do glosu

Gość • Środa [27.03.2013, 09:53:53] • [IP: 193.69.22.**]

Remont ulicy 1-go Maja? A za co? Może kolejna opłata? Najpierw w końcu * te ohydne rybaczówki wtedy już będzie ładnie!!

Gość • Środa [27.03.2013, 09:51:14] • [IP: 193.69.22.**]

Ty Rzecznik struktura demograficzna??!! A na co mieszkańcy Karsiborza płacili przez ostatnie 30 lat kiedy miasto nie kiwnęło tam palcem?

Gość • Środa [27.03.2013, 09:50:46] • [IP: 83.21.157.*]

A czy w Wolinie też zrobią płatny most. ..Czy w/g naszego Prezydenta wraca myto mostowe ? To jest sposób na ratowanie budżetu.Zlikwidowali zakłady pracy. ..Biedronki wywożą kapitał - skąd brać kasę ludzie nie zarabiają. ..więc tylko myto ratuje- tylko jak wtedy się przemieszczać... chodzić z pontonem aby nie korzystać z mostów. Dziwny ten kraj..

Gość • Środa [27.03.2013, 09:46:21] • [IP: 62.69.255.***]

a ponieważ w radzie prezydent ma swoj klub"podoszących rękę"to ma sprawę zaklepaną na bank i po co tłuc temat, jak z tego nic nie wyjdzie!!

Gość • Środa [27.03.2013, 09:45:51] • [IP: 83.25.115.***]

bo w karsibrzu same buractwo bez pomyślunku mieszka, bez obrazy ale taka jest prawda nic im się nie podoba, most jest zbudowany to jakiemuś idiocie się nie podoba bo nie po jego myśli, mosty na całym świecie są płatne bo to przecież jest cześć drogi a za drogi się płaci to nie oni akurat chcą za darmo bo jakiś stary dewot podniósł raban ludzie ogarnijcie się to dla waszego dobra

Gość • Środa [27.03.2013, 09:35:16] • [IP: 83.136.224.*]

A co kasą którą" zaoszczędził" wykonawca mostu?

Gość • Środa [27.03.2013, 09:31:15] • [IP: 88.156.235.***]

Jestem za opłatą.

Gość • Środa [27.03.2013, 09:30:02] • [IP: 92.42.116.***]

Jak to w Polsce, rozum i logika przegrywają z pieniactwem i warcholstwem. Gdyby ktoś pomyślał i wzniósł się ponad emocje, ambicie i myślenie" kto komu" i" kogo racje jest najważniejsza" to pięknie udałoby się odzyskać i VAT i unowocześnić Karsibór, ale nasze staropolskie pieniactwo i warcholstwo na to nie pozwoli i basta!

Gość • Środa [27.03.2013, 09:17:41] • [IP: 193.200.150.***]

Trzeba było pajace nie rozbierać starego mostu, żeby ludzie mieli jakąś alternatywę.

Gość • Środa [27.03.2013, 09:02:54] • [IP: 88.156.235.***]

Tu Żmuda Trzebiatowska pokazała że na temat gospodarki nie wie nic i strach pomyśleć co by się działo gdyby do władzy w naszym mieście doszło PO. Takie koszty jak 10zł na rok to jest nic a ile zyskałby Karsibórz gdyby mieli kanalizację i ładną główną ulicę? Mieszkańcy Karsiborza chcieli mieć nowy most ale nie dołożyli się do niego. Jeżeli jednak na tej wyspie mieszkają ludzie bez pomyślunku to nie ma się co ich pytać i przegłosować sprawę na radzie miejskiej i zamknąć temat.

Gość • Środa [27.03.2013, 08:58:05] • [IP: 95.129.228.***]

Można pobierac opłatę za Most ale jak by były 2 dwa mosty

Gość • Środa [27.03.2013, 08:53:17] • [IP: 62.69.253.**]

Oj, coś z arytmetyką tutaj szwankuje!

Gość • Środa [27.03.2013, 08:36:36] • [IP: 31.63.243.***]

niech cisna z ta kanaliza !! chca zrobic zlewnie sciekow a wyspie i jeden wielki smrod !! niech skasuja od kazdego te 83 grosze miesiecznie i juz ale zadnych szlabanow itp nie bede stal przed mostem jak jakis jelen !!

Gość • Środa [27.03.2013, 08:35:42] • [IP: 87.205.101.***]

...na 101 mieszkańców 105 -ciu było przeciw jakie to fajne, jakie to polskie. ..niech żyją jaja...alleluja!!

Gość • Środa [27.03.2013, 08:34:04] • [IP: 62.69.251.***]

Na 101 mieszkańców, którzy na zebraniu głosowali nad projektem uchwały, 105 było przeciw, a zaledwie 5 poparło pomysł Janusza Żmurkiewicza.

Gość • Środa [27.03.2013, 08:30:25] • [IP: 87.207.63.**]

Ciekawa arytmetyka redaktorze.

Oglądasz 1-98 z 98
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■