POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [23.03.2013, 13:55:45] • Świnoujście

Bez rejestracji w Polsce, nie pojedzie

Bez rejestracji w Polsce, nie pojedzie

fot. Sławomir Ryfczyński

Prezydent Janusz Żmurkiewicz podzielił mieszkańców Świnoujścia na tych, którym wolno korzystać z promów i tych którym, pomimo zameldowania, nie wolno - uważa pani Urszula. Kobieta pracuje w Świnoujściu i tutaj jest zameldowana, nie może jednak wjechać swoim autem na Bielika.

Od ponad roku pani Urszula jest mieszkanką Świnoujścia, tu jest również zameldowana. Tu też, wraz z mężem remontują zakupione mieszkanie, w którym chcieliby jak najszybciej zamieszkać. Pani Urszula pracuje w niemieckiej firmie, oddalonej od wyspy Uznam o blisko 600 kilometrów. Jest zachwycona miastem, do tego stopnia, że w każdy wolny weekend wsiada w auto i przemierza setki kilometrów by znaleźć się w Świnoujściu. Jednak tu, na miejscu czuje się pokrzywdzona, czuje się wręcz obywatelem drugiej kategorii a nie Unii Europejskiej, a wszystko przez... niemieckie numery rejestracyjne jej samochodu i identyfikator, którego w związku z powyższym nie może stać się posiadaczką.

Wiemy, że sprawa pani Urszuli nie jest problemem odosobnionym, znamy też inne polsko-niemieckie małżeństwa, mieszkające w Świnoujściu i mające identyczne problemy z wydostaniem się z miasta promami typu Bielik. Prezydent podzielił mieszkańców Świnoujścia na tych którym wolno korzystać z promów i tych którym, pomimo zameldowania, nie wolno. W demokracji numery rejestracyjne tak jak i marka lub kolor samochodu są prywatną sprawą właściciela pojazdu.

- Ten podział jest bardzo niesprawiedliwy i moim zdaniem bezprawny i krzywdzący – uważa pani Urszula.

- My również znamy problem Pani Urszuli – przyznaje Robert Karelus, rzecznik prezydenta.- Znamy również jej argumentację o wydanie identyfikatora uprawniającego jej samochód , zarejestrowany w Niemczech, na niemieckich tablicach rejestracyjnych, do korzystania z przeprawy Warszów. Prośba jej została rozpatrzona negatywnie, ponieważ zgodnie z pkt 6. „Zasad korzystania z przepraw promowych w Świnoujściu”, identyfikatory wydaje się tylko dla pojazdów, które: „są zarejestrowane na wnioskodawcę (wpisanego w rubryce C.1. dowodu rejestracyjnego) będącego mieszkańcem Miasta Świnoujście i są zarejestrowane w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście na podstawie tablic rejestracyjnych wg tzw. „starego wzoru” (tj. białe litery i cyfry umieszczone na czarnym tle) oraz wg wzoru indywidualnego. Warunkiem wydania identyfikatora jest przedłożenie wniosku oraz kopii dowodu rejestracyjnego pojazdu na który wydany ma być identyfikator.”

Samochód może być też użytkowany przez wnioskodawcę – mieszkańca Świnoujścia, na podstawie zawartej przez niego umowy leasingu. Musi być jednak zarejestrowany w Polsce. Niekoniecznie w Świnoujściu.

- Warunkiem wydania identyfikatora jest przedłożenie wniosku oraz kopii: dowodu rejestracyjnego i umowy leasingu pojazdu, na który wydany ma być identyfikator – informuje rzecznik.

W cytowanych przepisach mowa też o samochodach, które są zarejestrowane na wnioskodawcę (wpisanego w rubryce C.1. dowodu rejestracyjnego) niebędącego mieszkańcem Świnoujścia, zatrudnionego na terenie miasta od co najmniej 3 miesięcy na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Ale i tutaj mowa jest o zarejestrowaniu auta na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

- Warunkiem wydania identyfikatora jest przedłożenie wniosku, kopii dowodu rejestracyjnego pojazdu na który wydany ma być identyfikator oraz zaświadczenia o zatrudnieniu wydanego przez pracodawcę - kontynuuje Robert Karelus.- Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, by Pani Urszula, jako właścicielka samochodu oraz zameldowana na stałe mieszkanka Świnoujścia , zarejestrowała swój pojazd w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta . Otrzyma wtedy tablice rejestracyjne zaczynające się od liter ZSW, co umożliwi jej korzystanie z przeprawy miejskiej.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 178, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-178 z 178

Gość • Sobota [24.10.2015, 16:58:20] • [IP: 83.8.119.**]

PANI ULA MA RACJE ZAINWESTOWALA PIENIADZE W SWINOUJSCIE TO POWINNA DOSTAC TO TYLKO SWIADCZY O TYM JAK DBA SIE O LUDZI

Gość • Poniedziałek [25.03.2013, 12:21:00] • [IP: 37.8.215.**]

118, . Powinni tak uchwalic regulamin aby kazdy mieszkaniec miasta dostal prom Bielik. Oczywiscie utrzymywany przez panstwo polskie. Nie wazne czy to Polak, Arab, czy Eskimos. Wazne aby mial zameldowanie w Swinoujsciu a samochod byle gdzie.

Gość • Poniedziałek [25.03.2013, 11:33:01] • [IP: 80.245.184.**]

Co ma wspolnego zameldowanie z zarejestrowaniem auta. Pani, jako piechur moze i bez zameldowania korzystac z Bielika. Co innego auto. Poniewaz jest problem z plynna przeprawa- i nie z winy naszego prezydenta- a ludzi pracujacych po obu stronach mamy mase, to trzeba bylo problem w miare logicznie rozwiazac. Mysle, ze tak glupio sie wymadrzaja Ci, co nie musza sie codziennie przeprawiac do pracy. Zapytajcie o zdanie swoich rodzicow, ktorzy codziennie zapylali do Odry, co sadza na ten temat.

Gość ze Swinoujscia • Poniedziałek [25.03.2013, 10:45:12] • [IP: 93.228.174.**]

Juz mialem auto zarejestrowane w polsce-jest drozej niz w niemczech i w razie wypadku lub kradziezy takie firmy jak np.;;Uniqa'' robia uniki zeby w ogole nic nie zaplacic.Jezeli ktos ma auto zarejestrowane za granica i jest jednoczesnie mieszkancem Swinoujscia-to z zalozenia jest dyskryminowany.Nie mowie ze sa to metody rasistowskie-moze ty tylko wynikac z czystej glupoty lub zawisci dysydentow.Ale na to nic nie poradze.Auta i tak w polsce nie zarejestruje-choc mieszkam w Swinoujsciu.

Gość • Poniedziałek [25.03.2013, 10:26:01] • [IP: 92.42.118.***]

A może pora zmienić ten regulamin. Takich przypadków znam kilkanaście. Osoby mieszkają i pracują na terenie Niemiec, a w Świnoujściu mają mieszkania. I mają meldunek. A to powinno być równoznaczne z otrzymaniem identyfikatora. Problem do rozpatrzenia przez radnych.

Gość • Poniedziałek [25.03.2013, 07:10:22] • [IP: 83.25.118.***]

a na stadion narodowy poszło z naszych podatków i dlaczego nie mamy tam darmowego wstępu?

Gość • Niedziela [24.03.2013, 21:57:06] • [IP: 87.166.200.**]

dla Gość  Niedziela [24.03.2013, 21:14:31]  [IP: 5.184.182.***] dziekuje dla Takich jak Pan/Pani chce sie zyc i walczyc. Pozdrawiam

Gość • Niedziela [24.03.2013, 21:47:31] • [IP: 87.166.200.**]

dlaGość  Niedziela 24.03.2013, 21:30:34]  [IP: 178.238.245.***] jestem pod wrazeniem..powiedzialabym, bez analizy, bo tu nie ma co analizowac ze nie cytuje sie nie swoich cytatow. no ale jezeli zna sie dwa slowa" Bujac i Olac" to trzeba cytowac...Dobranoc pseudohumanisto, a te perly i wieprze to madre tylko ze nie Twoje wiec zostan juz przy swoich olanych bujaniach

Gość • Niedziela [24.03.2013, 21:30:34] • [IP: 178.238.245.***]

Gość • Niedziela [24.03.2013, 20:55:21] przeanalizowałem treść i formę Twojej wypowiedzi i doszedłem do wniosku, że nie będę rzucał pereł przed wieprze.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 21:14:31] • [IP: 5.184.182.***]

Zapytano kiedyś prezydenta Francji de Gaullea czt wolałby mieć dobre prawo, czy mądrych urzędników, Odpowiedział że mądrych urzędników, bo on nawet głupie prawo będą potrafili dobrze stosować. A w Świnoujściu ani dobrego prawa, ani mądrych urzędników. Wydawanie identyfikatorów jest uzależnione od widzimisię prezydenta, jest to jakieś echo władzy absolutnej, niestety nie jest to absolutyzm oświecony.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 20:55:21] • [IP: 87.166.200.**]

dlaGość  Niedziela [24.03.2013, 20:44:21] no popatrz, popatrz umie troszke wiecej a nie tylko" Bujac" i" Olac" i nawet" Ranczo" w TV tobie nie przeszkodzilo. A do otwarcia denaturatu nie potrzeba korkociagu bo korkociag sluzy do otwierania wina, to tak na marginesie, gdybys poligloto nie wiedzial.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 20:44:21] • [IP: 178.238.245.***]

Gość • Niedziela [24.03.2013, 19:07:43] czym Ty otwierasz swój komputer?Otwieraczem do konserw?Czy może otwierasz go tak samo jak otwierasz puszkę Volta ?

Gość • Niedziela [24.03.2013, 19:55:07] • [IP: 79.186.128.***]

ciesze sie ze juz tam nie mieszkam! miasto kiszone we własnej głupocie

Gość • Niedziela [24.03.2013, 19:24:15] • [IP: 87.166.200.**]

dla Gość  Niedziela [24.03.2013, 19:10:48] Wreszcie jakis normalny wpis, wpis nad ktorym warto sie zastanowic, a nie wulgaryzmy, wyzwiska, obelgi i glupoty. Dziekuje i pozdrawiam

Gość • Niedziela [24.03.2013, 19:10:48] • [IP: 79.184.9.***]

miejska przeprawa powinna byc dla aut osobowych a nie busow terenowek i dostawczych itp i po problemie ! reszta na karsibor pa !

Gość • Niedziela [24.03.2013, 19:07:43] • [IP: 87.166.200.**]

A ty Gość  Niedziela [24.03.2013, 18:22:10] no pozazdroscic bogactwa slownictwa ojczystego jezyka :"BUJAC i OLAC" i to wszystko co masz do powiedzenia, dobrze ze choc komputer umiesz otworzyc a moze wlaczyly ci dzieci??

Gość • Niedziela [24.03.2013, 18:46:24] • [IP: 87.166.200.**]

Dla Gość  Niedziela [24.03.2013, 18:22:10] Nie chce mi sie z toba gadac a RUHE tak sie pisze poligloto ale ty pewnie nie wiesz co to znaczy, ale za to wiesz jak ona tam gdzie mieszkala sie zachowywala, co mowila nawet co myslala. A moze ty jestes wrozka ??zal mi Ciebi

Gość • Niedziela [24.03.2013, 18:22:10] • [IP: 80.245.184.***]

i bardzo słusznie że nie może--jak pozwolą jej [ciekawe na jakiej p-odstawie-regulamin mówi wyrażnie-tylko z ZSW]-to odrazu sie znajdzie ze- 100-tu takich'''' pokrzywdzonych';'-i kolejka sie zwiększy do podwójnego czekania czasowego niż obecnie--- i tak juz mieszkańcy pracujący na ptawobrzeżu tracą do 3-ch godz. codziennie na dojazd i powrót z pracy-ale co to kogo obchodzi-, wazna frau -tam zarabiac a tu rżnąć panią-i wszyscy ulegać i na kolana, , , tam gdzie mieszkała do tej pory nawet niepisneła by słówkim- przepisy i RUE !!

Gość • Niedziela [24.03.2013, 17:46:38] • [IP: 77.88.191.***]

Przeciez to co sie dzieje z tymi promami to jakies bezprawie. Skoro panstwo doklada do promow to wszyscy powinni moc nimi plywac. To jest stale polaczenie miedzy dalsza czescia panstwa!

Gość • Niedziela [24.03.2013, 17:26:42] • [IP: 164.127.18.**]

A może mieszkańcy Swinoujścia powinni korzystac tak z promu jaki udział w maja w podatku przeznaczonym na utrzymanie tej przeprawy, a NIE WYDZIERAC SIE O DOTACJE PAŃSTWOWE, BO TAK TO WSZYSCY TAM POWOWINNI BYC RÓWNI. BEZ PRZYJEZDZNYCH UDUSICIE SIE WE WŁASNEJ TOMACIE.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 17:21:33] • [IP: 178.238.245.***]

Olać temat i panią Urszulę.

Ula • Niedziela [24.03.2013, 16:58:00] • [IP: 87.166.200.**]

dla Malkontent malkontentów  Niedziela [24.03.2013, 16:32:42] ma Pan racje, ale gdzie kupic ten identyfikator bo w wydziale komunikacji napewno nie. Juz przy skladaniu wniosku odstawili mnie z kwitkiem. Wiec gdzie..?? PS. to nie jest" AFERA" prosze zerknac na definicje slowa" Afera"Pozdrawiam i definitywniw koncze z UDOLNYMI moim zdaniem ripostami. Zycze wszystkim takiej znajomosci jezyka OJCZYSTEGO po 35-latach przebywania za granica

Gość • Niedziela [24.03.2013, 16:51:31] • [IP: 87.102.77.**]

a jeszcze jedno dopisze moja zona byla pracownikiem szpitala i musiala jezdzic przez krasiobry pozdrawiam tych co nie musza jezdzic do okola

Gość • Niedziela [24.03.2013, 16:47:52] • [IP: 87.102.77.**]

ja sie wypowiadac nie bede mialem polskie tablice i tez jestem z zona zameldowany w Swinoujsciu ale tablice byly z innego wojewodztwa ale w dowodzie rejstracyjnym bylo napisane meldunek Swinoujscie i tez nie moglismy wjezdzac duzo by tu gadac

Malkontent malkontentów • Niedziela [24.03.2013, 16:32:42] • [IP: 80.245.190.**]

Aby ukrócić wszelkie dalsze komentarze na różnym poziomie jak i nieudolne riposty Pani Urszuli, zwracam się do Was wszystkich o udzielenie odpowiedzi;Mam samochód, jestem zameldowany w Świnoujściu a MUSZĘ kupić identyfikator aby przeprawić się Bielikiem i co gorsza nie robię AFERY jak Pani Urszula tyko co roku kupuję identyfikator i nie robię z tego takiej afery.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 16:14:03] • [IP: 87.166.200.**]

dla Gość  Niedziela [24.03.2013, 15:10:40] Deutschland to tak sie pisze, no chyba ze w twoim DOJCZLANDZIE tak. A ta pani juz pisala ze jest Polka, ktora stan wojenny zmusil do pozostania na obczyznie.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 15:24:33] • [IP: 93.94.190.***]

to niemcy są przeciwni budowie czegoś ze stałego połaczenia

Gość • Niedziela [24.03.2013, 15:21:46] • [IP: 93.94.190.***]

to niech jedzie przez kołbaskowo

Gość • Niedziela [24.03.2013, 15:21:38] • [IP: 87.166.200.**]

dla Gość  Niedziela [24.03.2013, 14:42:26] inteligetny, trafny i merytoryczny komentarz. Dziekuje i pozdrawiam

Gość • Niedziela [24.03.2013, 15:10:40] • [IP: 93.94.186.***]

i bardzo dobrze, trzymam za Prezydentem...u was w dojczlandzie to nam polakom nic nie wolno, bo zaraz policje wzywacie nasyłając na polusa...

Gość • Niedziela [24.03.2013, 15:03:04] • [IP: 92.42.113.***]

"Problemik" powraca? Nie się zdecyduje, alb rybka, albo akwarium. Chce mieszkać w Polsce? niech rejestruje samochód w Polsce. A z artykułu wynika, że chce zarabiać po europejsku a koszty utrzymania po polsku. Niech się na coś zdecyduje! Argument o podwójnym obywatelstwie nie jest argumentem, świadczy to tylko o słabości Polski. Dlaczego USA nie dopuszcza podwójnego obywatelstwa?

Gość • Niedziela [24.03.2013, 14:45:37] • [IP: 87.166.200.**]

dla Gość  Niedziela [24.03.2013, 12:02:25] Ona placi podatki w niemczech ALE W POLSCE TEZ. Mysle ze mieszkancy powinni byc uprzywilejowani ale Tacy jak pani Ula nie powinni byc dyskryminowani i za oplata. Dla Gość  Niedziela [24.03.2013, 12:02:25] tak mozna miec dwa stale zameldowania w Polsce i w innym kraju. Pozdrawiam

Gość • Niedziela [24.03.2013, 14:42:26] • [IP: 62.69.255.***]

W sumie to widzialem auto z norweskimi tablicami I identyfikatorem ktory wygladal na oryginalny. Po za tym w tych czasach wjazd na prom powinien byc mozliwy po okazaniu dowodu z meldunkiem przez kierowce, a nie jakies wyludzanie pieniedzy na identyfikatory I stwarzanie problemow, po za tym gdyby lepiej byla zorganizowana przeprawa na karsiborach, niektorzy chetniej by sie decydowali na tamta przeprawe, informacje o czasie oczekiwania na przeprawie calkowicie rozjezdzaja sie z prawda I do tego nigdy nie wiadomo kiedy odplynie karsibor' a kiedy jedzie sie na umowione spotkanie lub do pracy trzeba pojawic sie o konkretnej godzinie.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 14:30:47] • [IP: 80.245.189.**]

żeby wjechać na prom trzeba mieć specjalną naklejkę niech jedzie na karsibory a nie się pcha na prom dla tych co zapłacili

Gość • Niedziela [24.03.2013, 14:21:54] • [IP: 95.129.228.**]

Niech pani Urszula siedzi w dojczlandzie i nie zawraca nam głowy swoim wyimaginowanym problemem.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 14:15:01] • [IP: 193.200.150.***]

Jeszcze pozbyć przywileju paskudnych urzędasów.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 13:45:27] • [IP: 77.88.162.***]

O czym dyskusja.Do czego potrzebny jej jest Bielik.Ma wolny wjazd na Karsibor i koniec.Ja tez nie mam wjazdu do centrum Poznania i nie protestuje.Ale mam rodzine w podeszlym wieku na warszowie i mam stac razem z Nia w kolejce?

Gość • Niedziela [24.03.2013, 13:39:30] • [IP: 31.62.83.**]

popieram ze szkoda na to zdrowia, a karsiborem czesto mozna sie szybciej przeprawic niz bielikiem. sa kamery, wiec widac czy jest kolejka.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 13:12:39] • [IP: 62.69.248.***]

Może cała polska zamelduje się w Świnoujściu i wtedy już identyfiaktory nie bedą potrzebne tylko mieszkańcy będą zamiast godziny czekać 4 godziny żeby się np z pracy przeprawić. .. Jak Pani chce korzystac z promu to proszę zamieszkać w Świnoujściu i zarejestrować samochód, czemu z podatków mieszkańców wszyscy inni mają czerpać korzyści...

Nasty Mosquito • Niedziela [24.03.2013, 13:08:08] • [IP: 92.42.112.***]

Czy można być zameldowanym w dwóch krajach na raz?Bo jeśli nie to z meldunkiem tylko w Polsce dać jej pozwolenie i tyle.Natomiast jeśli meldunek jest możliwy tu i za granicą to każdy niemiaszka, który zakupił mieszkanie w Świnoujściu i ma meldunek może być teoretycznie kolejnym autem na przeprawie.Poza tym Żmurkiewicz powinien zarządzić ZAKAZ WJAZDU WSZYSTKICH POJAZDÓW W WEEKENDY W SEZONIE LETNIM! Dziękuję za uwagę:)

Ula • Niedziela [24.03.2013, 13:07:23] • [IP: 87.166.200.**]

dla Gość  Niedziela [24.03.2013, 10:38:56] już odpowiedziałam że identyfikator potrzebnyjest mi do przewozu materiałów budowlanzch ze Szczecina i nie tylko. Wydawało mi się że Promy powinno się traktowa jak tramwaj lub autobus którz łączy prawo z lewo brzeżnym Świnoujściem tak jak to jest w innych miastachnp. Warszawie, Poznaniu i.t.d. Zdaję sobie sprawę że dla ludzi którzy stoją godzinami w kolejkach żeby do pracy lub do domu to horror ale to nie moja winna tylko mało walecznej władzy, która dba o własne różnorodne biznesy a o mieszkańców interesy o to żeby im sie jako tako żyło to czasu i chęci nie starcza. A mieszkania w Świnoujsciu kosztują więcej jak w Niemczech więc nie sa takie taniutkie. Poydrawiam

Gość • Niedziela [24.03.2013, 12:02:25] • [IP: 83.3.70.***]

Racja !! płaci PODATKI DLA NIEMCÓW, TO NIECH SIĘ NIE BURZY !!

Gość • Niedziela [24.03.2013, 12:01:00] • [IP: 83.3.70.***]

A może wszystkim Niemcom damy identyfikatory na Bieliki ??

Gość • Niedziela [24.03.2013, 11:50:44] • [IP: 80.245.184.**]

Proszac o ten artykul powinna Pani sie liczyc z tym, ze glosy i komentarze beda baaaardzo zroznicowane i niekoniecznie ludzie beda sie nad Pania litowac. Naprawde, skoro Pani jedzie od czasu do czasu po material do Szczecina to korona Pani z glowy nie spadnie jak Pani sie przeprawi Karsiborem. Czas Pania nie goni. Prosze, niech Pani spojrzy w kolejce na Karsibora -ilu mieszkancow naszego miasta korzysta z tego promu. To nie jest prom dla wygnancow, skazancow czy kogo tam jeszcze. Czesto tam mozna przeprawic sie o wiele szybciej niz na Bieliku. Spokojnie, prosze sie raczej cieszyc ze Pani tu kupila tanio mieszkanie, ze jest zdrowie i ze ma Pani kochanego i wyrozumialego meza. Nam promy zjadly pol zdrowia a Pani nie musi sie z tym szarpac. Szkoda zdrowia.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 11:34:27] • [IP: 80.245.188.***]

Pani Urszula pracuje w Niemczech.Tam też płaci podatki a przywilejów domaga się w Polsce.To nieuczciwe.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 10:50:08] • [IP: 178.238.245.***]

Bujaj

Gość • Niedziela [24.03.2013, 10:49:35] • [IP: 95.40.69.**]

przecież ma Karsibór, o co ta panika ? poza tym w stronę niemiec promu nie potrzebuje - niech spada na drzewo

Gość • Niedziela [24.03.2013, 10:38:56] • [IP: 80.245.190.***]

a sprzedawaj jak Ci pasuje ale najpierw odpowiedz bo pytam po raz 3 : po co Ci pozwolenie na Bieliki skoro jedziesz od strony Anklam? Nie wmawiaj mi że jedziesz przez Szczecin bo tylko idiota pojedzie po dziurawych drogach skoro do Anklam (30km od Świnoujścia) jest piękna autostrada z każdego zakątka Niemiec ! No więc?

Gość • Niedziela [24.03.2013, 10:36:57] • [IP: 88.156.235.**]

-->[IP: 87.166.200.**]Widzę po twoim komentarzu że szybciej coś robisz jak myślisz! Skąd wiesz kto usiadł przy klawiaturce i wystukał te bzdury/ może to a raczej na pewno jakiś niedouczony gimbus!? Ty mu o stanie wojennym ale on w tamtych czasach nie był nawet w planie przyjścia na świat! tego przepisu nie ustalili jacyś urzędnicy tylko Rada Miasta i trzeba sie dostosować.Przecież zgodnie z tym nie możesz dostać identyfikatora. Zarejestruj samochód w Świnoujsciu i będzie po problemie.Chyba że się wstydzisz mieć polskich numerów na swoim samochodzie zwłaszcza w Niemczech? Ja na prawdę nie rozumiem twojego problemu!

Gość • Niedziela [24.03.2013, 10:29:30] • [IP: 83.25.118.**]

Czy dobrze rozumiem: nie jestem mieszkancem S-cia, ale pracuje tu przez co najmniej 3 miesiace i mam przedstawic umowe o prace na czas nieokreslony? kto w dzisiejszych czasach ma taka umowe? a co z szychami i innymi cwaniakami z gazoportu co podostawali przepustki bo mieszkania wynajmuja na platanie. A ta kobieta ma samochod przerejestrowac zeby ja potem w De scigali... Kpina panie RK, lepiej dostosujcie przepisy, na ktore sie powolujecie

Gość • Niedziela [24.03.2013, 10:26:45] • [IP: 92.42.116.**]

Haha. Pierwsze slysze ze Polska to jeden z najbardziej goscinnych krajow, zwlaszcza w tym stuleciu... No chyba ze mowa o politykach to jasne. A ty kobito idz najpierw do wydzialu komunikacji miejskiej przy uzedzie w swinoujsciu a nie spamujesz artykulami na tym i tak juz zaspamowanym mocno pierdolami portalu.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 10:23:02] • [IP: 83.21.21.**]

miejsce zamieszkania jest wtedy gdy przebywa sie w danym miejscu ponad pol roku na rok. tak mowi prawo UE i nasze, to samo jest z praca, kiedy pracujemy ponad pol roku na rok w miejscu zamieszkania a nie zameldowania to obowiazek rozliczania podatkow tez nastepuje juz w miejscu zamieszkania. Nasi rodacy w niemczech maja teraz problem z autami zarejestrowanymi w polsce, jezeli niemcy udowodnia im ze przebywaja ponad pol roku na rok w niemczech to beda musieli placic podatek drogowy i przejerestrowywac auto. Z tekstu wynika ze Pani Urszula mieszka w niemczech, w polsce ma tylko meldunek wiec nie mozna powiedziec ze jest mieszkanka swinoujscia bo nie przebywa tu ponad pol roku na rok. To samo prawo obowiazuje w niemczech wiec nie wiem o co raban

Gość • Niedziela [24.03.2013, 10:19:51] • [IP: 79.186.163.**]

ZEZWOLENIA POWINNY BYĆ WYDANE NA WJAZD NA PROM NA PODSTAWIE ZAMELDOWANIA A NIE TABLIC REJESTRACYJNYCH!! CO WY NA TO ??

Gość • Niedziela [24.03.2013, 10:18:48] • [IP: 83.21.148.***]

PANI URSZULA nie moze zmienic tablic bo po terenie NIEMIEC na polskich tablicach nie moze sieporuszac dluzej jak pol roku jezeli PAN prezydent sprzedaje nieruchomosci obcym to niech udostepni tez przeprawe

Urszula • Niedziela [24.03.2013, 09:26:47] • [IP: 87.166.200.**]

dla Gość  Sobota [23.03.2013, 22:53:37] "Moi" to sa tu w Swinoujsciu wiec gdzie mam spadac, Nie wiem za co mam ludzi przepraszac, nie chce zabierac im miejsca w kolejkach kiedy spiesza sie do pracy, chce tylko jezdzic do Szczecina po materialy budowlane, czy to jest taka zbrodnia. Przykro mi ze ISWINOUJSCIE wydrukowalo ten artykol z bledem bo ja pracuje w niemczech, wygnal mnie stan wojenny w 1981roku. Zawsze bardzo tesknilam za Polska, ale teraz czytajac te wasze zlosliwe, obrazliwe komentarze boje sie tu wrocic, naprawde trodno mi jest uwiezyc ze to mowia moi rodacy slynacy z najwiekszej goscinnosci na swiecie. Boje sie o siebie boje sie o meza. Sprzedam to mieszkanie. Dzieki kochani ze otworzyliscie mi oczy.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 09:09:44] • [IP: 193.200.150.***]

Ja naklejkę bym wymusił z maczetą w ręku.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 08:50:14] • [IP: 37.8.215.**]

Jedna z niewielu spraw zalatwiona przez pana prezydenta tak jak powinno byc. A pani Urszula niech sobie jezdzi przez Niemcy. Ewentualnie rowerem.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 08:37:47] • [IP: 94.227.152.***]

a jaki ma ta pani problem z przerejestrowaniem samochodu hmm juz wiem oplaty-prosze wybaczyc mam samochod na szczeciskich blachach i mi to nie przeszkadza ze musze udac sie na drugi prom-jak zdecyduje sie przerejestrowac napewno bede jezdzil na miejski narazie nie mam takiego zamiaru-wiec niech ta pani nie piermandoli glupot tylko zrobi oplaty i dostanie tablice

Gość • Niedziela [24.03.2013, 08:10:03] • [IP: 159.205.135.***]

mozna wydac kase kupić mieszkanie ale na bielika nie można wjechac

Gość • Niedziela [24.03.2013, 07:49:33] • [IP: 79.188.75.***]

A ja mieszkam od 3 lat na wyspie ale rej mam ZS bo tam jestem zameldowany. Nie ma obowiązku meldunku w miejscu zamieszkania już od dobrych kilku lat ale urzędnicy tego nie rozumieją. Mało tego pracuję 7-8 razy w miesiącu po 24 godziny więc wyrabiam nawet więcej godzin niż ustawowo, a w piśmie mogę przeczytać, że nie dostanę naklejki bo do pracy chodzę tylko 7-8 razy na miesiąc. Czyli mieszkam tutaj, pracuję tutaj, dziecko chodzi tutaj do przedszkola ale nie jestem traktowany jak" swój" tylko dlatego bo nie ma obowiązku meldunku z którego korzystam. SIC

Gość • Niedziela [24.03.2013, 07:38:37] • [IP: 178.238.251.***]

To wpław dawaj kobieto

Gość • Niedziela [24.03.2013, 06:44:45] • [IP: 80.245.191.***]

" Kobieta pracuje w Świnoujściu i tutaj jest zameldowana, nie może jednak wjechać swoim autem na Bielika."" Pani Urszula pracuje w niemieckiej firmie, oddalonej od wyspy Uznam o blisko 600 kilometrów." Panie redaktorze??. Czy dostrzega pan jakieś różnice w podanej przez pana informacji.??To pracuje, czy nie pracuje?

Gość • Niedziela [24.03.2013, 03:42:57] • [IP: 212.21.59.**]

Kobito leć do Trybunału Sprawiedliwości Unii a może wtedy twoi ziomale ulitują się nad twoim losem i zasponsorują tunel dla wszystkich mieszkańców. bo przecież dla ciebie zmiana prawa obowiązującego od kilku lat to - pestka. Panowie z UM tak trzymać.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 02:37:27] • [IP: 95.41.175.**]

Ulka Ty to masz fajnie, taki problem masz...straszne...to spadaj do swoich!

Gość • Niedziela [24.03.2013, 02:06:04] • [IP: 92.42.116.***]

Dzięki tej złośliwości zaprezentowanej w komentarzach zawsze będziecie biedni i wiedli podły żywot pomiędzy piwem w krzakach a rundką po śmietnikach... Dobry los osiągają tylko dobrzy ludzie. Wy macie pośladki ściągnięte wiecznym strachem.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 01:14:06] • [IP: 92.42.116.***]

a ja zacytuję (Gość z g.22:54:47) pytanie: Po co Ci przeprawa na Bieliki skoro jedziesz od strony Anklam ??

Gość • Niedziela [24.03.2013, 00:58:46] • [IP: 93.94.184.***]

Zawsze mówiłem że ci Polscy niemcy są bardziej niemieccy niż ci rodowici niemcy.Szybko im się w główach przewraca. Wracają do Polski po kilku lub kilkunastu latach i próbują traktować nas jak ludzi niższej klasy.A wracając do tematu to sama pani twierdzi że przyjeżdża Pani tylko na weekendy a w te dni bieliki zabierają wszystkie auta bez względu gdzie są zarejstrowane, więc o co to całe zamieszanie.

Gość • Niedziela [24.03.2013, 00:19:06] • [IP: 93.94.188.***]

Gość • Sobota [23.03.2013, 22:53:37] • [IP: 80.245.184.**]przeprosić tych ludzi. ---> niestety tamten kraj nie przeprasza, ma tylko roszczenia :) polecam podręczniki od histori :)

Gość • Sobota [23.03.2013, 23:40:40] • [IP: 80.245.189.***]

Niemcy ściągają podatek drogowy od Polaków. Nawet 2, 5 tys. euro Niemieckie skarbówka i służby celne wyłapują Polaków, którzy zamieszkali w przygranicznych wioskach w Meklemburgii i Brandenburgii, ale nie przerejestrowali aut. Nakazy zapłaty podatku drogowego – nawet za trzy lata wstecz – mogło otrzymać już kilkuset Polaków zameldowanych w Niemczech Ilu osób może dotyczyć problem? Tylko w okolicy Szczecina po niemieckiej stronie może mieszkać ponad tysiąc osadników. Dokładnych danych niemieckie urzędy nie podają. O liczbach nie chcą też mówić pracownicy punktu konsultacyjno-doradczego Euroregionu Pomerania w Loecknitz [przygraniczne 3-tysięczne miasteczko, w którym Polacy to już 10 proc. mieszkańców - red.]. Z nieoficjalnych informacji wynika, że w grudniu 2012 r. nakazów zapłaty dla Polaków było ponad 150...i CO PANI NA TO ??

Gość • Sobota [23.03.2013, 23:33:22] • [IP: 80.245.189.***]

Pani Urszulo -a w Niemczech skarbówka i Policja ściga tych, którzy się przenieśli z granicę i nie rejestruja aut w Niemczech (dotyczy to Polaków z okolicy granicy) więc my mamy łamać prawo dla Pani, a nasi w Niemczech obrywają ??...coś się w Pani główce pokiełbasiło!!

Gość • Sobota [23.03.2013, 23:14:17] • [IP: 80.245.190.**]

"Najlepiej niech Pani nie czyta tych nędznych wypocin niektórych nędzników." nędzne wypociny nędzników - nędznie to musi twój rozum wyglądać - ubawiłem się po pachy

z Ulą • Sobota [23.03.2013, 23:02:27] • [IP: 88.156.232.**]

Witam. Nie jest Pani sama ! Ja w podobnej sytuacji tu już 9 lat. Pozdrawiam. Najlepiej niech Pani nie czyta tych nędznych wypocin niektórych nędzników.

Gość • Sobota [23.03.2013, 22:54:47] • [IP: 80.245.190.***]

do Gość  Sobota [23.03.2013, 19:32:28]  [IP: 87.166.205.**] może i bzdurne ale prawo a jak ciemnogrodzie nie wiesz to są bardziej bzdurne chociażby w USA:" baby można lać po gębie tylko w piątki" Nie ucz mnie" babo" tylko odpowiedz na moje pytanie: Po co Ci przeprawa na Bieliki skoro jedziesz od strony Anklam ??

Gość • Sobota [23.03.2013, 22:53:37] • [IP: 80.245.184.**]

Pani Urszulo, a dlaczego tak Pani zależy aby przeprawiać się promem w centrum? Nie pracuje Pani tutaj w mieście więc po co ma Pani zabierać miejsce na promie ludziom którzy się śpieszą do pracy, dla których każda minuta w tym codziennym kotle jest na wagę złota? Powinna się Pani wstydzić i przeprosić tych ludzi. Pani tu przyjeżdża na odpoczynek, czyż nie tak? A może by tak nagłośnić raczej nasz problem w Unii, to by się Pani przysłuzyła !

Gość • Sobota [23.03.2013, 22:39:51] • [IP: 93.94.184.***]

DUPA DUPA DUPA. F.KIEPSKI

Gość • Sobota [23.03.2013, 22:37:05] • [IP: 80.245.190.***]

Najlepiej wywrócić cały porządek do góry nogami dla jakiegoś babska po to aby inni się z nas śmiali.

Gość • Sobota [23.03.2013, 22:24:01] • [IP: 92.42.118.***]

paniu urszulo mala koperta nagra pani filmik i bedziemy mieli na tacy pana zmurkiewicza :) badz urzednikow :)

Gość • Sobota [23.03.2013, 22:08:34] • [IP: 88.156.233.**]

Ula" mieszkanka" weekendowa, od roku zameldowana już" dymi". Co będzie jak naprawdę tu zamieszka. Nowy warchoł? Potrzebni nam tacy? Tak trudno zrozumieć obowiązujące przepisy? Na pewno w Niemczech jest jej łatwiej naginać je w imię tylko własnych celów.

Gość • Sobota [23.03.2013, 21:58:55] • [IP: 87.166.205.**]

cos sie chyby zawiesilo bo pisze i pisze a nic sie nie wyswietla. Prezydent powinien zmienic ustawe nawet jesli bedzie to tych" INNYCH, GORSZYCH"kosztowac to nic niech maja choc szanse poczuc sie w pelniwartosciowymi mieszkancami Swinoujscia a nie tylko dojnymi krowami-

Irek z Koloni • Sobota [23.03.2013, 21:51:34] • [IP: 164.127.133.***]

Mieszkam na stale w Koloni w Swinemunde mam mieszkanie i nie przychodzi mi do glowy by walczyc o prawo do przeprawy Bielikami w dni powszednie.Ta regulacja zostala wprowadzona dla ludzi miejscowych posiadaczy aut by ulatwic im i tak trudny los wyspiarzy.Dziwi mnie w tym cos innego.Jak mozna jezdzic samochodem na numerach niemieckich bedac zameldowanym w swinemunde.?Po trzech miesiacach nalezy bezwzglednie przemeldowac samochod.Czy zamiast walkowac beznadziejny temat ktos odpowiedzialny zainteresuje sie faktyczna sytuacja tej rozhisteryzowanej Pani. Ordnung mus sein!!

Gość • Sobota [23.03.2013, 21:51:01] • [IP: 80.245.179.***]

jeżeli ta kobieta decyduje się na mieszkanie tu, to musi zaakceptować obowiązujące tu prawa i zwyczaje tak samo jak robi to u Niemców.

Gość • Sobota [23.03.2013, 21:38:03] • [IP: 62.69.250.**]

Gość  Sobota [23.03.2013, 19:32:28]  [IP: 87.166.205.**] Dla Gość  Sobota [23.03.2013, 18:56:08]  [IP: 80.245.190.***] To jest Kobieta a nie baba i chodzi jej o Bieliki i ma takie samo prawo jak ty kmiocie bo placi podatek za nieruchomosci a bzdurne prawo Zmurkiewicza jest tak glupie jak ty. ---------> Jeśli idzie o kmiota, to raczej ty na niego wychodzisz. Wyobraź sobie, że to nie Żmurkiewicz ale Rada Miasta stanowi prawo lokalne. Do nauki matołku.

Gość • Sobota [23.03.2013, 21:31:08] • [IP: 92.42.114.***]

Ta pani chce mieszkać w Świnoujściu a w Niemczech chce jeździć na niemieckich numerach. Bo Niemcy będą na tą panią dziwnie patrzeć, Pani czuje się pokrzywdzona , trzeba przełamać wszystkie zasady i przepisy bo ta pani tak chce. Proszę się zdecydować. Każde państwo ma swoje prawa które obowiązują.

URSZULA • Sobota [23.03.2013, 21:25:41] • [IP: 87.166.205.**]

Gość  Sobota [23.03.2013, 20:58:17] harujac przez 35lat i kupujac tu mieszkanie, naprawde nie wiedzialam o tym ze bedzie sie mnie zmuszac do zmiany numerow. Na promach wisi napis w jezyku polskom i niemieckim „TYLKO DLA MIESZKANCOW SWINOUJSCIA“ ja nia jestem bezspornie a identyfikatora dostac nie moge. Pozdrawiam

Gość • Sobota [23.03.2013, 21:23:16] • [IP: 92.42.118.**]

regulamin jest jasny to w czym rzecz

Malkontent malkontentów • Sobota [23.03.2013, 21:22:18] • [IP: 80.245.190.**]

Czegoś tu nie rozumię albo jestem do tyłu z topografią miasta. 1)cyt.cyt."Kobieta pracuje w Świnoujściu i tutaj jest zameldowana...""Pani Urszula pracuje w niemieckiej firmie, oddalonej od wyspy Uznam o blisko 600 kilometrów.Jest zachwycona miastem, do tego stopnia, że w każdy wolny weekend wsiada w auto i przemierza setki kilometrów by znaleźć się w Świnoujściu."Pytanie:Czy pracuje w Świnoujściu w firmie niemieckiej czy w Niemczech w firmie niemieckiej.? Z cytowanych zdań wnioskuję, że sama nie wie gdzie pracuje. 2)Jeżeli pracuje na miejscu w Ś-ciu, to po co Jej jeździć przez Polskę i przeprawiać się w" wolne"weekendy (i w Polsce i w Niemczech weekendy-sama nazwa na to wskazuje-są wolne) jeździć przez" Bieliki".Porównanie;jadę ze Ś-cia do Gdańska przez Wrocław!? Chyba aż takim debilem nikt nie jest-sorrki, chyba, że pracuje się Świnoujściu i do pracy z domu (w Świnoujściu)jedzie się blisko 600km. 3)Jeżeli Pani Urszula pracuje(pomijaj gdzie->miejscowość)w firmie niemieckie, dziwi mnie, że jeszcze nie ma nawyków" pracowitości"Niemców i ponad rok remontuje mieszkanie no chyba, że jest to pałac (1500m2), choć takiego w mieście obiektu nie widziałem. 4)Słusznie pisze internauta 23.03.2013, 14:33:11] • [IP: 88.156.232.***]czy też [23.03.2013, 15:51:53] • [IP: 138.124.28.***]oraz 23.03.2013, 16:37:11] • [IP: 193.200.150.***] i wielu innych. 5). ..i z pełnym szacunkiem;Pani Urszulo![23.03.2013, 19:58:30] • [IP: 87.166.205.**] Jeżeli chce się być szanowanym, trzeba innych szanować!! W Polsce wystarczy o" was" i" wy"napisać po prostu; O Was, o Nas, z Wami i dla Was! Nieprawdaż? 6) Czy ja mogę wjechać do centrum miasta -jak to napisał [23.03.2013, 15:16:37] • [IP: 92.42.118.**]? A dlaczego?Przecież jestem OBYWATELEM UNII!!

Gość • Sobota [23.03.2013, 21:20:01] • [IP: 92.42.116.***]

"do gościa" a nie" dla gościa" -gramatyka się kłania

Gość • Sobota [23.03.2013, 21:16:24] • [IP: 77.88.191.**]

mam samochód z innymi numerami i nawet nie mam zamiaru go przerejestrowywac na ZSW, mam 3 miejsca zamieszkania między innymi Świnoujście gdzie spędzam najwięcej czasu, (3/4 roku) i też nie mogę dostac przepustki, prędzej wyprowadzę się stąd niż mam iśc się prosic o przejazd, zasady tu nie są równe dla wszystkich, to miasto zaczyna odstraszac i to z różnych względów!

Gość • Sobota [23.03.2013, 21:11:16] • [IP: 87.166.205.**]

Dla Gość  Sobota [23.03.2013, 20:32:27] Nie wiem dlaczego niemcy wiecej od polakow zarabiaja, uwazam ze powinno sie zarabiac adekwatnie do wykonywanej pracy a nie narodowosci. Nie zgadzam sie takze z wieloma niemieckimi przepisami, ale tam to ja tylko pracuje a zyc chce w ojczyznie i jak tu traktuje sie mnie jak obywatelke 2-kategorii to boli milion razy bardziej. Dla tych kilku kulturalnych komentarzy warto bylo walczyc, choc jest to walka z wiatrakami. Wladca tak postanowil i tak ma byc a rzeczni wladcy to klamca.

Gość • Sobota [23.03.2013, 20:58:17] • [IP: 92.42.116.***]

do URSZULA z g.19:58. ..Wlasnie dlatego ze nie jestem cwana baba, nie przerejestruje samochodu... kiedy to jedyne wyjście, stać się obywatelem tego miasta, bez łamania prawa będzie Ula mogła w tygodniu czekać na prom w kolejce z innymi mieszkańcami, a w weekend szczególnie dłużej, gdy z Bielików korzystają wszyscy. Ale Ula znała ten problem wcześniej, gdy 35 lat oszczędzała.

Gość • Sobota [23.03.2013, 20:52:21] • [IP: 37.8.215.***]

i o co chodzi?szuka dziury w całym, tu jest Polska i wszystko na ten temat!!

Gość • Sobota [23.03.2013, 20:46:00] • [IP: 87.166.205.**]

dla Gość  Sobota [23.03.2013, 20:36:41]  jest pan cudny, kocham pana

Gość • Sobota [23.03.2013, 20:45:14] • [IP: 92.42.112.***]

SĄDZĄC PO KOMENTARZACH PISZE JE DUŻO BURAKÓW. Dobrze rozumiem tą panią bo mam podobną sytuację.

Gość • Sobota [23.03.2013, 20:36:41] • [IP: 31.63.251.***]

przepustka na prom kosztuje okolo 200zl przerejestrowanie auta 180zł wiec w czym problem ? jestes mieszkancem i jestes zameldowany przrejestruj auto i po sprawie a nie biadolenie w kolko o tym samym... mozna wjezdzac a bieliki codziennie od 21-30 zostawic zloma na warszowie i wieczorem se przeplynac autem do swinoujscia i po sprawie kolejek wtedy nie ma !!

Gość • Sobota [23.03.2013, 20:33:30] • [IP: 80.245.191.***]

Gość  Sobota [23.03.2013, 18:56:08]  [IP: 80.245.190.***].Przecież ty gościu nie masz samochodu.Co najwyżej rowerem możesz sobie ze szczecina przez Niemcy pocisnąć.

Gość • Sobota [23.03.2013, 20:32:27] • [IP: 95.129.227.***]

pisze pani o dyskryminacji to niech pani powie dlaczego polak i niemiec za tą sama pracę w Niemczech dostaje inną pensje... tak po prostu zostało ustalone że w mieście przeprawiają się tylko auta" zsw... i trzeba się do tego przyzwyczaić... pozdrawiam rodaczkę :D

Gość • Sobota [23.03.2013, 20:26:41] • [IP: 87.166.205.**]

Ok.kochani sasiedzi, niech wszyscy Polacy pracujacy za granica a bedacy tu zameldowani kupia stare smierdzace 20-letnie auta-zlomy, niech zarejestruja tu i niech przeprawiaja sie do woli. O TAKA POLSKA WAM CHODZI!! To byloby uczciwe??. Widzicie sami ze przepisy Zmurka to bzdury. Prezydent i jego znajomoi nie czekaja na promy to promy czekaja na nich i to jest fakt

Gość • Sobota [23.03.2013, 20:19:03] • [IP: 92.42.114.***]

URSZULA  Sobota [23.03.2013, 19:58:30]  [IP: 87.166.205.**] Prawo mówi jasno, samochód musi być zarejestrowany w Polsce, niekoniecznie w świnoujściu? Po co ta afera? Za mało życia rodzinnego? Czy nie stać na przerejestrowanie?

Gość • Sobota [23.03.2013, 20:16:17] • [IP: 80.245.189.*]

Cikawe czy w tych kochanych Niemczech niema przepisow lokalnych.Zdoswiadczenia wiem ze wiele z ich przepisow ustalaja gminy inikt z tym nie dyskutoje.W Niemczech befel ist befel i nikniemysli nawet ozlamaniu go.

Gość • Sobota [23.03.2013, 20:05:18] • [IP: 37.8.215.***]

Zbigniew B...cz ma auto na niemieckich blachach i ma pozwolenie na przeprawe ale Bula ma FORSE i układy !

URSZULA • Sobota [23.03.2013, 19:58:30] • [IP: 87.166.205.**]

dla Gość  Sobota [23.03.2013, 14:12:48 i innych mieszkancow, Co wam by to dalo ze przerejestruje moj samochod, nawet wyszlo by mi taniej, ale ja tam w tych przez was tak znienawidzonych Niemczech pracuje, a Wy w wiekszosci (dzieki turystyce) zarabiacie na nich. Wlasnie dlatego ze nie jestem cwana baba, nie przerejestruje samochodu bo nie zgadzam sie z tym przepisem.Oszczedzalam przez 35 lat zeby kupic mieszkanie tutaj.Dlaczego wladze zmuszaja mnie do przerejestrowania samochodu-tego nie moge zrozumiec. Samochod jest moj a nie meza a ja jestem uczciwa kobieta a nie cwana baba. Dlaczego w Was tyle nienawisci, wstydze sie tlumaczyc mezowi i znajomym, niektore wasze wulgaryzmy i komentarze. Wiecej zyczliwosci RODACY bo kiedys ta zawisc was zniszczy

Wojtek • Sobota [23.03.2013, 19:56:22] • [IP: 93.94.190.***]

Można auto zarejstrować u nas w mieście i po klopocie

Gość • Sobota [23.03.2013, 19:32:28] • [IP: 87.166.205.**]

Dla Gość  Sobota [23.03.2013, 18:56:08]  [IP: 80.245.190.***] To jest Kobieta a nie baba i chodzi jej o Bieliki i ma takie samo prawo jak ty kmiocie bo placi podatek za nieruchomosci a bzdurne prawo Zmurkiewicza jest tak glupie jak ty.

Gość • Sobota [23.03.2013, 19:28:25] • [IP: 80.245.188.**]

Będąc mieszkańcem Świnoujścia nie można jeździć mi samochodem z rejestracją z poza miasta i to jest dyskryminacja, nie chce mi się zmieniać rejestracji bo mam taką chęć, i przez to jestem dyskryminowany, bo takie widzimisie prezydenta? Nie bo chce wyrwać kasę i to jak najwięcej. ńie lubię go i nigdy nie głosowałem na niego i nie mam takiego zamiaru

Gość • Sobota [23.03.2013, 19:22:01] • [IP: 92.42.114.**]

Mój kolega tez ma blachy z innego miasta bo przegląd mu się kończy dopiero za rok, i co ma płakać jak ta pani ?

Gość • Sobota [23.03.2013, 19:10:32] • [IP: 92.42.116.***]

Przecież kupując mieszkanie wiedziała jak jest, to na co liczyła? na obejście?

Gość • Sobota [23.03.2013, 19:10:19] • [IP: 93.94.184.***]

Przecież można na niemieckich blachach wjechać w weekend, prawda?

Gość • Sobota [23.03.2013, 19:06:38] • [IP: 80.245.189.***]

albo jest prawo...ALBO WYJĄTKI ŁAMIĄCE PRAWO- pANI uRSZULA, UDAJE POKRZYWDZONĄ I CHCE ŁAMAĆ PRAWO...DLACZEGO ?? NIECH ZAREJESTRUJE AUTO U NAS I PO KŁOPOCIE :-)) (CHYBA, ŻE MA INNE POWODY, ABY TEGO NIE ROBIĆ)

Gość • Sobota [23.03.2013, 18:56:08] • [IP: 80.245.190.***]

A JA KURCZE NIE KUMAM JAK MOŻNA JADĄC OD STRONY NIEMIEC STAĆ W KOLEJCE NA PROM?? Jak jest tłok to jadę przez Niemcy i jeszcze się nie zdarzyło że to trwało dłużej jak 2 godziny! No więc niech ktoś mnie oświeci i wyjaśni po kiego tej babie zezwolenie na przeprawę w centrum?

Gość • Sobota [23.03.2013, 18:53:02] • [IP: 80.245.183.***]

Ja również jestem mieszkanką Świnoujścia od prawie 5 lat. Wynajmuję mieszkanie i nie mam meldunku na stancji. Też w takim razie powinnam czuć się pokrzywdzona, bo muszę czekać w kolejce na karsibór. Niestety taki jest przepis a ja nie mam blach zsw.

Gość • Sobota [23.03.2013, 18:35:38] • [IP: 89.76.6.***]

no wlasnie przeciez ona w weekendy przyjezdza, o co chodzi tej babie? jakas dziwna?

Gość • Sobota [23.03.2013, 18:30:57] • [IP: 92.42.118.***]

Niech się odstosunkuje cwana polko-niemka i won na karsibory

Gość • Sobota [23.03.2013, 18:28:13] • [IP: 80.245.190.***]

Prawidłowo!!

Gość • Sobota [23.03.2013, 18:07:03] • [IP: 193.200.150.**]

Palikot dzwoni do Biedronki: - Robert gdzie jesteś, czy jesteś na Grodzkiej? - Nie, odpowiada Biedronka, jestem w Kaliszu.

Gość • Sobota [23.03.2013, 17:48:59] • [IP: 88.156.232.***]

jestem mieszkancem, ale jezdze autem w leasingu, oczywiscie mam identyfikator, ale płace za niego 150, zl. co roku- to nie bardzo wiem dlaczego ?

Gość • Sobota [23.03.2013, 17:45:15] • [IP: 93.94.186.***]

Bo to jest samochód jej męża chyba ??ha ha ha Niemca - Na który chce Polka na siłę dostać prawo do przeprawy - bo nie chce się stać w kolejkach na duży prom. Kochaniutka tu nie Niemcy tu Polska spadnij z obłoków na ziemię.

Gość • Sobota [23.03.2013, 17:40:55] • [IP: 62.69.252.**]

i bardzo dobrze.pełno takich cwaniaków, co żyją tam a jak cos to chcieliby tu korzystac ze wszystkiego.niech się zdecyduje

Gość • Sobota [23.03.2013, 17:33:33] • [IP: 80.245.178.**]

Nie rozumiem. Przecież w weekendy każdy samochód może wjechać na Bielika. Może ta pani nie wie o tym?

Gość • Sobota [23.03.2013, 17:25:47] • [IP: 93.154.169.***]

jesteś mieszkańcem miasta, a samochód masz w leasingu to płacisz za wydanie zezwolenia tak jak osoba nie będąca mieszkańcem Świnoujścia, kara za taką formę zakupu

Gość • Sobota [23.03.2013, 17:22:30] • [IP: 92.42.119.***]

Ja nie lubię Niemców.Kocham wszystkich Polaków.

Gość • Sobota [23.03.2013, 17:20:34] • [IP: 80.245.190.***]

Jak babinka przyjeżdża w weekend to kto od niej wymaga pozwolenia na prom w weekendy na promy jest wjazd wolny więc po co jej zezwolenie

Gość • Sobota [23.03.2013, 17:18:53] • [IP: 178.238.249.**]

A dlaczego prezydent nie jest tak restrykcyjny jak rzecznik zamówi wszelkiej maści tuby tv spoza miasta i walą bez kolejki, nawet nie czekając 5 minut? A wy maluczcy szczerzycie zęby na kobietę, byle was podpuścić i odwrócić uwagę od rzeczywistego winowajcy.

Gość • Sobota [23.03.2013, 17:15:24] • [IP: 80.245.191.***]

Pani Urszula pracuje w niemieckiej firmie, oddalonej od wyspy Uznam o blisko 600 kilometrów, posiada niemieckie numery rejestracyjne samochodu i identyfikator - 100 %-owa ŚWINOUJSZCZANKA.

Gość • Sobota [23.03.2013, 17:15:02] • [IP: 92.42.117.***]

Do gościa z 15:55 - ty jesteś blondynką, prawda?

Gość • Sobota [23.03.2013, 17:05:37] • [IP: 93.94.186.***]

No każdy by tak chciał - Ja dzis jechałam na zebranie do szkoły na drugą stronę -musiałam odstać 2 promy na 3 mnie zabrali - a tu jeszcze piszą że promy będą rzadko kursować szok i paranoja!! A Polko - Ńiemka jaka ona jest mieszkanka co?? Mieszka w Niemczech tu jest tylko zameldowana, przyjeżdzą sobie na weekendy , bo śmie sądzić że tam mieszka i pracuje. Niech 4-liter nie zawraca, jak się nie podobają przepisy to mogła sobie kupić mieszkanie gdzie indziej.

Gość • Sobota [23.03.2013, 17:02:23] • [IP: 88.156.235.**]

A skoro ta Pani jak podaje jest zameldowana i mieszkanka naszego miasta to dlaczego jej samochód ma niemieckie numery?

Gość • Sobota [23.03.2013, 16:49:22] • [IP: 93.94.186.***]

Ja też ubiegałam się o identyfikator, mieszkam w Świnoujściu 2 lata i tyle samo pracuję, ale zameldowana na pobyt stały jestem w innym miejscu. Dostałam odpowiedź odmowną z powodu małej wiarygodności (!!) Do dziś zastanawiam się co to może oznaczać;-)))

Gość • Sobota [23.03.2013, 16:48:12] • [IP: 46.113.115.**]

NAJBARDZIEJ NARZEKAJĄ CI CO DWA RAZY W ROKU PRZEPŁYWAJĄ. PLUS -MINUS PRZEPŁYWAM 250 DNI W ROKU - ZAOPATRZENIE.

Gość • Sobota [23.03.2013, 16:47:03] • [IP: 80.245.190.***]

PREZYDENT MA RACJĘ. JEŚLI KTOŚ JEST Z MIASTA, TO CZĘŚCIEJ PRZEPRAWIA SIĘ. JEŚLI CODZIENNIE DOJEŻDŻA DO PRACY, TO MA CZEKAĆ GODZINAMI W KOLEJCE, BO PANIUSIOM KTÓRE SIĘ ZESZKOPIŁY, NIE CHCE SIĘ RAZ NA JAKIŚ CZAS POSTAĆ? JAK JEJ TAK ZALEŻY, TO NIECH ZAREJESTRUJE AUTO W ŚWINOUJŚCIU. DOSTANIE TABLICE ZSW I BĘDZIE MOGŁA DO BÓLU SIE PRZEPRAWIAĆ. DO BERLINA TEŻ SIĘ NIE WJEDZIE KAŻDYM AUTEM TAKŻE NIE WIEM O CO TYLE PŁACZU. CIESZMY SIĘ, ŻE PREZYDENT BRONI NASZYCH INTERESÓW. A PANIOM, KTÓRE SIĘ ZGERMANIZOWAŁY STANIE W KOLEJCE ZREKOMPENSUJE JAZDA MERCEDESEM ICH HELMUTA. ;)

Gość • Sobota [23.03.2013, 16:43:40] • [IP: 88.156.235.***]

Brawo władza a niemiaszki niech się cieszą że mogą za naszą kasę pływać w weekend

Gość • Sobota [23.03.2013, 16:38:52] • [IP: 95.129.228.***]

jeśli Pani Urszuli nie podoba się przeprawa przez Świnę niech kupi mieszkanko w Albecku

Gość • Sobota [23.03.2013, 16:37:11] • [IP: 193.200.150.***]

, , Pani Urszula pracuje w niemieckiej firmie, oddalonej od wyspy Uznam o blisko 600 kilometrów" Proszę oto proste rozwiązanie, proszę korzystać z dróg nr B110 i B111.

Gość • Sobota [23.03.2013, 16:35:56] • [IP: 62.69.253.***]

Z Bielikow powini korzystac przez caly tydzien tylko mieszkancy, jest po to zrobiona specyjalnie droga i przystanie promowe koniec kropka.Prawidlowo PANIE PREZYDENCIE, Nie dosyc ze promy zadarmo to jeszcze wymagania

Gość • Sobota [23.03.2013, 16:32:12] • [IP: 94.254.192.***]

Brawo Prezydent!!

Gość • Sobota [23.03.2013, 16:21:04] • [IP: 93.94.186.**]

Witam, już tak bywa że musimy przestrzegać przepisów. Dziwię się tej pani że mieszkając w świecie jeszcze tego nie zrozumiała.Prawo jest dla wszystkich.

Gość • Sobota [23.03.2013, 16:20:00] • [IP: 88.156.234.***]

gdyby prezydent robil wyjatki to byloby ich wiecej niz mieszkancow brawo panie prezydencie

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:56:11] • [IP: 94.254.194.***]

Brawo Prezydent!!

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:55:46] • [IP: 178.238.249.***]

Ja też jestem stałą mieszkanką Ś-cia a dojeżdżam codziennie do pracy 60 km samochodem na innych niż ZSW (polskich) nr rejestr. i muszę stać w kolejce na prom.

Świnoujścianin w połowie • Sobota [23.03.2013, 15:51:53] • [IP: 138.124.28.***]

no nie rozumiem Pani Urszuli przecież pisze że w każdy wolny weekend a w weekendy może na bielika bez przepustki to po pierwsze a po drugie jak jedzie z Niemiec to może przez Niemcy wjechać do Świnoujścia

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:48:51] • [IP: 88.156.235.***]

dla mnie moga wszyscy wjezdzac, ale niech plywaja 4 promy !!

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:37:42] • [IP: 92.42.114.**]

Witam. Ten nasz prezydent ma kota w głowie. Szkoda słów na jego temat.

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:37:18] • [IP: 92.42.116.**]

troll  Sobota [23.03.2013, 14:30:32] Racja

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:37:14] • [IP: 93.94.189.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

kruk • Sobota [23.03.2013, 15:36:22] • [IP: 178.238.248.***]

jezeli tak jest to i znajomi prezydenta na obcych tablicach nie powinni byc wpuszczni na prom.sam mialem kiedys taki przypadek, mialem wjechac jako ostatni (troje malych dzieci w samochodzie)no ale kolezanka P Ż... na szweckich tablicach zostala w puszczona bez kolejki no i musialem czekac na nastepny prom

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:35:29] • [IP: 62.69.254.***]

Wyjazd ze Świnoujścia - lewobrzeże, kamera nr. 4 - jebitne sople.

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:35:23] • [IP: 95.129.228.***]

Rada Miasta powinna tą sprawę załatwic Abonament taki powinien byc wpłacony do kasy Miasta np na okres 1 rokui po sprawie

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:28:24] • [IP: 92.42.115.***]

Jak zawsze nieszcześliwa Niemiecka ś...a

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:20:39] • [IP: 93.94.190.***]

Popieram Żmurka :)

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:16:37] • [IP: 92.42.118.**]

Jak ja będę zachwycony Berlinem to będę mógł wjechać do centrum 12-sto letnim autem? Nie i to samo jest u nas są przepisy i już. Poza tym ma jeszcze dwie drogi do wyboru przez granicę i przez karsibory.

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:15:06] • [IP: 92.42.116.***]

Tak jest! Nie dać innym! To PRZYWILEJ miejscowych! Tylko ludzie stąd mogą, jak paniska. A motłoch na Karsibory!! Ani guzikaaaaaa!

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:11:31] • [IP: 80.245.190.**]

no i nie poszło dokopanie Prezydentowi

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:10:59] • [IP: 95.129.228.***]

dokladnie tak trzymac prezydent ma racje

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:07:58] • [IP: 109.148.106.**]

Od piatku godzina 17 z obca rejestracja kazdy moze przeprawic sie. Zarzadzenia nalezy przestrzegac.

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:06:57] • [IP: 80.245.182.***]

WÓDZ DECYDUJE JAK PRZYSTAŁY NA BOSSA MIASTA WIĘC PANI URSZULO MAŁO MASZ DO POWIEDZENIA TRZEB WYKONYWAĆ POLECENIA NASZEGO BOSSA, SZEFA, BOGA :) ON JEST WSZYSTKIM !!

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:04:59] • [IP: 213.23.239.***]

ja tez pracuje 560 km od swinoujscia, a dokladnie w Leer i co ?, i jakos nie wracam tak zeby korzystac z promow, bo do swinoujscia sie wjedzie przez niemcy bez problemu.

Gość • Sobota [23.03.2013, 15:03:36] • [IP: 77.215.171.**]

A dlaczego wszystko musi byc kwadratowo i podluznie. Pani Urszula podatek oraz inne oplaty do skarbca miasta placi, to dlaczego by nie mogla kozystac z przywilejow miejskich-Bielikowych. Uwazam ze te embargo powinno sie zmienic.

Adam • Sobota [23.03.2013, 14:58:02] • [IP: 89.68.253.***]

TAK TRZYMAĆ!

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:57:20] • [IP: 178.238.249.**]

Nie widzę tu żadnych nieprawidłowości. Decyzja władz miasta jest słuszna i zgodna z obowiązujacymi przepisami. Mam jednak spore wątpliwości co do uczciwości urzędników wydajacych zezwolenia na przejazd promem. Korzysta z nich wielu mieszkańców spoza Świnoujścia choć ich samochody nie są zarejestrowane w tym mieście. Skąd więc bierze sie inne traktowanie pani Urszuli ? Przepisy słuszne, postępowaniw

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:56:21] • [IP: 31.175.233.**]

szczury matematyczne precz z tego miasta.

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:55:12] • [IP: 80.50.26.***]

Jak przyjeżdża na weekendy to i tak może korzystać z Bielików, bo w weekendy biorą wszystkich

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:53:47] • [IP: 62.69.249.*]

Coś długo remontuje to swoje mieszkanie-cwana kobitka - w Niemczech nie podskoczy, tu bierze na sentyment do miasta.

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:50:31] • [IP: 46.169.225.***]

Prawo jest prawem, ale są i tak równi i równiejsi... Samochód dziecka pracownika Magistratu ze Ś-cia, zarejestrowany poza Ś-ciem miał naklejkę z możliwością przejazdu Bielikami. Dużo osób przyjeżdżających do Ś-cia do pracy w weekendy, nie mających umowy o pracę na czas nieokreślony też miało... Więc równi i równiejsi...

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:41:56] • [IP: 95.129.228.***]

Niech pani zmieni meldunek

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:36:41] • [IP: 92.42.114.***]

A może ma samochod nabyty nielegalnie?

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:35:33] • [IP: 62.69.254.***]

Ja bym tej sprawie bliżej się przyjrzał, bo może mieć drugie dno.

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:33:59] • [IP: 80.245.184.***]

To jak jest zameldowana to niech auto przerejstruje bieliki tylko dla ZSW

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:33:58] • [IP: 92.42.114.***]

Ta Urszula robi dym juz od roku, może wreszcie przerejestruje samochod na Swinoujscie a nie zawraca d... wszystkim, nie ma naszej rejestracji to won!

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:33:19] • [IP: 178.238.245.***]

Żeby z Niemiec dojechać do Świnoujścia nie potrzeba promu.

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:33:11] • [IP: 88.156.232.***]

Przepraszam bardzo ale ktoś tu szuka kolejnej afery!W każdy weekend (wolny czy zajęty)nawet debila w samochodzie wpuszcza na Bielika chyba, że zafascynowana mieszkanka Świnoujścia ma jakieś znaki na czole np.sfastyke

troll • Sobota [23.03.2013, 14:30:32] • [IP: 178.238.252.***]

Myślę że do swojego miejsca pracy ta pani ma bliżej jadąc w drugą stronę. Czy musi jeżdzić przez Szczecin?

Zatoka • Sobota [23.03.2013, 14:26:23] • [IP: 37.30.33.***]

Prawo jestprawem- brawo p.prezydencie

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:22:57] • [IP: 88.156.235.**]

Jak tak kocha to miasto, kupiła tutaj nawet mieszkanie to czy nie może też tutaj zarejestrować swojego samochodu?Problem sztucznie nadmuchany i znów winny temu Żmurkiewicz!?? Im wiecej takich bezsensownych wstawek o Żmurkiewiczu to tym większą sympatie budzi on u wielu mieszkańców. Już wyobrażam sobie co by było gdyby tak w drodze wyjatku za umiłowanie Świnoujscia ta Pani dostała identyfikator i gdyby ten fakt został odkryty i doniesiony do iswinoujscie. Wyszła by afera i domniemanie ze ta pani to szwagierka prezydenta! Krytyka władzy jest potrzebna ale musi mieć sens!

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:18:33] • [IP: 62.69.248.*]

Panie Prezydencie, za taką postawę ma Pan mój głos i człej mojej rodziny w najbliższych wyborach.

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:16:27] • [IP: 62.69.248.*]

I bardzo dobrze, tak trzymać Panie Prezydencie. Proszę nie ulegać presji Pani Urszuli ani portalu iświnoujście.

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:12:48] • [IP: 92.42.115.***]

W Niemczech by nie podskakiwala, bo tam prawo jest święte. U nas wszyscy chcą naginać do swoich potrzeb i mamy bajzel. Pochwalam twarde stanowisko władz. Przecież ma pani możliwość przerejestrować auto.

Gość • Sobota [23.03.2013, 14:00:24] • [IP: 80.245.181.***]

Stary odgrzebany temat cwanej Pani Urszuli.Przepisy ku temu są jednoznaczne i o co tyle krzyku.Tylko u nas w Polsce zawsze wszyscy muszą negować każdy przepis.

Gość • Sobota [23.03.2013, 13:58:32] • [IP: 80.245.180.***]

jasne jedna niemiecka rejestracja a pozniej 80 :)

Gość • Sobota [23.03.2013, 13:58:21] • [IP: 79.188.190.***]

I słusznie.

Oglądasz 1-178 z 178
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■