POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [13.03.2013, 09:08:02] • Świnoujście

68 rocznica bombardowania Świnoujścia.

68 rocznica bombardowania Świnoujścia.

fot. rzkaj

Już w dniu 11 marca uroczystością na cmentarzu w Świnoujściu rozpoczęły się obchody 68 rocznicy bombardowania Świnoujścia. W miniony poniedziałek przy lapidarium na świnoujskim cmentarzu, zebrali się mieszkańcy oraz przedstawiciele lokalnych władz Świnoujścia, a także przedstawiciele niemieckich gmin z wyspy Uznam. Krótkie kazania wygłosili pastor S. Friecke oraz ks. dziekan Z. Rzeszótko. Uroczystość zakończyła się złożeniem wiązanek.

We wtorek 12 marca na Cmentarzu Wojennym Golm w Kamminke, odbyły się już główne uroczystości w których udział wzięły władze samorządowe gmin niemieckich i polskich oraz mieszkańcy i młodzież z Polski i Niemiec.

68 rocznica bombardowania Świnoujścia.

fot. rzkaj

W uroczystości wzięli również udział posłanka Landtagu dr Margret Seemann z Wittenburgu oraz pastor Jürgen Hanke z Ewangelickiej Parafii św. Piotra w Wolgaście. Ze strony Polskiej obecny był też przewodniczący Rady Miejskiej Świnoujścia Paweł Sójka oraz posłanka PO Ewa Żmuda-Trzebiatowska oraz świnoujscy radni.
Jak powiedział podczas swojego wystąpienia Paweł Sujka, tu na wzgórzu Golm, nie ze szkolnych podręczników, ale naocznie, można zobaczyć do czego prowadzi nienawiść i wojna. Nasza wspólna tu obecność, Polaków i Niemców jest świadectwem budowania pokoju i pojednania między narodami.

68 rocznica bombardowania Świnoujścia.

fot. rzkaj

Przypomnijmy, że 12 marca 1945 doszło do nalotu sił alianckich, a w wyniku bombardowań amerykańskich sił powietrznych, mogło zginać nawet 23 tys. osób - głównie ludności cywilnej.

68 rocznica bombardowania Świnoujścia.

fot. rzkaj

Jak powiedział nam Mariusz Siemiątkowski pracownik Międzynarodowego Ośrodka Edukacji i Spotkań Młodzieży „Golm” – Podczas uroczystości wyczytano 86 nowych zidentyfikowanych nazwisk osób, które zginęły podczas alianckich nalotów w roku 1945.

68 rocznica bombardowania Świnoujścia.

fot. rzkaj

W roku ubiegłym i w tym roku dowiedzieliśmy się o nowych nazwiskach osób poległych, dlatego to jest ważny dzień, szczególnie dla rodzin, które wzięły udział w dzisiejszej uroczystości. – podkreślił to wydarzenie Siemiątkowski - Bardzo ważnym wystąpieniem były również słowa przewodniczącego Rady Miasta Świnoujścia, Pawła Sujki. Szczególnie, że słowa zostały wypowiedziane po polsku i bardzo poruszyły serca naszych niemieckich sąsiadów – dodaje Mariusz Siemiątkowski.

68 rocznica bombardowania Świnoujścia.

fot. rzkaj

Okazuje się, że ze względu na liczbę ofiar, Świnoujście stoi w jednym rzędzie z takimi miastami jak Hamburg, Kassel, Darmstadt, Pforzheim i Drezno, które również bardzo ucierpiały podczas nalotów.

(jkar)

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 90, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-90 z 90

Totenkopf • Niedziela [10.11.2013, 22:15:19] • [IP: 37.31.118.**]

Oj wielkie to wydarzenie...Bombardowanie świnoujścia zginęło tam wielu Niemców...A o Polakach mordowanych przez Niemców już zapomnianio, o spalonej Warszawie...o dzieciach rzucanych w ogień...My Pamiętamy. I była tam posłanka PO..brak słów

Gość • Niedziela [17.03.2013, 09:39:42] • [IP: 77.88.191.**]

i tu widać najlepiej jaki spadek komuna po sobie pozostawiła. Uogólnianie, że wszyscy Niemcy byli nazistami jest nie na miejscu, to tak samo jak teraz by powiedzieć, że wszyscy Polacy to komuniści. Zastanówcie się ludzie i bądźcie ludźmi, a nie ludziskami!

Zwykły Polak • Sobota [16.03.2013, 10:45:31] • [IP: 93.94.186.**]

SKANDAL, zeby Polacy czcili rocznice śmierci nazistów, faszystów, hitlerowców, generalnie zbrodniarzy. Popieram poprzednikow, ze jeszcze wiekszym skandalem jest zmuszanie do tego naszych dzieci. Czy Niemcy (nie zbrodniarze hitlerowscy - tylko ich potomkowie) świetuja rocznice mordów w 1939r Kaszubów, Bydgoszczan, elit polskich uczelni, musiałbym wymieniac jeszcze ze 4 dni miejsca i liczbe ofiar nazistowskiego bestialstwa i zezwierzęcenia. Do dzisiaj nikt tego nie rozliczył, nikt nie zadoścuczynił ofiarom, nikt nie poczuwa sie do odpowiedzialnosci. Po prostu Niemcy przegrały wojne i juz...a mu kwiatuszki składamy na grobach m.in. esesmanów, policji z grup einzackomando bo to ono sie ratowali ucieczka na zachod m.in. do portu w Świnoujsciu - nie zolnierze wehrmachtu wcielani siłą - oni gineli napolach bitew albo na Syberii. Ciekawe czy dzieci niemieckie sklaja wience na grobach pomordowanych niewinnych cywili w 1939r po bombardowaniu Wielunia (wojska tam nie było).

Gość • Czwartek [14.03.2013, 20:29:11] • [IP: 80.245.189.***]

MountR  Czwartek [14.03.2013, 17:17:26]  [IP: 80.245.188.***]...powtarzasz sie. .szowinisto.

Gość • Czwartek [14.03.2013, 20:28:51] • [IP: 93.166.53.**]

brednie to ty masz w głowie, niedouczony polaczku

FRANCISZEK_07 • Czwartek [14.03.2013, 20:24:24] • [IP: 83.8.201.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

jp2 • Czwartek [14.03.2013, 19:54:03] • [IP: 83.8.201.**]

Calodobowe pogotowie pogrzebowe - heee sztywny dziekan jest wizytowką firmy

MountR • Czwartek [14.03.2013, 17:17:26] • [IP: 80.245.188.***]

"obydwie wojny były organizowane i sponsorowane przez ludzi z usa"-biedny idioto...Jak czytam takie brednie to nachodzi mnie refleksja że nie w każdym przypadku internet był błogosławieństwem.

Gość • Czwartek [14.03.2013, 16:16:07] • [IP: 109.243.186.***]

ZNÓW ONI 5 KOLUMNA

aaaaaaaaaaaa • Czwartek [14.03.2013, 15:57:18] • [IP: 93.166.53.**]

obydwie wojny były organizowane i sponsorowane przez ludzi z usa. to nie było pomysłem hitlere czy stalina! wystarczy zrozumieć jakie zmiany zaszły po tych wojnach i kto na tym korzysta... do dziś! Co się stało z monarchiami? a wy wciąż żyjecie w świecie szarika, gustlika i klosa. ale myslenie jest trude, łatwiej kupic snickersa, popijac colę i zżerać czipsy i mysleć ze to iPod stworzył świat...

pochlebca • Czwartek [14.03.2013, 15:11:46] • [IP: 80.245.180.**]

A mnie ten namiot się podoba.Oprócz przyzwoitej reklamy sprawia, że wkoło robi się ciepło a i księdzu modlitewnik nie zamaka.Jeszcze bardziej podoba mi się pani Marzenka z Hadesu.Nie dość że ładna to jeszcze ujmująco miła i kompetentna.Załatwiałem w tej firmie pogrzeb i nie miałem najmniejszych uwag.Miła pani grzecznie zapytała-czy życzę sobie namiot? Oczywiście, że sobie życzyłem.Myślę, że to pytanie stawia się wszystkim klientom. Pani Marzenko, nie przejmować się głupimi komentarzami - wiadomo kto je pisze.

Gość • Czwartek [14.03.2013, 14:33:31] • [IP: 62.69.255.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [14.03.2013, 12:04:33] • [IP: 77.88.162.**]

zachłanność i pazerna bezzwlędność konkurencji nie zna granic.Smieszny mały człowieczku-jakich jeszcze metod użyjesz ażeby zaistnieć.Obrzydliwe-zresztą trudno się dziwić-śmiesznym ludkom trzeba wybaczać.

Gość • Czwartek [14.03.2013, 11:57:35] • [IP: 62.69.250.**]

Dziadek kanclerz Angeli Merkel nazywał się Ludwig Kazmierczak i pochodził z Poznania. Dopiero w 1930 roku rodzina zdecydowała się zmienić nazwisko na Kasner, tak jak brzmi panieńskie nazwisko szefowej niemieckiego rządu - wynika z najnowszej biografii Merkel.

Gość • Czwartek [14.03.2013, 09:26:46] • [IP: 80.245.189.***]

Gość  Czwartek [14.03.2013, 08:34:59]  [IP: 92.42.113.***] SKANDAL !! Zmuszać młodzież szkolną do czczenia nazistów i hitlerowców...TO BY BYLO KARALNE CZCZENIE TEGO CO WYPISUJESZ BURAKU:

MountR • Czwartek [14.03.2013, 09:11:43] • [IP: 80.245.188.***]

Tam leżą ludzie którzy popierali psychopatę i mordercę Hitlera.Jeśli komuś jest ich żal niech poogląda sobie stare filmy na których wręcz wyją ze szczęścia na jego widok.A jeśli nadal nie dociera do głowy niestosowność tych obchodów to niech popatrzy na stare kroniki z Oświęcimia, Majdanka i innych" fabryk śmierci".

Gość • Czwartek [14.03.2013, 08:34:59] • [IP: 92.42.113.***]

SKANDAL !! Zmuszać młodzież szkolną do czczenia nazistów i hitlerowców.

Gość • Czwartek [14.03.2013, 08:29:30] • [IP: 5.184.118.***]

Mój tatuś był w Niemczech na robotach i na szczęście trafił na bardzo dobrych ludzi.Wszędzie są ludzie i ludziska.

sirpiotrs • Czwartek [14.03.2013, 08:08:30] • [IP: 192.162.50.**]

To nie polskie uroczystości, nie polacy wywołali tę wojnę, ale polski naród ponosił jej konsekwencję. 85 % zniszczenia Warszawy, Zamojszczyzna, los dzieci, niemieckie obozy koncentracjne na ziemiach polskich, ja dzieki wojnie nie znam swoich dziadków. A ludzie z magistratu tacy jak pan Sójka szaty drą bo faszystom stała się krzywda. Jednak lepiej panie Sójka wychodziło panu czyszczenie dywanów, winien pan wracac do tego zajęcia!!sic. Matka moja za to że była polką pracowała u bauera, gniła w więzieniu, osamotniona, wyzuta z człowieczeństwa. Do dzisiaj nikt jej tego nie zrekompensował, zmarła i tej nacji niemieckiej nigdy nie przebaczyła. Faszyzm niemiecki zabrał jej całą młodośc. Nie okłamujcie młodego pokolenia, mówcie prawdę, jak barbrzyńskie hordy niemieckie parły na wschód, z uśmiechem, muzyką. Nikt ich nie zapraszał??.

Gość • Czwartek [14.03.2013, 08:02:42] • [IP: 46.113.2.***]

wszystko wszystkim ale po co ten smieszny namiot jest tam rozstawiony jeszcze troche to w centrum miasta go postawia nie wiem czy oni wstydu nie maja szok

Gość • Czwartek [14.03.2013, 07:50:03] • [IP: 80.245.189.***]

polskie buraki trzeba bylo wygonic Merkel jak skladala kwiaty na westterplate 1 wrzesnia.poprawny gest ze strony UM:

z Onet-u • Czwartek [14.03.2013, 07:39:10] • [IP: 88.156.234.**]

Ten tekst jest oburzajacy! nie rozumiem przemilczenia faktu, iz wsrod ofia niemieckich spora cześć zajmowaly niemieckie panie i panowie, ktorzy obficie korzystali przez 5 lat z sily roboczej słowianskich - niewolnic, przywleczonych tam setki kilkometrow po barbarzynskich" dezynfekcjach: rozebraniu publicznym do naga schwytanych i podaniu ich upokarzajacym" badaniom". Czas najwyzszy na przypomnienie, iż do niemiekcich ofiar dopiero w 1945 r. dotarły okropności, które przez 6 lat dzieci i bracia bombardowanych zadawaly Żydom i innym narodom Europy. Za skandaliczny uwazam passus o porownaniu ofiar Świnoujscia do innych miast niemieckich - a może tak by do Wielunia, Warszawy w 1939 ? - barbarzynsko zniszczonych już we Wrześniu ? Reasumując- nie powinno być naszego udziału w takich uroczystościach...

Gość • Czwartek [14.03.2013, 06:44:20] • [IP: 88.156.234.**]

Czekam na uroczystośc w Berlinie w rocznicę zniszczenia bunkru Hitlera, bombardowania miasta, zniszczenia dworców itp.Czekam na udziału zapłakanych polskich delegacji a wieńcami, kwiatami, że tylu berlińczyków zginęło... rozpacz i współczucie.

Gadochan • Czwartek [14.03.2013, 06:41:14] • [IP: 92.42.114.***]

Gość • Czwartek [14.03.2013, 00:25:49] • [IP: 92.42.118.***] Najwyraźniej to ty jesteś potomkiem jakiejś gnidy skoro lżysz repatriantów, ofiary wojny rozpętanej przez Niemców.

Gość • Czwartek [14.03.2013, 00:25:49] • [IP: 92.42.118.***]

Pamiętajcie o tym, że na tzw. ziemiach odzyskanych w latach 45-50 osiedlali się uciekinierzy: kolaboranci, sprzedawczyki, kapusie i wielu z Was jest ich potomkami !!

Gość • Czwartek [14.03.2013, 00:00:52] • [IP: 62.69.253.*]

A kto palił na wschodzie całe wsie i miasta? Krasnoludki czy Marsjanie? Mogę współczuć ludziom ale nie Niemcom. Jak Adolf parł na wschód, to wszyscy Niemcy go kochali i większość czerpała z tego korzyści, czasami bezpośrednio, czasami pośrednio. Najgorsze jest to, że młodzi Niemcy uważają, że to Polska spowodowała wybuch wojny nie oddając Niemcom korytarza do Gdańska!

Gość • Środa [13.03.2013, 22:39:00] • [IP: 90.185.254.***]

A czy to nie przypadkiem kolejny gest w kierunku tego, czego obawia sie podskornie kazdy mieszkaniec naszego miasta? Swinoujscie bylo niemieckie i. .. Takie symboliczne zdarzenia daja wiele do myslenia chocby na temat przyszlosci zach.granicy naszej ojczyzny. Dzieki opisywanemu wydarzeniu znamy kolejne wazne (bo wymienione na glos) nazwiska sp.niemieckich bylych mieszkancow naszego miasta. A kto zna nazwiska polskich bylych mieszkancow, np.z lat piecdziesiatych? Nie zgineli co prawda smiercia tragiczna od bomb, ale tez sa na swoj sposob wazni aby ich wspominac! Czesc ich pamieci!

Gość • Środa [13.03.2013, 22:27:53] • [IP: 80.245.178.**]

Ten co s.. chwalił, co on mądrego powiedział?, głupota, że tam był.

Aleksander Skiepko • Środa [13.03.2013, 22:22:22] • [IP: 10.58.40.***]

"Kochaliśmy Go. Jak Ojca i jak Przyjaciela" - pisał Leon Kruczkowski w" Życiu Warszawy" po śmierci Stalina. Publikowane wówczas wypowiedzi, artykuły i wiersze, tworzyły atmosferę, którą Jan Nowak Jeziorański oceniał jako" dni największego poniżenia polskiej inteligencji twórczej". Dzisiaj jak oglądam zdjęcia i słyszę wypowiedzi naszych elit miasta o bombardowaniu Świnoujścia analogia historyczna nasuwa się sama. Ręce opadają. To pokolenie Niemców samo sobie zgotowało ten los. Historycy oceniają że do końca wojny Hitler miał wśród Niemców wysoki odsetek poparcia. Dzisiaj Niemcy licytują się o historyczne miejsce dla siebie w martylorogii II wojny światowej. Mówią o swoich ofiarach w czasie tej wojny. I dobrze -zgadzam się z tym. Ale w tej całej edukacji zapominają powiedzieć swojej młodzieży całej prawdy o sobie w tamtym czasie. Dlatego nigdy ich nie zobaczymy na naszych obchodach i rocznicach związanych z II wojną światową. Bo skąd oni mają wiedzieć dlaczego tam powinni być?

Gość • Środa [13.03.2013, 22:15:01] • [IP: 92.42.112.***]

A mi tam ich wcale n ie szkoda, szkoda tylko jeńców i przymusowych robotników z europy wschodniej. Płaczą jejku niemce, a kto zbombardował Warszawe, Roterdam Londyn, Leningrad, Stalingrad??. Pokazali aliantom jak to sie robi !!,

Gość • Środa [13.03.2013, 21:19:17] • [IP: 80.245.189.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gadochan • Środa [13.03.2013, 21:14:36] • [IP: 92.42.114.***]

Nalot nie był na Świnoujście tylko na Swinemunde. Świnoujście mamy dopiero od maja roku 1945-go. I nikt nie bombardował niewinnych ofiar wojny tylko obywateli III Rzeszy, agresywnych barbarzyńców, którzy w DEMOKRATYCZNYCH wyborach oddali władzę nad swoim krajem zwyrodniałym zbrodniarzom, bydło które wyło na cześć swojego furrera zawsze wtedy kiedy opowiadał mu co zrobi z resztą świata. Jakoś nie słyszałem, żeby jeździli z kwiatami i wieńcami od jednego do drugiego koncentracioncionlagru i kajali się za NIEMIECKIE zbrodnie. Dzisiaj cwane gapy nazywają je zbrodniami nazistowskimi, a nas coraz bezczelniej oskarżają o antysemityzm i holocaust.

RSHA • Środa [13.03.2013, 20:50:25] • [IP: 80.245.183.***]

I NIE OBWINIAJCIE CIAGLE TYCH NIEMCOW O WSZYSTKO. CIAGLE SLYSZE NIEMCY TO NIEMCY TAMTO A PRAWAD JEST TAKA ZE RUSKI WYMORDOWAL POLAKOW, RZEŹ WOLYŃSKA, KATYŃ, Czystka etniczna w Małopolsce Wschodniej, ukrainskie oddziały SS, UPA, SKW, OUN-B UHWR, TO ONI W GLOWNEJ MIERZE W PRZEBRANIU NIEMECKICH RZOLNIERZY A RACZEJ JAKO JEDNOSTKI SS AUSLANDER ZABIJALY POLAKOW. PRZECZYTAJCIE HISTORIE MALLI ZIMETBAUM I EDKA GALIŃSKIEGO KTORZY UCIEKLI Z AUSCHWITZ, A MUNDUR I KABURE Z PISTOLETEM DAL EDKOWI SSMAN PRAWDZIWY DOBRY NIEMIEC WKRECONY W TRYBY STRASZNEJ MACHINY WOJENNEJ

RSHA • Środa [13.03.2013, 20:37:40] • [IP: 80.245.183.***]

TZRBA BYLO W 39 STULIC DZIÓB I TANCZYC JAK NIEMCY ZAGRAJA MIELI BYSMY TERAZ PIEKNY I ROZWINIETY KRAJ NA WZÓR CZECH

Gość • Środa [13.03.2013, 20:32:03] • [IP: 80.245.189.***]

a te polaczki dalej swoje..moze grunwald przypomniecie jeszcze??chociaz to zachod wtedy walczyl za zgoda papierza przeciwko ciemnej polsce.mamy 21 wiek i tylko chodzi o uczczeni ofiar miasta swinoujscie.

Gość • Środa [13.03.2013, 19:54:04] • [IP: 92.42.114.***]

To co polacy jeszcze nie przeprosili niemców za to że w czasie wojny nie dali się wybić do końca. To błąd i jeszcze ten park na ulicy Chopina masakra. Oj tępi polaczki wojna światowa to słaba lekcja historii. I nie nienawiść ale spokojna wstrzemiężliwość umiar i takt. A tu kwiatki i kombinowanie jak tu się przypodobać i spłaszczyć. Przykro patrzeć na tą błazenade.

Gość • Środa [13.03.2013, 19:43:14] • [IP: 80.245.191.***]

Gość  Środa [13.03.2013, 18:21:40]  [IP: 80.245.189.***] TO BYLO DOBRE:::MY WYGRALISMY WOJNE:::chyba ty komuchu??Trochę historii.2 armie WP pod sovietami to około150-160 tyś żołnierzy. Siły zbrojne na zachodzie to około 200 tyś. żołnierzy.Mieliśmy 4 liczebnie armię.To chyba mamy prawo mówić że wygraliśmy. Słabsza liczebnie Francja miała swoją strefę okupacyjną.Polska z wiadomych wzgledów dominacji sovietskiej jej nie dostała.To tyle dobranoc pieniaczom

Gość • Środa [13.03.2013, 19:26:09] • [IP: 89.174.73.**]

Guernica, wieluń, warszawa, londyn, cowentry, leningrad, stalingrad, moskwa, i setki innych

Gość • Środa [13.03.2013, 18:21:40] • [IP: 80.245.189.***]

TO BYLO DOBRE:::MY WYGRALISMY WOJNE:::chyba ty komuchu??

Gość • Środa [13.03.2013, 18:15:21] • [IP: 95.129.226.***]

LUDZIE GDZIE WY ZYJECIE UCZCIE SIE HISTORII PO PIERWSZE TO NIEMCY WYWOŁALI WOJNĘ I JĄ POPIERALI PO DRUGIE TO MY JĄ WYGRALIŚMY. I NIE WSZYSCY WIEDZĄ ŻE NALOT OSŁANIAŁ POLSKI DYWIZJON 315.

Gość • Środa [13.03.2013, 17:38:54] • [IP: 80.245.191.***]

oczcić ofiary niemieckiej napaści na polskę. BO [13.03.2013, 15:59:45]  [IP: 80.245.183.***]TO TO NIE BYŁA NIEMIECKA NAPAŚĆ NA POLSKE TYLKO HITLEROWSKA NAPASC NA POLSKE A HITLEROWCÓW JUZ NIE MA WIEC CO NIEMCĄ DO TEGO? Myśl co piszesz.Idąc tym tokiem rozumowania, to alianci zrzucili bomby na biednych niemców, niehitlerowców.Bo hitlerowcy, tudzież naziści to jakaś nieznana nacja, nie wiadomo skąd.Dla mnie bliższe są ofiary niemieckich mordów niż ich ofiary, jakie ponieśli w tej wojnie.Zaznaczam, ze nie czuję jakiejś nienawiści do sąsiadów.Było-mineło.Wyraziłem tylko zdanie, że niestosownym jest składanie im hołdu, bo akurat nasi sąsiedzi, nie obchodzą naszych rocznic.

diabeł w szczegółach • Środa [13.03.2013, 16:59:29] • [IP: 93.94.186.***]

Dodam do mojego poniższego wpisu: Czy Sujka skończył myśl na tym, co w artykule, na" do czego może doprowadzić nienawiść i wojna"? Ogólnie o nienawiści i wojnie to można kilometry artykułów wypalać w sieci lub wygłaszać na takich uroczystościach, a diabeł TKWI W SZCZEGÓŁACH, tzn. w popieranej przez znaczną ilość Niemców polityce Hitlera. A iluż nazistów chomikowano po wojnie w NRD i w RFN... Żal oczywiście poległych, ale żal też prawdy - uważajmy, by ją przypominać.

'nie' dla przekierowania • Środa [13.03.2013, 16:52:23] • [IP: 93.94.186.***]

Jest takie określenie" przekierowanie" rozmowy telefonicznej. Bywa też" przekierowanie" wrażliwości. Ponieważ ostatnio polityka historyczna Niemiec uwrażliwia na los" wypędzonych", a nie na los mordowanych przez państwo" wypędzonych", to postuluję dopilnowanie, by przy każdym uczczeniu ofiar nalotów alianckich akcentowano poparcie Hitlera ze strony wielu Niemców i PRZYCZYNĘ tak okrutnych skutków polityki Fuehrera, jakimi były naloty aliantów.

Gość • Środa [13.03.2013, 16:27:10] • [IP: 80.245.189.***]

tumany polskie a co ma rocznica 1 wrzesnia do rocznicy bombardowania swinoujscia??pamiec tylko zniszczenia bezcelowego naszego miasta.

Gość • Środa [13.03.2013, 16:02:15] • [IP: 92.42.118.**]

Do TREP Z VIII flotylli zapewniam cię że twój problem może być uleczalny musisz tylko udać się szybko do lekarza!!

RSHA • Środa [13.03.2013, 15:59:45] • [IP: 80.245.183.***]

Gość • Środa [13.03.2013, 10:41:36] • [IP: 80.245.191.***] Obchodzenie przez naszych mieszkańców rocznicy bombardowania, te kwiaty, wieńce są...hm..To lekko nie na miejscu.Jakoś niemieccy mieszkańcy nie przychodzą 1 września oczcić ofiary niemieckiej napaści na polskę. BO TO NIE BYŁA NIEMIECKA NAPAŚĆ NA POLSKE TYLKO HITLEROWSKA NAPASC NA POLSKE A HITLEROWCÓW JUZ NIE MA WIEC CO NIEMCĄ DO TEGO ?

aaaaaaaaaaaa • Środa [13.03.2013, 15:59:09] • [IP: 93.166.53.**]

Niemcy sami wojny by nie rozpoczęli, sowieci też nie, nie było pieniędzy, fabryk i surowców. Zresztą i tak macie za małe łepki, zeby pojąć skąd wziął sie kapitał na militaryzację tych krajów... a dzisiaj uważacie ich za największych przyjaciół.

Gość • Środa [13.03.2013, 15:46:49] • [IP: 37.47.145.*]

Ludzie, ile w was nienawiści.przecież to byli głównie cywile, kobiety, dzieci.Straszna tragedia.

Gość • Środa [13.03.2013, 15:39:36] • [IP: 80.245.185.*]

lepiej być POLAKIEM, a niż" folksdojczem", a epitety zachowaj dla swoich.

Gość • Środa [13.03.2013, 15:20:33] • [IP: 80.245.189.***]

Tumany polskie to jest rocznica bombardowania miasta.zawistni zakompleksieni wszechpolacy.

Gość • Środa [13.03.2013, 15:02:38] • [IP: 80.245.185.*]

Uważam, że w Świnoujściu powinniśmy z tej okazji obchodzić festyn zwycięstwa.

Gość • Środa [13.03.2013, 14:16:48] • [IP: 164.127.47.**]

zlikwidowac ten smieszny namiot co on tam robi wogle

TREP Z VIII flotylli • Środa [13.03.2013, 13:38:37] • [IP: 88.156.235.***]

Szkoda że radny Sójka&SLD a zwłaszcza pani Poseł Trzebiatowska nie czczą z taką gorliwością pamięci Polskich patriotów ofiar reżymów Niemieckiego i Sowieckiego.Wstyd ! Jedynym pozytywem tej żenującej sytuacji nadskakiwania nazistom (2/3 obywateli Swinemunde w wyborach poparło Adolfa) jest to że macie możliwość oceny zachowania ww. polityków by podziękować im podczas wyborów.

Gość • Środa [13.03.2013, 13:29:48] • [IP: 62.69.255.**]

To tak do autora komentarza"Sujka mądrze przypomniał miedzy wierszami kto doprowadził do wojny. Nienawiść i pogarda dla innych szacun panie Pawle. " WSTYD PANIE PAWLE I WSTYD AUTORZE! W Polsce musimy między wierszami przypominać kto doprowadził do wojny. Pewnie we wrześniu będziecie JAWNIE przepraszali. I też pewnie" szacun panie Pawle" Powinno być Wstydź się pan!

Gość • Środa [13.03.2013, 13:08:37] • [IP: 80.245.189.***]

Gość  Środa [13.03.2013, 12:28:41]  [IP: 92.42.116.***] Napiszę krótko: parszywe komentarze nienawistnych prymitywów. Rzygać się chce, kiedy się człowiek dowiaduje co tam macie w tych łajdackich czerepach.

Gość • Środa [13.03.2013, 12:58:43] • [IP: 88.156.234.**]

Gość • Środa [13.03.2013, 10:44:44] • [IP: 62.69.250.**] - prawda. Dodać trzeba, że to oni / Niemcy, mówmy Niemcy, a nie jak się stosuje obecnie, że jacyś naziści/ to wszystko rozpoczęli... to co było straszne

lolodolo • Środa [13.03.2013, 12:53:19] • [IP: 80.245.178.***]

Ad:Środa [13.03.2013, 10:34:33] • [IP: 213.155.169.***] Masz rację 25 LUTEGO powinniśmy razem z Niemcami obchodzić święto, upamiętniające likwidację państwa pruskiego. W tym to dniu 25 lutego 1947 Sojusznicza Rada Kontroli Niemiec zlikwidowała to monstrum, centrum bandytyzmu w Europie, przyczynę nieszczęść i porażek Niemców. Niemcy bez Prus są grzeczni jak trusie i nie myślą nawet o tym, aby rozrabiać jak to drzewiej bywało.

Gość • Środa [13.03.2013, 12:46:53] • [IP: 92.42.113.***]

czy bywają tak licznie na karsiborzu pod pomnikiem lotników brytyjskich...

lolodolo • Środa [13.03.2013, 12:44:59] • [IP: 80.245.178.***]

Coś długo się te alianckie obiboki się obijały, aby Niemcom dostarczyć to co im się należało. Do 12 marca to zdążyli zamordować jeszcze tysiące niewinnych ludzi. Ale jak to się mów i co ma wisieć nie u tonie i w porę ich alianci do piekła wysłali. Teraz Merkel razem z bandytami z NSDAP buduje w Berlinie Centrum Wypędzonych, gdzie jasno i wyraźnie całemu Światu będzie pokazane jakimi to Polacy są złodziejami i bandytami, którzy biednych niewinnych Niemców wysyłali masowo do piekła i okradali.

Gość • Środa [13.03.2013, 12:32:45] • [IP: 37.47.25.**]

I bardzo dobrze że niemiaszki piastują takie rocznice ku przestrodze aby w przyszłości nie znalazł się drugi Hitler i nie podrywał narodu germańskiego do kolejnej wojenki śwatowej.

Gość • Środa [13.03.2013, 12:28:41] • [IP: 92.42.116.***]

Napiszę krótko: parszywe komentarze nienawistnych prymitywów. Rzygać się chce, kiedy się człowiek dowiaduje co tam macie w tych łajdackich czerepach.

Gość • Środa [13.03.2013, 12:26:58] • [IP: 80.245.189.**]

Zachcialo sie niemcom machac szabelka to od szabelki zgineli.. Nauczka na przylosc. Dotyczy to rowniesz komunistow i SLD...

Gość • Środa [13.03.2013, 12:26:15] • [IP: 46.113.8.***]

bo ta firma pogrzebowa moze nagania sobie klientow brak slow na ten smieszny baldahim ale reklama buhahahahaha

Gość • Środa [13.03.2013, 12:22:44] • [IP: 5.184.170.***]

Szanujmy się Polacy

Gość • Środa [13.03.2013, 12:21:49] • [IP: 93.198.90.***]

glupkow jak zwykle nie brakuje w komentarzach. Mieszkacie tak blisko, a tak naprawde nie znacie sasiada. Tylko stereotypy w glowach. Zacznijcie chodzic na uroczystosci 1 wrzesnia w Swinoujsciu, a zobaczycie tam tez Niemcow skladajacych wience!

Gość • Środa [13.03.2013, 12:14:35] • [IP: 71.246.117.***]

wy sie wescie za porzdki w miescie a nie bieganie po ceremoniach poczestunek byl?

Gość • Środa [13.03.2013, 11:25:48] • [IP: 80.245.189.***]

polaczki to sie nadaja mentalnie do bialorusi nie do EU:

Gość • Środa [13.03.2013, 11:16:54] • [IP: 92.42.118.**]

Sujka mądrze przypomniał miedzy wierszami kto doprowadził do wojny. Nienawiść i pogarda dla innych szacun panie Pawle.

Gość • Środa [13.03.2013, 11:03:16] • [IP: 88.156.233.***]

nastepnym raze glosujcie na partie tylko POLSKĄ , a nie jakies przydupasy niedobitków niemieckich.

Gość • Środa [13.03.2013, 11:01:00] • [IP: 62.69.255.**]

Hades pochowa jeszcze kilku Niemców całodobowo!! Ale czy to stosowne. Rozumiem, że Niemcy mają gdzieś nasze rocznice a 1września to dla nich radosna data ale minimum kultury wymagane jest od włodarzy tego miasta. Czczenie ofiar pod hasłem" My Was jeszcze pochowamy i to całodobowo" jest chamskie i cyniczne.

Gość • Środa [13.03.2013, 10:53:19] • [IP: 80.245.189.***]

K::::ale w tej wiosce debili.obchodza rocznice bombardowani miasta.chociarz polaki po wojnie jeszcze wiecej zniszczyli.

Gość • Środa [13.03.2013, 10:44:44] • [IP: 62.69.250.**]

To smutne, że w czasie gdy ci nieszczęśnicy ginęli, ich ojcowie, synowie, bracia z niemiecka dokładnością likwidowali setki obozów, podobozów i obozów pracy, mordowali chorych więźniów, a pozostałym organizowali marsze śmierci w głąb Niemiec. Wojna była przegrana, ale zbrodnicza machina pracowała pełną para. Do końca. Zamiast się poddać i oszczędzić narodowi cierpień i ofiar oni mordowali i chcieli być mordowani.

Gość • Środa [13.03.2013, 10:41:36] • [IP: 80.245.191.***]

Obchodzenie przez naszych mieszkańców rocznicy bombardowania, te kwiaty, wieńce są...hm..To lekko nie na miejscu.Jakoś niemieccy mieszkańcy nie przychodzą 1 września oczcić ofiary niemieckiej napaści na polskę.

Gość • Środa [13.03.2013, 10:34:33] • [IP: 213.155.169.***]

Głupki z magistratu, zaproponujcie Niemcom udział w obchdach naszych rocznic np.: Powstanie Warszawski 01.08, rocznica wybuchu II Wś, Na 100% nikt z ich strony nie przyjedzie.

Gość • Środa [13.03.2013, 10:27:33] • [IP: 62.69.250.**]

Baldachim z agresywną reklamą ośmiesza miasto i zakłoca powagę uroczystości. Dziwie się ze firma pogrzebowa pozwala sobie na tak niestosowne zachowanie, równiez na pogrzebach. Prezydent miasta, powinien zwrócic im stanowczą uwagę - baldachim ma zniknac z cmentarza.

Gość • Środa [13.03.2013, 10:15:04] • [IP: 95.129.228.***]

Wojsko Rosyjskie zdobyło niemieckie Swinomunde w Maju1945 rspokojnym wejsciem do Miasta Portowego a ostatni odział wermachtu opuscił Swinemiunde 19 maja z twierdzy Anioła przy Basenie Pólnocnymkierując się najpierw na Borncholm ale Dania ich pogoniłai popłyneli do kanału kiliońskiego tam A nglicy wzieli ich do niewoli

Gość • Środa [13.03.2013, 10:14:46] • [IP: 0.0.0.*]

Reklma jest dzwignia handlu. Usługi całodobowe i kompleksowe. Od zabicia do pogrzebu.

Polka • Środa [13.03.2013, 10:08:25] • [IP: 88.156.233.***]

Jestem przeciwko jakimkolwiek uroczystosciom z tego tytulu.

Gość • Środa [13.03.2013, 10:08:10] • [IP: 93.94.184.***]

Największe bombardowanie miało miejsce w ''lany poniedziałek'' 25 września. Niemcy użyli tego dnia około 400 samolotów i całą zgromadzoną artylerię na obrzeżach Warszawy. Warszawa po kapitulacji była zniszczona w około 15%. Zniszczenia i straty warszawy w 1944 były kilkukrotnie wyższe więc skalę zniszczenia można sobie tylko wyobrazić. Ile ludzi zginęło od konkretnego bombardowania w obu przypadkach faktycznie ciężko policzyć. Zapraszam więc posłankę Landtagu dr Margret Seemann z Wittenburgu oraz pastor Jürgen Hanke z Ewangelickiej Parafii św. Piotra w Wolgaście, oraz świnoujskich radnych.w imię przyjażni Polsko -Niemieckiej do Warszawy, aby złożyła również hołd Polakom.

Gość • Środa [13.03.2013, 10:04:40] • [IP: 92.42.112.**]

Warszawa ucierpiała wszystko zniszczone tyle młodych ludzi zginęło w Powstaniu i w gettcie, w Oświęcimiu, po co ta SZOPA ludzie Hades, Sójka masakra jakaś.

Gość • Środa [13.03.2013, 10:01:42] • [IP: 95.41.233.***]

JAK CZYTAM TE" MĄDRE" KOMENTARZE TO...myślę, że należałoby powtórzyc to bombardowanie...(teraz są inteligentne bomby, w przeciwieństwie do komentujących)

Grzesiu • Środa [13.03.2013, 09:52:47] • [IP: 31.63.204.**]

Dlaczego oni czczą morderców polaków? P.S. Niezły dostałem prezencik od aliantów na imieniny. Dziękuję :)

Gość • Środa [13.03.2013, 09:47:45] • [IP: 95.129.228.***]

W Maju 1945 r w Pczdamie zapadła decyzja że Swinemunde będzie należec do Polski

Gość • Środa [13.03.2013, 09:40:22] • [IP: 88.156.233.***]

a kogo to obchodzi? czy miency czcą pamiec zamordowanych i zameczonych polskich obywateli.

Gość • Środa [13.03.2013, 09:40:17] • [IP: 95.129.228.***]

Niewolno obchodzic tego dnia Niemcy napadły na Polskę bez wypowiedzenia wojny to było bombardowanie Niemieckiego Swinomiunde na prosbę Wojska Rosyjskiego Wojska Alianckie dokonały nalotu ponieważ tutaj w porcie wojennym krigsmarine było najwieksze zgromadzenie okretów wojennychi statków transportowych które ewakuowały wermacht i ludnosc cywilna z Prus Wschdnich

Gość • Środa [13.03.2013, 09:38:26] • [IP: 80.55.205.***]

Niektóre ulice wciąż wyglądają jak po bombardowaniu

olddog • Środa [13.03.2013, 09:27:39] • [IP: 93.94.184.***]

Ilu Polaków, cywilów zginęło pod bombami bohaterskiej Luftwaffe. Oto przykład jak dzisiaj Książka z Historii trafia pod strzechy. Dużo pracy kosztuje to MEN aby te dzieciaki żyły poprawnie i zgodnie z prawami swojego Państwa jeszcze Polskiego. Niedługo będą składać kwiatki w rocznicę napaści a kogo? To już bez znaczenia.

Gość • Środa [13.03.2013, 09:23:28] • [IP: 62.69.255.**]

Całodobowe usługi pogrzebowe ?? Czy komuś nie zabrakło wyobraźni. Ciekawe czy w swojej głupocie ktokolwiek pomyślał o powadze i szacunku dla tragicznie zmarłych Niemców.

Gość • Środa [13.03.2013, 09:17:53] • [IP: 46.113.8.***]

i znów ten śmieszny baldahim niech go jeszcze postawia w centrum miasta;]

Gość • Środa [13.03.2013, 09:16:37] • [IP: 31.60.77.***]

Mądre słowa Sujki i nieprawdziwe dane o liczbie ofiar.

Oglądasz 1-90 z 90
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Trwają wybory prezydenta RP. W niedzielę o godzinie 13.30 odbyła się konferencja członków PKW. W jej trakcie poinformowano, że frekwencja wyborcza na godzinę 12 wyniosła 20,28 procent - wydano 5 739 537 kart do głosowania uprawnionym osobom. Z nieoficjalnych informacji przekazywanych przez członków obwodowych Komisji Wyborczych w Świnoujściu wynika, że zainteresowanie wyborami jest zncznie większe aniżeli się spodziewali. Około południa w drzwiach niektórych lokali mijało się jednocześnie kilka, a nawet kilkanaście osób. Głosować można do godziny 21.00 ■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■