iswinoujscie.pl • Środa [27.02.2013, 11:02:03] • Region
97 kilometrowy tunel pod Bałtykiem powstanie w...

fot. internet
Szybka podmorska kolej połączy Sztokholm z Berlinem. Odcinek ma mieć 97 km i będzie to najdłuższy podmorski tunel świata – czytamy na sfora.biz. Mieszkańcy Świnoujścia nie mogą wyjść z podziwu. I dziwią się, że od kilkunastu lat nie można doprowadzić do wybudowania stałego połączenia pod Świną.
- Czyli jednak można wybudować taki tunel. Berlin przecież nie jest tak daleko nas – zauważa mieszkaniec. - Buduje się tak długie tunele. Wszystko załatwia się bez żadnych problemów, a w Świnoujściu nie można załatwić budowy 200 metrowego odcinka łączącego wyspę Uznam z wyspą Wolin.
niech budują - jak będzie gotowy - my dołożymy promy z MALMO i będzie skomunikowana nasza częśc miasta z resztą...Polski. ...
Wysłać tam naszych złomiarzy!! niech popłyną tymi starymi zardzewiałymi kuterkami i jumną co trzeba, Dać im 20% wartości złomu, a resztę wkopać pod Świnę!!
czytac nie umiesz??PODMORSKI ODCINEK 97 KILOMETROW:
Ja się nie dziwię... mam raka
a JA CHOLERA NIE MOGE WYJSĆ Z PODZIWU NAD ZNAJOMOŚCIĄ GEOGRAFI, OD KIEDY NAWET W LINI PROSTEJ Z BERLINA DO SZTOKHOLMU JEST 97 KIM ??!! OD YSTAD DO SZTOKHOLMU JEST COŚ OKOŁO 600 KM!! PIERDOŁY PISZĄ I PIERDOŁAMI SIE STRASZNIE MIESZKAŃCY ŚWINOUJSCIA PRZEJMUJĄ!!
To Polak pisał ? >>Środa [27.02.2013, 19:15:00] • [IP: 62.69.255.***]
Niemcy kolej rozbudowują, a u nas rudy kolej niszczy. Połączenie Danii mostem i tunelem ze Szwecją już jest od kilku lat.
Widzę, że nikt nie zauważył jednej zasadniczej rzeczy. Tunel, o którym mowa w artykule jest zagrożeniem dla miasta Świnoujście !!. Otóż obecnie tranzyt Północ-Południe jest obsługiwany między innymi przez port w Świnoujściu. Natomiast ten 97 km tunel najprawdopodobniej spowoduje przekierowanie tego ruchu do Niemiec. Tym bardziej, że wg tej mapki jest on bardzo blisko granicy! Oczywiście żeby zrobić dokładną analizę trzeba by posiadać informacje o opłatach. Niemieccy kosztorysańci najwidoczniej tego typu dane mają, stąd też starają się zrealizować ów projekt.
czym jest demokracja ze alkocholik, dzieciobójca, nieudacznik i głupek może narzucać lekarzowi prawnikowi i wolontariuszowi co maja robic ;p
niech budują, może przynajmniej trochę wyczyszcza dno Bałtyku po wojennych, toksycznych" skarbach" które tam potopili, bo beczułki już rdzewieją i tylko czekać ekologicznej katastrofy!!
Gość • Środa [27.02.2013, 13:17:23] • [IP: 93.198.79.**] "Czym jest demokracja skoro 51 procent obywateli może narzucać kto ma rządzić pozostałym 49 procentom?" - no właśnie tym. Masz inny pomysł?
Ach, jakie piękne stwierdzenie."mieszkańcy nie mogą wyjść z podziwu". Szkoda, że nie prawdziwe. Żeby wyjść trzeba pierw wejść. Tymczasem dla tych którzy głosowali na.żura winien.wszystkiemu jest rząd. Nawet wtedy gdy żur na rzadko popuści to wina tuska bo dosypał laksygenu. I to, że stała przeprawa wariant K2W1a (tunel drążony plus most niskowodny) tak miła żurowemu sercu będzie kosztowała 250 mln euro czyli ponad miliard złotych w przeciwieństwie do rozwiązania możejki, czyli tunel przy karsiborach budowany metodą elementów zatapianych który ze względu na swoją krótkość (długość poniżej 1000 metrów) zmieści się w 500 mln złotych, nie zachwieje wiarą, że wszytko wina tuska. Dla żura byłby piard bo przy tych kosztach to mając zagwarantowane pieniądze unijne (które jeszcze czekają ale jak długo?) już ten tunel moglibyśmy budować ale.budowalibyśmy projekt możejki a.nie.żura.i.z.tych 500 milionów nie można.by nic.ukręcić.na boku. Dlatego tańszy wariant odpada i za.kadencji żura możemy zapomnieć.o.stałej.przeprawi
Mieszkańcy Świnoujścia nie mogą wyjść z podziwu? ja nie podziwiam w końcu to normalne ze inwestuje się gdzie indziej. nawet papier toaletowy wie ze by żyć trzeba się rozwijać. POLSKA MA W DUPIE SWINOUJSCIE ZAPAMIĘTACIE TO jak nie ma korzyści to się olewa a z naszej miejscowości nie ma wiec proste
to mżonka.. bo już jest polączenie, pare lat temu co wybudowano olbrzymie mosty nad ciesninami dunskimi, co daje polączenia lądowe Skandynawia -Niemcy, wiec po co jeszcze jedno? tu nie azja gdzie mieszka setki miljonów ludzi, jeszcze tunel 40km miedzy Anglia a Francja sie nie zwrócil.. hehe, takie studium mogą se robic architekci, ale dopóki w skandynawii nie bedzie minimum 200 miljonów ludnosci to nie ma sensu nawet fantazjowac
a ja wiem jaka polska firma będzie tam robiła elektrykę - BIC.
NIE POTRZEBUJE SEXU BO RZAD DYMA MNIE CODZIENNIE
widać pracownicy żeglugi poprzecznej przedstawiają już wizje szkodliwych skutków wzmożonego ruchu w mieście przy założeniu wybudowania tunelu..
[27.02.2013, 14:14:04] • [IP: 92.42.118.***]-Fajnie, że myślisz tak perspektywicznie ale pominąłeś coś ważnego.Teraz jest S-3 a za trzy no może pięć lat będzie to A-3 a wówczas z planami Twoimi(z całym szacunkiem) kicha.
"Mieszkańcy Świnoujścia nie mogą wyjść z podziwu" - uwielbiam te samozwańcze opinie autora
jeszcze w sprawie ew mostu. Niemcy budują fabrykę podstaw do wiatraków o parametrach trójkat o podstawie 32m i wysokości 75m. czyli nasza nowa linia WN musi już być podnoszona do wysokości ok 80m, ta w szczecinie też, czyli most musiałby mieć prześwit 85-90m nad poziom wody.A to są inne większe koszty niż planowane. rozsuwane skrzydła też nie wchodzą w grę bo Niemcy chcą produkować seryjnie. I tak się narobiło że z której strony nie spojrzał to wszędzie biznes niemiecki a nie polski, tam 4, tyle docelowo, rury z gazem na dnie a na południu wielgachne wieże transportowane przez Ś-cie.
do 12:25:34 przepraszam bardzo ale połączenie wschód zachód nie wpływa znacząco na rozwój naszego regionu i Polski ale połączenie północ południe już tak. dlatego Niemcy kombinują tunel do Szwecji. A u nas powinien powstac projekt mostu przez zalew i nam ś-ciu to pomoże poprzez odciążenie przepraw promowych do normalnego poziomu zwiększy konkurencyjność promów szedzkich poprzez zwiekszenie przelotowości wy-i wjazdu na ew nowe stanowiska na nab. 87 od porta petrol na południe aż do np: mulnika, 10 nowych stanowisk plus te stare na wolinie daje niezły przelot Trzeba to wszystko zgrać z zachodnią obwodnicą sz-na z niskobudżetowym mostem za sz-nem i wpięciem się z S3 na południu
TUNEL??!! A PO CO TAKIE KOSZTY - ZRÓBCIE PORZĄDNY MOST tam gdzie już promy nie pływają !!
Po co ten tunel, jeżeli most jest tańszy i bezpieczniejszy. Na Misisipi koło Nowego Orleanu jest most pod którym przechodzą nawet statki o 400-ta tys. ton wyporności. Do Szczecina nie wejdą nawet o połowę mniejsze.
w Polsce jak i zresztą w wielu innych miejscach na świecie nie wiele udało się osiągnąć bez wykorzystania konkretnych środków mam na myśli najczęściej spektakularne demonstracje nie zadowolenia w przypadkach podejmowanych złych decyzji przez grupy rządzące na danym etapie lub ich nie podejmowania z powodów różnych nie zgodnych z oczekiwaniami zainteresowanych społeczności, a dalej przyczyniających się do na przykład uniemożliwiania rozwoju regionu co w krótkim czasie owocuje tym co niestety czeka nas w najbliższej przyszłości jeśli nie skorzystamy ze środków jakich nam w Świnoujściu nie brakuje, to miasto ma w swojej historii podobne sukcesy, było gorąco ale nie jednego cwaniaka zmroziło na dobre. Potrzebny jest człowiek któremu dobro jego bytu i bytu kolegów jest na tyle ważne żeby wziąć ster w swoje ręce a autorów złych dla Świnoujścia decyzji czy ich braku za mordę i won od koryta do własnych nie zle zresztą poukładanych żłobów.taki człowiek czy grupa z pewnością już istnieje, do dzieła WYJDZIEMY Z TOBĄ!!
Czym jest demokracja skoro 51 procent obywateli może narzucać kto ma rządzić pozostałym 49 procentom?