POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [19.02.2013, 18:54:44] • Region

Mają lepiej skomunikować port

Mają lepiej skomunikować port

fot. Sławomir Ryfczyński

Port w Świnoujściu będzie lepiej skomunikowany kolejowo z resztą kraju. Tak wynika z rozmów, jakie przeprowadził w ostatni piątek, 15 lutego marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz z prezesem PKP Polskich Linii Kolejowych Remigiuszem Paszkiewiczem. Odżył także pomysł CETS Route 65 – korytarza komunikacyjnego wzdłuż Odry.

- Zarząd PKP PLK dostrzegł potencjał Portów Morskich Szczecin-Świnoujście i zaplanował w nowym okresie programowania realizację inwestycji, które istotnie wpłyną na poprawę ich dostępności transportowej. Gospodarcze możliwości portów zostaną znacznie poszerzone m.in. poprzez modernizację infrastruktury kolejowej, czy budowę przejścia nad ulicą Gdańską – mówił, podsumowując rozmowy, marszałek Olgierd Geblewicz.

Mają lepiej skomunikować port

fot. Sławomir Ryfczyński

Prezes Paszkiewicz zapewnił marszałka Geblewicza, że PKP PLK nie przewidują w województwie zachodniopomorskim likwidowania linii kolejowych. Tym samym ucięte zostały medialne spekulacje o zamknięciu połączenia Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski.

-Z uznaniem odnotowałem też wiadomość, że Polskie Linie Kolejowe, nie czekając na nową perspektywę unijną, podjęły się modernizacji „nadodrzanki” i co więcej - planują ją zakończyć do roku 2015. W efekcie prędkość docelowa pociągów ma osiągnąć pułap 120 km/h. Wielokrotnie wcześniej podkreślałem, że zmodernizowanie linii nr 273 („nadodrzanki”) stanowiącej fragment ciągu C-E-59, jest bezwzględnie konieczne, gdyż ma ona kapitalne znaczenie dla usprawnienia połączeń pasażerskich z Zieloną Górą i Wrocławiem oraz dla poprawy warunków tranzytu towarowego ze Skandynawii na południe Europy - mówi Olgierd Geblewicz.

Niedawno Andrzej Massel, wiceminister transportu w wywiadzie dla ostatniego wydania branżowego pisma „Rynek Kolejowy” udzielił wywiadu, w którym zadeklarował, że linia kolejowa wzdłuż Odry zostanie zmodernizowana dzięki nowym funduszom europejskim na lata 2014-2020.
-Chyba każdy widzący obecną sieć kolejową Polski jest sobie w stanie wyobrazić, gdzie są największe potrzeby. Jedną linię mogę podać – Magistralę Nadodrzańską. Jest to oczywisty projekt, gdyż linia ta wchodzi w skład sieci transeuropejskiej, stanowi połączenie z portami morskimi, a do tego znajduje się w bardzo złym stanie technicznym. Jest to potrzebna inwestycja – powiedział Andrzej Massel w wywiadzie.

Informacja jest zaskakująca, bo modernizacja miałaby nastąpić do 2015 r., a jeszcze niedawno nie było na nią widoków. Ostatnimi laty zamarł projekt CETS Route 65, czyli Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego biegnącego wzdłuż trasy E-65 ze szwedzkiej Skanii przez Świnoujście, Szczecin na południe Polski i dalej przez Czechy, Słowację, Chorwację do Grecji. Czy Bruksela powróci do tego pomysłu?


komentarzy: 21, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-21 z 21

Gość • Środa [20.02.2013, 14:16:14] • [IP: 80.245.178.***]

Celne i wesołe riposty na tym forum mówią same za siebie. Szanowni menagerzy! Oceńmy aktywa i pasywa. Właściwie same aktywa, z wyjątkiem jednego szczegółu: W portach" dwunastki" hałd węgla pod nosem szukających schronienia zajęcy, / węgiel grzeje, zaimportowaliśmy wszak zchpm szaraki ze Śląska. Mądre istoty. Zbiegają się na zimę w portach z całego regionu. Nadziejam, że nie kłusujecie na te inteligentne, biegające cynobry i skórki. One właściwie jako jedyne legalizują waszą nieeuropejską działalność, /nie ma! Są za to rozwinięte transporty kołowe, jak np. potężne, ciągnące się kilometrami kolejki ciężarówek SUZUKI itp, które odbierają węgiel na bieżąco wprost do odbiorców i o dziwo robią to trzy razy szybciej. Hałd nie ma. Kolej jest w takich portach jak Rotterdam czy Hamburg, ale kuda tam Świnoujściu? W UE są na ogół fabryki przy portach, które z braku natychmiastowego odbioru przerabiają węgiel na brykiety i składują na hałdach w 50 kg. workach. Zero pylenia. Nie ma brudzenia parapetów, samochodów i szyb.

Gość • Środa [20.02.2013, 13:15:06] • [IP: 71.246.118.***]

andrzej massel wice minister i wszystko jasne cala po europejczycy i nie tylko u steru wladzy

Gość • Środa [20.02.2013, 12:37:12] • [IP: 62.69.255.***]

czyli co bedą rozdawać" komunikanty"a gdzie bedzie się odprawiać msza, zdjecie pokazju stan polskej koleji i nie tylko , realia!!

Gość • Środa [20.02.2013, 11:47:26] • [IP: 37.8.215.***]

A co to za zardzewiały blaszak na tej fotce ? Jak w tym porcie tak wszystko wygląda, to niedługo się rozleci !

Gość • Środa [20.02.2013, 10:56:02] • [IP: 79.186.196.***]

Po tych torach na zdjęciu widać z jaka szybkością można jeździć :-)

Gość • Środa [20.02.2013, 09:39:53] • [IP: 95.41.26.***]

I NA KONIEC...BĘDZIE Z TEGO WIELKIE NIC...na pewno tego nie dożyjemy :-)

━273,15℃ • Środa [20.02.2013, 08:55:51] • [IP: 31.63.243.**]

Tatusiu, dlaczego ten pociąg zakręcowywuje? -Nie mówi się zakręcowywuje, tylko zakręca. No to dlaczego ten pociąg zakręca? -Bo mu się szyny wygły.

pracownik odra trans • Środa [20.02.2013, 07:56:32] • [IP: 95.129.228.***]

w porcie niewiele trzeba zeby wszystko sie rozpie...ilo co z tego ze cos zrobia jak w porcie niema komu robic a jak robia to za 7 zl na godzine ludzie ze szczecina z lapanki, prosty przyklad te tory na zdieciu byly robione okolo 1 rok temu czy cos jest z nimi nie tak??sami popatrzcie i tak dziala w porcie wzszystko, ludzie ida na emeryture i nadal pracuja w porcie na tych samych stanowiskach np dzwigowi co jest zprzeczne z prawem ale juz detektyw robi zdiecia i panowie beda rozliczani w zusie i emerytury im zawiesza, na pol roku za oszustwo, nagonka na czlowieka gorsza niz w jakims obozie pracy, wszystko zepsute podparte kolkami ale cotam dozor techniczny przymyka oczy przeciez juz dawno nikomu tasmociagi reki nie urwaly to znaczy ze wszystko jest ok, nie wspomne o panstwowej inspekcji pracy ktora zaglada tu po wczesniejszym umowieniu sie z pseudo dyrektorem ze szczecina ktory jedyno co robi to straszy pozbawieniem premi ale jego kadencja tez juz niedlugo sie skonczy bo w szczecinie juz jest czlowiek za nieg

Gość • Środa [20.02.2013, 05:24:39] • [IP: 95.129.224.**]

Czytajcie ze zrozumieniem:" W efekcie prędkość docelowa pociągów ma osiągnąć pułap 120 km/h...zmodernizowanie linii nr 273 („nadodrzanki”) stanowiącej fragment ciągu C-E-59, jest bezwzględnie konieczne, gdyż ma ona kapitalne znaczenie dla usprawnienia połączeń pasażerskich z Zieloną Górą i Wrocławiem". Nie chodzi więc tylko o tranzyt towarów. Wznowić projekt CETS Route 65, będzie to szansą na szybszą i wygodniejszą podróż m. in. do Chorwacji, czy Grecji dla miłośników podróży koleją, nie wszyscy lubią samoloty, czy autokary.

Gość • Wtorek [19.02.2013, 23:58:08] • [IP: 92.42.112.***]

Pozdrawiam cała ekipe manewrowa z portu !! były manewrowy ze zmiany Romana, kto wie kto ten wie

Gość • Wtorek [19.02.2013, 23:12:31] • [IP: 178.238.249.**]

Robią źle, nie robią źle o co wam chodzi?

Gość • Wtorek [19.02.2013, 22:46:48] • [IP: 92.42.116.***]

Barki nikomu nie przeszkadzały, tylko nasz narodek padł na kolana i się cofnął w rozwoju. Coraz więcej jest też pańszczyźnianych niewolników w rodzaju tego kretyna poniżej, co to pisze" czerwone debile wynocha z miasta". Ciekawa jest ta nienawiść. Tęskni do czasów, kiedy karbowy batem na plecach pokazywał mu kierunek robót?

Gość • Wtorek [19.02.2013, 22:17:36] • [IP: 80.245.189.*]

Dlaczego u nas najpierw trzeba wszystko rozpieprzyc aby to pozniej za wiekie pieniadz obudowywac.Przecierz to juz bylo tylko inaczej sie nazywalo.Znowu ktos odkryl ameryke w puszce po sardynkach.

troll • Wtorek [19.02.2013, 21:32:24] • [IP: 178.72.26.***]

Za starych dobrych czasów dużo towarów woziło się barkami, ale komuś to przeszkadzało więc zlikwidowano żeglugę rzeczną. A teraz jakiś baran chce remontować to co jego koledzy pozamykali.

Gość • Wtorek [19.02.2013, 21:05:20] • [IP: 31.63.243.**]

Typ się obudził. Grunt, że Szczecin na tym zarobi.

Gość • Wtorek [19.02.2013, 21:05:20] • [IP: 46.169.40.**]

Czerwone debile wynocha z miasta. Do ruskich. Tam będziecie mieć jak 50 lat temu. Wszystko jest po staremu. Wypad!

Gość • Wtorek [19.02.2013, 20:59:42] • [IP: 46.169.15.***]

No chyba ich po***... Jest dobrze tak jak jest, niech nic w porcie nie zmieniają- ewentualnie niech dadzą podwyżki bo za 1200zł mają pracować portowcy? tylko obowiązków przybędzie

Gość • Wtorek [19.02.2013, 20:24:49] • [IP: 91.65.109.***]

Najpierw niech zadbają żeby pociąg osobowy ze Świnoujścia do Szczecina jechał 60 minut. Węgiel może sie wlec 50 km/h.

Gość • Wtorek [19.02.2013, 20:03:19] • [IP: 46.169.40.**]

Rewelacja!

Gość • Wtorek [19.02.2013, 19:12:42] • [IP: 46.112.95.***]

O CZYM ONI MÓWIĄ STARZY PORTOWCY DO KOMPA

Gość • Wtorek [19.02.2013, 19:06:33] • [IP: 92.42.112.***]

Gablewicz zna się tak samo na kolei jak Józef Bąk. Będzie tak samo jak z autostradami, czyli nikt nie wie kiedy będzie. Ale posadki i premie dla kolesiów będą na pewno.

Oglądasz 1-21 z 21
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■