- Aktualnie trwa szkolenie załogi i porządkowanie promu – mówi Leszek Paprzycki, dyrektor Żeglugi Świnoujskiej.
Dodaje, że w tej chwili nie ma pilnej potrzeby włączenia jednostki do eksploatacji.
- Trzy „Karsibory” są sprawne, z tego dwa obsługują przeprawę, a jeden jest w pogotowiu – wyjaśnia.
To był największy remont promu typu „Karsibór. W SSR „Gryfia” dokonano wymiany układu napędowego jednostki . Dotychczasowy, zasilany wysokoprężnymi silnikami spalinowymi, zastąpiony został układem dieslowo –elektrycznym z dwoma pędnikami azymutalnymi, napędzanymi silnikami elektrycznymi. Modernizacja kosztowała blisko 13 mln zł, z czego 7 mln Świnoujście otrzymało z budżetu państwa.
Na zdjęciu przeprawa promowa „Karsibór” od strony wyspy Wolin.
Tekst BIK UM Świnoujście
A mi pasowało te około 30 ㎐, jaki wydawał prom.
Czyli prom nie będzie już tak hałasował? Wysiedzieć w samochodzie na Karsiborze to męka. Wszystko drży jak barani ogon, olbrzymi hałas. A nie znalazłby się z tysiąc na wyrównanie zjazdów? Dziury to Świnoujska wizytówka, więc raczej. ..nie?
na jakim zdjęciu?
I co, końcu Gryfia zapłaci karę?