POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [07.02.2013, 19:44:03] • Świnoujście

Po takiej podwyżce ja się stąd wynoszę

Po takiej podwyżce ja się stąd wynoszę

fot. Sławomir Ryfczyński

Artur Kucharczyk, mieszkaniec Świnoujścia zamierza przenieść swoją firmę transportową do Szczecina. Przeanalizował stawki podatku od środków transportu na ten rok. Dla firmy, którą prowadzi, podatek wzrósł prawie o 70 procent! Znacznie mniej zapłaci w Szczecinie.

- Każda władza najchętniej sięga do kieszeni społeczeństwa, nie inaczej jest w Świnoujściu – mówi pan Artur. - Jednak w naszym mieście Rada Miasta bez najmniejszych skrupułów stara się wyszarpać pieniądze z portfela ludzi starających się utrzymać z własnej przedsiębiorczości.

Świnoujścianin przeanalizował wysokość stawek podatku od środków transportu na 2013 rok, których płatność powinna nastąpić do 15 lutego każdego roku.

- Wzrost podatku z roku 2012 na rok 2013 o blisko 70 procent, jak to jest w przypadku np. autobusów, jest zwykłym bandytyzmem tyle że zalegalizowanym mocą ustawy ministra określającego maksymalne stawki tego podatku – uważa pan Artur. - Rada Miasta Świnoujścia bez najmniejszego opamiętania zastosowała najwyższe stawki tego podatku dla lokalnych przedsiębiorców! O lata świetlne więcej wyobraźni mają radni innych miast i gmin naszego województwa gdzie podatki lokalne są czasami więcej jak połowę mniejsze!!! Jak ochronić swoje pieniądze przed niczym nieuzasadnionym haraczem w takiej skali? Nie pozostaje nic innego jak zmienić miejsce zamieszkania na Szczecin

Na przeprowadzce pan Artur zaoszczędzi ponad 1500 złotych. Świnoujścianin dodaje, że przy flocie składającej się z kilku pojazdów oszczędności z tego tytułu mogą sięgać dziesiątek tysięcy złotych tylko w ciągu jednego roku!


- Prowadzę firmę transportową od pięciu lat. W poprzednich latach też były podwyżki – mówi. – Ale nie tak wielkie! 2394 zł, które miałbym zapłacić za mój jeden autokar, to jest dla mnie bardzo duża kwota. Dużo nie zarabiam. W Szczecinie zapłacę 888 zł. Będę namawiał i innych przedsiębiorców, by się przenosili. Trzeba powiedzieć stop temu, co wyprawiają radni.

W myśl art. 9 ust. 7 ustawy z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 95 poz. 613) organem właściwym w sprawach podatku od środków transportowych jest organ podatkowy, na którego terenie znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziba podatnika. Nie trzeba przy tym zmieniać miejsca rejestracji pojazdu.

- Jeden duży lokalny przewoźnik jakiś czas temu wyemigrował razem ze swoimi pojazdami do Szczecina, teraz prawdopodobnie na podobny krok zdecydują się kolejni przedsiębiorcy z naszego miasta, w końcu taka zmiana miejsca zameldowania to dość prosta czynność, a oszczędności tylko za jeden 2013 rok dla firm mogą być znaczące, kolejne lata to kolejne zaoszczędzone tysiące złotych, jeżeli taka tendencja utrzyma się w przyszłości. Hasło „Chytry traci dwa razy” pasuje do działań Rady Miasta wyjątkowo celnie - podsumowuje pan Artur.

Co na to magistrat?

- Uchwalenie stawek na podatek od środków transportu jest wyłączną domeną i uprawnieniem należącym do rad gmin, wynikającym z ustawy o podatkach i opłatach lokalnych - informuje Robert Kareluus, rzecznik prezydenta. - Są one ograniczone stawkami maksymalnymi, ogłaszanymi w obwieszeniu ministra finansów. Uchwała rady miasta Świnoujście z dnia 25 października 2012 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportu ustaliła stawki na poziomie dozwolonym w tym obwieszczeniu.

Przewidywana kwota wpływów z tego podatku wyniesie około 520 tysięcy złotych.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 118, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-118 z 118

Gość • Niedziela [10.02.2013, 01:56:51] • [IP: 46.112.71.***]

Gość • Piątek [08.02.2013, 18:19:05] • [IP: 80.245.184.**] Oczywiście, że będzie mógł. Ten Pan nie prowadzi linii regularnej, więc miasto może go pocałować w trąbę. Do tego typu działalności jest potrzebna licencja na krajowy, lub międzynarodowy (od niedawana jest już tylko jedna - uprawniająca do obydwóch powyższych form) transport drogowy i wio. Podatki, o których mowa w artykule to podatki miejscowe, związane z lokalizacją działalności gospodarczej.

Gość • Sobota [09.02.2013, 21:13:42] • [IP: 80.245.190.**]

Panie Arturze nie ma co przemować się skowyczącymi żmurasowymi kundlami. Oni myślą tylko żeby inni napełnialli koryto, z którego czerpią zyski dla siebie.

Gość • Sobota [09.02.2013, 18:57:38] • [IP: 92.42.119.***]

Ty 181 to Ty spe... i zabierz krzyżyk ze sobą

Gość • Sobota [09.02.2013, 13:23:13] • [IP: 95.129.225.***]

Szanowi Państwo, Wśród naszych radnych znakomitą większość stanowią osoby, które mają mało wspólnego z działalnością gospodarczą na własny rachunek. Większośc z nich przez całe swoje zawodowe życie była na utrzymaniu budżetu Państwa i nadal otrzymują z tego źródła środki finansowe na swoje utrzymanie. Takim ludziom wydaje się, że dowolną ilość pieniędzy można sobie wyciągnąć z kieszeni podatnika. Dobrze że ktoś w końcu poruszył ten temat i postanowił płacić podatki w mieście bardziej przyjaznym ludziom przedsiębiorczym. Ciekawe kogo nastepnęgo władze Świnoujścia postanowią oskubać z pieniedzy? Handlujących na rynku? Dorożkaży? Hotele i pensjonaty? A może myjnie samochodowe??

mieszkaniec • Sobota [09.02.2013, 12:57:18] • [IP: 95.129.225.***]

Ja mam pytanie do rzecznika p.Karelusa: Czy lepiej jest dla budżetu miasta Świnoujścia mieć 1000 zł więcej na koncie czy nie mieć wcale tych pieniędzy? Dziękuję i czekam na odpowiedź na portalu iswinoujście.pl

Gość • Sobota [09.02.2013, 10:03:02] • [IP: 46.112.22.***]

Brawo Panie Kucharczyk! Tak rządzi Nami SLD!jAK oNI BRONIĄ PODWYŻEK ZALEŻNYCH OD PAŃSTWA A JAK ROBIĄ TO NA NASZYM MIEJSKIMPODWÓRKU!

Gość • Sobota [09.02.2013, 09:57:40] • [IP: 178.238.249.**]

Zastanowić się trzeba przy urnach wyborczych a nie teraz płakać.

Gość • Sobota [09.02.2013, 08:13:24] • [IP: 80.245.187.**]

70 % to sk...o

Gość • Sobota [09.02.2013, 00:52:00] • [IP: 95.129.225.***]

[IP: 80.245.181.***] Prosiaczku kochany, weź pod uwagę, że nie każdy pojazd jest długości malucha. Nie spinaj sie i nie zmieniaj tematu z artykułu ;) Miłego...

Gość • Piątek [08.02.2013, 23:37:06] • [IP: 88.156.232.***]

Najlepiej firmę zarejstrować za granicą, przynajmniej podatki są mniejsze.

Gość • Piątek [08.02.2013, 22:24:41] • [IP: 80.245.181.***]

To wyjeżdżaj krzyż na drogę.

Safra • Piątek [08.02.2013, 20:44:21] • [IP: 178.238.251.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Piątek [08.02.2013, 19:47:50] • [IP: 95.129.225.***]

w Gryfinie 990 zł

Gość • Piątek [08.02.2013, 19:44:06] • [IP: 80.245.190.**]

Jak wygoni podatników za chlebem i z powodu wysokich podatków to nawet sołtysem nie będzie mógł być. Już są wątpliwości, czy może być prezydentem, bo przecież w Świnoujściu nie ma 40 tys. mieszkańców.

Gość • Piątek [08.02.2013, 19:20:49] • [IP: 92.42.119.***]

18:19:05]  [IP: 80.245.184.**] tu nigdy się mało nie płaciło - stawki zawsze większe niż w Szczecinie (praktycznie maksymalne)

Gość • Piątek [08.02.2013, 18:23:56] • [IP: 80.245.181.***]

Dzisiaj miałem wątpliwą przyjemność jechać za tym panem uważa że jego autobusów przepisy o ruchu drogowym nie obowiązują zatrzymuje się tam gdzie mu się podoba, stanął przed samym zakrętem (prawie na zakręcie) blokując skręt w ulicę

Gość • Piątek [08.02.2013, 18:19:05] • [IP: 80.245.184.**]

Stawki podatków lokalnych zawarte w obwieszczeniu ministra finansów są stawkami maksymalnymi ustalanymi na dany rok kalendarzowy. Podwyżka stawek nie powoduje automatycznie wzrostu podatków lokalnych, lecz uprawnia radę gminy do podniesienia do tej wartości stawek obowiązującej w danej gminie. Rada gminy ma prawo zastosować stawkę niższą lub nie zmieniać stawki podatku.Dla mnie jest to jasne, ale jak Pan płacił mało to nie pytał -dlaczego tak mało? proponuje mniejsze autobusy, Na pewno nie ma 100% obłożenia. A jeżeli jest komplet, to tylko się cieszyć i rąk nie załamywać. Skoro jest możliwość zmniejszenia sobie podatku, to korzystać. Pytanie czy nadal Pan będzie mógł (formalnie) wykonywać usługi transportowe na terenie Ś-cia? Czy koszty jednak nie okażą się wyższe niż ten podatek?

Gość • Piątek [08.02.2013, 18:18:14] • [IP: 178.238.250.*]

POPIERAM CIE ARTUR. WKONCU KTOS TO POWIEDIZAŁ OTWARCIE. CO MIASTO ROBI Z PODATKAMI LOKALNYMI.

Gość • Piątek [08.02.2013, 18:17:02] • [IP: 178.238.250.*]

Skoro miasto tylko widi jeden ratunek w podatkach lokalnych i ich podwyzce. to wkrotce wszyscy przedsiebiorcy zaczna wynosic swoje daiałlności z miasta. cikawe kto bedzie utrzymywał magistrat.

Gość • Piątek [08.02.2013, 18:16:43] • [IP: 88.156.235.***]

Ale Ludzie, jeśli tak Wszyscy bedą się wynosić, to kto będzie ponosił tego konsekwencje, my mieszkańcy, bo Rada Miasta podniesie opłaty na co innego. Trzeba nam chyba wybrać nowych radnych.

BAT • Piątek [08.02.2013, 18:04:31] • [IP: 92.42.116.***]

Brawo za odwagę p. Arturze. Konkretna informacja i konkretne wnioski. Zasady wolnorynkowe obowiazują także miasta i gminy. Ciekawe jak zareaguje rada miasta, w której wielu przecież przedsiębiorców.

Gość • Piątek [08.02.2013, 17:49:07] • [IP: 95.129.225.***]

[08.02.2013, 17:08:27] • [IP: 80.245.184.**] proszę sobie sprawdzić jakie były podatki lokalne w Świnoujściu w 2012 roku i jakie uchwalono na 2013 rok, zaręczam że nie jest to wzrost o wskaźnik inflacji. W internecie można bez trudu znaleźć te stawki. Jan Vincent Rostovski podniósł MAKSYMALNE stawki podatków lokalnych o 4% na 2013 r. a radni naszego miasta zastosowali właśnie te maksymalne stawki co spowodowało wzrost o 70% wobec stawek z poprzedniego roku. Czy to jest już jasne?

Gość • Piątek [08.02.2013, 17:08:27] • [IP: 80.245.184.**]

Podatek w 2013 roku wzrósł tylko o 4%, o inflację. Pytanie: ile Pan płacił poprzednio i dlaczego tak mało?

Gość • Piątek [08.02.2013, 17:04:57] • [IP: 80.245.184.**]

skoro będzie Pan płacić o 70% więcej to ILE PAN PŁACIŁ DO TEJ PORY?? Podatek, jak dla Pana branży wzrósł tylko o 4 %, o inflację ! Czyli do tej pory praktycznie płacił Pan symboliczny podatek!

ryynio • Piątek [08.02.2013, 16:22:18] • [IP: 83.249.25.***]

ten prezio powinien sie odchudzic ze 25 kilo zeby nie generowac kosztów dla słuzby zdrowia

Gość • Piątek [08.02.2013, 16:08:44] • [IP: 92.42.117.***]

A Karaluch mówił ze benificjentem podatku jest miedzy innymi komunikacja miejska, a przecież jest zadlużona i miasto musi do niej dopłacić. Czy więc bilety zdrożeją?

Gość • Piątek [08.02.2013, 15:44:47] • [IP: 37.209.137.**]

powiem tak * juz wszytskich dobic lezącego to dewiza rządu.

Gość • Piątek [08.02.2013, 14:09:18] • [IP: 92.42.116.***]

Miasto może regulować podatkami i osiągać założone cele. Jakie to cele - nie wiemy. Może chodzi o wyduszenie kapitalistów? Może potrzeba pieniędzy na więcej etatów urzędniczych? Kto wie?

Gość • Piątek [08.02.2013, 13:35:55] • [IP: 88.156.235.***]

z skąd ja go znam? coś mi się kojarzy. ... ale mogą się mylić

Gość • Piątek [08.02.2013, 13:18:47] • [IP: 92.42.112.**]

A zobaczcie ''janosikowe'' przecież to jest zbójeckie prawo... bo ustalają je ci którzy nie będą płacić ze swojej kieszeni tylko wyjmą (ukradną) innym i dadzą biednym... niech dadzą swoje to ja jestem ciekawa czy zgodzą się uchwalić taki haracz i czy będzie ich obchodzić że inni są biedni... My też się chcemy wyprowadzić ze Świnojścia

Gość • Piątek [08.02.2013, 13:18:38] • [IP: 31.63.245.**]

Czego się spodziewaliście głosując na fleta i pałę do lania?

Gość • Piątek [08.02.2013, 13:06:34] • [IP: 78.30.85.***]

TO MIASTO TONIE!!I UMRZE SMIERCIA NATURALNA!!NIC SIE TUTAJ NIE DZIEJE, WYKANCZA SIE LUDZI KTORZY PLACA PODATKI, MIASTA INNE ROZWIJAJA SIE, A TUTAJ CZAS STOI W MIEJSCU CHYBA OD LAT 60-TYCH:))))TRZEBA MYSLEC O WYPROWADZCE!!

Gość • Piątek [08.02.2013, 12:49:10] • [IP: 80.245.180.**]

Po prostu już nie mogę się doczekać kiedy p.Kucharczyk przeniesie firmę do Szczecina. Pewnie też że w tym roku się nie doczekam a szkoda.

Gość • Piątek [08.02.2013, 11:59:23] • [IP: 83.21.155.***]

Takie postępowanie to przedobrzenie sprawy. Podobnie jak powstawała komuna tak - rozwalała przy pomocy podatków prywatne firmy . Widać w naszym mieście czas się zatrzymał jest rok... 49 ubiegłego wieku...

Gość • Piątek [08.02.2013, 11:49:32] • [IP: 77.88.162.***]

Ja i moja rodzina także niedługo wyjeżdżamy z tego miasta, nie będę tu płacić podatków, bo nic, ale to nic z tego nie mam.

Gość • Piątek [08.02.2013, 11:40:27] • [IP: 80.245.180.***]

A może nasi Radni dbają o to żebyśmy płacili duże JANOSIKOWE bo to jest ściśle związane im więcej każą płacić ludziom te chore podatki tym większe janosikowe a to na pewno nie jest dla nas tylko dla tych którzy dobrze myśla i wprowadzają niższe podatki, ktore zostają w danym mieście. a haracze naszych przedsiębiorców idą do koziej wólki tam leżą i czekają jak my im wpłacimy brawo BEZRADNI bo na pewno nie ZARADNI szukajcie pracy i to takiej żebyście wy sami płacili te haracze

Gość • Piątek [08.02.2013, 11:35:53] • [IP: 95.129.225.***]

[08.02.2013, 11:28:42] • [IP: 80.245.191.**] zrób to jeszcze w tym roku bo naprawdę szkoda pieniędzy! W przyszłym roku będzie dokładnie TO SAMO i taka sama różnica między miastami. I tak za styczeń i luty trzeba zapłacić, ale już za kolejne miesiące masz spore oszczędności! A do tematu będzie można wrócić w listopadzie kiedy Rada Miasta uchwali podatki na 2014 i wtedy zobaczymy czy warto tutaj płacić podatki czy w Szczecinie.

Gość • Piątek [08.02.2013, 11:34:16] • [IP: 81.82.118.***]

A na wyborach wyjdzie. Patałachy i stare niedorozwinięte dziadostwo, które ma w głowie tylko jedno nazwisko wrzucają kopertę z tym jednym jakże znienawidzonym przez mieszkańców nazwiskiem od wielu, wielu lat.Urząd też mnie tak wydoił, że musiałem zamknąć byznesik i uciekać jak najdalej stąd.A teraz siędzę sobie w Brukseli, prowadzę to samo co Ś-ciu, jest o niebo lepiej (nie mówię tu o zarobkach bo to jest wiadome) i patrzę na ten syf z daleka z nadzieją, że to Żmurkowe gówno się kiedyś odklei od buta i zgnije w trawie.

Gość • Piątek [08.02.2013, 11:28:42] • [IP: 80.245.191.**]

ostatni raz w tym roku zapłacę fasoli ten podatek, w przyszłym roku zasilę budżet w innym mieście

Gość • Piątek [08.02.2013, 11:25:18] • [IP: 80.245.181.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Piątek [08.02.2013, 11:22:46] • [IP: 88.156.233.**]

Chytry dwa razi traci !

Gość • Piątek [08.02.2013, 10:55:45] • [IP: 80.245.184.**]

Rada gminy może różnicować stawki biorąc pod uwagę wpływ środka transportowego na środowisko naturalne, rok produkcji albo liczbę miejsc do siedzenia. W Monitorze Polskim zostało opublikowane obwieszczenie ministra finansów w sprawie górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych jakie będą obowiązywać w 2013 r. Stawki w porównaniu do obowiązujących wzrosną o 4 proc., a więc o tyle ile wyniosła inflacja w I półroczu 2012 roku. Górne granice stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2013 roku wyniosą: Od autobusów: a) mniej niż 30 miejsc - 1.893, 80 zł, b) równo lub więcej niż 30 miejsc - 2.394, 29 zł.

Człowiek • Piątek [08.02.2013, 10:32:46] • [IP: 31.63.245.**]

Fasola myśli, że Uznam jest samotną, odległą wyspą gdzieś na Pacyfiku i że nikt stąd dupy nie ruszy. Olać Gargamela.

Gość • Piątek [08.02.2013, 10:25:00] • [IP: 67.210.103.**]

Bardzo dobry krok p.Arturze! Mam nadzieję, że w pana ślady pójdzie więcej przewoźników i przedsiębiorców z tego miasta, wtedy być może Żmurkiewicz przestanie zatrudniać kolejnych emerytowanych trepów

Gość • Piątek [08.02.2013, 10:24:33] • [IP: 92.42.114.**]

70% podatek hahaha dobre, bardzo dobrze panie Arturze

Gość • Piątek [08.02.2013, 09:53:00] • [IP: 92.42.113.***]

I gość ma rację. Na jego miejscu też bym tak zrobił. Jak jest kryzys to trzeba myśłeć jak tu przyciągnąc klienta a nie go doić do cna. Ale nasi radni to matoły a nei gospodarze. Głosujcie dalej na gargamela i Matrony A i M to będziecie mieli nadal takie numerki

Gość • Piątek [08.02.2013, 09:39:50] • [IP: 184.95.55.**]

Duże miasta mogą sobie pozwolić na zaniżanie niektórych podatków. Dobrze jeśli ktoś robi to z głową i wie jak dzięki temu ściągnąć 'podatników'. Pewnie dlatego istnieje kilka państw z tzw. 'tanią banderą'. Jeśli mowa o haraczach, to jak tam informacje o ściągalności uzdrowiskowego? Warto też przemyśleć i spróbować ściągnąć coś co kojarzy się z rozwojem i nie koniecznie tylko tych z Niemiec. Fajnie, by było gdyby rozgłosić, że coś lepiej powiązać z miasteczkiem, niż płacić podatek w Szczecinie. Są jakieś przykłady? Co do podatków - większa kwota - wielki przychód (jeśli podatnik nie ucieknie) - to i tak będzie janosikowe. Warto rozważyć. Jednak POpaprańcy robią tylko zadymy oderwane od ważnych spraw, a czerwoni - bezmyślne wyliczenia.

Gość • Piątek [08.02.2013, 09:34:07] • [IP: 89.174.73.**]

W MIEDZYZDROJACH JESZCZE LEPIEJ TU STAŁA PRACE MAJA TYLKO URZEDNICY A OD MIESZKANCOW WYMAGANIA PŁACOWE ROOOOOOOOOOOOSNĄ W TEMPIE EXPRESOWYM NAWET NA PAPIERZE PRZEDŁYŻYLI NAM SEZON ŻEBY WIĘCEJ KASY ZEBRAĆ

Gość • Piątek [08.02.2013, 09:32:43] • [IP: 83.3.66.**]

Panie Żmurkiewicz, co Pan nam jeszcze zabierzesz? Dlaczego okradasz mieszkańców? Dlaczego chcesz wydoić miasto? Dlaczego tak się mówi w Urzędzie? Coś w tym musi być. Dlaczego nikt tych pogłosek nie sprawdzi? Media, do pracy - czas pobawić w dziennikarzy śledczych.

Gość • Piątek [08.02.2013, 09:32:40] • [IP: 93.94.184.**]

No to jeden podatnik mniej i co dalej? Może czas się nad tym zastanowić i oby ostatni nie zgasił światła.

Gość • Piątek [08.02.2013, 09:29:02] • [IP: 178.238.249.**]

Przyciesz nasz prezydent od dawna troszczy sie o Szczecin zasiadając w ich radach nadzorczych

Gość • Piątek [08.02.2013, 09:17:46] • [IP: 193.69.22.**]

...Ale czapa. .. hihihihiiii. .. a tak na marginesie, dzierżawa wieczysta na osiedlu po armii radzieckiej niepokonanej wzrosł o 1000 (tysiąc) procent, za kawałek ziemi, gdzie zasiana jest trawa, aby nie było syfu, bo nic innego na takim małym marginesie nie da się zrobić. .. zastanawiałem się czy jej nie wypowiedzieć, znowu stania się sralnią, szczalnią i wysypiskiem...

Gość • Piątek [08.02.2013, 09:13:24] • [IP: 95.129.228.***]

No niestety trzeba ograniczyc jedzenie Rada Miasta to widzi

Gość • Piątek [08.02.2013, 09:01:15] • [IP: 62.69.255.***]

Podatek od środków transportu - jest a co z podatkiem w cenie zakupu paliwa?? proszę o komentarz.

Gość • Piątek [08.02.2013, 08:53:00] • [IP: 62.69.255.***]

heheheh firmę wraz z cały " przodem", mam nadzieje, a potem się dziwić, że faceci umierają młodo. ..sorry bez obrazy/kiedy pan bedzie rodził hihihi/

Gość • Piątek [08.02.2013, 08:51:26] • [IP: 83.8.210.***]

Czysty przykład z wiedzy na temat krzywej Laffera w praktyce. brawo! dla: gość • Czwartek [07.02.2013, 23:54:45] • [IP: 92.42.117.**]Niech Rajcy trochę przestudiują.

Gość • Piątek [08.02.2013, 08:33:29] • [IP: 80.245.182.**]

NIECH PAN PRZEWOZNIK POMYSLI O STALYCH LINIACH DO NIEMIEC W NASZYM MIESCIE I OKOLICACH JEST TYSIACE KOBIET PRACUJACYCHJAKO OPIEKUNKI NIEMAJA POLACZEN STAD MUSZA SIE TULAC DO SZCZECINA, NASZE SWINOUJSCIE I OKOLICE OBSLUGUJE TYLKO JEDNA WSPANIALA FIRMA POL-KAP LIPIANY KTORA TO PRZYJEDZA 150KM 1STR NAWET PO1-2 OSOBY I SPOWROTEM I DO NIEMIEC NAWET NA BAWARIE DALEKO SUNA I SIE OPLACA DLACZEGO NIEMA UNAS

Gość • Piątek [08.02.2013, 08:27:55] • [IP: 77.88.191.**]

Nie ma co się zastanawiać - jeżeli to kwestia tylko miejsca zameldowania a nie miejsca prowadzenia działalności to już na szczecin i nie ma sentymentu - to miasto nie sprzyja biznesom więc nie ma co wspierać władz skoro władza nie wspiera przedsiębiorców.

Gość • Piątek [08.02.2013, 08:19:54] • [IP: 62.69.250.**]

brawo, popieram Pana, mam nadzieje, że więcej osób tak postąpi, bo jak tu mieszkam kilka lat, to raczej niewiele pozytywnych rzeczy widziałem ze strony władz miasta!

Gość • Piątek [08.02.2013, 08:16:02] • [IP: 95.129.225.***]

niech to samo zrobi Emilbus, Jamsborg plus transport ciężarowy a Szczecin wzbogaci się o całkiem spore pieniądze. To że każdy stara się płacić mniej to raczej normalne i uzasadnione zjawisko.

Gość • Piątek [08.02.2013, 08:04:42] • [IP: 5.60.74.***]

Brawo. Komy teraz panie Prezydencie pan dowali? Moze jakiś haracz dla sprzedawców? Fryzjerów? Hotelarzy? Że zacytuje klasyka" by nie było niczego"!

Gość • Piątek [08.02.2013, 08:00:13] • [IP: 80.245.190.**]

ANI JEDEN RADNY NIE POKUSIŁ SIĘ PORÓWNAĆ JAK DO TEMATU PODESZLI W INNYCH MIASTACH. MOŻE WARTO POŚWIĘCIĆ JESZCZE TROCHĘ UWAGI TEMU TEMATOWI I POKAZAĆ JAK KSZTAŁTUJĄ SIĘ PODATKI W INNYCH MIEJSCOWOŚCIACH. WYSPIARZ NIEBIESKI MA MOŻLIWOŚĆ POKAZANIA W FORMIE TABELKI.

Gość • Piątek [08.02.2013, 07:37:19] • [IP: 31.174.8.***]

Kiedyś myślałam, że po studiach wrócę do Świnoujścia, obserwując co się dzieje stwierdzam, że NIE MA MOWY! Kiedy to się w końcu skończy? Dobrze, Panie Arturze!

Gość • Piątek [08.02.2013, 07:33:39] • [IP: 80.245.186.***]

BRAWO PANIE ARTURZE!jAK NASZE WŁADZE NIE POTRAFIĄ DOCENIĆ TAK PRZEDSIĘBIORCZYCH LUDZI TO NIECH MAJĄ W PLECY.

Gość • Piątek [08.02.2013, 07:04:03] • [IP: 46.112.192.**]

Popieram Panie Arturze.Ci bandyci z UM miasta musza przeciez zarabiac krocie.Świnoujście to dno i wodorosty.

Gość • Piątek [08.02.2013, 07:01:59] • [IP: 92.42.114.***]

Panie Karelus- wasze przewidywania co do wysokości wpływów pieniędzy z tytułu narzuconych haraczy może wynosić 0 zła nie 520 tys, bo wszyscy przewoźnicy uciekną stąd. Pozazdrościć logiki i znajomości ekonomii ha, ha. Nie tak dawno jeszcze prezydent Świnoujścia/ miłościwie panujący do dzisiaj/ miał większą pensję niż prezydent Polski. Teraz wiadomo dlaczego u nas wszystko musi być najdroższe i z górnego pułapu.

ALEX • Piątek [08.02.2013, 06:04:22] • [IP: 95.40.52.***]

STAWKI RZECZYWIŚCIE BARDZO WYSOKIE, TE DWIE PANIE, KTÓRYM ZLECONO PODSŁUCH TO GDZIE BYŁY PODCZAS USTALANIA UCHWAŁY? PONOĆ LEŻY IM NA SERCU DOBRO MIESZKAŃCÓW.

Gość • Piątek [08.02.2013, 03:52:56] • [IP: 89.239.66.***]

ryynio idioto on placi podatki a ty sie wez za robote i plac tyle podatkow co on to wtedy sie wypowiadaj deklu

Gość • Piątek [08.02.2013, 02:33:30] • [IP: 92.42.119.*]

jAKI PODATEK PŁACI SIĘ ZA MYJNIĘ SAMOCHODOWĄ I OPONIARNIĘ CIEKAWY JESTEM.

Gość • Piątek [08.02.2013, 02:04:19] • [IP: 62.69.251.***]

rynio kiedy ty zmądrzejesz ? wozili będą ci sami tyle że pazerne świnoujscie nie dostanie ani grosza I SŁUSZNIE

Polak Katolik • Piątek [08.02.2013, 01:39:47] • [IP: 88.156.235.***]

SLD-PIS Podczas wyborów pamiętajcie kto gnoi i dusi przedsiębiorczość w mieście. PO robi to w skali całego kraju (pamiętamy mantrę Tuska pseudo liberała czciciela niskich podatków z PO, a jak jest widzimy)

Gość • Piątek [08.02.2013, 01:35:06] • [IP: 92.42.116.***]

A kto wie ile ten Pan bierze za wycieczkę do Szczecina albo do Kołobrzegu?Niech ten Pan nie narzeka bo trzepie taką kasę że sobie sprawy nie zdajecie i wcale nie jest taki pokrzywdzony jak by się komuś wydawało, i do tego szkoda mu pieniędzy na parking tylko trzyma autokar na placu Straży Pożarnej.

Gość • Piątek [08.02.2013, 01:08:51] • [IP: 80.245.188.***]

trzeba FLOTE wspomagac podatkami... no bo z czego innego?? :)

Gość • Piątek [08.02.2013, 00:47:19] • [IP: 80.245.190.**]

Czy ktoś słyszał kiedyś, że radni nie otrzymają diety ? Zawsze dla nich z naszych podatków im wystarczy, zadbają o to podwyższając podatki maksymalnie ! !

Gość • Piątek [08.02.2013, 00:22:03] • [IP: 62.69.255.***]

ryynio ty debilku. przecież Pan Artur będzie robił to samo co do tej pory. Niegdzie nie wyjedzie. Ale podatki będą szły tam gdzie jest zameldowany a nie tam gdzie świadczy usługi. Biedny żurowy debilku popracuj nad swoim mózgiem bo jak za chwile żura zabraknie to zginiesz.

ryynio • Czwartek [07.02.2013, 23:57:43] • [IP: 83.249.25.***]

niech spada, co on wogóle robil na wyspie? przeciez nawet tymi autobusami nie wyjedzie ze Swinoujscia, hehe, kto inny bedzie wozic niemki z fioletowymi wlosami

Gość • Czwartek [07.02.2013, 23:54:45] • [IP: 92.42.117.**]

Jak widać miejscowi" tytani intelektu" zasiadający w naszej Radzie Miasta nie słyszeli o czymś takim jak Krzywa Laffera. Może warto uzupełnić wiedzę z podstaw ekonomii na poziomie szkoły średniej?

Gość • Czwartek [07.02.2013, 23:52:21] • [IP: 62.69.255.***]

ludzie, przeca żurek postepuje zgodnie z naukami swojego guru niejakiego urbana" rząd się sam wyżywi". W Świnoujściu podobnie, urząd się sam wyżywi!

Gość • Czwartek [07.02.2013, 23:32:36] • [IP: 93.94.188.***]

tak to jest jak się otacza nie ekonomistami a ludźmi bez wyobraźni! stołki pod głupotą długo nie wytrzymają... ale co tam obsadzi się emerytów z lokalnej firmy ds. obrony i będzie gitara!

zorientowany przewoźnik • Czwartek [07.02.2013, 23:29:07] • [IP: 95.129.225.***]

Ile wynosi podatek od środków transportu za autobus pow. 30 miejsc za 2013 rok: Świnoujście-2394 zł, Warszawa-1198 zł, Szczecin-888 zł, Gdańsk-1416 zł, Katowice-1524 zł, Gryfice-1500 zł itd. Proletariusze... tfuuu przewoźnicy wszystkich krajów łączcie się i opuszczajcie tą czerwoną wyspę!

Gość • Czwartek [07.02.2013, 23:26:15] • [IP: 80.245.188.***]

Ubawił mnie dzisiaj rzecznik prezydenta, który w odpowiedzi na wymieniony fakt, w Radio Szczecin powiedział, że dla Ś-cia to żadna strata, gdyż takich przedsiębiorców jest u nas mało. Ot i po problemie. Raczej Pan Kucharczyk i inni nie przeniosą firmy do innego miasta, ale po kilku chudych latach takich przedsiębiorców (polskich) już u nas nie będzie. Pójdą z torbami. I tak jak z polską białą flotą tak i będzie z naszymi promami do Skandynawii. Jako lokalny przewoźnik obserwuję od kilku lat stały spadek przewozu osób. Tak Polaków jak i przede wszystkim Niemców. Autobusy niemieckiej linii 290 przewoziły mnóstwo niemieckich turystów i wydawało się, że po zaprzestaniu przewozów turyści skorzystają chociażby z naszych taksówek. I cóż klapa. Podobnie jest z podróżnymi z pociągu. też nie jeżdżą. A ceny za nasz transport nie odbiegają od niemieckich przewoźników. A dlaczego tak się dzieje a dlatego, że Niemcy wolą opłacać swoich przedsiębiorców. A my swoich opluwamy i niszczymy.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 23:11:11] • [IP: 77.88.191.**]

BRAWO! Wszystkie firmy transportowe powinny wynieść się ze Ś-cia tak jak proponuje P. Artur. Cieszyłbym się jakby do kasy UM nie wpłynęła żadna złotówka z tego tytułu. A tak już liczą, że dostaną 520 tys.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 23:10:22] • [IP: 80.245.178.**]

No to jest naprawdę skandal i piramidalna głupota ze strony władz! Oburzająca, krótkowzroczna polityka.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 23:08:21] • [IP: 88.156.232.***]

facet mas zracje i jeszcze postaw autokar pod urzedem z jakims duzym bilbordem z przescieradla blokujac im miejsca moze by sie ruszylo cos;p powodzenia

Gość • Czwartek [07.02.2013, 23:05:22] • [IP: 62.69.255.***]

żur już tak zadłużył miasto, ze teraz nie specjalnie jest z czego kra.ć. Już nie starcza na wydatki stałe a co dopiero na inwestycje na których żur i jego banda żeruje. Stąd łupi mieszkańców maksymalnymi stawkami wszystkich podatków i opłat lokalnych. A i tak mu mało, mało i mało. Koszt życia w Świnoujsciu staje się makabryczny. Oprócz tego wszystkie jednostki miejskie mają ceny juz jak dla niemców a nie dla mieszkańców Świnoujścia, począwszy od przedszkoli skończywszy na OSiRZE i jego stawkami z kapelusza aby miał z czego brać teterycz i inni jemu podobni.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 23:00:58] • [IP: 80.245.190.**]

Szkoda, że z tym planem w WSA Pan" odpuścił", bo należało się Panu odszkodowanie. Miasto miało by nauczkę za łamanie prawa. Na drugiej roprawie było już w składzie dwóch innych sędziów. Mogli to rozstrzygnąć na pierwszej rozprawie ! ? Dlaczego zmieniono skład sędziów orzekających ?

Gość • Czwartek [07.02.2013, 22:57:58] • [IP: 31.63.199.***]

[IP: 87.149.150.***] - Deklu? A skąd Ty znasz takie trudne wyrazy? Za to Ty natomiast jesteś wysoko rozwiniętym pawianem jak sądzę.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 22:57:57] • [IP: 80.245.190.**]

a może wszyscy by tak zaczęli płacić uczciwie podatki wtedy wpływ byłby większy i nie trzeba by było tak drastycznie ich podnosić. a kasa jest potrzebna do funkcjonowania miasta. nikt nie da kasy na dziurawe chodniki, oświetlenie miasta, sprzątanie ulic. .. my wszyscy musimy za to zapłacić.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 22:21:16] • [IP: 95.129.225.***]

Obiektywnie patrząc, uzdrowisko takie jak Świnoujście powinno SZCZEGÓLNIE dbać o sprawy transportu - niektórych (np. osoby starsze z Niemiec) ktoś musi przywieźć na naszą wyspę. Z tych osób często, gęsto żyje reszta miasta. Proste fakty. Niestety wynika z nich i z sytuacji opisanej w artykule, że radni strzelają miastu w stopy. Artur 1:0 Nie(u)rząd Miasta Świnoujście Może należy co poniektórym z ul. Wojska Polskiego uciąć zarobki? Może o 70%? :)

Gość • Czwartek [07.02.2013, 22:19:34] • [IP: 87.149.150.***]

[IP: 31.63.199.***]nie deklu...realista.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 22:10:45] • [IP: 31.63.199.***]

[IP: 87.149.150.***] - Czyżby żmurowy dupoliz?

Gość • Czwartek [07.02.2013, 22:09:55] • [IP: 31.63.199.***]

Zbierzmy się przed urzędem, zróbmy rozpierduchę, a zanim tuskowe pieski ze Szczecina przyjadą, to już będzie po wszystkim.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 22:09:03] • [IP: 87.149.150.***]

[IP: 62.69.251.**]...to zamknac firemke.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 21:53:58] • [IP: 62.69.251.**]

MA PAN RACJE PANIE ARTURZE JA TEZ MUSZE ZAPLACIC WIELKIE PIENIADZE JESZCZE POZA SEZONEM !!

Gość • Czwartek [07.02.2013, 21:33:49] • [IP: 87.149.150.***]

beda inni...powodzenia.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 21:23:59] • [IP: 178.238.247.***]

to co ta banda sld komunistwo wyprawia to juz przechodzi ludzkie pojecie na was to takiego brunona potzreba wyj... by was w powietrze i dopiero koniec meczenia ludzi by sie skonczyl to jest normalnie wypedzanie ludzi z miasta zamiast ludzia pomoc to sie ich gnebi a ta klika sld zna sie na tym wysmienicie na flote mln szykuja a ludzi gnoja to jest skandal

Gość • Czwartek [07.02.2013, 21:12:20] • [IP: 92.42.112.***]

tak to w tym durnym kraju sie dzieje, zdeptac finansowo i zniszczyc psychicznie przedsiebiorce, niebawem kazdy stąd zrobi wypad, jestem ciekawy tylko skąd panstwo niebawem weznie na emerytury, widze to w ciemnych odcieniach szarosci.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 21:06:43] • [IP: 95.129.228.***]

to lec nikt plakac nie bedzie

Gość • Czwartek [07.02.2013, 21:04:34] • [IP: 92.42.112.***]

szeeeerokiej drogi

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:59:18] • [IP: 178.238.249.**]

Czy pan Artur nie głosował na Żmurkiewicza i SLD, lub ich przystawkę PiS.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:53:42] • [IP: 95.169.34.**]

bravo Artur ! trzymam kciuki

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:52:46] • [IP: 31.63.250.*]

jak zwykle udupic pojedynczego przedsiebiorce !! prawidlowo zmienic meldunek i juz jezeli jest taka mozliwosc to czemu nie DOBRZE NAPISANY ARTYKUL niech ludzie wiedza co sie dzieje w tym naszym syfowejsciu :) rozwiazanie tego problemu jest proste ukrocic o 70% rade miasta na cholerę tam tyle nygusów !!

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:49:57] • [IP: 31.63.199.***]

Ciekawe jaki gumolep płaci podatek za myjnię?

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:49:13] • [IP: 37.209.153.***]

Dołączę się do głosu poniżej. Brawo Panie Arturze za odwagę! Niestety znając obecny układ, żadnej szkoły i innego zlecenia z miasta już Pan nie dostanie. To jest ewidentny przykład na bezmyślne szukanie kasy przez bankruta. Zamiast przyciągać firmy, robi się wszystko by je wykurzyć. Zarządzanie w stylu szkoły marksizmu.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:42:48] • [IP: 95.129.225.***]

No, miasto żyjące z turystów."Gratuluję" władzy. Niech kierowcy autokarów się wyniosą ze Ś-cia z podatkami, część już to zrobiła wcześniej... Żenada, Panu Prezydentowi najlepiej idzie ustawianie garbów na dziurawych ulicach, oby mu garb na plecach nie wyrósł od ciężaru podatków Świnoujszczan.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:42:09] • [IP: 80.245.178.***]

Pieski zaczynaja szczekac.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:36:31] • [IP: 178.1.137.***]

To ze polityka to oficjalna mafia potwierdza sie z kazdej strony. Mafie sa scigane prawem ktore tworza politycy, czyli zwalczaja konkurencje grozne dla siebie. Jedni kasuja haracz a drudzy podatek, majac do pomocy urzedy skarbowe i innych pomocnikow od lupania.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:34:55] • [IP: 95.129.225.***]

gdyby radni byli mądrzejsi /niskie podatki lokalne/ firmy by rejestrowały się w Świnoujściu aby u nas płacić np.podatki od środków transportu.Ale jak widać na tym przykładzie mądrych w radzie miasta nie ma.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:18:29] • [IP: 87.205.101.***]

drodzy panowie z taxi wasz też to bedzie dotyczyć a wy w ramach protestu zablokujcie dojazd do promu karsibór od grunwaldzkiej, jak przestanie zarabiać nasz pryncypał to sie opamieta i jeszcze sie szum zrobi na całą POLSKE. powodzenia

Polak • Czwartek [07.02.2013, 20:16:28] • [IP: 80.245.189.***]

i bardzo słusznie ja też mam zamiar się wyprowadzić czekam na odpowiedni czas, bo to miasto kolesi i złodziei, którzy wszystko robią by okraść Polaka, Polak w obcym kraju jest lepiej traktowany niż w rodowitej POlsce.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:04:28] • [IP: 87.206.207.**]

: Przewidywana kwota wpływów z tego podatku wyniesie około 520 tysięcy złotych. " - raczej nie wyniesie. Ludzie już opuszczają ten grajdół, a będzie ich więcej. Znaczna część mieszkańców jest tam tylko dla tego, że ludzie ci pracują u sąsiadów i mają gdzieś radę - nazwijmy to umownie - miasta. Ciekawe kiedy rozliczą urzędasół oszustół w skarbowym, pana prezydenta, korupcję i donosicielstwo. Bo w tym grajdole już tylko tacy zostali i tam mieszkają i pracują - umówmy się.

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:02:22] • [IP: 92.42.118.**]

Dla swoich i bogatych mieszkania służbowe dla ciężko pracujacych na siebie i zatrudnijacych innych i tak w cięzkim okresie kryzysu maksymalne podatki to polityka prezydenta majaca na celu wykonczenie przedsiebiorców i tak ledwo dychajacych

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:02:16] • [IP: 95.129.224.**]

z tej wsi trzeba uciekać póki jeszcze promy pływają i najlepiej z całej polski bo ty tylko będziemy karmić tych nierobów urzędników złodziej

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:02:01] • [IP: 93.94.184.***]

Brawo Panie Arturze!! "bandyci" z SLD zamiast bronić ludzi pracy to ich łupią i pedałami się zajmują - wstyd członkowie SLD

Gość • Czwartek [07.02.2013, 20:01:32] • [IP: 92.42.119.***]

A może Radni niech sięgną do swoich kieszeni, już lepiej traktowany jest Polak w obcym kraju, niż we własnym co tu się dzieje?? Byle brudas z obcym paszportem jest kimś w naszym kraju. Odechciewa się wszystkiego a zwłaszcza cokolwiek robić. J...ą z każdej strony. Młodzi ludzie spie... z tego chorego kraju i ze Świnoujścia

Jurek • Czwartek [07.02.2013, 19:59:44] • [IP: 188.33.224.***]

Dobrze mówi ! Polać mu !

Gość • Czwartek [07.02.2013, 19:57:01] • [IP: 93.94.188.***]

Przewidywana co nie znaczy do ściągnięcia, ciekawie się robi w naszym kraju, miało być lepiej, przedsiębiorczym rodakom miało się pomagać

Gość • Czwartek [07.02.2013, 19:55:32] • [IP: 80.245.190.**]

Już widze ja się wyprowadzi... Fak, że 70% to masakra !

Oglądasz 1-118 z 118
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■