Wypytywany przez media Leszek Paprzycki, szef Żeglugi Świnoujskiej nawet nie ukrywa, że wie, kiedy Karsibór II wróci na przeprawę. Siłownię w końcu (dodajmy, że z opóźnieniem) zrobiono. Ale prom wymaga dodatkowego remontu. Leszek Hnat, prezes stoczni Gryfia, która wygrała przetarg na remont Karsibora II, mówił niedawno, że dodatkowe zlecenie zostanie wykonane w 2 tygodnie. Jednak wcześniej zapewniał już władze, że do 28 grudnia skończy siłownie Karsibora II. Okazało się... że potrzeba na to jeszcze miesiąca.
Zapytaliśmy Roberta Karelusa, czy miastu coś wiadomo, kiedy Karsibór II wróci na przeprawę promową. Prezydencki rzecznik odsyła jednak do Żeglugi Świnoujskiej.
- To Komisja Odbioru, powołana przez Żeglugę Świnoujską, prowadzi w Szczecinie działania odbiorcze i decyduje: jakie prace dodatkowe i w jakim zakresie będą jeszcze przeprowadzane oraz jakiej wysokości kara zostanie naliczona Gryfii - informuje Robert Karelus. - Z posiadanym przeze mnie informacji wynika, że termin umowy z wykonawcą przewidywał zakończenie prac do 28 grudnia 2012 roku. Niestety , prace opóźniły się w związku z brakiem elementów napędu. Sprowadzono je i zamontowano jednakże prom musi przejść wszystkie próby i certyfikacje dopuszczające go do ponownych rejsów. Wykonawca nie wywiązał się z tego terminu i w związku z tym, od tego dnia, naliczane są kary umowne w wysokości jednej tysięcznej procenta wartości kontraktu dziennie. Zgodnie z informacją od wykonawcy w tej chwili jednostka jest po próbach morskich, które zakończyły się pozytywnie. Aktualnie stocznia Gryfia jest w trakcie załatwiania spraw formalno-prawnych z Polskim Rejestrem Statków.
Rzecznik dodaje, że "prezydent wyraził w rozmowach z dyrektorem stoczni oraz dyrektorem Żeglugi Świnoujskiej zaniepokojenie co do przesuwającego się terminu powrotu promu do rejsów"
- Mamy nadzieję, że nastąpi to jak najszybciej - poinformował nas Robert Karelus.
Do IP 92.42.114. Jesteś wobec rodaków pracujących za granicą niesprawiedliwy. Oni widzą jak te same problemy przy tych samych pieniądzach rozwiązywane są właśnie tam. I nie mogą się pogodzić z tym co dzieje się w kraju, że są wprowadzane rozwiązania drogie a nie rozwiązujące problemu.
Jak karsibór 1 wysra silnik to drugi zacznie pływać.
Do 117- mnie w Państwowej Szkole Morskiej w Gdyni nauczono, że statki wpływają, wypływają, płyną, prrepływają, tak też robiłem przez 27 lat na statkach Gryfa i Odry i na swoim jachcie przez 42 lata i będę robił tak dalej.
dziwne wpisy ludzi co sprzedali sie za garsc obcej walutyjątrzenie nienawiści i usprawiedliwianie swojej ucieczki z kraju! Prom będzie sprawny i zwrotniejszy niż te co pływaja i sie sypią, gdyby nie ta modernizacja to Karsibór poszedłby na zyletki, prom będzie pływał w sezonie wakacyjnym, a do tej pory będzie dalej udoskonalany, pozostale złomy beda dalej sie psuc i czekać aż zmodernizują następnego w roku 2014.
najwięksi ignoranci to ci którzy nie uznają racji innych 177 a tylko jedna grupa w tym mieście jest z tego znana - nazywają ich trepy.
179 drogi mieszkańcu UJAWNIJ SIĘ POKARZ SWÓJ KONKRETNY PROGRAM ROZWOJU MIASTA A MASZ JUŻ MÓJ GŁOS.
Podejrzewam że ta jednostka będzie miała więcej problemów technicznych po remoncie jak przed nim.
A co nato prezes Ponton?
117 dalej jesteś nie tyko idijoto ale i kretynem
O czasie wejścia promu do eksploatacji doskonale wiedzą osoby związane zawodowo z eksploatacją jednostki. Słusznie jednak nie reagują one na bzdurne opinie, pytania, zarzuty" specjalistów" nie tylko od żeglugi promowej, fachowców znających się na każdej dziedzinie.
W mieście kanty, rozboje, " niby oszczędności", w Urz.pracują radni omijający prawo a. ...A FASOLA SIEDZI I ZWIJAA SWOJE PAPIERKI...
ŻMUR TO JUŻ UWALIŁ Z AGATOWSKĄ I " SWOIMI żmurasami" tyle w Św-ciu, że TEJ " BUJNEJ" CZUPRYNKI MU ZABRAKNIE - CZAS NA PORZĄDNE ZMIANY DRODZY MIESZKAŃCY !!
oddajcie do Kongo tam beda sie cieszyc
255...skoro jest tak jak piszesz, to może wyslijmy umyslnych do eurokołchozu, niech to skontrolują co?
ja wiem, jak psu d---a zarosnie!!
Drodzy Ignoranci, zrozumcie jedną podstawową rzecz:" prace dodatkowe" to prace których nie było w kontrakcie, a które zleca ARMATOR, czy Żegluga Świnoujska! Stocznia wykonuje je w dodatkowym terminie, a armator płaci za to dodatkową kasę!
hnat nic nie będzie winien, bo pójdzie z fasolą na wódkę do Interferii.
08:49 się nie przejmują bo za to zapłaci stocznia w Świnoujściu -widać bardzo się starają
hahahaa rozmawialem z jednym znajomym co na nim plywa totalny nie wypał 13 baniek poszlo w bloto :D
Gość • Sobota [02.02.2013, 22:41] • [IP: 62.69.255.***] Ależ ty błyskotliwy jesteś gwiazdor portalu nam wyrósł.
na dzien dzisiejszy - 14 dni na prace dodatkowe gryfia wisi swinoujsciu 260.000 zł a licznik bije dalej :D
Do goscia z 02.02.2013.22.41-JAKI TY MADRY JESTES...
KIEDY KIEDY?? JAK TUNEL ZROBIA...NIGDY.
"Komisja Odbioru, powołana przez Żeglugę Świnoujską, prowadzi w Szczecinie działania odbiorcze i decyduje: jakie prace dodatkowe i w jakim zakresie będą jeszcze przeprowadzane" - skoro Żegluga Świnoujska zleca prace dodatkowe, to chyba zrozumiałe, że ich wykonanie będzie wymagało czasu. Żadna w tym przypadku wina stoczni!
to tylko żurek z swoją ekipą potrafił to tak załatwić. Jeszcze mamy w plecy 7 milionów z dotacji na remont promu. Do tego 12 milionów przewalonych na moscie w Karsiborzu, milion za lokal japcoka, 12 milionów do zwrotu za bazę autobusową, zwrot za uwalone uchwały czynszowe, przedszkolną i parkingową. Oj drogi jest żurek oj drogi. Ale radna dulnikowa znalazła na to sposób i oszczędzamy gasząc latarnie w parku. PO PROSU SUPER!