Porty w Szczecinie i Świnoujściu, osiągając w 2012 wynik 21 mln 267 tys. ton, przeładowały tylko o 87,5 tys. ton mniej niż w roku 2011. Spadek o 0,4% w porównaniu do roku ubiegłego w dalszym ciągu oznacza bardzo dobry wynik. Tak wysoki poziom przeładunków Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA uzyskał ostatni raz 28 lat temu, kiedy wielkość przeładunków wyniosła 22,2 mln ton.
We wszystkich grupach towarowych w roku 2012, za wyjątkiem węgla, nastąpił wzrost przeładunków. Największy wzrost zanotowano w przeładunkach rudy – było to 55%, a także w przeładunkach zbóż, gdzie wzrost wyniósł prawie 30 procent (28,9%) oraz w obsłudze towarów z grupy inne masowe – tam wzrost w przeładunkach wyniósł 10,1%. W tej ostatniej grupie towarowej duży udział ma biomasa dla elektrowni.
V RP - Nie pisałem, że kanał ma 71 metrów głębokości, tylko, że statki wpływały o zanurzeniu 70 metrów. Proszę czytać dokładnie ze zrozumieniem, a najlepiej na głos.
obnizyc pensje w phs bo im sie w glowach poprzewraca
Do Stworzonko • Czwartek [24.01.2013, 12:29] • [IP: 31.63.243.**] ciekawe w którym miejscu nasz kanał ma 71 metrów głębokości??
A to zboże to się wywozi czy przywozi? Jak przywozi to odebrać dopłaty rolnikom, bo wida, że im się robić odechciało, jak mają za co pić.
Pamiętam jak kiedyś wpływały statki po 700 - 1400 metrów i zanurzeniu 70 metrów. Dziś wpływają same kapcie szuwarowo-bagienne.
Hmmmm Port Handlowy. .. Uwielbiałem * nocki po 12 h przy załadunku stali, gdy swit-pała sobie spała.
No to gdzie ten kryzys ?
Gość • Czwartek [24.01.2013, 08:52] • [IP: 88.156.234.**] - bzdury piszesz. Ilości ładunków były wówczas MNIEJSZE niż obecnie. Tyle, że wówczas tempo było kiepskie, statek potrafił stać przy kei tydzień albo i dwa, reszta czekała tygodniami na redzie. Dzisiaj w porcie jest zap... panamax obsługuje się w 2-3 dni. To co kiedyś przeładowywano w tydzień, dzisiaj da się zrobić 1 -2 dni! I na tym polega różnica. W latach 70. nigdy w Szczecinie - Świnoujściu nie przeładowano 20 mln ton, tak jak w ostatnich latach!
W latach 80 tych XXw to były przeładunki, na redzie w Świnoujściu stało kupę statków i czekały na wejście, a dziś - jeden statek na dobę. To o czym my teraz mówimy ? tzw Wołgo- bałty jeden po drugim wchodziły do portu, a dziś - 0. Wiem, że" statystyka służy do otumanienia klasy robotniczej" /WIL/.