- Terminal kontenerowy to historyczna inwestycja - ocenia Marek Kowalewski, prezes PHŚ. - To rewolucja i dobudowanie kolejnej "nogi" do przeładunków masowych, w których specjalizuje się w port w Świnoujściu. Teraz dojdą przeładunki kontenerów.
Świnoujski terminal będzie konkurencją dla szczecińskiego, ale nie można z tego powodu blokować tej inwestycji - mówi Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Terminal ma powstać jeszcze w tym roku, inwestycja warta jest kilkadziesiąt milionów złotych. Władze spółki szacują, że rocznie w Świnoujściu będzie można przeładowywać nawet 200 tys. standardowych kontenerów.
Tor wodny do Szczecina ma głębokość 10,5 metra.
Oni w tych kontenerach będą przemycać uchodźców na obczyznę.
Co Wy tak z tym Rostokiem? Był tam ktoś z Was, wiecie jak tamten port działa? To port promowy, gdzie 3/4 przeładunków to towary z promów i statków ro-ro. Port jest mniejszy niż Świnoujście, czy też sam tylko Basen Górniczy w Szczecinie! W Rostoku nie ma nawet terminalu kontenerowego! (nawet tak małego jak w Szczecinie!), 1/4 portu zajmuje fabryka Liebherra, a panamaxy pojawiają się tam tylko z węglem dla tamtejszej elektrowni! Gdyby odliczyć ładunki promowe i ro-ro to Rostok jest portem wielokrotnie mniejszym od Szczecina, a nawet Świnoujścia!
przeciez w PHŚ odbywał się już przed 5 laty przeładunek k ontenerów, jak to się skonczyło każdy chyba wie, VGN zabrał sównicę, a kontenery zniknęły.
Komuchy plują, bo rozwój miasta ograniczy ich wpływy
ze swinoujscia barki moga dalej transportowac te kontenerydo niemiec czy po odrze, zawsze to cos wiecej pracy w okolicy i dobrze
Ciekawe bardzo gdzie będą magazynowane te kontenery ? Chyba u Kowalewskiego na podwórku przed domem hahaa
Zgadzam się z opiniami tych, którzy sceptycznie podchodzą do TERMIN.KONTENER.38 lat na morzu, czynny CE Trochę widziałem.Spójrzmy na nasz region z umownej wysokości, tak by widzieć jednocześnie, cieśniny, zamknięty Bałtyk, Rostok wraz z dawno wybudowaną aglomeracją wiodąca na południe Europy, także nasze trójmiasto z terminalami plus trasa wiodąca na południe, nie zapominajmy o Ryga port i St.Peterburg.bo aby skierować linię kontenerową na Bałtyk ze statkami o zanurzeniu około 14 m to po to aby prowadzić duży handel towarami, które należy rozprowadzić po rozległym terenie.Jakie więc towary, jaka ilość opłacalna, będzie rozprowadzana przez taką, nieprzygotowaną dziurę jak moje kochane miasto.Czyli co, tu częściowo się rozładuje i popłynie do Szczecina? Szkoda tych maszyn, więcej manewrów i pracy w nieustalonych warunkach niż sam rozładunek.Jeszcze trzeba ten ładunek rozwieżć a planowana prędkość na trasie to jakieś 50 godz bo trasa wiedzie przez historyczne niemieckie wiochy, a radarów chcą dosypać.
Totalna bzdura ! Tylko te porty które mają autostrady bezpośrednio z i do portu, są w stanie obsługiwać duże kontenerowce ! Fantaści !
ciekawe ile z tego jest prawda. ..
O ! a to jest dobra informacja !!
Bardzo dobrze. 3mam kciuki za inwestycję.
Dobrze wszystko jest OK!!Tylko jedno pytanie JAK TAKĄ ILOŚĆ KONTENERÓW WYWIEŹĆ Z TERENU PORTU JEDNĄ NITKĄ KOEJOWA??
matko i córko chroń nas mieszkancow od pomysłów PO-chwy!
Bez przesady, terminal z teoretyczną zdolnością 200 tys TEU rocznie to mały terminal. Taką zdolność ma mieć terminal budowany w Szczecinie, a te w Trójmieście są o wiele większe, np. gdański DCT i gdyński BCT mają zdolność przeładunkowa po ponad 1 mln TEU, przy czym DCT może rozbudować się nawet do 8 mln TEU. Dużo powyżej 200 tys TEU rocznie przeładowuje też drugi gdyński terminal - GCT, a mniej tylko najmniejszy z nich, drugi gdański terminal - GTK. 200 tys TEU dla Świnoujścia to taka niska średnia, i oznacza, że realne przeładunki to będzie zaledwie 100 - 150 tys TEU. Deklarowana wielkość wskazuje, że port pewnie ma już klienta.
To dobrze, że Świnoujście staje się konkurencyjne.
ale jaja. Kontenery przysypywane miałem węglowym który wyładowuje się ze statków, wysmarowane soją czy innymi brudami. Zobaczcie jak wyglądają brudne zbiorniki na gaz. Gadka propagandowa - ale dla kogo?.
Przewóz towarów kontenerami rozwija się od lat (czas) , i trzeba było o tym myśleć przed gazoportem - dlatego jest Rostock. ...między innymi. Jeśli Szczecinowi zależy na kontenerach to niech sam finansuje pogłębienie toru a chociaż wspomaga Ś-cie w budowie stałego połączenia (most-jest gdzie i tańszy chyba w utrzymaniu niż uparcie popierany tunel) bo to w jego interesie a nie naszego miasta. Kiedyś był tu Park Woliński (i dalej jest) , który wszystko blokował a trzeba było więc zorganizować zamiast trasportu TIRami transport koleją - każdy zadowolonyby był. Życzę Pańskim pomysłom powodzenia chociaż w obecnej chwili brzmią one jak mżonki . ... jak baśnie z 1001 i jednej nocy.
Do aministratora:jak mozesz przekazywac dalej takie dzdury czy ty myslisz ze ludzie ze s-cia nie maja pojecia co to jest" standartowy kontener " -200 tys -rocznie ?? pomysl zaczym przepiszesz. .. rece opadaj moze ja powinienem zajac sie ta wasza strona i sprawdzac takie info (a teraz bede czekac 24h na smiszna akceptacje)
gość nie wie o czym mówi, kto go zrobił" prezesem"?
I tyle z budowy stałego połączenia wysp... Ciekawe czy stan połączeń lądowych z takim lepszym portem szybko będzie widoczny, bo spodziewam się, że dla samych użytkowników tak... Co do samej inwestycji, jakoś bardziej mi pasuje niż ta gazowa.
Marzenia pana prezesa. Policzmy, 200 tys TEU jakie prezes zamierza przeładować, niech jeden statek przeładuje 1000 TEU czyli 200 statków rocznie. Czy nasz handel zagraniczny jest w stanie zapewnić taką ilość towaru. Terminal w Gdyni na pewno na to nie pozwoli, nie wspominając o Rostocku. Gdzie infrastruktura, kolej i drogi. Wyobrażacie sobie 500 TIRów średnio w 36 godzin które muszą wjechać /wyjechać z portu.
Gość Środa [16.01.2013, 20:53] [IP: 188.29.48.**] ZGADZAM SIĘ Z TYM CAŁKOWICIE!
do trola z 19:39 Radny portowiec z PiSu bierze to na miękko bo już jest po rozmowach z Brudzińskim i kontroluje działkę 218
No ale Szczecin ma te plywajace ogrody czy jak to tam ten Krzystek nazywa? Swinoujscie idzie do przodu Szczecin stoi w miejscu od wielu wielu lat.
Zasypać tor wodny do szczecina!!Zobaczymy czy to jest port morski, jak wielu ludzi z połudia ten fakt kojarzy.Samo zescalenie portu Świnoujścia ze Szczecinem to pomyłka.Polityczna gra.Podatki odpływają do szczecina.Ludzie!!Wybierzcie w koncu kandytatów z tąd. Bezpartyjnych.Którzy mają pomysł na ten region.!!Tylko odpolitycznienie może coś zrobić.Złóżcie podpisy na jow.pl.Ta zmiana przyczyni się, że nie będziecie głosować na poszczególną partie, tylko na ludzi!!W parlamencie, nie zalezy im na tym, bo w obecnej ordynacji, ci sami ludzie mogą być po 20-latTeraz ci sami ludzie (wystarczy zapłacić -są na pierwszych miejscach)A wJOW-ac skasujesz jego ordynacje, po nie zobowiązanych obietnicach.LUDZIE-OBUDZCIE SIĘBo inaczej te same geby będziecie oglądać przez 30-latInic się nie zmieni.