Przeprawa promowa przez Świnę, jedna z najstarszych w Europie, już przed wiekami była ważnym elementem szlaku handlowego wschód -zachód. Dokument historyczny z 1230 roku wymieniał nawet nazwę przewoźnika - Teodoryk.
Przez wiele wieków promy były własnością książąt pomorskich.Stanowiły je płaskodenne łodzie , poruszane wiosłami lub ciągnięte przez woły albo konie.
W 1874 roku do eksploatacji weszły pierwsze, małe promy o napędzie parowym, zabierające kilkadziesiąt osób i kilka wozów.Wraz ze wzrostem liczby mieszkańców i przyjezdnych liczba i wielkość promów zwiększała się. Po II wojnie światowej, jako pierwszy statek po polską banderą brzegi Świny łączył stateczek PIAST i holownik Władysław IV.
Z upływem lat do eksploatacji wchodziły właściwe promy, najpierw boczne, potem czołowe.
Przez wiele lat przeprawę promową obsługiwała Żegluga Szczecińska, a od 1991 roku miejski zakład budżetowy Żegluga Świnoujska.
Dziś przeprawę przez Świnę zapewniają 4 duże promy typu Karsibór oraz 4 typu Bielik.
ale cudo na fotce!!
Do 11.23, 13.09, Puknijcie się w ten głupi łeb, matoły.
Bo co to za głupi pomysł mieszkać na wyspie!
Ja tez bym zlikwidował przeprawę bo pracownicy robia wiele żeby utrudnić budowe czegoś stałego
Ja bym zlikwidował przeprawę i zarządził bym, żeby każdy kto chce się przeprawić na drugi brzeg wyspy, to niech kombinuje na własną rękę.